دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مکان های دیدنی لائوس و زیبایی هایی که در سفر به این کشور خواهید دید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۶ اسفند ۱۳۹۸
  • ۰

یکی از کشورهای که در مناطق کوهستانی جنوب شرقی آسیا واقع شده است کشور لائوس است مکان های دیدنی لائوس آن را به یکی از مناطق توریستی تبدیل کرده است از جاذبه های این کشور می توان به وینگ زای اشاره کرد این غار در جنگ ویتنام یکی از پناهگاه های مهم بوده است و این روزها نیز یکی از بناهای تاریخی و دیدنی است.

یکی از مناطق کوهستانی که در جنوب شرقی آسیا واقع شده است منطقه دیدنی لائوس است این کشور به وسیله خشکی ها احاطه شده است سفر به این کشور تجربه ای متفاوت از سفر را در اختیار شما قرار می دهد. شیوه زندگی افراد این مناطق و نوع آداب و رسوم هایی که دارند می تواند توجه هر فردی را به خود جلب کند و دیدن این سبک زندگی از نزدیک اطلاعات گردشگری زیادی را در اختیار شما قرار می دهد.

پایتخت این کشور که شهر شهر دیدنی و پر جاذبه وینتیان است این شهر پایتخت رسمی در کشور لائوس است که در کنار رودخانه آرام واقع شده است و با سفر به این شهر دیدنی می توانید از جاذبه های متنوع آن دیدن کنید. به مرور زمان و با ساخت پل ها جاده ها این شهر از رواج بیشتری برخوردار شده است و یک منطقه توریستی معروف و شناخته شده در این کشور است شگفتی هایی که در جاذبه های این مناطق وجود دارند می تواند توجه هر فردی را به خود جلب کند. در میان کشورهای تایلندی و ویتنام لائوس از اهمیت بیشتری برخوردار است و زیبایی های بیشتری را در خود جای داده است این کشور دارای مناطق توریستی زیادی در روستاها نیز می باشد و با طبیعت گردی در این مناطق می توانید لذت بیشتری را به دست آورید.

مکان های دیدنی لائوس را بیشتر بشناسید:

برای سفر به لائوس می توانید از تورهای مسافرتی استفاده کنید این تورها با ارائه امکانات گردشگری برای شما سفری راحت تر را مهیا می کنند در سفر خود با این تورها نیز می توانید با جاذبه های متعددی آشنا شوید شما گردشگران و علاقه مندان می توانید در ادامه این بخش با جاذبه های توریستی از این کشور بیشتر آشنا شوید.

 

غارهای پاکیئو:

غارهای پاکیئو یکی از جاذبه های دیدنی در لائوس هستند و در شمال لوانگ واقع شده اند قرار گرفتن این غارها در مسیر رودخانه مکونگ بر جذابیت های آن برای گردشگران افزوده است و آن را به یکی از مناطق توریستی کشور تبدیل کرده است. برای رسیدن به این غار و بازدید از جاذبه های آن باید از قایق ها استفاده کرد در این غارها مجسمه هایی نیز وجود دارند که از آن با عنوان مجسمه های مینیاتوری بودا یاد می شود و دارای ارزش مذهبی و فرهنگی بالایی برای گردشگران است. در این مجموع می توانید بیش از صدها تندیس را مشاهده کنید که هر یک به شکل های مختلفی ساخته شده اند این تندیس های چوبی در اندازه های مختلفی ساخته شده اند و متاسفانه برخی از آن ها آسیب هایی نیز دیده اند.

مناطق دیدنی لائوس

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

وات زینگ تونگ:

یکی دیگر از مکان های دیدنی لائوس معبدی باشکوه در منطقه شمالی شبه جزیره است این معبد به عنوان باشکوه ترین معابد لوانگ پروبانگ شناخته می شود این بنای تاریخی و دیدنی در سال ۱۵۶۰ ساخته شده است معماری این بنا به دستور شاه ستاتریت انجام شده است. در دوران پادشاهی ستاتریت این منطقه و کشور لائوس تحت حمایت سلطنتی بوده است و پیشرفت های زیادی نیز داشته است در این معبد شکوهمند می توانید گونه هایی از مجسمه های نادر بودا را مشاهده کنید قدمت تاریخی اینگونه از بناها نیز بسیار بالا است و از ارزش تاریخی و فرهنگی بالایی برخوردار است.

معبد لائوس

سی فان دان:

سی فان در حقیقت مجموعه ای از جزایر دیدنی در لائوس است در این مجموعه می توانید ۴۰۰۰ جزیره را مشاهده کنید زیبایی و چشم اندازهایی که در این جزایر وجود دارند توجه خیلی از افراد را به خود جلب می کنند. این جزیره ها در نزدیکی رودخانه مکونگ قرار گرفته اند و با وجود آبشارهایی که به این رودخانه ها میریزند جذابیت آن برای گردشگران دو چندان می شوند مکونگ نیز در زیر این آبشارها واقع شده است گونه هایی از دلفین ا نیز در این آب ها زندگی می کنند که متاسفانه در معرض انقراض می باشند در میان این جزایر سه جزیره از اهمیت بیشتری برخوردار هستند که با نام های دان دت، دان کنگ و دان خون شناخته می شوند این جزایر از جذابیت های بیشتری برای علاقه مندان برخوردار هستند.

مکان های دیدنی لائوس

لوانگ پروبانگ:

اگر می خواهید در سفر خود از محبوب ترین مناطق و مکان های دیدنی لائوس دیدن کنید بهتر است به محله لوانگ پروبانگ بروید این شهر تاریخی در زمان پادشاهان پایتخت لائوس بوده است و در محل تلاقی رودخانه نم خان و رودخانه مکونگ واقع شده است. در این محله تاریخی می توانید صومعه ها و معابدی را مشاهده کنید که از جذابیت زیادی برای گردشگران برخوردار می باشند آبشارهایی که در زدیکی این مناطق وجود دارند محلی برای گشت و گزار و تفریحات گردشگران می باشد.

جاذبه های طبیعی لائوس

فادات لانگ:

فادات لانگ یکی از معابد بزرگ است که در وینتیان واقع شده است این بنای تاریخی در میان جاذبه های تاریخی لائوس شناخته شده است این بنا دارای معماری زیبا و دیدنی است و در معماری آن چندین سطح به کار رفته است. این معبد نیز برای بودایی ها بسیار با ارزش و شناخته شده است این بنا متعلق به قرن ۱۶ می رسد ابتدا این معبد خرابه های دوره خمر بوده است که بعدها گسترش یافته است.

مناطق طبیعی در لائوس

وات فو:

وات فو نیز مجموعه ای از معابد است که تخریب شده است و به عنوان یکی دیگر از مکان های دیدنی لائوس شناخته می شود  این بنا در پایه های کوه پوکااو واقع شده است ساختار این معابد به سبک معابد هندی است این بنا نیز متعلق به قرن ۱۱ باز می گردد و از جذابیت های تاریخی زیادی برای گردشگران برخوردار است. در این بنا بخش های مختلفی را می توانید مشاهده کنید که نشان دهنده معماری جذاب و خیره کننده آن خواهد بود بخش هایی همچون عمارت های مخروبه، درختا بلند و تندیس تمساح ها که تماشای آن ها جذابیت دارد.

تاریخ لائوس

مکان های دیدنی لائوس دارای جذابیت های بسیار زیادی برای گردشگران هستند در این مناطق می توانید جذابیت های تاریخی متعددی را مشاهده کنید بسیاری از بناهای تاریخی در این منطقه شامل معابدی هستند که متعلق به دوران سلطنتی می باشند. از مهم تری معابد لائوس نیز می توان به فادات لانگ اشاره کرد که دارای معماری سلطنتی و جذابی برای گردشگران می باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *