دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مکان های دیدنی بندر عباس و گذری به نقاط تماشایی این شهر زیبا

  • محدثه خاکشور
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

آشنایی با مکان های دیدنی بندر عباس در این مقاله به قلم کشیده شده است، اگر تاکنون به این شهر زیبا و ساحلی سفر نکرده و از آن بازدید نکرده اید، با خواندن این مطلب حتما ساک سفر خود را می بندید و آماده سفر می شوید.

بندر عباس شهری جنوبی با آب و هوای گرم و همچنین چشم اندازهای دیدنی می باشد که هرساله تعداد زیادی از مسافر و گردشگر را در نیمه دوم سال به این منطقه می کشاند. اگر قصد سفر دارید یکی از گزینه های اصلی شما حتما شهر زیبای بندر عباس است. پس دعوت می کنیم در این مطلب که اختصاص یافته به معرفی مکان های دیدنی بندر عباس همراه ما باشید.

مختصر شرحی درباره بندرعباس

بندر عباس شهری معروف با جاذبه های دیدنی و زیبای بسیاری می باشد که در استان مهم هرمزگان در جنوب کشور عزیزمان قرار دارد، یکی از دلایل مورد توجه بودن این شهر آب و هوای مطبوع آن است که در کنار آن همه چشم اندازهای دیدنی افراد زیادی در فصل های سرد به این منطقه جذب می نماید. در ادامه به این جاذبه ها می پردازیم همراه ما بمانید.

معرفی مکان های دیدنی و گردشگری چشم نواز بندر عباس

  • ساحل خلیج فارس

آب های شفاف خلیج فارس و ساحل زیبای آن شهر شاید یکی از اصلی ترین مکان های دیدنی بندرعباس به شمار رود، آب و هوای دوست داشتنی این مکان بر روحیه مردمان آن تاثیر داشته و مردمانی مهربان و خونگرم را دارا شده است.

معرفی مکان های تماشایی بندر عباس شهر ساحلی

در ایران در شما و جنوب کشور مرزهای آبی و ساحل هایی خاص و زیبا وجود دارد که همیشه انتخاب اول هر سفری است، شهر ساحلی بندرعباس با آب و هوای دوست داشتنی و بینظیرش بر روی زبان ها می چرخد و در خاطرات شیرین اغلب افراد اسم این منطقه شنیده می شود. ساحل زیبای این شهر با غروب خاطره ساز و احساسی اش، پارک ساحلی دارای آلاچیق آن همگی این شهر را میزبان گردشگران خارجی و داخلی زیادی می کند.

برای آشنایی با دیدنی های هرمزگان کلیک کنید.

  • معبد هندوان بندر عباس

معبد هندوان که به اسم پرستشگاه بت گوران نیز معروف است، تاریخ ایجاد آن به انتهای پادشاهی ناصر الدین شاه باز می گردد اما در زمان مظفر الدین شاه به مرحله ی استفاده رسید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

با توجه به ارتباط میان دو کشور ایران و هند که به واسطه این تجارت دو طرفه، و ورود تاجران هندی به بندر عباس تاجری پولدار اهل هند در این بندر معبدی را احداث نمود که هندی ها بتوانند به راحتی در زمانی که در این شهر هستند، به عبادت خود بپردازند. معماری تلفیقی آن از بودایی و اسلامی می باشد که با دیدن آن احساس می کنید در هندوستان می باشید.

مکان های تماشایی شهر ساحلی بندر عباس

  • چشمه آبگرم گنو

اگر به بندر عباس سفر کردید، حتما به آبگرم گنو یکی از مکان های دیدنی بندر عباس سری بزنید، چشمه نامبرده در فاصله تقریبا ۳۴ کیلومتری شهر بندرعباس واقع شده است، در پیرامون آن ساختمان های گردشگری احداث شده تا امکانات لازم برای آسایش توریست هایی که به این مکان سفر می کنند، فراهم شود.

این چشمه دارای آب گرمی، گرمتر از آبهای گوگردی می باشد که جهت تطهیر و شستشو، و همچنین آبیاری نخلستان مورد بهره گرفته می شود، چشمه گنو به دلیل دارا بودن ترکیباتش و بوی تند و تیزش محیط مناسبی برای زندگی برخی از جانوران و گیاهان نمی باشد، اما در کنار این ویژگی ها، منظره های طبیعی و نخلستان های پیرامون این چشمه می تواند جذاب باشد.

جاهای دیدنی شهر خاطره ساز بندر عباس

قلعه فین بندر عباس

قلعه ای تاریخی در قسمت فین بندر عباس قرار دارد که یکی از مکان های دیدنی این شهر محسوب می گردد، بر اساس قطعه سفال های یافت شده، عمر این قلعه را نزدیک به ۷۰۰ حدس می زنند تاریخ احداث آن به زمان ایلخانیان و سلجوقیان باز می گردد، این قلعه در سال ۱۳۸۶ تقریبا کمی ویران شد و در حال حاضر وضعیت زیاد خوبی ندارد.

آشنایی با مکان های دیدنی بندر عباس و قلعه فین

  • پل لاتیدان

پل لاتیدان یکی از پل‌های تاریخی ایران است که سال‌ها کسی از وجود آن خبر نداشت تا اینکه در سال ۷۲ در پی سیلابی که در نزدیکی روستای کلمتلی جاری شد، این پل از زیر خاک بیرون آمد.

برخی پل لاتیدان را طولانی‌ترین پل تاریخی ایران می‌دانند. درازای پل لاتیدان تقریبا سه برابر سی‌وسه پل است و احتمالا قدمتش به دوران شاه عباس اول برمی‌گردد.

آبشار تزرج در حاجی آباد یکی از مناطق دیدنی بندر عباس

  • دره داماش

یکی از دره های زیبای ایران دره داماش می باشد که در بندرعباس قرار دارد و از جاذبه های گردشگری این شهر به شمار رفته و هرساله تعداد زیادی توریست را به خود جذب می نماید. میان دره داماش رودخانه ای روان است که منشا آن از کوههای هماگ می باشد، اگر از آن گروه عزیزانی هستید که به طبیعت گردی علاقه مندید پیشنهاد می کنیم در پاییز و زمستان، و ماه اول فصل بهار را به این مکان سفر کرده و خاطرات بینظیری را برای خود بسازید.

  • حمام گله داری

حمام گله داری تک حمام تاریخی بندر عباس می باشد که دارای قدمت بالایی بوده و تاریخچه تاسیسش به زمان قاجار باز می گردد، در حمام گله داری تا سال ۱۳۷۹ هم به روی مردم باز و قابل استفاده بود اما بعد از این سال سازمان میراث فرهنگی بندرعباس تغییر کاربری انجام داد و آن را به موزه مردم شناسی تبدیل نمود که یکی از جاذبه های گردشگری بندرعباس به حساب می آید.

در این مکان مجسمه های مومی قرار گرفته شده و به تدبیر شهرداری این شهر فضای خارجی حمام سرسبز می باشد و خانواده ها در فضایی شاد و آرامش بخش به تفریح و گردش مشغول شوند.

مناطق دیدنی بندر عباس زیبا و تماشایی

  • برکه های باران

در محیط موزه خلیج فارس و در خیابان ۲۲ بهمن ۵ آب انبار قرار گرفته که دارای گنبدهایی خاص می باشد که البته از ویژگی های این برکه محسوب می گردد.

امروزه این برکه ها پس از بازسازی که انجام شد، علاوه بر جمع آوری و انبار آب های شیرین آمفی تئاتر پربازدیدی از سوی گردشگران می باشد، این برکه ها هر کدام دارای چهار دهانه  هستند که از جاذبه های توریستی بندرعباس محسوب می شوند.

گنبد سرخ یکی از مکان های دیدنی بندر عباس

  • عمارت کلاه فرنگی

یکی از جاذبه های گردشگری بندر عباس عمارت کلاه فرنگی می باشد که نزدیک به اسکله قدیمی بندرعباس واقع شده که دلیل این قرارگیری را می توان معاملات خارجی و داخلی دانست، طراحی این عمارت به سبک معماری اروپایی می باشد.

این عمارت زیبا با ۱۶ برج و ۳ دروازه زیبا قطعا یکی از گزینه های بازدیدی شما در سفر گردشگری می باشد که برای یافتن آن کلاه فرنگی را بر روی نقشه ی گوگل خود اسم خیابان طالقانی را جستجو نمایید.

  • گنبد سرخ

یکی دیگر از مکان های دیدنی بندرعباس گنبد سرخ، ساختمانی آجری می باشد که در فاصله ۶۰ کیلومتری شهر بندرعباس در گورستانی قدیمی واقع شده است. این بنا بر اساس معماری قبل از اسلام ساخته شده که معماری داخلی آن به سبک چلیپایی می باشد، این بنا به دلیل ساخته شدن از آجر به رنگ سرخ بوده و این نام را گرفته است. گنبد آن در طی گذشت زمان از بین رفته و فروریخته است.

آشنایی با مکان های دیدنی بندر عباس شهر زیبا و ساحلی

  • غار خرسین

غار خرسین یکی از مکان های دیدنی بندر عباس است که دهانه ای به بلندی ۴ متر، و پهنای ۳ متر و عمق ۱۸۰ متری می باشد. بعد از گذشتن از سالن بزرگ غار، داخل حفره ورودی دالان اصلی آن می شوید. این دالان شیبی به جهت بالا دارد و طولش ۱۷۰ متر می باشد.

جنس سازنده این غار از نمک است که موجب نداشتن استحکام لازم آن شده و باید زمانی که در غار در حال گردش هستید محتاط باشید، غار خرسین و مجموعه غارهای نمکی که در ۸۰ کیلومتری بندرعباس قرار دارند، از تغییرات دخالت انسانها در امان بوده اند که البته به همین دلیل مورد توجه گردشگران ایرانی و همچنین خارجی بوده اند.

  • اسکله قدیمی

اگر به شهر زیبا و دوست داشتنی بندرعباس سفر کردید حتما به بلوار طالقانی رفته و از اسکله قدیمی آن دیدن کنید، این اسکله در سال ۱۳۱۸ ایجاد شده که طولش بیشتر از ۱۸۰ متر می باشد و یکی از مکان های دیدنی بندرعباس به شمار می رود.

  • موزه آب

موزه آب در بندرعباس را هم در لیست مکان های دیدنی خود در این شهر قرار دهید، این موزه مجموعه ای از کوزه و خمره ها، مجسمه های چرخ گاوی و مشک ها می باشد که قطعا لحظات خوبی را برای شما و خانواده تان به وجود می آورد.

آشنایی با مکان های دیدنی بندر عباس

  • موزه حیات وحش

موزه ی حیات وحش یکی از جذاب ترین مکان های دیدنی بندر عباس است که در این موزه کلکسیونی از گونه های مختلف ماهیها، صدف ها، پستانداران، نیز اسکلت نهنگ وجود دارد که این گونه های دوست داشتنی جانوری و همچنین گیاهی می تواند برای نوجوان بسیار جذاب باشد.

  • موزه مردم شناسی

این موزه در شهر جذاب بندرعباس متشکل از ۲۵۰۰ اثر تاریخی، قسمت های مردم شناسی، به نمایش در آوردن و آشنا ساختن مردم با سبک زندگی محلی های این مکان است که با استقبال گرمی از سوی گردشگران خارجی و داخلی قرار گرفته است، این موزه دارای دو طبقه است که در طبقه دوم آن با بازار سنتی و صید قرار گرفته است.

جاهای دیدنی بندر عباس شهری زیبا و ساحلی

  • بازار سنتی

قطعا اگر به سفری بروید برای خرید سوغات که اغلب شامل صنایع دستی و محصولات خاص آن منطقه است، به بازار راهی می شوید. بازار سنتی بندرعباس با تاریخچه ای با ارزش و قدیمی می تواند مکان مورد نظر برای تامین نیازهای شما جهت خرید سوغات باشد که در کنار خرید با دیدن بازار ماهی فروشان و جذابیت های تاریخی خاطره های زیبایی را برای خود بسازید.

جاهای دیدنی شهر تاریخی و زیبای بندر عباس

  • آبشار بدو

یکی دیگر از جاذبه های بندر عباس می توان آبشار بدو را نام برد، این آبشار فصلی در استان هرمزگان قرار دارد که از بلندی های کوه بدو در روستای لمزان سرچشمه گرفته و به شکل پلکانی زیبا و جذابی به پایین سرازیر می گردد. روستای لمزان در فاصله ۵۰ کیلومتری شمال غرب بندرعباس واقع شده و آبشار تقریبا ۴ کیلومتری آن قرار گرفته است.

  • آبشار تزرج

آبشار تزرج حاجی آباد در فاصله ۱۷۵ کیلومتری شمال بندر عباس واقع در استان هرمزگان قرار گرفته است، این آبشار منطقه ای کوهستانی است که در روستای منتهی به ده برآفتاب واقع گردیده است.

این آبشار فصلی در روستای تزرج، در شهرستان حاجی آباد واقع در شهر بندرعباس در استان هرمزگان قرار گرفته است که یکی از مکان های دیدنی بندرعباس محسوب می شود و پیشنهاد ما این است که حتما از این آبشار دیدن کنید. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با آبشار تزرج می توانید کلیک کنید.

آشنایی با مکان های دیدنی بندر عباس شهر ساحلی

در این مقاله به مکان های دیدنی بندر عباس یکی از شهرهای زیبا و دوست داشتنی کشورمان پرداخته ایم، شما در این مطلب با جاذبه های گردشگری این شهر آشنا می شوید. امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *