دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

در سفر به پروجا ایتالیا این دیدنی ها را از دست ندهید

  • محدثه خاکشور
  • ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

در این مقاله به دیدنی های پروجا یکی از شهرهای مهم و پر از جاذبه های گردشگری کشور ایتالیا پرداخته ایم. چنانچه به مکان های تاریخی و البته هنری علاقه مند می باشید پروجا را نیز به خاطر بسپارید.

ایتالیا یکی از کشورهای اروپایی است که دارای جاذبه های گردشگری بسیاری می باشد،  علاوه بر شهر رم و دیگر مکانهای دیدنی این کشور می توان به شهر پروجا با قدمتی تاریخی اشاره نمود.

ایتالیا کشوری معروف و دارای جاذبه های گردشگری متفاوت برای بازدیدکنندگان است، ایتالیا یکی از کشورهای اروپایی دوست داشتنی برای گردشگران محسوب می گردد، این کشور دارای مجموعه ای از هنر و مناظر طبیعی زیبا و چشم نواز، مردمی خونگرم و شاد، و البته غذاهایی خوشمزه و محبوب می باشد که شهرهایش جاذبه و دیدنی منحصر به فردی را به نمایش می گذارد.

در این کشور شهر پروجا با قدمتی تاریخی وجود دارد که یکی از جاذبه های توریستی این منطقه محسوب می شود، پروجا پایتخت اومبریا (Umberia) است، در مورد قدمت این شهر می توان به تعلق داشتن خیابان های آن به قرن ۱۲ و ۱۵ میلادی اشاره داشت. این شهر بناهای تاریخی زیبایی را در کوجه های خود جای داده است که با وجود مردمانی شاد و خونگرم محیطی پرانرژی را به وجود آورده است.

دیدنی های پروجا پایتخت اومبریا

شهر هنری پروجا دانشگاهی ویژه خارجی ها را در خود جای داده است که امتیاز بالایی برای آن محسوب می شود، در کنار این امتیاز می توان به اجرای جشنواره های جاز اروپایی در این شهر اشاره نمود.

دانشگاه پروجا

دانشگاه پروجا یکی از دانشگاه های مطرح به شمار می رود که شرایط خوب بسیاری را در اختیار دانشجویان قرار می دهد، این دانشگاه دارای ۱۱ دانشکده می باشد که این نیز یکی از مزیت های آن می باشد. به خاطر داشتن همین فراوانی دانشکده، گزینه های انتخابی بسیاری را برای تحصیل در مقطع های متفاوت پیش روی دانشجویان گذاشته است.

دانشگاه دولتی پروجا در سال ۱۳۰۸ ساخته شده که یکی از دانشگاههای با اعتبار و قدیمی ایتالیا به شمار می رود، در این دانشگاه زمان آغاز هر ترم برای هر کدام از قسمت ها، متفاوت است، اغلب ترم اول در ماه سپتامبر/اکتبر شرو شده و در دسامبر/ژانویه اتمام می یابد، امتحان های آن در ژانویه/فوریه اجرا می گردد و ترم دوم اغلب در فوریه/مارس شروع شده و در ماه مه/ژوئن اتمام می یابد. آزمون ها در ژوئن/ژوئیه برگزار می گردد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

مکان های تماشایی پروجا مانند کلیساها و گالری و میدان فونتانا

گالری «Nazional dell,Umbria»

پروجا از جمله شهرهای هنری به حساب می آید که دارای مکان های جالب توجه زیادی مانند گالری های متفاوت می باشد، که اگر قصد دیدن دارید باید حتما Nazionaldell,Umbria را معرفی کرد تا مراجعه نموده و دیدن کنید.

گالری نامبرده کلکسیونی از نقاشی های «آمبریا» است که تاریخ ناسیس آن باز می گردد به قرن سیزدهم میلادی که به همین خاطر قدیمی ترین و پر بازدیدترین گالری نقاشی در تمام اروپا محسوب می شود. علاوه بر این نقاشی هایی متعلق به هنرمندان زیاد شناخته نشده در قسمت جنوبی این مکان در نظر گرفته شده است.

جاذبه های تماشایی توریستی پروجا

کلیسای مهم «سن دومینیکو»

این شهر دارای کلیساهای فراوانی می باشد که یکی از کلیساهای مهم آن کلیسای «سن دومینیکو» است که در شرق پروجا و نزدیک به خیابان کالینی قرار گرفته است. تاریخچه تاسیس کلیسای گاتیکی«سن دومینیکو» به قرن ۱۵ باز می گردد؛ این کلیسا مرکز  مهم و اصلی مذهبی شهر پروجا می باشد که البته مراسم های مذهـبی در روز یکشنبه در این مکان اجرا می شود.

این کلیسای مهم و قدیمی اثرهای تاریخی و هنری بسیاری را در خود جای داده است که نقاشی های کاملانو بوریسی از مهم ترین آنها محسوب می گردد.

میدان فونتانا

میدان فونتانا مرکز شهر پروجا به حساب می آید که گردشگران بسیاری از این مکان بازدید می نمایند، این میدان باارزش و مهم در دوران قرون وسطی در مرکز رم کشـور ایتالیا یکی از با قدمت ترین میادین به حساب می آید، میدان فونتانا دارای یک فواره اســت که هر دوی آنها در اوان قرن ۱۲ میلادی تاسیس گردیده اند و البته هنوز تحول و دگرگونی در آن از آغاز تا کنون به وجود نیامده است.

علاوه بر این قدمت می توان به یکی از سایر خصوصیات مهم میدان فونتانا به وجود مجسمه های کوچکی که گرداگردش که به وسیله ی هنرمندانی از جمله:جیووانی پیسانو، نیکولا پیسانو بنا شده است را مطرح نمود.

کلیسا پروجا

کلیسای پروجا که از تاریخچه ای ارزشمند و دارای قدمت برخوردار می باشد در قرن ۹ میلادی تاسیس گردیده است، این کلیسا کاتولیک بوده و به سنت لورس اهدا گشته، از لحاظ شکل ساختاری، معماری خارجی کلیسا ترکیبی از سبک بیزانس و باروکی می باشد که ساختمانش در گروه بهترین معماری های قرون وسطی به شمار می رود، در سال ۱۹۸۶ بود که کلیسای پروجا مقر جای گیری اسقف اعظم این شهر انتخاب شد و با تمام این ویژگی ها می توان این کلیسا را یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری و دیدنی این شهر به شمار آورد که شما در تمامی این روزها البته غیر از روزهای یکشنبه می توانید از آن بازدید نمایید.

دیدنی های پروجا شهری تاریخی و معتبر هنری در ایتالیا

«قلعه Rocca Paolina»

این قلعه نیز یکی دیگر از جاذبه های دیدنی مهم پروجا شمار می رود که در دوران رنسانس تاسیس گردیده که در تاریخچه خود هنگامی را متعلق به مرکز نظامی مهمی دارد که در آن زمان سربازان جهت رویارویی با دشمنان عثمانی آموزش می دیدند.

با گذشـت زمان این قلعه کاربرد متفاوتی یافته و به یک موزه باارزش و تاریخی در شهر پروجا تبدیل شده که دارای قسمت های مختلفی برای بازدید می باشد، این بنای تاریخی قدیمی اهمیتش نه به خاطر ظاهر زیبایش که به دلیل تاریخی بودنش می باشد. می توان  برج های نگهبانی و زندان را از پر بازدید ترین قسمت های این مکان دانست.

کشور ایتالیا

کشور ایتالیا با اسم جمهوری ایتالیا کشوری بزرگ می باشد که در جنوب اروپا واقع شده است؛ ایتالیا و همچنین یونان هر دو از پایه گذارهای تمدن غرب محسوب می شوند، علاوه بر این اهمیت تاریخی دارای برندهای مد، خودروهای لوکس و گران، متنوع بودن در گویش و فرهنگ و همچنین خوراک، دریاچه ها و کوه های جذاب به ویژه در دامنه های کوههای آلپ، ساحل هایی زیبا و خاص و در آخر که در کنار تمام این ویژگی ها در جذب توریست اهمیت بالایی دارد داشتن مردمانی خونگرم می باشد.

ایتالیا که به کشور زیبا شهرت دارد، ۲ کشور کوچک واتیکان و سان مارینو را در درون مرزهای خودش جای داده است، نکته قابل توجه این است که این ۲ کشور جزو اتحادیه اروپا نمی باشند ولی در پیمان شنگن و اتحادیه پولی اروپایی عضو هستند.

شهرهای مهم کشور ایتالیا از جمله رم، فلورانس، میلان، تورین، پالرمو، ونیز و … و همچنین پروجا را می توان مشاهده نمود که از شهرهای تاریخی این کشور به شمار رفته و هر کدام جذابیت های بسیاری از آن خود دارند.

مکانهای تماشایی پروجا شهری هنری در ایتالیا

آرگا این مطلب را به دیدنی های پروجا اختصاص داده است، این مطلب با اطلاعات مفید و جذاب در مورد یکی از شهرهای تاریخی و البته هنری کشور ایتالیا می باشد که در اختیار شما قرار گرفته است. برای آشنایی با سایر مکان های دیدنی ایتالیا کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *