دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مکان های دیدنی روکامادور فرانسه و نگاهی به جذابیت های گردشگری آن

  • محدثه خاکشور
  • ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
  • ۰

در این مقاله شما را با مکان های دیدنی روکامادور یکی از روستاهای زیبا و سرسبز که دارای کلیساهای معروفی می باشد، آشنا ساختیم. این روستا شکلی شبیه به ماسوله ما ایرانی ها دارد که به آن ماسوله فرانسه می گویند.

روستای روکامادور فرانسه که در جنوب غربی این کشور واقع شده و از زیباترین روستاهای فرانسه محسوب می گردد. این روستای دوست داشتنی و پر از جذابیت های دیدنی ساختاری عمودی به سبک ماسوله ایران دارد.

کشور فرانسه مهد نویسندگان و هنرمندان فوق العاده و معروفی است که دارای جاذبه های فراوانی می باشد، یکی از این مکان های زیبا که از جاذبه های گردشگری و دیدنی های فرانسه محسوب می شود، روستای روکامادور یکی از کهن ترین روستاهای باقی مانده از قرون وسطی در مناطق جنوب شرقی این کشور است. این روستا ساختاری عمودی دارد که شباهت زیادی به ماسوله ایران دارد به طوری که به آن ماسوله فرانسه می گویند.

در ادامه مطلب با مکان های دیدنی روکامادور این روستای زیبا بیشتر آشنا می شوید که در واقع دلیل مورد توجه بودن توریست های مختلف از تمام جهان بخصوص اروپا می باشد.

مکان های دیدنی روکامادور یکی از روستاهای معروف فرانسه

روستای روکامادور فرانسه یکی از قدیمی ترین روستاهای این کشور می باشد که سالیانه تعداد زیادی از گردشگران را به این منطقه می کشاند، در یک جمع آوری کلی می توان گفت این روستا یکی از جاذبه های سرسبز پر بازدید اروپا به شمار می رود.

مکان های دیدنی روکامادور و دلیل جذابیتش

این روستای زیبا و البته باسابقه از لحاظ مختلفی دارای اهمیت می باشد که این روستا  را مورد توجه قرار داده و از آن مکانی توریستی ساخته که مورد بازدید جهان گردان زیادی قرار گرفته و می گیرد. دلیل های مختلف تاریخی و مذهبی و همچنین ساختار زیبایش که موجب محبوبیت و شهرت این روستا گردیده اند.

  •  آرون گروپس

جاذبه های دیدنی روکامادور روستای شبیه به ماسوله ایران

منظره های سرسبز و زیبایش

روستای روکامادور دارای منظره هایی زیبا و خاص می باشد که این زیبایی موجب جذاب شدن این روستا برای توریست های تمامی کشورها از جمله اروپاییان قرار بگیرد. این روستا از یک طرف به صخره های تنگه ای که به وسیله ی رودخانه ی آلزو شکل گرفته، چسبیده و بناهای این روستا از یک طرف این صخره ها به بلندی ۱۲۰ متر قد کشیده اند.

بخش های دیدنی روکامادور کشور فرانسه

بناهای تاریخی و معابد مذهبی

این روستا از دوران قرون وسطی به خاطر داشتن بناهای تاریخی و مقبره ی مریم مقدس مورد توجه بوده و زائرهای بسیاری را از تمام اروپا به خود جذب نموده است.

بر طبق گفته ها سنت آماتور بعد از ترک اورشلیم، به عنوان مالیات جمع آورنده ی جریکو در این ناحیه زندگی نموده و سپس فوت کرده است. بر اساس افسانه ها بعد از یافتن جسد سنت آماتور، معجزه های بسیاری اتفاق افتادند و به دلیل آشکار شدن نیروی شفادهی بقایای این جسد، سیل عظیمی از زائر به این ناحیه روان شدند که با اهدای مبالغ هنگفتی که ملکه ها و پادشاهان فرانسوی به این ناحیه داشتند موجب شکل گیری مکان های دعا و معبدهای بسیاری در این روستا شدند. که سرانجام نتیجه آن رشد این منطقه از لحاظ مختلف و تبدیل شدن این روستا به ایستگاهی مهم در راه زیارتی سانتیاگو بود.

مکان های دیدنی روکامادور زیبا و سرسبز

ساختار منحصر به فرد روستا

علاوه بر ویژگی های مهمی که از روستای روکامادور ذکر شد، باید به دلیل دیگری که نقش مهمی در تبدیل این روستا به یکی از جاذبه های توریستی دارد، اشاره نمود. این روستا دارای شکل و ساختاری متفاوت و خاص می باشد.

خانه های روستایی این مکان بر روی صخره ها به طور عمودی ایجاد شده اند، صخره روستای روکامادور مقابل دره رودخانه الزو می باشد، بلندی این خانه ها به ۱۲۰ متر می رسد.

مکان های پر بازدید و تماشایی روکامادور

کلیساهای این روستا

روستای روکامادور که از قرون وسطی از روستاهای زیبای اکسیتنی در جنوب غرب فرانسه می باشد. این روستا دارای کلیساهای مختلفی است که توسط هدایای ملکه ها و پادشاهان اروپایی در این منطقه ایجاد شد.

کلیسای معروف این مکان کلیسای نوتردام می باشد که در سال (۱۴۷۹) بنا شده که جاذبه ی معروف این منطقه “مادونای چوبی سیاه رنگ” را در آن جای دارد. که بر اساس برخی باورها توسط سنت آماتور ایجاد شده است، بخش های پایینی این کلیسا مقابل تراسی باز می گردد که عابدان در صورت تمایل می توانند در این کلیسای زیارتی گرد آیند که سکوی سنت میشل به آن گفته می گردد و شمشیر شکسته ای که بر اساس برخی عقاید متعلق به قهرمانی به اسم رونالد بوده؛ در این قسمت نگهداری می شود.

کلیسای نوتردام یکی از کلیسای اصلی این روستا در سال ۱۴۷۹ میلادی ترمیم و دوباره بازسازی گردید که سنت آماتور حکاکی هایی را داخل کلیسا طراحی نموده است.

مناطق دیدنی روکامادور از روستاهای زیبا و منحصر به فرد

کلیسای کوچک سنت میشل که در صخره بالایی کلیسای نوتردام واقع شده است در قرن ۱۲ ایجاد شده است.

کلیسای زیرزمینی سنت آمادور یکی از روستای روکامادور است که در قرون وسطی به عنوان پناهگاه استفاده می شد.

پله های متفاوت و جذاب روستای روکامادور

هر گردشگری به محض ورود به این روستا، در ورودی اصلی آن با پله هایی روبرو می گردد که جهت بازدید از روستا باید از پله ها بالا برود.

پله ها به کلیسای معروف و اصلی این روستا به نام کلیسای نوتردام ختم می شود.

پله های زیادی از قسمت های پایینی شهر شروع شده و بالا می روند و به کلیساها می رسد که در این مسیر جمعی از بناهای بزرگ در نیمه ی راه تپه می باشند.

کشور محبوب فرانسه

در سال ۱۹۹۸ فرانسه نخستین کشور توریستی دنیا، قرار گرفت.
مکان های دیدنی روکامادور فرانسه زیبا و منحصر به فرد

جاذبه های متفاوت و خاص قسمت های دیدنی روکامادور

مناطق دیدنی تاریخی و مذهبی روکامادور

مکان های دیدنی روکامادور با پله های خاص و عجیب

قسمت های دیدنی روکامادور با ساختاری منحصر به فرد

ناحیه های دیدنی روکامادور با زیبایی خاص

مکان های دیدنی تاریخی و مذهبی روستای روکامادور

مکان های تماشایی و پربازدید روستای روکامادور

مناطق دیدنی روستای روکامادور با کلیساهای با قدمت و تاریخی

کشور فرانسه یکی از کشورهای جذاب و پر از جاذبه های گردشگری و همچنین با تعداد زیادی از بازدیدکننده و توریست می باشد، که روستاهای زیبای این کشور سهم مهمی را در این جذب ایفا می کنند. یکی از این روستاها، روستای روکامادور با ساختاری زیبا و منحصر به فرد می باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *