دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آشنایی با انواع ماساژ لاغری برای لاغری نقاط مختلف بدن

  • شقایق ایران دوست
  • ۸ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

در این مقاله شما را با یکی از راه های درمان لاغری به نام ماساژ آشنا می کنیم که هزینه بسیار کمی دارد و اگر کمی رعایت کنید نتیجه این نوع درمان غیر قابل بازگشت می باشد. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

بسیاری از افراد از فواید ماساژ ها اطلاعی ندارند. افراد بسیار کمی برای لاغر شدن از ماساژ استفاده می کنند. در واقع ماساژ ها برای از بین بردن چربی های موضعی اهمیت بسیار زیادی دارند. البته ماساژ ها را برای درمان های کمکی هم استفاده می کنند. در ادامه ماساژ هایی را برای شما مطرح می کنیم که می توانید از آن ها در خانه هم استفاده کنید.

ماساژ لاغری

همه چیز درباره ماساژ لاغری

برای این که از ماساژ لاغری استفاده  کنید باید گام به گام پیش بروید. در ادامه گام های ماساژ لاغری را برایتان مطرح می کنیم.

گام اول محیط مناسب

باید برای استفاده از ماساژ ها محیطی مناسب را برای این کار تهیه کنید. بهتر است محیط آرامی را برای این کار در نظر بگیرید تا بدون استرس و فصایی آرام ماساژ ها را دریافت کنید. باید برای این کار از ملحفه های سفید استفاده کنید و با امنیت و آرامش روی آن دراز بکشید. باید بدانید که رنگ سفید آرامش خاصی دارد و می تواند آن را به شما منتقل کند. می توانید در این محیط از روغن های گیاهی استفاده کنید و موسیقی آرام بخش هم پلی کنید.

گام به گام ماساژ لاغری

گام دوم ماساژ پهلو

ماساژ لاغری پهلو ها اولین کاری است که می توانید آن را انجام بدهید. بهتر است فرد به پهلو دراز بکشد و ماساژ را با روغن های گیاهی شروع کنید. البته می توانید برای این کار از ژل های مخصوص استفاده کنید. در این مرحله می توانید کف هر دو دست را با ژل و روغن چرب کنید و ماساژ پهلو ها را شروع کنید. بهتر است کف دست راست و سر انگشتان را روی پهلوی راست قرار دهید و عضلات فرد را به سمت ناف ماساژ دهید. بهتر است این کار را ۳ الی ۵ دقیقه برای هر دو طرف انجام بدهید. این ماساژ می تواند چربی ها را بشکند و متابولیسم سلولی را افزایش می دهد. افزایش متابولیسم سلولی می تواند به درمان چاقی کمک کند.

  •  آرون گروپس

گام سوم ماساژ ران ها

بهتر است ماساژ ران ها را از ران چپ شروع کنید. از فرد بخواهید به پهلوی راست دراز بکشد. دست هایتان را با روغن چرب کنید و از بخش بالای زانو ببه سمت کمر ماساژ را انجام بدهید. با استفاده از این روش می توانید گردش خون را افزایش دهید و به متابولیسم سلولی بدن سرعت ببخشید. با این کار می توانید به لاغری کمک کنید. در نظر داشته باشید که این ماساژ را هم باید روی ران سمت راست هم انجام بدهید و زمان این ماساژ حدودا ۵ الی ۷ دقیقه می باشد. در نظر داشته باشید که این نوع ماساژ ها می توان به دفع سموم هم کمک کند و آن ها را از طریق پوست دفع کند.

گام دوم ماساژ پهلو ها

گام چهارم ماساژ بازو ها

برای لاغر شدن بازو هایتان می توانید از این ماساژ کمک بگیرید و به راحتی این کار را انجام بدهید. بازو ها یکی از مهم ترین اعضای بدن در خانم ها می باشد که می تواند چربی های بسیاری را در خود جای دهد. در نظر داشته باشید که چاقی بازو ها می تواند از ظرافت و زیبایی بانوان بکاهد. می توانید به راحتی برای از بین بردن این چربی ها اقدام کنید. در نظر داشته باشید که ماساژ بازو ها می تواند راهی مناسب و بی خطر برای کاهش چربی ها باشد. برای این ماساژ بهتر است دست های خود را چرب کنید و با حرکات دورانی روی عضله های بازو را ماساژ دهید. این حرکات را از سر شانه به سمت آرنج ادامه می دهید. زمان لازم برای این حرکات روی هر بازو ۳ الی ۵ دقیقه می باشد.

گام پنجم شکل دادن ران ها

برای این کار فرد باید به پشت بخوابد و شما باید ماساژ را با سر انگشتان ادامه بدهید.  کافی است فقط سر انگشتان خود را چرب کنید و از سمت پایین ران ها شروع کنید و با حرکات گرد  و دورانی ران ها را به سمت بالا فرم دهید. این تکنیک برای لاغری هم مناسب است ولی بیش تر برای فرم دهی کاربرد دارد.

گام ششم پایان ماساژ

بعد از این که ماساژ را به اتمام رساندید بهتر است ۱۵ الی ۲۰دقیقه فرد در همان حالت بماند و اگر به خواب رفته است او را از خواب بیدار نکنید. بعد از زمان گفته شده وی را بیدار کرده و از او بخواهید دوش آب گرم بگیرد.

نکته : باید بدانید که ماساژ ها یکی از تکنیک های مناسب برای کاهش وزن می باشند و با استفاده از آن ها می توانید به اندام های خود شکل بدهید. البته امروزه می توانید از ماساژ ها برای درمان هم استفاده کنید.

ماساژ لاغری

هدف ماساژ

در نظر داشته باشید که از ماساژ ها به دلایل مختلفی استفاده می شود که در ادامه هدف از آن ها را برایتان بازگو می کنیم.

  1. از بین بردن چربی های انباشته شده در بعضی نقاط بدن که تنها ورزش می تواند آن ها را از بین ببرد.
  2. درمان زانو درد
  3. درمان کمر درد
  4. درمان آرتروز های مفاصل
  5. افرادی که دچار محدودیت های حرکاتی می باشند می توانند با استفاده از ماساژ های مخصوص تا حدود بسیار زیاد این محدودیت را از بین ببرند.
  6. درمان چاقی موضعی
  7. تقویت عضلات
  8. درمان مشکلات پوستی

نکته : در نظر داشته باشید که افرادی که چاق می باشند کم تر از دیگران آب می نوشند و همین مسئله باعث چاقی روز افزون آن ها می شود و نمی توانند به راحتی  وزن کم کنند زیرا چربی های بدن آن ها بسیار فشرده تر می باشد.

تعداد جلسات ماساژ

باید بدانید که بدن ها با هم متفاوت می باشد و نمی توان گفت به طور واضح چند جلسه ماساژ می تواند برای شما مفید باشد و شما را به وزن ایده آل برساند. باید بدانید که چربی ها و میزان هورمون ها و بیماری های زمینه ای و آمادگی جسمانی می تواند در تعداد جلسات تاثیر گذار باشد. باید بدانید که اگر دو خانم با قد و وزن یکسان هم باشند باز هم نمی توان گفت جلسات یکسانی نیاز دارند.  با توجه به توانگری هر فرد نیاز است که ۲ الی ۳ بار در هفته به ماساژ درمانی مراجعه کند. بهتر است این زمان کاملا حفظ شود و باید بدانید که اگر این جلسات فشرده باشد می تواند باعث خستگی شما شود.

بازگشت چربی ها پس از ماساژ درمانی

باید بدانید که گس از ماساژ درمانی چربی های از بین رفته هرگز باز نمی گردد و می تواند یکی از روش های موثری باشد که شما بکرا به وزن و بدن ایده آل برساند. البته باید بدانید که این نتیجه غیر قابل بازگشت برای زمانی می باشد که شما از یک رژیم غذایی بسیار خوب استفاده کنید و تعادل را در خوردن رعایت کنید. ولی اگر این کار را انجام ندهید و به عادات بد غذایی مانند پر خوری و کم تحرکی و مصرف بیش از حد چربی ها بپردازید نتیجه این ماساژ برای شما قابل بازگشت می باشد.

لاغری با ماساژ

در نظر داشته باشید که بهتر است در هر کاری تعادل را رعایت کنید. انجام دادن کار های فشرده که در آن ها تعادل وجود ندارد می تواند شما را خسته کند. در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های زیر سایر مقالات آرگا را در زمینه سلامت، برداشتن خال صورت با لیز  و تفاوت لمینت و کامپوزیت سرامیک مشاهده کنید و اطلاعات خود را افزایش دهید و با استفاده از روش های بسیار ساده وزن کم کنید و به تناسب اندام ایده آل برسید. در نظر داشته باشید با داشتن بدن سالم می توانید زندگی شاد تری داشته باشید. برای رسیدن به وزن ایده آل بهتر است رژیم غذایی خوبی را انتخاب کنید و سعی کنید در انتخاب رژیم غذایی تعادل را رعایت کنید و کمی صبر و حوصله برای کم کردن وزن خود به خرج بدهید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *