دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

بهترین جاهای توریستی و دیدنی های آتن یونان را بهتر بشناسید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

آتن منطقه ای باستانی با قدمتی بسیار طولانی که پایتخت رسمی کشور یونان است این شهر دارای قدمتی سه هزار ساله اس و همه ما این شهر را با وجود تمدن غنی آن می شناسیم این شهر علاوه بر شهرت تاریخی خود یکی از مهم ترین جاذبه های دیدنی در یونان و دنیا است که هر ساله گردشگران زیادی به قصد بازدید از جاذبه های تاریخی آن به این منطقه پر جاذبه سفر می کنند.

همه ما آتن را با تمدن غربی آن می شناسیم این سرزمین اساطیری دارای افسانه های مختلفی است و بسیار باشکوه است سازه هایی که در این شهر وجود دارند بسیار طولانی و با قدمت هستند این شهر به عنوان شهر دموکراسی و فلسفه نیز شناخته می شود. از جاذبه های مهمی که در این شهر می توانید از آن ها دیدن کنید باید به معابد خدایان، بناهای باستانی و کوه و دریا است که می توانید از آن ها دیدن کنید تمدن سه هزار ساله آتن در بسیاری از کشورها مورد توجه است این شهر با وجود جاذبه های تاریخی از چشم اندازهای طبیعی نیز برخوردار است سواحل و مناظری که در این شهر وجود دارند بسیار بکر می باشند خیلی از گردشگرانی که به آتن سفر می کنند در واقع سفری به دل تاریخ داشته اند یکی از جذابیت های مهم در این شهر مزه های فرهنگی است که می توانید از نزدیک آن ها را ببینید.

دیدنی های شهر آتن را بشناسید:

موزه باستان شناسی آتن یکی از مهم ترین جاذبه هایی است که در این منطقه می توانید از آن دیدن کنید این موزه تاریخ مردمان این ملت را به خوبی رقم زده است بسیاری از مجسمه های ارزشمند و جواهرات در این موزه نگهداری می شوند. بهترین مکان های دیدنی یونان برای ایرانی ها شامل جاذبه های تاریخی است که اغلب این جاذبه ها را می توان در همین شهر پیدا کرد و در ادامه نیز بیشتر با جاذبه ای آن آشنا خواهید شد.

 

تپه ی فیلوپاپوس آتن:

یکی از مهم ترین تپه های این شهر می باشد که در اطراف این شهر واقع شده است و ارتفاع آن ۱۴۷ متر می باشد که اگر در بالای آن قرار بگیرید می توانید چشم انداز زیبای شهر را ببینید و از سفر خود لذت ببرید. نام این تپه معروف و تاریخی شباهت زیادی با یکی از مهم ترین سناتور های کشور یونان دارد که باعث شده است تا مردم همیشه به یاد این سناتور معروف باشند و در بازدید از این تپه همیشه از وی یاد کنند. فیلوپاپوس یکی از پربازدید ترین مکان های دیدنی آتن می باشد که همه روزه بازدید کنندگان زیادی را به خود جذب می کند.

سازه تاریخی آتن

آکروپلیس:

این مکان همانند فیلوپاپوس یک تپه تاریخی و فوق العاده می باشد که برای مردم این شهر به عنوان یک نماد و بهترین مکان دیدنی آتن به حساب می آید. اگر قصد سفر به کشور یونان و این شهر را دارید بعید است که از این مکان دیدنی بازدید نکنید و در واقع از هر شخصی که در این شهر ساکن است مهم ترین مکان دیدنی این شهر را بپرسید قطعا نام آکروپلیس را به شما یادآوری و گوشزد خواهد کرد. ارتفاع این تپه و مکان تاریخی ۱۵۶ متر است و بلندترین نقطه در یونان نام دارد که به عنوان روح و نماد این کشور می باشد. این مکان یک ترکیب فوق العاده معماری با طبیعت است که زیبایی خاصی به یونان بخشیده است و پرچمدار یونان و پایتخت آن در جهان می باشد. این مکان تاریخی همه ساله بیش از یک میلیون نفر بازدید کننده دارد که پربازدید ترین مکان تاریخی در این کشور می باشد.

پلاکا:

یک منطقه خاص و تفریحی که شبیه به یک جزیره کوچک است و مسافران زیادی از آن برای یک روز تفریحی عالی بازدید می کنند. این منطقه دارای کافه های بسیار زیادی می باشد که تقریبا اگر در روزهایی که این شهر هوای مطلوبی دارد از این منطقه بازدید کنید تقریبا جای خالی در آن پیدا نخواهید کرد. پلاکا دارای کوچه های سنگی و باریک، درختان قدیمی و باغ های زیادی می باشد که سرسبزی فراوانی به این منطقه بخشیده است. این منطقه در نزدیکی آکروپلیس قرار دارد و اگر به آن سفر کنید با فرهنگ رومی ها در آن بیشتر آشنا خواهید شد. پلاکا می تواند یک روز عالی را برای شما در شهر آتن بسازد و از آن لذت ببرید.

  •  آرون گروپس

دیدنی های آتن

موزه باستان شناسی ملی:

یکی دیگر از دیدنی های آتن این موزه باستان شناسی می باشد که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و از جاذبه های توریستی این شهر می باشد. در این موزه آثار زیادی از عهد عتیق وجود دارد که قدمت بعضی از این آثار به هزاران سال پیش بر می گردد. اگر قصد سفر به این شهر را دارید این موزه می تواند یک مکان دیدنی مهم باشد که پیشنهاد می کنیم حتما از آن بازدید نمایید. در این موزه علاوه بر آثار تاریخی، صنایع دستی زیادی وجود دارد که می تواند توجه شما را به خود جلب کند. شما می توانید با هزینه بسیار اندک از موزه باستان شناسی یونان بازدید کنید و از سفر خود لذت ببرید.

موزه آتن

سازه زئوس:

بزرگترین و حیرت آور ترین سازه در کشور یونان که در پایتخت این کشور واقع شده است و قدمت بسیار زیادی دارد. مجموعه ای که ساخت آن در سال ۵۱۵ قبل از میلاد شروع شد و سال های زیادی به طول انجامید تا تکمیل و ساخته شود. اکنون پس از گذشت قرن ها از ۱۱۴ ستون این مجموعه فوق العاده فقط ۱۵ عدد باقی مانده است که آن ها نیز در حال ویرانی است. این مجموعه پس از ساخت به زئوس فرمانروای زیارتگاه‌های کوه المپ تقدیم شد. این مکان دیدنی یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی آتن می باشد که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

زیبایی های آتن

آنافیوتیکا:

یک محله ی قدیمی و مهم که می تواند شما را حیرت زده کند و به شما یادآور این باشد که در یونان فقط خرابه های تاریخی در یونان نیستند که می درخشند. اکثر خانه های این محله ی تاریخی در سال ۱۹۵۰ تخریب شده اند و فقط تعدادی از خانه های آن باقی مانده اند که در آن سرسبزی و زیبایی موج می زند. اگر قصد سفر به شهر آتن را دارید بازدید از آنافیوتیکا را فراموش نکنید.

مکان های گردشگری آتن

دیدنی های یونان و جذاب ترین مناطق تفریحی و گردشگری این کشور تاریخی بسیار شناخته شده اند و از مهم ترین دیدنی های این منطقه نیز می توان به شهر زیبای آتن اشاره کرد که در این بخش با این شهر و جاذبه های تاریخی آن آشنا شدید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *