دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

بیوگرافی زنده یاد صدیقه کیانفر و آشنایی بیشتر با هنر نمایی های وی

  • عاطفه میرزایی
  • ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، بیوگرافی صدیقه کیانفر بازیگر پیشکسوت و معروف سینما و تلویزیون ایرانی همراه با تصاویر جذاب و جدید وی را تهیه و ارائه نموده ایم که امیدواریم مورد پسندتان قرار بگیرد.

مرحوم صدیقه کیانفر  گوینده و بازیگر پیشکسوت مشهور و معروف تئاتر، سینما و تلویزیون قبل و بعد از انقلاب کشورمان می باشد. این هنرمند فعالیت خود را از سال ۱۳۶۶ با رادیو و گویندگی و اجرای نمایش در رادیو نفت آبادان آغاز نمود و سپس قبل از انقلاب وارد تلویزیون شد. بدانید که ایشان در تاریخ ۵ خرداد ماه سال ۱۳۹۹ به دلیل ایست قلبی درگذشت. در ادامه این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، همراه ما باشید تا بیشتر با زندگینامه صدیقه کیانفر همراه با کارنامه هنری و تصاویر شخصی وی آشنا شوید.

بیوگرافی صدیقه کیانفر همراه با تصایر جدید و جذاب وی

زنده یاد صدیقه کیانفر هنرپیشه معروف و دوست داشتنی تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی متولد ۲۰ بهمن ماه سال ۱۳۱۱ که هم اکنون  وی ۸۸ سال سن دارد و در شهر آبادان چشم به جهان گشوده است.

سرگذشت جالب و خواندنی صدیقه کیانفر

ایشان در سال ۱۳۳۶ در سن ۲۵ سالگی، دانش آموز سال آخر مدرسه شبانه روزی شهر آبادان بود و به دلیل صدای رسایی که داشت به واسطه یکی از معلمانش به رادیو معرفی شد. سپس وی در رادیو نفت ملی آبادان که به تازگی تاسیس شده بود استخدام شد. صدیقه کیانفر در کنار فعالیت رادیویی کنار استاد خود به آموزش بازیگری تئاتر پرداخت. تا اینکه در سال ۱۳۳۹ در سن ۲۸ سالگی با دریافت حکم انتقالی از شرکت نفت آبادان به تهران مهاجرت نمود.

شرح حال صدیقه کیانفر

فاطمه هاشمی در کنار صدیقه کیانفر

بیوگرافی صدیقه کیانفر خواندنی و کامل

  •  آرون گروپس

گالری شخصی و جالب صدیقه کیانفر

تاریخچه زندگی صدیقه کیانفر

مرحوم صدیقه کیانفر بازیگر موفق کشورمان در سال ۱۳۳۹ در گروه نمایشی باشگاه جوانان تهران عضو شد و به عنوان کارگردان با بچه های دانشگاه تهران همکاری می کرد. با تشکیل تلویزیون ملی مشغول به کار شد و در شبکه پارسا (شبکه ۲) اوایل در بخش کارگردان نمایش بود و در نتیجه به صورت حرفه ای در سریال ” کلبه شوم” جلوی دوربین قرار گرفت.

بیوگرافی صدیقه کیانفر جالب و کامل صدیقه کیانفر

ایشان تا قبل از انقلاب علاوه بر سریال کلبه شوم، در سریال هایی همچون آقای مربوطه با کارگردانی بهزاد اشتیاقی، تلخ و شیرین با کارگردانی منصور پورمند و طلاق با کارگردانی مسعود اسداللهی ایفای نقش پرداخته است. بنابراین خانم کیانفر بعد از انقلاب حدود ۱۰ سالی اجازه کار در تلویزیون نداشت ولی به دلیل اینکه کارمند سازمان سینمایی قبل و بعد انقلاب بود، در سال ۱۳۶۵ در سن ۵۴ سالگی با سریال ” آقای دلار” با کارگردانی مجید بهشتی به بازیگری برگشت و در سال ۱۳۶۶ دومین تجربه خود را با سریال “آئینه” سری سوم با کارگردانی فریدون  فرهودی به دست آورد. در این سریال بازیگران محبوبی همچون فاطمه گودرزی، ثریا قسمی، رضا بابک، پانته آبهرام، مهشید افشار زاده، مرتضی احمدی، غلامرضا طباطبایی، شمسی فضل الهی، قاسم زارع و .. حضور داشتند.

تاریخچه زندگی صدیقه کیانفر + عکس

عکس خاص و دیدنی صدیقه کیانفر

بیوگرافی صدیقه کیانفر + گالری جدید

عکس جالب صدیقه کیانفر و گلاره عباسی

شرح حال کامل و خواندنی صدیقه کیانفر

به این ترتیب در سال ۱۳۶۶ بازیگری سینمایی خود را با فیلم ” بحران” با کارگردانی و نویسندگی علی اصغر شادروان آغاز نمود. در این سریال وی در کنار بازیگرانی چون محمد کاسبی، جعفر دهقان، محرم زینال زاده، اکبر منصور فلاح، محمدرضا باقری، فرید کشن فلاح و .. همبازی بود. سپس وی در فیلم “هامون” سال ۱۳۶۸، مجنون سال ۱۳۶۹، آپارتمان شماره ۱۳ سال ۱۳۶۹، پرنده آهنین سال ۱۳۷۰، یک مرد و یک خرس سال ۱۳۷۱، مستاحر سال ۱۳۷۱، ماموریت آقای شادی سال ۱۳۷۱ و … حضور داشت.

بیوگرافی صدیقه کیانفر کامل و زیبا

عکس دوران جوانی صدیقه کیانفر

شرح حال خواندنی و زیبا صدیقه کیانفر

عکس جالب صدیقه کیانفر و رضا عطاران

شرح حال خواندنی صدیقه کیانفر

عکس و بیوگرافی صدیقه کیانفر

آخرین فعالیت ایشان در سینما در فیلم ” آقای بوگندو” که به سال ۱۳۹۳ بر می گردد و در تلویزیون نیز سال ۱۳۹۸ به عنوان بازیگر مهمان در سریال ” مرضیه ” با کارگردانی فلورا سام حضور داشت.

زندگینامه جامع صدیقه کیانفر

مرجانه گلچین در کنار زنده یاد صدیقه کیانفر

شرح حال خواندنی صدیقه کیانفر

زندگینامه خواندنی و کامل صدیقه کیانفر

بیوگرافی صدیقه کیانفر + گالری

آلبوم شخصی و جدید صدیقه کیانفر

بیوگرافی صدیقه کیانفر و همسرش

دوستان صمیمی مرحوم صدیقه کیانفر

از دوستان صمیمی صدیقه کیانفر می توان به خانم فلور نظری، شهره لرستانی، زهرا سعیدی، رابعه اسکویی و … اشاره کرد.

برنامه ۹۰

در ادامه بیوگرافی صدیقه کیانفر آمده که وی از بین برنامه های تلویزیونی برنامه ” نود” را خیلی دوست دارم و می بینم و حتی در نظر سنجی هایش نیز شرکت می کنم.

زندگینامه صدیقه کیانفر و همسرش

عکس زیبا لاله اسکندری و صدیقه کیانفر

بیوگرافی صدیقه کیانفر + عکس

عکس جذاب شبنم مقدمی، گلاره عباسی در کنار صدیقه کیانفر

زندگینامه جالب صدیقه کیانفر

ملاقات نسرین مقانلو از صدیقه کیانفر در بیمارستان

ازدواج و همسر صدیقه کیانفر

همسر این بازیگر سال هاست که فوت کرده و از او هیچ فرزندی ندارد.

پسر خوانده صدیقه کیانفر

خوب است بدانید که ایشان یک پسر خوانده مهندس مخابرات و یک نوه بنام شهرزاد دارد. پسر خوانده او پسر خاله اش بود و زمانی که پدرش فوت کرد و مادرش هم از یک پا علیل بود و نمی توانست از بچه خوب نگهداری کند تصمیم گرفتم سرپرستی او را برعهده بگیرم.

شرح زندگی صدیقه کیانفر

بیماری صدیقه کیانفر

متاسفانه وی در سال ۱۳۹۷ مدتی به خاطر خونریزی معده در بیمارستان بستری بود و مدتی نیز به دلیل زمین خوردن نمی توانست فعالیت داشته باشد.

زندگینامه جالب و زیبا صدیقه کیانفر

درگذشت خانم کیانفر

تا اینکه وی در مورخه ۵ خرداد ماه سال ۱۳۹۹ در سن ۸۸ سالگی به دلیل ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

بیوگرافی صدیقه کیانفر + تصاویر

دیدار آشا محرابی از صدیقه کیانفر

بیوگرافی صدیقه کیانفر + کارنامه هنری

مجموعه تلویزیونی صدیقه کیانفر

مرضیه، در قصه ها زندگی می کنند، تله فیلم گاهی می شود، کیمیا، خوب، بد، زشت، ما فرشته نیستیم، بیدار باش، تله فیلم شوق خواندن، تله فیلم آخرین روز سال، تهران پلاک یک، تله فیلم فاصله کنونی، تله فیلم دعوت، تله فیلم روستای مرزی، تله فیلم رها، بچه های کوچه دستی، همه بچه های من، آواز در باران، بی گناهان، میوه ممنوعه، تله فیلم یک کوچه گل، تله فیلم ابر می بارد باران نه، و خداوند عشق را آفرید، رسم عاشقی، سایه آفتاب، شهر باران، تنهایی من،سایه سکوت، عسل ها و مثل ها، سیب ترش، روشنتر از خاموشی، شب دهم، گمگشته، بازی پنهان، امیر و غول چراغ جاد، داستان یک شهر ۲، مسافر، ماجرای خانواده تمدن ۲، دختران، عروسک مادر بزرگ، ویروس ۲۰۰۰، ماجراهای خانواده تمدن، آواز بی صدا، فردا دیر است، زیر یک سقف، راهی، تله تئاتر جان گابریل بورکمن، پهلوانان نمی میرند، راز تنهایی، بازی تلخ، صدای صنوبری، تله تئاتر کسب و کار آقای فابریزی، وکلای جوان، ترور، فاصله، هفته پرماجرا، سنگ و شیشه، شیطان در خانه، مغازه آقای ساعتچی، تله فیلم پیراهن یوسف، پاپیچ، کالی، تلکس، رفتار با کودک، آئینه، آقای مربوطه، طلاق، تلخ و شیرین، کلبه شوم

فیلم های سینمایی کیانفر

بحران (۱۳۶۶)، هامون (۱۳۶۸)، مجنون (۱۳۶۹)، آپارتمان شماره ۱۳ (۱۳۶۹)، پرنده آهنین (۱۳۷۰)، یک مرد یک خرس (۱۳۷۱)، مستأجر (۱۳۷۱)، مأموریت آقای شادی (۱۳۷۱)، دلاوران کوچه دلگشا (۱۳۷۱)، همسر (۱۳۷۲)، من زمین را دوست دارم (۱۳۷۲)، سه مرد عامی (۱۳۷۲)، زیر سایه کنار (۱۳۷۲)، دره هزار فانوس (۱۳۷۲)، جای امن (۱۳۷۲)، پنجاه روز التهاب (۱۳۷۲)، انتهای قدرت (۱۳۷۳)، آن سوی آینه (۱۳۷۶)، جوانی (۱۳۷۷)، خاک و آتش (۱۳۸۹)، دنیای پرامید (۱۳۹۱)، آقای بوگندو (۱۳۹۳) با کارگردانی کارگردان مهلا صالحی و بابک سعیدیان

                  زندگینامه خواندنی و کامل صدیقه کیانفر

امیدواریم از خواندن بیوگرافی صدیقه کیانفر بازیگر محبوب و دوست داشتنی ایرانی و از تماشای تصاویر جذاب و جدید وی لذت برده باشید و از اینکه تا این  تا این لحظه همراه ما  بودید بی نهایت سپاس گذاریم.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *