دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با نقاط گردشگری و دیدنی های جزایر سلیمان

  • مریم صبوری
  • ۱ فروردین ۱۳۹۹
  • ۰

ما در این مقاله از مجله آرگا به توضیح دیدنی های جزایر سلیمان می پردازیم که این مکان ها از قبیل؛ تالاب ماروو، موزه ملی، روستای لیلیسیانا، بازار مرکزی، موزه پیترجوزف، آتشفشان کولومبانگارا، موزه جنگ جهانی دوم، آبشار ماتانیکو، موزه جنگ ویولا، تالاب ماروو و بونگی می باشد.

جزایر سلیمان از کشور های واقع در اقیانوس آرام می باشد که بیش از نهصد و نود تا جزیره دارد و پایتخت آن شهر هونیارا می باشد. بیشترین اقتصادش صادرات چوب و الوار است که در جنگ جهانی دوم با نیرو های متحدین و منتفقین درگیر شدند. این کشور جذاب از جنوب غرب با وانواتو از جنوب شرق با اترالیا و از غرب با پاپوآ گینه نو همجوار است که در قرن نوزده میلادی به تصرف امپراتوری بریتانیا در آمده است. که در جنگ جهانی دوم ژاپنی ها او را اشغال کردند و سپس در سال ۱۹۷۶ جزایر سلیمان از بریتانیا خواست تا استقلال کامل داشته باشد و یک نفر از مردم ان را دولت حکومت قرار دادند. این کشور از ۱۰۰ ها جزیره کوچک و بزرگ درست شده که مهم ترین آن ها سان کریستوبال، گوادال کانال، ملایتا و نیو جورجیا است. اولین بار در سال ۱۵۶۸ این کشور توسط دریانوردی اسپانیایی کشف شد که مقداری طلا در رود ماتانیکو پیدا کرد و بر این باور که گنج های حضرت سلیمان است به نام جزایر سلیمان شکل گرفت که از کشور های (همسود) می باشد.

مناطق و دیدنی های جزایر سلیمان

این کشور از مکان هایی است که در منطقه ساحلی و خوش آب و هوا قرار دارد که پر از زیبایی طبیعی با مکان های هیجان انگیز است. جزایر سلیمان از جزایر آتشفشانی و کوهستانی می باشد که تشکیل شده از ۶ جزیره اصل و چند جزیره کوچک که در بلند ترین ارتفاع آن در قله ماکاراکومبورو با ۲۴۴۷ متر می رسد. هونیار پایتخت سیاسی این کشور است که با جمعیت ۸۴۵۲۰ در سال ۲۰۱۶ بوده است در ادامه با مکان های گردشگری جزایر سلیمان همراه ما باشید.

بهترین نقاط در کشور جزایر سلیمان

  • بونگی

غرب هونیارا در فاصله ۱۲ کیلومتری می توانید از موسیقی لذت ببرید و به نوای طبیعی جزایر سلیمان که مخصوص نوای غواصان است را بشنوید. شما در Bonegi شاهد ۲ کشتی به جا مانده ژاپنی هستید که در این مکان در سال ۱۹۴۲ غرق شده اند.

  • تالاب ماروو

Marovo Lagoon از دیگر جذابیت های واقع در این کشور می باشد که در جزیره جدید گرجستان پیدا شده و به شکل آب نمک سرتاسر پوشیده شده است. جزایر غیرقانونی دیگری می باشد که در داخل تالاب ده ها تن غواصی تکمیل شده وجود دارد. پس با این وجود بیشتر گردشگران برای دیدن این تالاب به گونه های شلوغ و پررفت و آمد می آیند.

بهترین دیدنی های جزایر سلیمان

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز
  • موزه ی جنگ ویولا

یکی از موزه های طبیعی که در محیط سر باز می باشد به نام Vilu در منطقه بیست و پنج کیلومتری هونیارا قرار دارد که در این موزه دیدن آثار جنگ ژاپن، نیوزلند، استرالیا و فیجی را می توانید ببینید که بسیار جذاب است و از دیدنی های جزایر سلیمان به شمار می رود.

کشور جزایر سلیمان کجاقرار دارد؟

  • آبشار ماتانیکو

اگر علاقه ای به دیدن مناظر زیبا و جنگلی دارید سری به آبشار Mataniko منطقه ای نزدیک هانیارا بزنید. آبشار ماتانیکو دور افتاده از فضای جنگی در یک صخره به طرف دره عمیقی است که پیاده روی و ماجراجویی به طرف این آبشار از روستا للئی با صعود از منطقه شیب دار شروع می شود که با گذر از آن یکم جلوتر می توانید نخستین نفوذ آبی در این آبشار را ببینید. بعد از آبشار منطقه دیدنی و سبزی است که در راه برگشت باید دو ساعت پیاده روی کنید.

بررسی دیدنی های جزایر سلیمان

  • موزه جنگ جهانی دوم

موزه ای در قبل ساحل تتر وجود دارد که بی تردید از تمام موزه های موجود که تا به حال دیده اید جذاب تر است. تفاوت در موزه جنگ جهانی دوم به خاطر وجود وسایل رها شده جنگ است که بالغ بر ۳۰ تا از آن ها در این جا قرار گرفته است. این موزه با سیم خاردار ها محاصره و نگهداری می شود که اغلب آن ها باعث زنگ زدی شده اند.

  • بازار مرکزی

شاید فکر کنید که این بازار مثل دیگر بازار ها می باشد در صورتی که این خیابان جالب و متفاوت برای خرید و ماجراجویی های شما به شکل آبی طراحی شده است. شما هم می توانید خرید های روزانه برنامه غذایی را انجام دهید و هم یک ماجراجویی داشته باشید که این مکان از دیدنی های جزایر سلیمان محسوب می شود.

موزه از دیدنی جزایر سلیمان

  • موزه پیتر جوزف

اگر اهل خااتراط جنگ هستید و دوست دارید راجع به قبل جزایر سلیمان اطلاعات کسب کنید و از گذشته جنگی اش خبر دار شوید پیشنهاد می کنیم حتما به موزه پیتر جوزف بروید. در این مکان آثار جنگ جهانی دوم که به شکل مخصوص و عالی ای در سالن آلفای بارنی پالسون است با داشتن ظروف ها و مهمات و ماشین آلات، کلاه، چاقو، اسلحه و خشاب که توسط ژاپنی و آمریکایی ها به این جا آورده شده یادگار آن زمان است. این موزه در پشت زمین فوتبال قرار گرفته که حدود نیم ساعت تا بازار پیاده روی دارد.

  • روستای لیلیسیانا

Lilisiana Village از دیدنی های جزایر سلیمان است که در جزیره مالایتا در روستای ماهیگیری کوچکی قرار دارد. در این روستا فرهنگ محلی قابل دیدن است که افراد زیادی به این مکان سفر می کنند. لیلیسیانا با فاصله یک مایل از شهر آویکی قرار گرفته که این بخش کوچک در جزیره همجوار با خط ساحلی سبک سنتی منزل گردشگران است. در اطراف این منطقه شما شاهد بسیاری از تور ها خواهید بود که به شکل گردشگری کوچک و بزرگ به طرف این روستا و جزیره مالایت می آیند.

آشنایی با دیدنی های جزایر سلیمان

  • موزه ملی جزایر سلیمان

خیلی از افراد به دنبال تاریخچه جزایر سلیمان می گردند که یکی از معتبر ترین موزه های ملی این کشور است. موزه دارای نمایش های عکاسی است که در تاریخش با توجه به حوادث و درگیری ها به نمایش گذاشته می شود. موزه در خیابان اصلی Honiara، Avenue Mendana قرار گرفته از نمایش هایی استفاده می شود که با رقص سنتی و وسایل تاریخی می گردند.

جاهای جالب در جزایر سلیمان

  • جزیره جمجمه

اگر ممایل به رفتن این جزیره بودید از شهر موندا تقریبا با قایق باید نیم ساعتی حرکت کنید تا به جزیره کوچک ووناووونا لانگون برسید. در این مکان جزیره جمجمه های غارت گران و جنگجویان زیادی دفن شده که افراد زیادی از این منطقه دیدن می کنند و جمجمه ها را با خود بر می دارند.

  • آتشفشان کولومبانگارا

قسمت شرق جزیره غزو آتشفشانی مخروطی شکل وجود دارد که با ارتفاع ۱۷۷۰ متر در حلقه اصلی خانه هایی است که زندگی می کنند. این منطقه که یکی از دیدنی های جزایر سلیمان است با صحنه ای زیبا و منحصر به فرد رو برو خواهید شد که محل فعالیت های نیرو جنگی بوده است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *