دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نگاهی به جاذبه های توریستی و دیدنی های بدروم

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
  • ۰

بدروم یکی از مناطق زیبا و پر جاذبه در کشور ترکیه است دیدنی های این منطقه از جذابیت بسیار زیادی برای گردشگران و علاقه مندان برخوردار هستند این منطقه دارای چشم اندازهای زیبا و طبیعی بسیاری است. یکی از مهم ترین جاذبه های این منطقه قلعه سنت پیر است که یک بنای تاریخی و با ارزش در ترکیه به شمار می آید.

شهر بدروم یکی از شهرهای بندری در ترکیه است این شهر دارای جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی متعددی است خیلی از گردشگرانی که به این شهر بندری سفر می کنند از نزدیک می توانند آداب و رسوم مردمان این منطقه را نیز مشاهده کنند و اطلاعات بیشتری را درباره آن ها کسب کنند. جذابیت هایی که در مناطق گردشگری بدروم وجود دارد هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند این شهر یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری به شمار می آید که در استان موغله واقع شده است این منطقه به دلیل جذب توریست های زیاد دارای هتل های متعددی است که امکان اقامت را برای گردشگران خود راحت تر کرده اند.

هتل های بوتیک، رستوران ها و کافه هایی که در این شهر وجود دارند بسیار جذاب و دوست داشتنی هستند و محلی برای گشت و گزار گردشگران بدرومی است. جذابیت های منحصر به فردی که در این شهر وجود دارد موجب می شود تا گردشگران زیادی از سراسر دنیا به این منطقه سفر کنند همچنین تنوعی که در میان این جاذبه ها وجود دارد موجب شده تا هر گردشگری با هر سلیقه ای از جذابیت های آن نهایت لذت را ببرد به ویژه اینکه مردمان این منطقه دارای سبک زندگی سنتی و مدرنیته هستند و تلفیق آن توجه هر فردی را به خود جلب می کند. شما گردشگران و علاقه مندان به شهر بدروم در ادامه این مطلب می توانید با جاذبه های گردشگری بیشتری از این شهر آشنا شوید و یک برنامه ریزی درست برای سفر خود به این منطقه داشته باشید.

دیدنی های بدروم برای توریست ها:

بدروم یک شهر تاریخی به شمار می آید که سراسر دارای قلعه ها و بناهای تاریخی است موزه ها و قلعه هایی که در این شهر به چشم می خوردند از جذابیت های توریستی آن به شمار می آیند کوچه های این شهر همچنان قدیمی و سنتی است و بافت های خانه ها به شکل سنتی و سفید رنگ است این شهر باستانی دارای جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای بکر نیز می باشد. خیلی از گردشگران و توریست ها ترکیه را با وجود دیدنی های وان می شناسند اما جدای از این که می توانید در سفر خود به این کشور دیدنی های وان ترکیه را بیشتر بشناسید می توانید از جاذبه های توریستی شهر تاریخی بدورم نیز دیدن کنید.

 

موزه باستان شناسی بدروم:

این موزه یکی از دیدنی های باستانی و تاریخی در بدورم است موزه ای که در زیر آب وقع شده است این موزه در قلعه سنت پیتر که یکی از قلعه های تاریخی است قرار دارد و یک نمایشگاه با سازماندهی مناسب است. آثار جذاب و خیره کننده ای که در این موزه وجود دارد برای هر گردشگری جذابیت دارد در این مجموعه خمره های سفالی بزرگ وجود دارند که سفالینه های آمفورا است جالب است بدانید در این مجموعه مهیج کارگاه شیشه ای برای کودکان طراحی شده است در این تالار شیشه ای مجموعه ای از آثار جذاب همچون کشتی ۱۶ متری دیده می شود. این کشتی در سال ۱۰۲۵ ساخته شده است و قدمت تاریخی دارد.

موزه بدروم

  •  آرون گروپس

خلیج بارادکچی:

اگر می خواهید به سراغ جاذبه های طبیعی بدروم بروید و از نزدیک دیدنی های طبیعی این شهر را مشاهده کنید پشنهاد می کنیم تا به خلیج بارادکچی بروید این خلیج یکی از زیباترین نقاط و چشم اندازهای شهر است. خیلی از گردشگرانی که به این خلیج سفر می کند شانس اقامت در هتل های زیبا و دوست داشتنی این خلیج را خواهند داشت از چشم اندازهای این هتل خلیج بسیار تماشایی خواهد بود. در این خلیج امکانات متعددی برای گردشگران ارائه می شود امکاناتی همچون خدمات گردشگری تفریحی که در کنار چشم اندازهای طبیعی و نمای زیبای درختان نخل دلنشین است و شما گردشگران عزیز در ایام تعطیل می توانید به این مناطق سفر کنید.

آشنایی با دیدنی های بدورم

قلعه سنت پیتر:

این قلعه یکی دیگر از بناهای تاریخی شهر بدروم است و به عنوان مهم ترین جاذبه های تاریخی در این شهر محسوب می شود این قلعه دیدنی در سواحل این منطقه قرار گرفته است و در سال های ۱۴۰۲ تا ۱۴۳۷ توسط شوالیه های سنت جان بنا شده است. در گذشته این قلعه توسط شوالیه ها و برای حفاظت از این مناطق ساخته شده است در حقیقت این قلعه دیوارکشی برای حفاظت است. مهم ترین برج هایی که در این قلعه ساخته شده اند برج فرانسوی، برج گاتینو، برج انگلیسی و سیاه چال اشاره کرد که از معماری بسیار خاصی برخوردار هستند این قلعه نیز یکی دیگر از مهم ترین دیدنی های بدروم به شمار می آید.

مکان های دیدنی بدروم

آرامگاه هالیکارناسوس:

جالب است بدانید این آرامگاه به عنوان یکی از عجایب هفت گانه ای به شمار می آید که در میان جاذبه های باستانی دنیا شهرت زیادی دارد معماری این آرامگاه بسیار تاریخی و ارزشمند است و معمار آن نیز پیتئوس است که در ساخت این ارامگاه از بهترین سنگ های مرم استفاده کرده است. همچنین در ساخت این بنا از قلوه سنگ ها استفاده شده است  این منطقه یکی از آرامگاه ها و آرامستان های ابدی برای شاه ماسول است که در هالیکارناسوس ساخته شده است. این بنا دارای ۴۶ متر ارتفاع است و در آن مجسمه های متعددی وجود دارد که توسط مشهورترین مجسمه سازهای یونانی ساخته شده اند همچنین این بنا با استفاده از کتیبه های زیبا و باشکوه تزئین شده اند. این منطقه به دلیل آسیب هایی که در اثر زلزله دیده است ویران شده اما با این وجود یکی از مهم ترین مکان های توریستی بدروم است.

مکان های گردشگری بدروم

از دیگر جاذبه های توریستی در این شهر می توان به آمفی تئاتر باستانی، موزه هنری زکی مورن و جزیره خرگوش اشاره کرد که در میان علاقه مندان خود از جذابیت های بسیار زیادی برخوردار هستند.

بیشتر گردشگران تصور می توانند که زیبایی های این شهر همانند مکان های دیدنی قونیه ترکیه است اما این منطقه از چشم اندازهای تاریخی و طبیعی منحصر به فردی برخوردار است که جاذبه هایی همانند آن کمتر در قونیه دیده می شوند. این شهر زیبا دارای جاذبه های تاریخی و باستانی ارزشمندی است ه نمونه هایی از مهم ترین این بناهای تاریخی و باستانی را در بالا بیان کردیم و با این جاذبه ها آشنا شدید همچنین در سفر خود می توانید از نزدیک چنین جاذبه هایی را مشاهده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *