دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی دیدنی های اریتره و دانستنی های جالب درباره این کشور

  • سحر هودانلویی
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

کشور اریتره واقع شده در شمال شرق آفریقا است. نام زیبای این کشور که به زبان یونانی به معنای سرزمین سرخ می باشد، به علت قرار گیری آن بر کرانه دریای سرخ است. در این بخش از مجله آرگا با ما همراه شوید، تا بیش از این شما را با دیدنی های اریتره آشنا کنیم.

مکان تاریخی به نام آدالیس در شمال دریای سرخ قرار گرفته است که با توجه به آن و کسب اطلاعات لازم می توان به قدمت کشور اریتره پی برد. همچنین در این منطقه دیگر جاذبه و دیدنی های تاریخی وجود دارد که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

دیدنی های اریتره

آشنایی با اریتره

کشور اریتره با اینکه از حد استاندارد بسیار کوچک تر است، اما قابل به ذکر است که طیف وسیعی از قوم و افراد را در خود جای داده است. این کشور با دارا بودن دیدنی های تاریخی بسیار جذاب، بهترین مکان برای باستان شناسان و افراد علاقه مند به تاریخ است. این کشور از مکان های دیدنی بسیار متفاوت و راز آلود آفریقا به شمار می رود که برای سفر و ماجراجویی بهترین گزینه به شمار می آید. از دیدنی های اریتره می توان به ساحل، مجمع الجزایر جذاب و دیدنی، فرهنگ متفاوت، مذهب های گوناگون، باستان شناسی های پی در پی و زیبایی های طبیعی نام برد. همان طور که گفته شد لقب سرزمین سرخ برای این کشور برگزیده شده است که هرساله بازدید کنندگان بسیاری را برای کشف حقایق و پرده برداشتن از واقعیت ها به سوی خود دعوت می کند.

اریتره از کشور های تازه تاسیس آفریقاست که طبق سرشماری که اخیرا  انجام شده است، مشخص شد این کشور در سال ۲۰۱۷ دارای جمعیتی بالغ بر ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را در قلب خود نگهداری می کند. اریتره دارای پایتختی به نام اسمره است که به زبان تیگرینیا صحبت می کنند و با واحد پولی به نام ناکفا به معاملات و تامین نیاز های خود می پردازند. قابل به ذکر است که این کشور در سال ۱۹۹۳ با جدا شدن از اتیوپی اعلام مستقل شدن را کرد. اگر تا این بخش از اطلاعات و آشنایی با کشور اریتره لذت برده اید، شما را به آشنایی دیدنی های اریتره و دیگر مواردی که باید از آن بدانید در ادامه این مطلب، دعوت می نماییم.

وضعیت جغرافیایی اریتره

  معرفی دیدنی های اریتره

اگر مایل به سفر در این منطقه از جهان باشید، باید به خوبی با جاذبه و دیدنی های زیبای آن آشنا باشید.

  • شهر اسمره

اسمره پایتخت کشور اریتره به شمار می رود که با پا گذاشت در این منطقه شاهد زیبایی ها بسیاری می شوید. این شهر تاریخی و زیبا دارای محله های دوست  داشتنی با افراد خونگرم، کافه های تاریخی و طعم قهوه ی ایتالیایی که در فضا پخش شده است و دیگر فروشگاه های شیرینی که بوی خامه و خوشمزگی آن فضا را پرد کرده است مواجه می شوید. آرامشی که در این منطقه حکم فرماست احساس خوب و خوشایندی به شما القا می کند که خواهان ماندن در سال های طولانی در اسمره هستید.

  •  آرون گروپس

این شهر کوچک از دوست داشتنی ترین منطقه ها در آفریقا است که با ترکیبی از تاریخچه تاریخی، معماری منحصر به فرد، مردم محلی و دوست داشتنی و برخورداری از آفتاب زیبا در ۸ ماه از سال به خوبی نام زیبای اسمره را به همراه خود حمل می کند.

آشنایی با اسمره اریتره

  • شهر بندری مصوع

شهر بندری مصوع واقع شده در ۱۰۰ کلومتری اسمره است که اگر از بازدید آن غافل شوید، پشیمانی بسیاری به سراغتان می آید. این شهر دارای خیابان و کوچه های بسیار زیباست که با قدم زدن در آن روحتان نوازش پیدا می کند. این منطقه ساحلی با زیبایی های بسیار به خوبی شما را سرگرم می کند اما قابل به ذکر است که با کمال تاسف برخی شهر های آن در زمان استقلال یابی بر اثر جنگ ویران شده است. مصوع همان طور که از اسمش پیداست منطقه ای ساحلی است و در کنار دریایی آرام واقع شده است. پیشنهاد ما به شما برای لذت بردن از تمامی زیبایی این منطقه بازدید از خانه های ساخته شده توسط مرجان ها و بازار عثمانی می باشد.

در بازدید از دیدنی های مصوع می توانید به قصر امپراطوری که در قرن ۱۶ ام توسط اسدمیراشا ساخته شد، بروید. همچنین در قرن ۱۹ ام ساختمان دیگری به فرمان ورنز مونزینگر ساخته شد که مورد تایید و استفاده امپراطور اتیوپی قرار گرفت. این مکان تاریخی در طی جنگ های استقلال یابی بسیار صدمه دید که در سال های اخیر می توانید به خوبی بازمانده های جنگی و انعکاسی از رویداد های آن زمان را به خوبی مشاهده کنید.

دیگر مکان تاریخی که در این منطقه قرار گرفته است، کلیسای سنت مریم می باشد. این ساختمان دارای نقاشی های زیبا و دوست داشتنی است که در نمای بیرونی آن از مجسمه و طرح های یاد بودی استفاده شده است. همچنین این منطقه زیبا و تاریخی پهنای یک خیابان را به خود متعلق کرده است.

جاذبه های گردشگری اریتره

  • صنعفی

از دیگر دیدنی های اریتره، شهر صنعفی است که با دارا بودن ویرانی و خرابه های بسیار مورد بازدید کثیری از تماشاگران قرار می گیرد. تعدادی از خرابه های این منطقه متعلق به قرن سوم است، همچنین با مشاهده دیگر سایت های تاریخی می توانید کلیسا های سنگ نما با مساحت های بسیار را مشاهده کنید. اگر فردی خواهان تاریخ و ماجراجویی باشید با کمک سنگ های موجود می توانید به ارتفاع بسیاری از این کلیسا دست پیدا کنید، که با صعود به این نقطه می توانید از چشم انداز های بسیار و جذاب نهایت لذت را ببرید.

معرفی دیدنی های اریتره

  •  شهر زیبای آدالیس

در سواحل دریای سرخ، شهر بندری بسیار زیبا با ساکنان خونگرم وجود دارد، که نام آدالیس را به خود منتخب کرده است. آدالیس در زبان محلی به نام رنگ سفید است که دارای بسیاری از جاذبه های معماری و تاریخی می باشد. همچنین در این منطقه کلیسای بسیار تاریخی و راز آلود وجود دارد که متعلق به  قرن ۵ ام و دوره بیزانس می باشد. این منطقه که جزئی از سایت های تاریخی و دیدنی های اریتره است از پایتخت به آسانی قابل ورود می باشد. برای بازدید از این منطقه نیاز نیست هزینه ای بپردازید و برای آشنایی بیشتر با تاریخچه این منطقه می توانید از راهنمای تور کمک بگیرید.

مکان های دیدنی اریتره

  • جزیره جذاب داهلاک کبیر

داهلاک جز بزرگترین جزیره ها در کشور اریتره به شمار می رود. این  جزیره که در دریای سرخ واقع شده است جمعیتی بالغ بر ۲۵۰۰ نفر را در خود جای داده  است. مردمان ساکن در این ناحیه از طریق ماهیگیری و توریسم کسب در آمد می کنند. همچنین روستایی که در مجاورت این جزیره قرار گرفته است با دارا بودن مخازن و نهر های باستانی قدمتی حدود ۹۱۲ سال دارد. با بازدید از جزیره داهلاک می توانید به مشاهده این روستای جذاب نیز بپردازید.

در بخش های از جزیره داهلاک تکنولوژی به خوبی وجود دارد و اکثر مردم به زندگی بومی و تاریخی مشغول هستند. این جمله بدین معنی است که زندگی مدرن در این بخش از تاریخ به خوبی در این منطقه رواج ندارد، و می توانید مردمی را ببینید که به دور از زندگی ماشینی با خوبی و خوشی به حیات ادامه می دهند.

معرفی موزه های دیدنی اریتره

  • ماتارا

بی شک یکی از زیبا ترین جاذبه های گردشگری کشور اریتره، ماتارا می باشد. همان طور که می دانید کشور اتیوپی، یکی از قدیمی ترین مناطق در قاره آفریقا می باشد اما قابل به ذکر است که ماتارا نیز در گذشته بخشی از این کشور بوده است. طبق گفته باستان شناسان قدمت این منطقه حدود ۴۰۰۰ سال پیش می باشد. همچنین دیگر آثار تاریخی در موزه ملی اتیوپی قرار گرفته است که اریتره بعد از دست یابی به استقلال در تلاش های مجدد و طولانی قصد داشته این آثار را متعلق به خود کند. اما قابل به ذکر می باشد که این اتفاق تا کنون نیفتاده است.

اریتره دارای چه جاذبه های گردشگری است؟

  • کلیسای تاریخی مای روزاری

یکی از مهم ترین و زیبا ترین کلیسا های اریتره را کلیسای تاریخی و زیبای بانو مای روزاری را متعلق به خود کرده است. نیمی از جمعیت کشور اریتره را افراد مسیحی تشکیل داده است که تمامی آن ها در پایتخت اریتره یعنی اسمره ساکن شده اند. کلیسای مای روزاری در سال ۱۹۲۳ به وسیله کمک های مالی پاپ بنا شد که جز مهم ترین اماکن تاریخی در این کشور به شمار می رود. این کلیسای تاریخی متعلق به کاتولیگ های رومی می باشد که دارای بخش های مهم و تاریخی از جمله اسقف اعظم، کاملیو فرانسیسکو کاررا می باشد.

آشنایی با اریتره

  •   آتشفشان نابرو

از دیگر جاذبه های تاریخی و زیبای این کشور آتشفشان نابرو است که از نظر گردشگری دارای اهمیت بسیار است. این آتشفشان واقع شده در جنوب دریای قرمز است که باور افراد ساکن در این ناحیه بر این اساس بود، که کوهی خاموش می باشد. در سال ۲۰۱۱ با فوران این کوه، مشخص شد که افراد در اشتباه بوده است و نکته ای قابل توجه است، این می باشد که تاکنون هیچ فعالیتی از خود نشان نداده است. در اطراف کوه آتشفشان نابرو ماگما های زیبایی وجود دارد که طرح های عجیب غریبی برای بازدید کنندگان از این منطقه بر جای گذاشته است.

آشنایی با منابع طبیعی اریتره

دانستنی های اریتره

همان طور که گفته شد برای بازدید از دیدنی های اریتره باید به خوبی از وضعیت فرهنگی، اقتصادی، زبان و رسم آن ها آشنا باشید. بدین منظور اطلاعاتی را جمع آوری کرده ایم، که امید داریم در هنگام سفر به این منطقه پر رمز و راز به کارتان بیاید.

  • اطلاعات لازم درباره کشور اریتره

پایتخت: شهر اسمره

نوع حکومت: جمهوری

نوع مذهب: ۲ نوع است؛ نوع اول اسلام سنی و نوع دوم مسیحی قبطی می باشد.

زبان رسمی: اکثریت بر زبان تیگرینهای تسلط دارند، نیمی دیگر نیز به زبان عربی و عفاری ساهو سخن می گویند.

واحد پول: ناکفا

جمعیت: ۴۴۴۷۳۰۷

دیدنی های اریتره

  • جغرافیا

جغرافیا کشور اریتره را می توان احاطه شده توسط سودان از شمال و غرب، اتیوپی و جیبوتی از جنوب و دریای سرخ از شرق که به  نحوی هم مرز نیز می باشند. این منطقه بیش از ۹۰۰ کیلومتر ساحل در کرانه دریای سرخ را دارا می باشد، همچنین مجمع الجزایز دهلک در نزدیکی بندر مصوع که در دریای سرخ واقع شده است، قرار گرفته است. اریتره را از لحاظ طبیعی می توان دنباله رو فلات های مرتفع اتیوپی بیان کرد، با این حال در این قسمت جلگه های پست ساحلی بسیار زیبا وجود دارد. در این میان قابل به ذکر است که مجمع الجزایر دهلک در نزدیکی بندر مصوع واقع شده در دریای سرخ، قرار گرفته است.

از شهر های مهم اریتره می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مصوع
  2. عصب
  3. کرن

مساحت اریتره: ۱۲۱۳۲۰ کیلومتر مربع

خط ساحلی: هیچ خط ساحلی ندارد

مختصات جغرافیایی: ۱۵ درجه شمالی و ۳۹ درجه شرقی

نوع حکومت و سیاست اریتره

  • وضعیت حکومتی و سیاسی

جبهه آزاد بخشی به نام خلق ارتیره در سال مه ۱۹۹۱ کنترل کشور را به عهده گرفت و تا زمانی که دولت در تصویب قانون اساسی قرار گرفت، عهده دار جامعه بود. اریتره دارای حکومت چند حزبی است که در سال ۱۹۹۵ برگزار شد.

  • وضعیت اقتصادی

جنگ جدایی طلبانه اریتره از اتیوپی ۳۰ سال به طول انجامید که اقتصاد را به کلی از بین برد. وضعیت اقتصادی این منطقه را در زمان حال می توان به کشاورزی و پرورش دام بیان کرد. به دلیل بارندگی های ناکافی و وجود خطرات احتمالی کشاورزی این منطقه در تهدید خطر می باشد. همچنین اریتره را می توان از منابع قوی از وجود نمک معرفی کرد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *