دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

نحوه نشستن صحیح کودکان چگونه است؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

در این مقاله شما را با راه های نشستن صحیح کودکان آشنا می کنیم و عوارض نشستن نا درست را برای شما مطرح می کنیم که با دانستن آن ها می توانید توجه بیش تری بر کودکان داشته باشید. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

باید بدانید که نسشتن کودک می تواند روی رشد استخوان های آن ها تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد و اگر فرزند شما به درستی ننشیند ممکن است تاثیرات بدی برای استخوان هایش داشته باشد. بهتر است حتما به کودکان خود نحوه نشستن مناسب را آموزش بدهید.

نشستن صحیح کودکان

طریقه نشستن صحیح کودکان

باید بدانید که کودک شما در صورت نشستن صحیح آسیبی به استخوان هایش وارد نمی شود اما رعایت نکردن این موضوع می تواند برای کودک عوارض بسیار زیادی داشته باشد. شاید شما هم تا کنون کودکان بسیار زیادی دیده اید که مشکلات ارتوپدی در استخوان هایشان وجود دارد که اگر والدین آن ها نشستن آن ها را کنترل می کردند ممکن بود چنین مشکلاتی برای این افراد بوجود نیاید. در بین مدل های نشستن یکی از بد ترین مدل ها مدل قورباغه ای می باشد که می تواند آسیب های جدی به کودک وارد کند.

نشستن قورباغه ای

در نظر داشته باشید که این مدل دارای مشکلات بسیار زیادی برای کودکان می باشد و می تواند باعث بروز آسیب های جبران نا پذیر هم باشد. این نوع نشستن به این صورت می باشد که کودک روی باسن می نشیند و پا های خود را به صورت قورباغه ای به عقب خم می کند و کف پا ها را بر می گرداند و پا ها را به طرفین باز می شود. این نوع از نشستن شبیه به حرف W  در انگلیسی می باشد. باید به عنوان والدین آگاه باشید که این نوع نشستن می تواند نا هنجاری های متفاوتی در ناحیه ران، لگن و زانو های فرزندتان بوجود بیاورد.

نشستن قورباغه ای در کودک

مشکلات ارتوپدی نشستن نادرست در کودکان

در نظر داشته باشید که اگر کودک شما به مدت طولانی به این صورت نشسته باشد ممکن است دچار مشکلات مخربی شود. یکی از این مشکلات چرخش ران درونی می باشد که می تواند باعث رشد نابهنجار استخوان های ران و زانو شود و در آینده ای نه چندان دور می تواند برای راه رفتن کودک مشکلات بسیاری را بوجود بیاورد. در نظر داشته باشید که این نوع نشستن در کودکان بسیار شایع می باشد ولی به شدن مضر است چون نیروی گرانش زمین به ماهیچه های بدن فشار بسیار زیادی وارد می کند و ممکن است که نخاع کودکان را نیز درگیر کند و نا هنجاری های بسیار زیادی را نیز در نخاع کودک بوجود می آورد.

  •  آرون گروپس

در نظر داشته باشید که کودکان شما ارزشمند ترین دارایی های شما می باشند و شما باید از آن ها به بهترین شکل مراقبت کنید. در نظر داشته باشید که نشستن صحیح کودکان در گرو توجه و اهمیت دادن شما به آن ها می باشد. باید بتوانید از آن ها به بهترین شکل مراقبت کنید و راه های درست و غلط را از کودکی به آن ها آموزش بدهید. در واقع اولین راهنمای کودکان شما هستید و باید در نظر داشته باشید که آن ها از شما الگو برداری می کنند و راه های شما را ادامه می دهند. بهتر است برای فرزندان خود بهترزین الگو باشید. می توانید با کلیک بر روی لینک مقابل سایر مقالات آرگا را در رابطه با کودک و والدین، عواقب تنبیه بدنی و درمان لجبازی کودکان را مطالعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *