دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با دیدنی های مجارستان و مکان هایی که در سفر به این کشور باید ببینید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۲
  • ۰

دیدنی های مجارستان بسیار متنوع هستند این منطقه به دلیل ارزان بودن هزینه های مسافرت مقصد بسیاری از گردشگران دنیا است سفر به این منطقه تجربه های متعددی را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد و هر ساله افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا به مجارستان سفر می کنند و از جاذبه هایی همچون حمام آب گرم سیچینی دیدن می کنند که دارای معماری بسیار زیبایی است.

خیلی از علاقه مندان و گردشگرانی که به مجارستان سفر می کنند قصد بازدید از جاذبه های فرهنگی و تاریخی این کشور را دارند شاید مهم ترین دیدنی های مجارستان که می توانید در این کشور از آن ها بازدید کنید همین بناهای تاریخی باشند که از بی نظیرترین آن ها می توان به خانه اپرا اشاره کرد. جدای از جاذبه های تاریخی می توانید به سراغ جاذبه های مدرنی بروید که این روزها در بسیاری از مناطق دنیا وجود دارند کافه ها، رستوران ها و مراکز خرید از مهم ترین جاذبه هایی هستند که در هر کجای دنیا علاقه مندان زیادی به خود جذب می کنند. قلعه بودا یکی از مهم ترین جاذبه های تاریخی در این کشور است که متعلق به دوران سلطنتی است و نشان دهنده شکوه و عظمت آن دوران است این بنا به دلیل ارزش تاریخی بسیار بالایی که دارد در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است معماری آن نیز متعلق به دوران قرون وسطی است و بر این اساس الگوبرداری شده است که می توانید از نزدیک آن را مشاهده کنید.

آشنایی با دیدنی های مجارستان:

در سفر خود به مجارستان شاهد جاذبه های تاریخی و فرهنگی بسیار متعدد هستند شاید با دیدن بازار سرپوشیده مجارستان توجه شما به نوع معماری جالب آن جلب شود همچنین از مهم ترین شهرهای آن نیز می توان به شهر بوداپست اشاره کرد که آشنایی با مکان های دیدنی بوداپست برای خیلی از گردشگران جالب می باشد.

قصر کوارتر :

از دیگر مناطق گردشگری مجارستان قصر کوارتر می باشد که در واقع برفراز ثپه قلعه در منطقه I و در کنار قلعه بودا است و جزو قدیمی ترین بخش بوداپست به شمار می رود  و در این محله قلعه بودا (کاخ سلطنتی)، کلیسای ماتیاس و قلعه فیشر من واقع شده است که می توانید از این مکان ها دیدن نمایید و در صورت تمایل می توانید اقدام به شرکت در تورهای پیاده گردی نمایید.

بازار بزرگ بوداپست :

همانطور که می دانید در مجارستان هزاران بازار وجود دارد که مشهورترین بازار، بازار بزرگ بوداپست می باسد که کشاورزان محلی و کسبه ها انواع محصولات را داخل بازار به فروش می رسانند که طبق یک قاعده کلی در طبقه همکف سبزی، میوه تازه و گوشت قرمز و در زیر زمین ماهی تازه و اجناس متفرقه و همچنین در طبقه فوقانی سوغات فروشی ها که درای فروشگاه های پنیر مخصوص مجارستان و کافه ها می باشد که در روز های یک شنبه این بازار تعطیل می باشد.

خانه اپرا مجارستان:

یکی از مهم ترین جاذبه های کشور مجارستان خانه اپرا می باشد که در خیابان آندراسی بوداپست واقع شده است و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. این ساختمان معماری فوق العاده ای دارد و زیبایی بسیار زیادی را دارا می باشد. در این مکان اپراهای بسیار قوی اجرا می شود و تقریبا بهترین اجراهای اپرا در این مکان برگزار می شود. همه روزه گردشگران زیادی از این مکان بازدید می کنند. اگر قصد سفر به کشور مجارستان را دارید هرگز بازدید از خانه اپرا را فراموش نکنید. این مکان از نظر تاریخی قدمت بالایی دارد و از نمادهای مهم این کشور می باشد.

جاذبه های گردشگری مجارستان

ساختمان پارلمان مجارستان :

این ساختمان مرتفع ۹۶ متر است و به عنوان بلند ترین بنا در مجارستان مشهور است که در کنار رود دانوب و در مقابل کلیسای سنت استفان بنا شده است که به عنوان یک بنای دولتی محسوب می شود و محل استقرار شورای ملی مجارستان است که از دید توریست ها یه عنوان یک مکان گردشگری محسوب می شود.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

پل زنجیر مجارستان :

از دیگر مکان های دیدنی مجارستان پل زنچیر می باشد که نام های دیگر آن پل چین و پل زنجیری می باشد  که این پل بر روی رود دانوب و شهر بوداپست قرار دارد و این دو بخش را بهم وصل کرده است که به دست معمار ماهر و خبر در سال ۱۸۴۹ ساخته شده و تبدیل به یک جاذبه گردشگری شده است.

دریاچه بالاتون مجارستان:

یکی از مهم ترین مکان های تفریحی و دنج کشور مجارستان دریاچه بالاتون می باشد و دارای آب بسیار شیرین می باشد که از این حیث در اروپا مقام اول را دارد. این مکان دیدنی و فوق العاده در تابستان به یکی از شلوغ ترین مکان های تفریحی تبدیل می شود و بازدیدکنندگان زیادی برای استراحت تفریح به آن سفر می کنند. این دریاچه دارای تفریحات آبی زیادی می باشد که می تواند یک روز لذت بخش را برای شما بسازد و خاطره ای زیبا در ذهن شما حک کند. ساحل دریاچه بالاتون کاملا از علف پوشیده شده و از مکان های بسیار معروف در این کشور می باشد.

چشم انداز مجارستان

پارک ملی آگتلک مجارستان:

در مجارستان همه روزه تورهای زیادی به این پارک فوق العاده سفر می کنند. بزرگترین غار استالاکتیک در اروپا در این پارک ملی واقع شده است که قطعا هر بازدیدکننده ای را حیرت زده خواهد کرد. اگر سفر به غارها از علاقه مندی شما می باشد قطعا پارک ملی آگتلک نیازهای شما را برآورده خواهد کرد. در سفر به این غار تجهیزات لازم و نکات مهم توسط راهنمای تور در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا در زمان بازدید از این غار دچار مشکل نشوید. بخش هایی از این پارک ملی حفاظت شده می باشد و بازدید از آن برای گردشگران مجاز نمی باشد. اگر قصد سفر به کشور مجارستان را دارید این پارک ملی یکی از مهم ترین مکان های دیدنی در این کشور می باشد که می توانید با تهیه بلیط و پرداخت هزینه اندک از آن بازدید نمایید.

غار مجارستان

کلیسای باسیلیکا سنت استفان مجارستان:

در اطراف ساختمان پارلمان کشور مجارستان در شهر بوداپست این کلیسای مهم واقع شده است که قدمتی طولانی و دارای رمز و رازهای زیادی می باشد. این مکان مذهبی با ۹۶ متر ارتفاع از بلندترین ساختمان ها در شهر بوداپست است که بازدید از داخل این کلیسا کاملا رایگان می باشد و به راحتی می توانید از آن بازدید نمایید. اگر قصد بازدید از گنبد مرکزی را دارید که نمای ۳۶۰ درجه به شهر بوداپست را می توانید از بلندای آن ببنید باید هزینه اندکی پرداخت کنید و از چشم انداز این شهر زیبا لذت ببرید. این مکان یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری در این کشور می باشد.

کلیسای مجارستان

قلعه بودا مجارستان:

مهم ترین مکان دیدنی کشور بدون شک قلعه بودا می باشد که مردم مجارستان آن را پاریس شرق می نامند. یک مکان فوق العاده بزرگ و باشکوه که در فهرست جهانی یونسکو قرار دارد و مهم ترین نماد این کشور می باشد. نمادی که باعث شده است تا مجارستان در میان تورهای تفریحی بدرخشد و همیشه توریست های زیادی به آن سفر کنند. کاخ این قلعه بزرگ دارای ۲۰۰ اتاق است که از معماری های بسیار زیبایی برخوردار می باشند. این مکان از لحاظ معماری و طراحی در رتبه های برتر جهانی قرار دارد و در طول سال بیش از ۵۰۰ هزار توریست از آن بازدید می کنند.

دیدنی های مجارستان

دریاچه هویز مجارستان:

یکی دیگر از مکان های گردشگری مجارستان این دریاچه می باشد که دمای آب آن ۲۴ تا ۳۷ درجه سانتی گراد می باشد و یکی از بزرگترین دریاچه های آبگرم جهان است. آب این دریاچه برای آب تنی و شنا همیشه تمیز و زلال می باشد و می تواند یک مکان تفریحی فوق العاده برای هر مسافری باشد. در اطراف این دریاچه نیز همه روزه در تابستان فستیوال های تفریحی مهمی برگزار می شود تا یک روز عالی را برای مسافران بسازد. برای بازدید از این مکان می توانید توسط تورهایی که در این کشور وجود دارد استفاده کنید و از طریق این مراکز به تفریح در آن بپردازید. اگر قصد سفر به کشور مجارستان را دارید دریاچه هویز یک گزینه بسیار عالی برای تفریح و شنا کردن می باشد که می تواند یک روز عالی و یک سفر خاطره انگیز را برای شما بسازد.

مجارستان را بشناسید

برای دریافت ویزای مجارستان می توانید در لینک اطلاعات کافی و لازم را در این زمینه کسب کنید و با نحوه سفر به مجارستان نیز آشنا شوید برای سفر به این منطقه باید از نوع ویزای توریستی استفاده کنید که مدت دار هستند و باید برای دریافت آن بلیط رفت و برگشت هواپیما را نیز داشته باشید.

 

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *