دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های بوردو فرانسه شهری با جاذبه های تماشایی

  • محدثه خاکشور
  • ۳ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

دیدنی های بوردو یکی از شهرهای تاریخی و زیبای کشور فرانسه موضوعی است که آرگا در این مقاله به آن پرداخته است، فرانسه مهد هنرمندان معروف، همیشه به دلیل زیبایی شهرهایش و غنی بودن در اقتصاد، و نظام و فرهنگ نامش بر سر زبان ها روان است.

شهر بوردو یکی از شهرهای زیبای فرانسه می باشد که دارای چشم اندازهای زیبای تاریخی و هنری و فرهنگی بسیاری می باشد که همگی در کنار یکدیگر از آن مکانی منحصر به فرد برای بازدید گردشگران وجود آورده است. در ادامه به معرفی دیدنی های بوردو می پردازیم.

بوردو شهری در کشور فرانسه می باشد که در جنوب غربی این کشور واقع شده است، بوردو پر از جاذبه های گردشگری و زیبا می باشد. این شهر با نام «بندر گاه ماه» شناخته می شود که در مجاورت رودخانه ی گارون واقع شده که قدمت تاریخی اش به دوران باستان می رسد، شهر بوردو دارای میراث ارزشمند تاریخی زیادی است که توسط سازمان یونسکو در سال ۱۹۹۸ به عنوان میراث جهانی ثبت گردید. بالغ بر ۳۵۰ بنا در این شهر به عنوان چشم انداز تاریخی وجود دارند که تایید شده اند.

آشنایی با مکان های دیدنی شهر تاریخی و زیبای بوردو

کشور فرانسه دارای عنوان جمهوری فرانسه یکی از کشورهای مهم در جهان محسوب می شود که در زمینه های مختلف صنعت و فناوری، نظام، سیاست و اقتصاد، فرهنگ و علوم بنیادی و البته هنر کشوری تاثیر گذار می باشد. بسیار جالب است که این کشور با فرهنگ و هنری زبانزد که مهد پرورش بسیاری از هنرمندان و خوش ذوقان بوده است در زمینه سیاست و نظامی و اقتصاد رتبه دار می باشد. این کشور دارای شهرهای مختلفی می باشد که همگی آنها دارای جاذبه های دیدنی بوده و مورد توجه توریست های داخلی و خارجی از اقصی نقاط جهان قرار می گیرد.

پیش از سفر به هر منطقه ای باید خوب در مورد آنجا اطلاعات جمع آوری نموده و با آنجا آشنا گردیم و حتی گاهی در برخی مواقع نیاز به راهنما احساس می گردد. با این کار شما می توانید به نحو احسن برنامه ریزی نموده و از زمان خود نهایت استفاده مفید را ببرید. در این مطلب شما را با دیدنی های شهر بوردو یکی از شهرهای محبوب و منحصر به فرد این کشور آشنا می نماییم.

آشنایی با دیدنی های بوردو در کشور فرانسه

دیدنی های زیبای شهر بوردو:

تاکستان های انگور

این شهر تاریخی واقع در کشور فرانسه دارای بافتی متفاوت و خاص می باشد که حکایت از تاریخچه ی طولانی آن دارد. این شهر شکوفا شده در قرن هجدهم میلادی دارای آثار به جا مانده ی زیادی می باشد که البته در سازمان یونسکو ثبت گردیده است.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

شهر بوردو از نظر مساحت کوچک بوده که مرکز آتیکت است، شهرت این شهر علاوه بر قدمت و زیبایی هایش به تاکستان های انگور و شراب نابش می باشد که در تمام جهان زبانزد می باشد، تکستان های انگوری که اطراف آن را محاصره نموده اند که خود آن نیز به قرن ۸ میلادی می رسد.

دیدنی های منحصر به فرد و خارق العاده شهر بوردو

میدان بورس

این بنا در جهت چپ رودخانه ی گارون قرار گرفته است، که همواره یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری شهر بوردو محسوب می شود. تاریخ تاسیس این ساختمان به دوران لویی شانزدهم بازمی گردد که دارای ساختاری منحصر به فرد همراه با نمادهای خدایان رومی در ظاهر بنا است و صد البته در جذب توریست بسیار موثر می باشد. استخر «آینه آب» که بازتاب دهنده ی تصویر ساختمان بوده و جذابیت فوق العاده ای را به این مکان می بخشد.

موزه تاریخی

موزه تاریخی این شهر که قدیمی هم است، نمایش دهنده ی اسناد تاریخی و قدیمی برای بازدید افراد علاقه مند می باشد. شما با مشاهده ی این مدارک با آثار تاریخی بسیاری که مربوط به فرهنگ و آیین فرانسه در قرن ۲۰ میلادی است می گردید.

کلیسای سن آندره

کلیسای سن آندره در مرکز شهر بوردو واقع شده است که یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری و دیدنی این شهر در کشور فرانسه محسوب می گردد. این کلیسا دارای قدمت تاریخی بسیاری که دارد متعلق به قرن ۱۲ میلادی بوده و به واسطه همین تاریخچه ی ارزشمند و طولانی در سازمان یونسکو به عنوان اثری تاریخی ثبت گردیده است. آثار تاریخی و مذهبی بسیاری در کلیسای جامع این شهر موجود می باشد که تصویر فوق العاده ای از پیکره های گوناگون از مراسم شام نهایی و عروج اشاره داشته است، همچنین میتوان به وجود نقاشی ها و عکس های باستانی گوناگونی در آن اشاره نمود که نشان دهنده ی باورهای مذهبی می باشد.

تئاتر بزرگ

یکی دیگر از چشم اندازهای زیبا و جذاب شهر بوردو بنای تئاتر این شهر می باشد که جزو آثار تاریخی و ملی به شمار می رود، تاریخ تاسیس این تئاتر به سال ۱۷۸۰ می رسد که به وسیله ی ویکتور لوییس یکی از معمارهای معروف و مطرح فرانسه طراحی گردیده که واقعا زیبا و مجلل می باشد.

یکی از جذابیت های این بنا منظره ی خارجی آن می باشد که تشکیل شده از ستون های بزرگ کورینتی و همچنین پیکره های خداهای تمدن روم و شخصیت های افسانه ای بوده که برگزاری ارکستر ملی فرانسه یکی از مراسم های اصلی در این ساختمان می باشد.

جاذبه های گردشگری شهر بوردو شهری تاریخی

میدان معروف

از جمله دیدنی های شهر بوردو میدان «Des Quincinces» است که یکی از میدان های معروف بوردو به شمار می رود که مجسمه لویی هجدهم در آن قرار گرفته و و یکی از جذابیت های این میدان محسوب می گردد. میدان نامبرده دارای فواره های آب زیبایی است که در نزدیکی پارک جاردین جا گرفته و شما می توانید علاوه بر دیدن از این مکان تاریخی، از پارک زیبای جاردین نیز دیدن نمایید. سال های تاسیس این بنا متعلق به ۱۸۱۸ تا ۱۸۲۸ می باشد.

موزه تاریخی آکیتین

موزه ی تاریخی آکیتین شامل آثار قدیمی زیبا و با ارزش بسیاری از جمله لوسل ونوس؛ قطعه سنگی که به وسیله ی دست ۲۵۰۰ سال پیش از میلاد طراحی گردیده است، همچنین سکه های طلای گالیک که متعلق به دو قرن پیش از میلاد مسیح، و پیکره شوالیه کورتون متعلق به قرن سیزدهم، پیکره هرکول متعلق به قرن سوم، و قبر مونتنی از جمله آثار تاریخی است که در این بنا وجود دارد. در واقع در یک بیان کلی می توان گفت این موزه پنجره ای برای آشنایی بیشتر شما با قرن بیستم شهر بوردو واقع در فرانسه را برای شما می گشاید.

معرفی مکانهای دیدنی زیبا و خاص شهر بوردو

پارک جاردین

در پیرامون شهر بوردو پارکی زیبا و منحصر به فرد وجود دارد که تاریخ آغاز احداث آن به سال ۱۷۴۶ باز می گردد، سبک ساخت پارک به سبک انگلیسی است که با پیشنهاد با فکر و ایده های انسان شناسان قرن هجدهم میلادی بود که مقصود از تاسیس آن به سازی وضعیت سلامت افراد از روش بیشتر کردن فضای سبز می باشد.

چنانچه از دیدن چشم اندازهای مصنوعی ساخته شده توسط انسان به ستوه آمده اید و علاقه ی زیادی به بازدید از مکان های زیبا با فضای طبیعی دارید، حتما به پارک جاردین با مجسمه ها، درخت های کهن، انواع آب نماها، و چشمه ها سری بزنید و تحولی در روحیه و زندگی خود بدهید، این پارک یکی از دیدنی های زیبای بوردو محسوب می شود.

تپه های دون دوپیلا

یکی از دیدنی های بوردو تپه های ماسه ای این شهر است که در فاصله ی نزدیکی از آن واقع شده است، این تپه یکی از رتبه داران تپه های ماسه ای شنی اروپا محسوب می گردد که به علت فرسایش پیوسته ی خاک و غروب زیبایش یکی از منطقه های تفریحی و گردشگری عالی به ویژه برای فرانسوی ها به شمار می آید.

خیابان سنت کاترین

اگر به شهر تاریخی بوردو واقع در کشور فرانسه بروید، قطعا گردش در خیابان های زیبا و واقعا جالب یکی از اولویت های شما خواهد بود، خرید آن هم از مغازه های جذاب و خاطره ساز شهرهای فرانسه برای هر فردی با هر سلیقه ای دارای ارزش و جذابیت است. برای خرید پیشنهاد می کنیم که به یکی از خیابان های اصلی شهر، یعنی خیابان سنت کاترین رفته و با حضور در رستوران ها و کافه های این مکان از خودتان پذیرایی نمایید.

معرفی چشم اندازهای دیدنی و گردشگری منحصر به فرد بوردو

آب و هوا

شهر بوردو آب و هوایی اقیانوسی دارد که تابستان های آن بسیار گرم بوده و زمستان های آن معتدل تر می باشند، در گرم ترین زمان (ماههای آگوست و ژانویه) متوسط حداکثر دما نسبتا ۲۷ سانتی گراد می باشد.

در فصل پاییز دمای هوا (ماه نوامبر) به یکباره کاهش می یابد و به ۱۳ درجه سانتیگراد می رسد، این شهر تنوع دمایی بسیاری دارد که در فصل زمستان ۱۰ درجه سانتی گراد، و در شب به ۲ – ۵ درجه سانتیگراد نزول می یابد.

آب و هوا در فصل بهار از پایان ماه مارس با آب و هوای معتدل و مطبوع و همچنین بارانی شروع می گردد، دمای هوا در این شهر در ماه ژوئن دوباره گرم می گردد.

زمان مناسب برای سفر

شهر بوردو دارای آب و هوایی معمولی و در گروه آب و هوای اقیانوسی می باشد که در بهار و پاییز هوایی دلنشین و خوب دارد، با توجه به این که دارای تابستان هایی گرم و زمستان هایی سرد است، پیشنهاد می کنیم که در فصل تابستان به این مکان سفر ننمایید. بهترین زمان برای سفر به این منطقه بهار بهار و پاییز می باشد که قطعا می تواند لحظات شیرینی را برای شما بوجود آورد.

ساحل بوردو

شهر بوردو در نزدیکی ساحل «آرکاشون» می باشد که چهار ساحل با هفت کیلومتر شن عالی، قرار دارد، شما پس از سفری یک روزه می توانید از این منطقه و حتی در صورت تمایل از دون دوپیلا (مرتفع ترین تپه شن اروپا) بازدید نمایید. ساحل «لکنو اوسئان» نیز یکی از ساحل های زیبا و قابل دسترس این شهر می باشد که شرایط مناسبی برای موج سواری دارد، ولی از همه اینها بگذریم دریاچه بوردو با فاصله زمانی خیلی کمتر می تواند بسیار جالب توجه به حساب آید.

آشنایی با دیدنی ها یزیبای شهر بوردو در کشور فرانسه

وضعیت اقتصادی

جنوب غربی کشور فرانسه به عنوان مرکز اقتصادی این کشور محسوب می گردد که به طور ویژه ای در زمینه های فناوری فضایی، دفاعی، و هوانوردی فعالیت دارد. شهر بوردو با دارا بودن محور اصلی بزرگراهها و جاده های اصلی، فرودگاه بین المللی، راه دریایی به اقیانوس اطلس و همچنین بندر، ایستگاه قطار اروپایی دنیا را با این منطقه آشنا می سازد و به این مکان جذب می نماید. گفتنی است که این شهر به دلیل داشتن باغ های انگور فراوان و پربار پایتخت جهانی شراب و شامپاین شناخته شده است.

اسکله ی بوردو

در ادامه ی سواحل گاردون اسکله ی بوردو قرار دارد که در قدیم لنگرگاه بوده ولی بازسازی شد و در حال حاضر برای بهره مندی و بازدید توریست های استفاده می شود.

خوراکی های محبوب و مطرح بوردو

قطعا به هر منطقه ای در هرجای دنیا سفر می نمایید، رفع نیازهای اولیه مانند محل اقامت و مکانی برای سرو غذا از اهمیتی برخوردار است، علاوه بر این آشنایی با سنت و آداب غذایی هر قوم و منطقه ای برای هر گردشگری دارای اهمیت می باشد. به بیانی غذا و خوراک هر مکان سوغات آن مکان هم محسوب می گردد.

به چند نمونه از غذاهای معروف و خوش طعم این شهر از جمله؛ خوراک صدف، خوراک حلزون، خورش کبوت، خوراک قارچ، گوشت بره با قارچ و نمک، سیرابی کبابی با سبزیجات، فندق بوداده شیرین و … را می توان اشاره داشت.

جاذبه های گردشگری و تماشایی شهر بوردو

در این مقاله شما عزیزان علاقه مند به کشورهای اروپایی و شهرهای زیبا و جاذبه های بینظیر آنها، می توانید با یکی از شهرهای زیبای کشور محبوب فرانسه آشنا شوید. این شهر دارای جذابیت های بسیاری در زمینه فرهنگی، تاریخی و مذهبی و البته تفریحی و طبیعی می باشد که تا ابد در ذهن شما جای می گیرد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *