دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه قاشق شکلاتی و نکاتی برای تهیه بهتر این شکلات خوشمزه در خانه

  • مهتاب علی پناه
  • ۱۴ فروردین ۱۳۹۹
  • ۰

قاشق شکلاتی یک ایده بسیار عالی در سفره های مهمانی و مجالس ها است نحوه تهیه آن بسیار ساده است، در این مقاله قصد داریم به شما عزیزان طرز تهیه قاشق شکلاتی را آموزش دهیم.

قاشق شکلاتی یکی از انواع دسر های بسیار خوشمزه است که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است و به راحتی و در مدت زمانی کمی می توانید آن را تهیه کنید فقط کافی است طبق مراحل تهیه آن پیش بروید تا آن را تهیه و در مهمانی ها و دورهمی ها از آن استفاده کنید.

طرز تهیه قاشق شکلاتی با طعم عالی

مواد لازم جهت قاشق شکلاتی

  • شکلات تخته ای : دو بسته
  • دراژه : برای تزیین
  • نقل : برای تزیین
  • ترافل : برای تزیین

طرز تهیه قاشق شکلاتی با طعم عالی

ماده اصلی جهت تهیه قاشق شکلاتی، شکلات تخته ای است که بهتر است هم از رنگ سفید و هم از سیاه برای تهیه این دسر استفاده کنید تا با رنگ های متنوعی قاشق شکلاتی را تهیه نمایید بنابراین یک بسته شکلات تخته ای سفید و سیاه را به روش بن ماری ذوب نمایید.

هر کدام داخل ظرف جداگانه ای قرار دهید حالا به تعداد مورد نظرتان قاشق های یکبار مصرف آماده کنید سپس سر آن ها را داخل کاسه های شکلات قرار دهید تا به صورت کامل پر از شکلات شوند.

اجازه دهید تا شکلات ها خودشان را بگیرند و البته باید به حدی نرم باشند که مواد تزیین قابل چسبیدن به آن باشند حالا دراژه های رنگی، نقل سفید ریز شده و ترافل های رنگی را به صورت جداگانه و یا با هم بر روی قاشق شکلاتی پخش نمایید.

در این مرحله از طرز تهیه قاشق شکلاتی حالا قاشق را داخل یخچال قرار داده تا سفت شوند و اجازه دهید به مدت دو ساعت بماند سپس می توانید از این قاشق های خوشمزه شکلاتی استفاده کنید و لذت ببرید، نوش جان.

مراحل تهیه قاشق شکلاتی

نکات تکمیلی در رابطه با قاشق شکلاتی

۱.این قاشق برای مهمانی و جشن مناسب است و هم برای مصرف خودتان نیز می توانید استفاده کنید.

۲.بر روی قاشق شکلاتی می توانید از پودر نارگیل، پسته و… استفاده نمایید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

۳. بعضی از مهمان ها مراقب کالری خود هستند، بنابراین توصیه می کنیم کالری موجود در قاشق ها را بر روی یک تکه کاغذ نوشته و در کنار قاشق شکلاتی تهیه شده آماده نمایید.

۴. می توانید قاشق ها را کنار دسر اصلی بگذارید تا کسانی که تمایل دارند تنها یک تکه شیرینی میل نمایید از این قاشق شکلاتی استفاده نمایند.

روش تهیه قاشق شکلاتی

امیدواریم به خوبی توانسته باشیم شما عزیزان را با نحوه تهیه قاشق شکلات آشنا کنیم و این دسر را تهیه و در کنار اعضای خانواده تان نوش جان کنید در پایان پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی با طرز تهیه انواع شیرینی و کیک بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *