دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تزیین خانه با گل ها و گیاهان هوازی با بهره گیری از ایده های دوست داشتنی

  • فاطمه میرزایی
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

استفاده از گل ها و گیاهان هوازی به صورت آویز، دیوار کوب، تابلو های طبیعی و غیره در تزیینات منزل ایده جذابی است، در ادامه با روش هایی از تزیین خانه با گل های هوازی آشنا می شوید.

گیاهان هوازی گیاهانی جالب به شکل موسیخ های کوچک و بسیار کم توقع هستند که برای رشد فقط به هوا نیاز دارند، از این رو نیازی به خاک ندارند و در طبیعت به شکل آویز و یا روی تنه درختان زندگی می کنند، بنابراین استفاده از آنها در تزیینات خانه پیشنهاد زیبا و فوق العاده ای می باشد.

معرفی ایده هایی از تزیین خانه با گل های هوازی

همانطور که گفتیم، استفاده از گلها و گیاهان هوازی در تزیین منزل ایده زیبا و جذابی است که می توان به صورت دکوری و در اشکال آویز، درون صدف، ظروف شیشه ای، چوب و … به کار برد و تصویر زیبا و چشم نوازی را ایجاد کرد.

تزیینات منزل با گل های هوازی

برای آبیاری این گیاهان می توانید آن را به دو صورت انجام دهید؛ برای این منظور می توانید به صورت غبار پاشی و هر چند روز یکبار گیاه را  آب بدهید و یا اینکه آن را هفته ای یکبار و به مدت یک ربع درون ظرف آبی قرار دهید.

ایده هایی از تزیینات گیاهان هوازی در منزل

گیاهان هوازی در ایجاد حس آرامش و افزایش انرژی در فضای خانه تاثیر زیادی دارند و در قسمت های مختلف منزل از جمله آشپزخانه می توانید قرار دهید، البته بهتر است این گیاهان را کنار پنجره ای باز بگذارید تا رطوبت بر روی آن نماند و نیز به اکسیژن  کافی دسترسی داشته باشد. در ادامه تصاویری از تزیین خانه با گل ها و گیاهان هوازی را در اختیارتان قرار می دهیم که می توانید از تماشای آنها لذت ببرید و نیز برای تزیینات منزل خود با استفاده از این گیاهان، الهام بگیرید.

تزیینات خانه با گل های هوازی

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

داخل سبد حصیری یا چوبی

سبد های حصیری از جمله وسایل نوستالژیک هستند که بعد از تهیه می توانید گیاهان هوازی را دورن آن نمایش دهید، استفاده از ترکیب خزه و یا گل های مصنوعی در کنار گیاهان هوازی می تواند تصویر زیبایی ایجاد کند.

کشو های قدیمی فلزی

به نمایش گذاشتن گیاهان و گل های هوازی درون کشو های فلزی قدیمی برای تزیین خانه نیز ایده جالبی است که می توانید امتحان کنید.

تزیین خانه با گیاهان هوازیمدل زیبایی از تزیین منزل با گیاهان هوازی

تزیینات شیک گیاهان هوازی در خانه

ساخت تراریوم

استفاده از ظروف شیشه ای برای ساخت تراریوم و قرار دادن گلهای هوازی درون آن پیشنهاد منحصر به فردی است، حال برای تزئین آن می توانید از مقداری شن های رنگی، سنگ، صدف و … استفاده کنید و آنها را با استفاده از نخ بی رنگ به صورت آویز از سقف یا دیوار آویزان نمایید.

تزیین خانه با گلهای هوازیانواع تراریوم گل های هوازی به شکل آویز

تزیین منزل با گل های هوازی

تزیین به شکل درخت
گیاه تیلاندسیا نوعی گیاه هوازی معروف است که در جنگلهای استوایی رشد کرده و بر روی درخت می چسبد یا روی نوک آنها قرار می گیرد، از این رو می توانید این گیاهان را بر روی چیزی قرار دهید، برای این تزئینات می توانید از یک گلدان بلند، یک میله فلزی و مقداری سنگ استفاده کنید.
تزیین زیبای خانه با گل های هوازی
تزیین جالب خانه با گل های هوازی
و یا با در کنار هم گذاشتن تعدادی گلدان از گیاهان هوازی، منظره چشم نوازی را ایجاد نمایید. تیلاندسیا زراگروفیکا گونه ای از گیاهان هوازی است که با قرار دادن تعداد زیادی از آنها در کنار هم، تصویری مانند یک جنگل مصنوعی به وجود می آید.

تنه درخت چوب پنبه

استفاده از تنه درخت چوب پنبه یا تنه بامبو های قطور برای تزیین گل ها و گیاهان هوازی در خانه، نمای زیبا و دیدنی به وجود خواهد آورد.
تصاویری از گل های هوازی در تزیینات منزل
تزیین با لیوان های شیشه ای
می توانید از لیوان های شیشه ای که قدیمی شده و یا ترک برداشته اند و قابل استفاده نیستند و یا تنگ های شیشه ای، با قرار دادن گل های هوازی درون آن، گلدان های زیبایی بسازید و برای تزیین در فضای خانه استفاده کنید و لذت ببرید.
تزیینی شیک از گل های هوازی در منزل
مدل تراریوم زیبا از گل های هوازی
تزیینی زیبا از گل های هوازی در خانه
ساخت چلچراغ سبز
ایده قرار دادن گیاهان هوازی درون چلچراغ بدون چراغ نیز ایده متفاوت و جالبی است، حال با آویزان کردن تعدادی گیاه هوازی به این چلچراغ های بدون چراغ و استفاده از آن در فضا های مختلف خانه و یا بالکن تصویر دیدنی نمایان خواهد شد. البته ایده های زیادی در این زمینه وجود دارد که تنها نمونه هایی از آنها را در اینجا مشاهده کردید، در صورت تمایل برای مشاهده انواع مدلهای تزیین خانه با آینه و تزیین خانه با گل طبیعی می توانید با کلیک بر روی لینک های مربوطه از مطالب قبلی آرگا دیدن کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *