دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دکوراسیون منزل کوچک و زیبا با طراحی کاربردی

  • یلدا محمدی
  • ۲۷ دی ۱۳۹۹
  • ۰

جدیدترین مدل ها و ایده ها برای چیدمان و دکوراسیون منزل کوچک ایرانی با طراحی های شیک و زیبا به همراه معرفی تصاویری از دکوراسیون های موفق برای منازل کوچک را د راین مطلب مشاهده خواهید نمود.

امروزه سبک زندگی باعث شده است اغلب در منازلی با ابعاد کوچک زندگی کنیم. به همین دلیل انتخاب دکوراسیون منزل کوچک مناسب و زیبا برای همه ما از اهمیت خاص و ویژه ایی برخوردار است و اغلب به دنبال روش هایی جدید برای چیدمان و دکوراسیون داخلی منازل کوچک هستیم به گونه ایی که طراحی انجام شده به بزرگتر نشان دادن فضای منزل کمک کند. از این رو در این مطلب قصد داریم به معرفی ایده های جدید در جهت طراحی دکوراسیون منازل کوچک بپردازیم که هر یک می توانند انتخاب مناسبی برای منزل شما باشند.

چیدمان و دکوراسیون منزل کوچک ایرانی شیک و جدید :

برای داشتن دکوراسیون خانه کوچک مناسب و زیبا نیازمند طراحی فضایی ایده آل متناسب با ابعاد خانه خود هستید که این امر جز با توجه و کسب مهارت در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی خانه میسر نمی شود. همانطور که گفتیم در این مقاله قصد داریم ایده هایی را معرفی نماییم که با استفاده از آنها می توان بهترین استفاده را از فضای کوچک منزل برد. اولین نکته ای که باید مدنظر داشته باشید، کاربرد رنگ در طراحی داخلی است. سعی کیند از رنگ های روشن و شاد استفاده نمایید. رنگ های روشن باعث می شوند فرم کلی منزل بازتر و بزرگتر به نظر آید و از حالت گرفتگی خارج شود و از این طریق به دکوراسیون منزل جدید و متنوع دست یابید.

دکوراسیون هال و پذیرایی کوچکدکوراسیون منزل کوچکدکوراسیون داخلی منزل کوچک و نقلیدکوراسیون داخلی منازل کوچکتزیین منزل کوچکدکوراسیون جدید منزل کوچک و نقلی

انتخاب وسایل مناسب و همچنین نوع چیدمان وسایل در منازل کوچک یکی از مهم ترین مواردی است که برای داشتن دکوراسیون ایده آل در فضای کوچک خانه باید به آن توجه نمایید. نوع چیدمان وسایل از بااهمیت ترین مواردی است که در دکوراسیون خانه کوچک مورد توجه قرار میگیرد. درست است که شما فضای کافی برای قرار دادن وسایل گوناگون ندارید، اما این بدان معنا نیست که می توانید مکانی شلوغ و درهم داشته باشید. سعی کنید وسایل اضافه و بدون استفاده را از خانه خارج نموده و دیگر وسایل را به گونه ایی بچینید که علاوه بر کاربردی و در دسترس بودن، منجر به خلوتی بیشتر خانه نیز شوند.

دکوراسیون خانه کوچکچیدمان منزل کوچک با وسایل سادهدکوراسیون منزل کوچک و زیبادکوراسیون داخلی منزل کوچکدکوراسیون داخلی جدید و شیکجیدمان مبلمان برای منزل کوچک

استفاده بهینه از فضای کوچک منزل، طراحی مناسب شما را نشان می دهد. توجه داشته باشید در خانه های نقلی و کوچک آنچه که از اهمیت فوق العاده ایی برخوردار است استفاده بهینه از فضای موجود می باشد که تعیین کننده نوع طراحی است. در ادامه تصاویری از چیدمان و طراحی منازل کوچک را مشاهده می فرمایید که دارای طراحی های موفق و مناسبی می باشند و از هر یک می توان به عنوان الگو برای دکوراسیون خانه کوچک خود استفاده نمایید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

چیدمان منزل کوچک و نقلیدکوراسیون منزل کوچکدکوراسیون داخلی منازل کوچکچیدمان وسایل در منزل کوچکطراحی دکوراسیون برای خانه های کوچکطراحی دکوراسیون برای منزل کوچک ایرانیدکوراسیون داخلی منزل ایرانی

ترفندهایی برای چیدمان خانه های کوچک

امروزه به دلیل گسترش شهر نشینی در کلان شهرها و حتی بسیاری از شهرستان ها، خانه های بزرگ و حیاط دار جای خود را به خانه های کوچک و آپارتمان های نقلی و جمع و جور داده اند، حال طراحی داخلی و چیدمان این خانه ها شیوه خاص خود را دارد و با بکارگیری ترفندهایی می توان آن را به مکانی آرامش بخش و زیبا تبدیل کرد. در ادامه با این موارد آشنا می شوید :

نورپردازی منزل؛ از ارکان اصلی چیدمان خانه های کوچک است و از آنجا که فضا های کوچک کم نورتر از مکان های بزرگ دیده می شوند، بنابراین در صورت عدم دسترسی به نور طبیعی می توانید از نورهای مصنوعی استفاده کنید.

انتخاب مبلمان راحتی؛ در فضای کوچک، هرگز از مدل مبل استیل و مبلمان کلاسیک استفاده نکنید، زیرا کارایی خوبی برای محیطهای کوچک ندارند و فضا را کوچکتر نشان می دهند؛ استفاده از مبلمان نیم ست، مدل مبل راحتی جدید، مبل تاشو و مبل ال دارای کارایی مطلوبی بوده و فضا را نیز محدود نمی کنند.

دکوراسیون خانه کوچک

استفاده از فرش های کوچک؛ از آنجا که کف اغلب خانه های امروزی و آپارتمان ها دارای کفپوش مدرن می باشد، بنابراین هرگز از فرش های بزرگ برای این فضاها استفاده نکنید و بهتر است از فرش های کوچک استفاده کنید. برای کف موزاییکی نیز به کار بردن موکت های بدون طرح و با بافت عمودی شکل و دارای رنگ خنثی بهترین انتخاب برای دکوراسیون داخلی منازل کوچک می باشند.

نصب پرده های بلند؛ پرده های بلند برای منازل آپارتمانی با سقف کوتاه بسیار مناسب هستند، ضمن اینکه بهتر است از رنگ خنثی انتخاب شوند تا فضا بزرگتر دیده شود.

استفاده از سطح عمودی فضا؛ بهره گیری از بخش های عمودی خانه از جمله دیوار با قرار دادن انواع شلف ها و طبقات عمودی به ایجاد نظم در دکوراسیون داخلی و جمع و جور شدن وسایل اضافی کمک زیادی می کند.

استفاده از آینه ها؛ استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی منازل کوچک تاثیر زیادی در بزرگنمایی فضا دارد، البته بهتر است آینه انتخابی ابعاد مناسبی داشته باشد، زیرا به کار بردن آینه های کوچک علاوه بر کوچک نمایی فضا موجب ایجاد اغتشاش بصری خواهد شد.

دکوراسیون منازل کوچک

پرهیز از شلوغی و بی نظمی؛ در فضا های کوچک از شلوغی و بی نظمی بپرهیزید و برای جلوگیری از آن لازم است، همه لوازم اضافی را از فضای اطراف خود دور کرده و نسبت به مرتب بودن محیط حساس باشید.

استفاده از رنگ های خنثی؛  در چیدمان داخلی خانه از طرح ها ی ساده استفاده کنید و بهتر است لوازم داخلی منزل به شکل ساده و با رنگ های خنثی انتخاب شوند، همچنین برای فضای داخلی از ترکیب رنگی ساده بهره بگیرید.

ملاحظه نمودید که با طراحی هوشمندانه می توان دکوراسیون منازل کوچک را به بهترین شکل انجام داد و با استفاده بهینه از فضاهای موجود، به نتیجه ای ایده آل و دلخواه در زمینه دکوراسیون منزل دست یافت.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *