دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مکان های دیدنی گرمی و نگاهی به جاذبه های توریستی این منطقه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
  • ۰

شهر گرمی که یکی از شهرهای زیبای استان اردبیل است دارای چشم اندازهای توریستی بی نظیری است در سال ۱۳۷۰ این منطقه به سه بخش پارس آباد، گریم و بیله سوار تقسیم بندی شده است. مکان های دیدنی گرمی در فصل های تابستان و بهار بسیار چشم نواز است و شامل چشم اندازی از دریاچه گیلارلو است که طرفداران خاص خود را دارد.

گرمی از آب و هوای بسیار مطبوعی برخوردار است تابستان های این منطقه بسیار معتدل است و خیلی از علاقه مندان در فصل های گرما برای فرار از گرمای شهر به این منطقه سفر می کنند در زمستان نیز سرمای این منطقه چندان سوزان نیست از این رو این منطقه چهار فصل از اردبیل گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. سفر به این منطقه توریستی ویژه علاقه مندان به طبیعت گردی است خیلی از جاذبه های توریستی این منطقه دارای چشم اندزاهای بکر و دست نخورده هستند جدای از جذابیت های درون شهر می توانید از زیبایی های طبیعی در روستاها نیز بازدید کنید این منطقه گردشگری دارای طبیعت دوست داشتنی و چشم نواز است که می توانید در سفر خود از آن ها دیدن کنید. بیشتر جاذبه هایی که در گرمی به چشم می خورند جاذبه های طبیعی هستند آبشارها، دریاچه و چشم اندازهای پایین کوه و مراتع از زیبایی های این منطقه برای گردشگران محسوب می شوند. شما علاقه مندان برای کسب اطلاع از جاذبه های توریستی این منطقه در ادامه این مطلب می توانید همراه ما باشید و با این جاذبه ها آشنا شوید.

مکان های دیدنی گرمی برای علاقه مندان:

اگر می خواهید بار دیگر راهی سفر به اردبیل شوید پیشنهاد می کنیم تا این با به شهری دیگر از این استان سفر کنید شهر گرمی با بیش از چندین جاذبه های توریستی طبیعی هر ساله گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب می کند و یکی از مهم ترین دیدنی های استان اردبیل به شمار می آید. برای آشنایی با زیباترین مکان های دیدنی اردبیل که در سفر خود نباید آن ها را از دست بدهید می توانید در لینک مشخص شده جاذبه های بیشتری از این منطقه را مشاهده کنید که جذابیت بسیار زیادی برای گردشگران نیز دارد.

دریاچه گرمی

روستای قلعه برزند:

علاقه مندان به طبیعت گردی و روستاگردی می تواند با سفر به روستای زیبای برزند چشم اندازهای طبیعی و بکری را از نزدیک مشاهده کنید این روستا و چندین روستای دیگر از بناهای تاریخی در گرمی محسوب می شوند تحقیقات باستان شناسی و کتاب های تاریخی نشان می دهد این روستا از دوران مغول برجای مانده است و متاسفانه در حملات حشیانه آن ها خسارت های زیادی نیز دیده است. خیلی از افراد شهر گرمی را با نام شهر سوخته می شناسند زیرا این شهر در دوران مغول به کلی نابوده شده است این روستا علاوه بر قدمت تاریخی که دارد دارای آب و هوایی بسیار معتدل و مناسب است و از طبیعتی بکر و باصفا برخوردار می باشد. از جاذبه های توریستی دیگری که می توانید در این روستا از آن بازدید کنید می توان به بارگاه محمد بن حنیفه و خانه های روستایی اشاره کرد که طرفداران خاص خود را دارند این روستا از مهم ترین مکان های دیدنی گرمی است.

مکان های دیدنی گرمی

دریاچه گیلارلو:

این دریاچه یکی دیگر از جاذبه های دیدنی در این منطقه است که ابتدا هدف از تاسیس آن تامین آب آشامیدنی منطقه و ذخیره سازی آب بوده است اما به مرور زمان به یکی از قطب های توریستی در شهرستان تبدیل شده است که گردشگران زیادی را نیز جذب خود کرده است. زمانی که آب از روستای جعفرآباد به مناطقی دیگر از شهرستان منتقل شد این منطقه و این دریاچه بیشتر جنبه توریستی و گردشگری به خود گرفت. آب این دریاچه از رودخانه پر آب برزند و دیزه چای سرازیر می شود این منطقه محیط بسیار مناسبی برای انجام دادن تفریحات ورزشی است خیلی از گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند برای اقامت خود از ویلاها و سوئیت ها اطراف بازدید می کنند. برای اینکه اطلاعات کافی و مهمی را درباره این منطقه توریستی به دست آورید می توانید در لینک ها و دیگر سایت ها نیز جست و جو کنید این دریاچه یکی از مکان های دیدنی گرمی برای گردشگران محسوب می شود.

گرمی را بشناسید

  •  آرون گروپس

آبشار چالاچوخور:

جدای از رودخانه های پر آب و متعددی که در این منطق وجود دارند می توانید به سراغ آبشارهای مرتفع آن نیز بروید این آبشار در یکی از دره های عمیق و ارتفاعات بلند گرمی واقع شده است و یکی از جذابیت های زیبای برای گردشگران می باشد که می توانند از محیط طبیعی اطراف و چشم اندازهای این منطقه نیز دیدن کنند. این آبشار دارای چشم اندازهای بسیار بکر است مناطق اطراف آن نیز دارای مناظری زیبا و چشم نواز هستند که توجه علاقه مندان زیادی را به خود جلب می کند آبشار زیبا و دیدنی چالاچوخور در مسیری از رودخانه دومولی واقع شده است طبیعت زیبایی ها که در روستای آلیله وجود دارد یکی دیگر از مکان های دیدنی گرمی برای گردشگران محسوب می شود که می توانید از نزدیک آن ها را مشاهده کنید. قرار گرفتن این آبشار در میان مرز آذربایجان و ایران بر اهمیت توریستی این آبشار برای گردشگران افزوده است.

زیبایی های گرمی

در این شهر امکانات گردشگری مختلفی برای گردشگران ارائه می شود خیلی از علقه مندان و توریست برای اقامت خود در این منطقه از ویلاها و سوئیت ها استفاده می کنند چشم اندازها و نوع ویلاهای سنتی در این مناطق موجب می شود تا جذابیت این منطقه برای گردشگران دو چندان شود. معماری که در این ویلاها و سوئیت ها استفاده شده است هم جذابیت تاریخی دارد و هم جنبه توریستی آن را بیشتر کرده است. زیبایی های و دیدنی های اردبیل تنها به این شهرستان ختم نمی شود و می توانید در سفر خود به این استان پر جاذبه از دیگر شهرهای توریستی و آبشارهای مرتفع آن دیدن کنید.

معرفی خانه معلم های اردبیل و آدرس این خانه ها می توانید اطلاعات توریستی مختلفی را در اختیار شما قرار دهد خیلی از گردشگران فرهنگی برای اقامت خود در این منطقه از این خانه معلم ها استفاده می کنند که امکانات زیادی را برای آن ها ارائه می دهد. اردبیل از آب و هوای بسیار معتدلی برخوردار است و و دارای چشم اندازهای سرسبز و بکری است بسیاری از مناطق توریستی در این استان از جذابیت های تاریخی نیز برخوردار هستند که می توانید از نزدیک آن ها مشاهده کنید همچنین در این شهرستان طبیعت بسیار زیبایی برای گردشگران وجود دارد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *