دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با زیباترین مکان های دیدنی جبل الطارق

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۳ فروردین ۱۳۹۹
  • ۰

مکان های دیدنی جبل الطارق شامل جاذبه های طبیعی و قلعه تاریخی هستند این منطقه شگفتی های بسیار زیادی دارد و به دلیل کوه ها و ارتفاعاتی که در این منطقه وجود دارند موجب جذب گردشگران می شوند. در واقع جبل الطارق تنگه ای میان یکی از دهکده ها و کوه ها است که دارای چشم اندازهای بسیار زیادی برای گردشگران است.

قرار گرفتن جبل الطارق در میان کوه های این منطقه و دهکده نزدیک به کوه ها موجب اهمیت آن شده است دهکده دیدنی و کوچکی که جبل الطارق که در قسمت جنوبی سواحل اسپانیا واقع شده است و از نواحی غربی نیز با اروپا هم مرز است دارای جذابیت های دیدنی بسیاری زیادی می باشد. کوه های این منطقه نیز در قسمت های ساحلی خود به تنگه متصل می شوند این منطقه به دلیل اهمیت استراتژیکی که دارد بسیار ارزشمند است و به همین خاطر در طول تاریخ میان انگلیس و اسپانیا بر سر تصاحب آن اختلافات زیادی وجود داشته است زیبایی های بی حد و مرزی که در این مناطق وجود دارند موجب شده تا هر ساله گردشگران زیادی به این منطقه سفر کنند همانطور که بیان شد این منطقه به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد اهمیت بسیار زیادی دارد. تنگه جبل الطارق مهم ترین بخش های دریای مدیترانه و اطلس را به یکدیگر متصل می کند و از نواحی اطراف نیز به اسپانیا و مراکش متصل می شود. درباره این منطقه اطلاعات بسیار زیادی موجود هستند در بسیاری از افسانه های یونانی نام این تنگه بیان شده است

 مکان های دیدنی جبل الطارق را بیشتر بشناسید:

یکی از زیبایی هایی که می توانید در این منطقه مشاهده کنید صخره های زیبای جبل الطارق هستند صخره های مرتفعی که سر به فلک کشیده اند و بسیار تماشایی می باشند ارتفاع برخی از این صخره ها به ۴۲۶ متر خواهد رسید آشنایی با زیبایی ها و جاذبه های توریستی این منطقه می تواند توجه هر گردشگری را به خود جلب کند و شما علاقه مندان نیز در ادامه این بخش با این جاذبه های توریستی آشنا خواهید شد.

جاذبه های جبل الطارق

فرودگاه جبل الطارق:

فرودگاه جبل الطارق یکی از بخش های اصلی و مهم در این منطقه است این فرودگاه اهمیت نطامی دارد و جدای از آن مورد استفاده همگان نیز می باشد باند این فرودگاه دارای امکانات زیادی است و آسفالت شده است طول باند نیز به ۱۸۲۸ متر می رسد. این فرودگاه نظامی و با اهمیت در کشور جبل الطارق واقع شده است و در ارتفاع ۵ متری از سطح دریا قرار گرفته است فرودگاه در فاصله ۵۰۰ متری از شهر قرار دراد و به دلیل تردد زیاد در این منطقه یکی از مکان های دیدنی مهم در این منطقه به شمار می آید.

چشم انداز جبل الطارق

ذخیره گاه طبیعی آپر راک:

این ذخیره گاه طبیعی یکی دیگر از بخش های مهمی محسوب می شود که در این منطقه قرار دارد مهم ترین و ارزشمندترین ذخایر طبیعی جهان در این منطقه واقع شده اند جالب است بدانید این منطقه گردشگری از جبل الطارق با وجود میمون های بربری خود شناخته شده است. این منطقه به قدری به لحاظ زیست محیطی دارای اهمیت است که گونه های مختلفی از پرندگان مهاجر در این منطقه سکونت می کنند. اهمیتی که غارهای سنت مایکل در این منطقه دارد موجب شده است تا این منطقه از جهان به عنوان یکی از ذخایرگاه های مهم طبیعی به شمار آید.

 مکان های دیدنی جبل الطارق

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

مجموعه غارهای گورهام:

یکی دیگر از مهم ترین مکان های دیدنی جبل الطارق این مجموعه غارهای تاریخی می باشند غارهای گورهام در میان صخره های شیب دار و عظیمی از جبل الطارق واقع شده اند این غار یکی از بناهای تاریخی مهمی است که قدمتی چندین هزار ساله دارد و دارای ۴ مجموعه غار است. بر اساس شواهدی که از این غارها در دست است می توان گفت که این مناطق محلی برای سکونت نئاندرتال در اروپا است این غارها نه تنها ارزش تاریخی بالایی دارند بلکه از جهت طبیعی نیز بسیار ارزشمند می باشند جالب است بدانید این مجموعه غارها در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند.

اسکای واک جبل الطارق:

از دیگر مکان های تفریحی در این منطقه می توان به اسکای واک اشاره کرد این مجموعه بر روی فوندانسیون پایگاه نظامی و در منطقه ای ضد هوایی ساخته شده است که متعلق به جنگ جهانی دوم می باشد این منطقه ارتفاعی سه برابر مجسمه های آزادی دارد و از برج های شارد لندن نیز عظیم تر است. اسکای واک که به تازگی در ذخیره گاه طبیعی آپر واک واقع شده است دارای چشم اندازهای ناهمواری است و با این وجود نیز جذابیت های زیادی برای علاقه مندان دارد.

کوه های جبل الطارق

سفر به منطقه جبل الطارق برای خیلی از علاقه مندان دارای ارزش است زیرا در سفر خود به این منطقه می توانند تجربه های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی را به دست آورند خیلی از افرادی که به این منطقه سفر می کنند اغلب جاذبه های طبیعی را مشاهده کنند که قدمت آن ها به بیش از چند هزار سال پیش باز می گردد به عنوان مثال سلسله کوه های جبل الطارق نه تنها از چشم اندازهای طبیعی ویژه ای برخوردار هستند بلکه در طول تاریخی اهمیت استراتژیک بالایی داشته اند از سوی دیگر مجموعه غارهای آن نیز در طول تاریخ اعتبار و ارزش بالایی داشته اند.

جبل الطارق یکی از مهم ترین مکان های دیدنی اسپانیا به شمار می آید جذابیت هایی که این تنگه برای گردشگران دارد موجب شده تا هر ساله علاقه مندان زیادی به آن سفر کنند و با دهکده هایی که در اطراف آن وجود دارد میزان گردشگران نیز بیشتر می شود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *