دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کورن فلکس خانگی یک صبحانه مقوی و محبوب

  • مهتاب علی پناه
  • ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
  • ۰

صبحانه از مهم ترین وعده های غذایی می باشد که کورن فلکس یکی از صبحانه های بسیار مفید و پر خواص است که به راحتی می توانید آن را در منزل تهیه کنید در این مقاله به شما عزیزان طرز تهیه کورن فلکس را آموزش خواهیم کرد.

کورن فلکس یکی از صبحانه های بسیار رایج و پر طرفدار است که در بین مردم با نام برشتوک شناخته شده است و نوعی غلات صبحانه است که در تمام فروشگاه های مواد غذایی موجود است این وعده غذایی بیست درصد از انرژی لازم روزانه افراد را تامین می کند.
کورن فلکس در انواع مختلفی از جمله : ساده، شکلاتی و میوه ای وجود دارد و به همراه شیر به عنوان وعده صبحانه مصرف می شود در ادامه مطلب به شما عزیزان نحوه درست کردن کورن فلکس خانگی و رژیم آموزش خواهیم داد.

دستور تهیه کورن فلکس

مواد لازم جهت تهیه کورن فلکس

  • جو پرک : سیصد گرم
  • عسل : دویست گرم
  • بادام : صد گرم
  • برگه زردآلو :صد و چهل گرم
  • روغن زیتون : چهار قاشق سوپ خوری
  • دارچین : یک قاشق چای خوری

آموزش تهیه کورن فلکس

طرز تهیه کورن فلکس خانگی

در روش تهیه کورن فلکس ابتدا فر را بر روی درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم نمایید سپس جو پرک را داخل سینی فر پخش کرده و به منظور برشته و تست شدن هر پنجه دقیقه آن را هم بزنید.

حالا عسل و روغن را داخل تابه بریزید و بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم و یکدست شود سپس حرارت را خاموش کنید و حالا جو پرک برشته شده را همراه با دارچین و بادام به مخلوط عسل و روغن بیافزایید و با هم مخلوط نمایید.

سپس ترکیب به دست آمده را داخل سینی فر یا هر ظرف دلخواه دیگری پهن کرده و اجازه دهید به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه داخل فر بماند تا طلایی رنگ شود.

پس از مدت زمان گفته شده سینی را از داخل فر بیرون آورده و تا داغ است سریع آن را به هم بزنید تا یک تکه نشود سپس به آن برگه زردآلو اضافه کرده و اجازه دهید مخلوط سرد شود،

  •  آرون گروپس

در مرحله آخر از طرز تهیه کورن فلکس ترکیب به دست آمده را می توانید با شیر یا ماست به عنوان میان وعده یا صبحانه میل کنید و می توانید به مدت سه هفته داخل ظرف در بسته و در یخچال قرار دهید، نوش جان.

طرز تهیه کورن فلکس با طعم عالی

نکته : بسته به ذائقه تان می توانید از میوه های خشک و آجیل استفاده نمایید.

امیدواریم از آشپزی این بخش نهایت لذت را برده باشید و این نوع غلات بسیار خوشمزه را تهیه و در وعده صبحانه یا میان وعده در کنار اعضای خانواده تان میل کنید در صورت تمایل به آشنایی با دیگر روش های تهیه دسر و پیش غذا می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *