دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های بندر خمیر و نگاهی به جاذبه های گردشگری این بندر زیبا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
  • ۰

بندر خمیر یکی از مناطق ساحلی مهم در استان هرمزگان است دیدنی هی این بندر هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند این منطقه در جذب توریست قدرت بسیار بالایی دارد آب و هوای این منطقه بسیار معتدل است و می توانید در این منطقه چشم اندازهای ساحلی بسیار زیبا و تماشایی را مشاهده کنید.

بخش زیادی از جاذبه های توریستی هرمزگان در بندر خمیر واقع شده اند این منطقه دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری است از جمله مهم ترین جاذبه های تاریخی که در این مناطق وجود دارند و می توانید از آن ها دیدن کنید قلعه خمیر است این قلعه تاریخی دارای معماری بسیار باشکوهی است که می توانید از نزدیک معماری باشکوه آن را مشاهده کنید.

این شهرستان یکی از مناطق زیبایی است که در استان هرمزگان واقع شده است این منطقه از آب و هوای بسیار مطبوعی برخوردار است جذابیت های فرهنگی و تاریخی که در اینگونه از مناطق وجود دارند موجب می شود تا هر ساله گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا به این مناطق جذب شوند. این شهر در حال حاضر پیشرفت های زیادی در زمینه های اقتصادی نیز داشته است چشمه های آب گرم نیز یکی از مناطق و جاذبه های طبیعی در این بندر هستند که با جذب بالای توریست ها تاثیر زیادی در رشد اقتصادی این مناطق دارند.

 آشنایی با دیدنی های بندر خمیر:

این بندر در گذشته از اهمیت بالایی برخوردار بوده است و از آداب و رسوم خاصی برخوردار بوده است که در حال حاضر نیز در برخی از مناطق این آداب حفظ شده اند به لحاظ جغرافیایی نیز اهمیت این منطقه بالا است و در زمینه های اقتصادی و صنعتی پیشرفت های زیادی داشته است بسیاری از کارخانه های بزرگ که در این شهر احداث شده اند نیروهای زیادی را جذب کرده اند و در رشد چرخه اقتصادی اهمیت زیادی داشته اند.

خانه قاضی رویدر هرمزگان:

این خانه تاریخی و دیدنی در دوران قاجار با خشت و آجر ساخته شده است و یکی از مهم ترین مکان های تاریخی بندر خمیر می باشد. معماری این بنا به سبک خاص و ایرانی می باشد که دارای بادگیر است و در قدیم خانه خان رویدر بوده است که مردم برای مشکلات و صحبت با خان به آن رجوع می کردند. خانه قاضی در میان نخلستان های زیبا و بلند بنا شده و برای مردم خمیر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این خانه نزدیک به ۱۰ سال است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و تا کنون چندین بار مورد بازسازی قرار گرفته است. اگر قصد سفر به بندر خمیر را دارید خانه قاضی یکی از آثار تاریخی مهم است که می توانید از آن همه روزه بصورت رایگان بازدید نمایید.

مکان های دیدنی خمیر

چشمه آبگرم سیاهکش هرمزگان:

این آبگرم بی نظیر که از خواص درمانی زیادی برخوردار می باشد یکی از دیدنی های بندر خمیر است که بکر و دست نخورده مانده است و کمتر کسی از آن بازدید می کند ولی اگر پیشنهاد ما را برای سفر خود می خواهید این چشمه آبگرم یکی از بهترین مکان هایی ست که می توانید در طول سفر ببینید و از آن استفاده کنید. نام این چشمه برگرفته از یک داستان قدیمی است که فردی سیاه چهره در آن شنا کرده و غرق شده است. به همین علت این چشمه سیاهکش لقب گرفته و یکی از مهم ترین مکان های بندر خمیر می باشد. این مکان دارای طبیعت بکر و دست نخورده است که می تواند یک روز تفریحی عالی را برای مسافران بسازد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

دیدنی های بندر خمیر

کوه گوری هرمزگان:

یکی از بهترین گزینه های سفر برای افرادی که علاقه مند به کوه نوردی و فتح قله ها می باشند کوه گوری است که ارتفاع آن حدود ۲۶۸۱ متر از سطح دریا می باشد و از مهم ترین کوه های استان هرمزگان است که با چشم انداز فوق العاده ی خود سالانه هزاران نفر را برای بازدید به سمت خود می کشد. اگر قصد سفر به بندر خمیر را دارید یکی از بهترین های سفر کوه گوری است که می توانید از سرسبزی و هوای پاک آن لذت ببرید. این کوه برای مردم خمیر به عنوان یک نماد است که زیبایی خاصی به منطقه و این بندر بخشیده و بسیار مهم می باشد.

آب های خمیر

روستا دریخا هرمزگان:

یکی دیگر از دیدنی های بندر خمیر این روستا می باشد که از مهم ترین گزینه های مردم این بندر و اهالی آن است که در روزهای تعطیل و آخر هفته ها برای تفریح به این روستا می روند و به شنا و آب تنی در آن می پردازند. در اطراف این روستا آبشار های زیبا، کوه های سر به فلک کشیده و درختان زیادی وجود دارد که سرسبزی خاصی به این روستا بخشیده و از آب و هوای بسیار خوبی برخوردار می باشد. گردشگران عزیز اگر قصد سفر به بندر خمیر را دارند می توانند به روستا که از توابع بخش مرکزی خمیر است سفر کنند و یک روز عالی را در روستای دریخا برای خود بسازند.

جاذبه های خمیر

بازار سنتی هرمزگان:

بازار سنتی این بندر یکی از مهم ترین بازارهای منطقه است که رونق اقتصادی زیادی به خمیر بخشیده است. مسافران می توانند بیشتر نیاز ها و اقلام خود را در این بازار پیدا کنند و خرید نمایند. معماری بازار سنتی بندر خمیر تقریبا شبیه به بازار وکیل شیراز می باشد و در ابتدای ساخت حدود ۳۰ حجره بوده که به مرور زمان به تعداد حجره های آن افزوده شده است. این بازار سنتی یکی از مهم ترین مکان های خرید در بندر خمیر می باشد که همه روزه افراد زیادی از آن خرید می کنند. شما نیز اگر به خمیر سفر کرده اید در این بازار می توانید تقریبا هر چیزی را که نیاز دارید پیدا کنید.

بازار خمیر

دیوار سدار هرمزگان:

این دیوار تاریخی یکی از دیدنی های بندر خمیر است در گذشته برای محافظت از هجوم قبیله ها در بندر خمیر ساخته شده است و قدمت بسیار زیادی دارد که به دوران زندیه برمی گردد. این دیوار در ۳ کیلومتری این بندر واقع شده است و از مهم ترین آثار تاریخی استان هرمزگان می باشد که در فهرست آثار ملی قرار دارد و همه ساله بازدیدکنندگان زیادی برای بازدید از این اثر تاریخی به این بندر سفر می کنند تا دیوار سدار را از نزدیک تماشا کنند.

چشم انداز بندر خمیر

همانطور که بیان شد این بند یکی از جاذبه های دیدنی استان هرمزگان است آنچه باید درباره جزیره هرمز و زیبایی هایش بدانید این است که این منطقه از جذابیت های طبیعی زیادی برای گردشگران برخوردار می باشد طبیعت ساحلی این مناطق و چشم اندازهای آن می تواند لذت سفر به این مناطق را داشته باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *