دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

برای درست کردن پنیر پارمسان در منزلتان از این طرز تهیه استفاده کنید

  • ندا خوشرو
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب آموزش طرز تهیه پنیر پارمسان چاشنی خوش طعم و خوشمزه را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید این نوع پنیر را در منزل به راحتی تهیه نمایید.

پنیر پارمزان یا پنیر پارمسان پنیری سفت و تند است که از آن به عنوان چاشنی برای پخت انواع غذا نظیر پیتزا و گراتن و … استفاده می شود این نوع پنیر سرشار از فسفر و کلسیم و پروتئین می باشد و روی کنترل وزن نیز تاثیر زیادی دارد. دستور تهیه پنیر پارمسان به راحتی امکان پذیر می باشد و شما می توانید این نوع پنیر را به صورت کاملا بهداشتی در منزل تهیه نمایید.

پنیر پیتزا و پنیر پارمسان و پنیر چدار از انواع روش ها برای تهیه پنیر می باشند و این نوع پنیرها چاشنی دهنده و طعم دهنده هستند و بهتر است برای تهیه آن ها خودتان در منزل دست به کار شوید.

روش تهیه پنیر پارمسان

مواد لازم

  • شیر دو درصد چربی : ۱۴ لیتر
  • کالچر ترموفیلیک : ۲.۵ قاشق چایخوری
  • لیپاز : ۱/۸ قاشق چایخوری
  • کلرید کلسیم خوراکی : ۳/۴ قاشق غذاخوری
  • مایه پنیر : ۳/۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه پنیر پارمسان در منزل

برای تهیه پنیر پارمسان ابتدا لیپاز را با دو قاشق غذاخوری آب ترکیب نمایید. کلرید کلسیم را در ۱/۴ فنجان آب بریزید و مایه پنیر را هم درون ۱/۴ فنجان آب بریزید.

در مرحله بعدی طرز تهیه پنیر پارمسان درون قابلمه ای مناسب شیر را بریزید سپس قابلمه را روی حرارت متوسط شعله گاز قرار دهید و اجازه دهید تا شیر به دمای ۳۳ درجه سانتی گراد برسد سپس حرارت گاز را خاموش نمایید.

طرز تهیه پنیر پارمسان در خانه

کالچر ترموفیلیک را روی شیر بریزید و قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید سپس درب قابلمه را روی آن قرار دهید و به مدت ۵ دقیقه به شیر استراحت دهید و شیر را هم بزنید تا کالچر به خوبی با شیر ترکیب گردد و بعد از گذشت ۴۵ دقیقه درب قابلمه را روی آن قرار دهید و شیر را در دمای ۳۰ درجه سانتی گراد استراحت دهید سپس لیپاز را به مخلوط شیر بیفزایید و به مدت یک دقیقه شیر را هم بزنید و شیر را به مدت ۱۵ دقیقه دیگر در دمای ۳۰ درجه سانتی گراد استراحت دهید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

پنیر پارمسان

کلرید کلسیم را  به مخلوط مواد بیفزایید و به مدت یک دقیقه شیر را هم بزنید سپس مایه پنیر را به مخلوط مواد اضافه کنید و مواد را هم بزنید و درب قابلمه را روی آن قرار دهید و به مدت ۶۰ دقیقه صبر کنید تا شیر استراحت کند و به شکل دلمه در بیاید.

به کمک کفگیر پلاستیکی دلمه ها را فشار دهید تا مطمئن شوید سفت شده اند سپس دلمه ها را درون همان قابلمه به شکل مکعب های یک سانتی برش بزنید و دلمه ها را در حالی که هم می زنید به مدت ۶۰ دقیقه در درجه حرارت ۵۱ درجه سانتی گراد قرار بدهید تا درون ظرف به خوبی ته نشین شوند.

پنیر پارمسان خانگی

در این مرحله از طرز تهیه پنیر پارمسان یک مشت از دلمه ها را بردارید و آن ها را فشار دهید و اگر دلمه ها خمیر شدن برای فشرده شدن آماده می باشند سپس دلمه ها را درون پارچه توری بریزید و تا آب آن ها به صورت کامل خارج گردد.

مخلوط مواد پنیر را درون ظرف قالبی بریزید تا خمیر به همان شکل در آید سپس وزنه ۱۱ کیلویی را به مدت نیم ساعت روی ظرف قرار دهید تا پنیر فشرده شود و آب آن نیز به صورت کامل گرفته شود و پنیر را بعد از مدت زمان ذکر شده از درون قالب بیرون آورید و به مدت ۱۲ ساعت وزنه ۲۲ کیلوگرمی را روی آن قرار دهید سپس پنیر را به مدت ۱۸ ساعت درون محلول آب نمک قرار دهید.

روش تهیه پنیر پارمسان در خانه

بعد از مدت زمان ذکر شده پنیر را از درون محلول آب و نمک بیرون آورید و به مدت ۲ تا ۳ روز در دمای اتاق قرار دهید تا خشک شود.

پنیر را به مدت ۶ تا ۱۲ ماه در دمای ۱۰ تا ۱۲ درجه سانتی گراد قرار دهید تا برسد. توجه داشته باشید که در هفته اول باید به صورت روزانه پنیر را برگردانید. بعد از مدت زمان ذکر شده پنیر آماده طعم دادن به انواع غذاهای فرنگی و ایرانی می باشد.

دستور تهیه پنیر پارمسان در خانه

برای نگهداری پنیر پارمسان باید آن را درون کاغذ پوستی یا وکس بپیچید سپس آن را درون بسته بندی پلاستیکی قرار دهید و در فریزر پنیر را نگهداری نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *