دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ویژگی های دکوراسیون اسکاندیناوی و نحوه طراحی دکوراسیون با این سبک + عکس

  • محدثه خاکشور
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

در این مقاله گالری زیبایی انواع ایده های دکوراسیون اسکاندیناوی را همراه با اطلاعاتی جالب و مهم در خصوص این سبک برای شما عزیزان قرار داده ایم، امیدواریم مورد پسند شما قرار بگیرد و با الگوبرداری بتوانید منزل خود را به بهترین نحو دیزاین نمایید.

دیزاین اسکاندیناوی یکی از طراحی های زیبا و محبوب می باشد که به دلیل زیبایی همراه با سادگی و کاربردی بودن بسیار مورد توجه قرار گرفته است، مردمان اسکاندیناوی علیرغم تمایل کشورهای اروپایی به طراحی های شیک و پرزرق و برق و اشرافی، به دیزاین های ساده و خلوت علاقه مند بوده اند، که این علاقه از گذشته و شرایط آب و هوایی آنها نشات می گیرد.

برخی از طراحی ها بیشتر از دکوراسیون های دیگر مورد توجه قرار گرفته اند و هر روز بر این میزان افزوده می شود، از جمله دکوراسیون اسکاندیناوی می باشد، که ویژگی های خاصی را دارا می شود و نتیجه دلچسبی را در زیباسازی خانه حاصل می آورد، شاید بتوان سادگی و زیبایی در عین حال کاربردی بودن آن را در گذشته این کشور جستجو نمود.

انواع نمونه های شیک و جذاب دکوراسیون اسکاندیناوی

گذشته کشور اسکاندیناوی

بخش های مختلف اسکاندیناوی دارای زمستان هایی می باشد، اغلب افراد مجبور بودند ساعات زیادی را در خانه سپری نمایند، که دلیل انتخاب خانه هایی کوچک همین بوده است، تا برای گرم نمودن و روشنایی بخشیدن به خانه دچار زحمت زیاد نگردند، که در واقع به دلیل فضای کم و جلوگیری از شلوغی به این نوع دکوراسیون روی آوردند، که با گذشت زمان این دکوراسیون را رونق بخشیده و از بین نبرده اند.

تاریخچه دکوراسیون اسکاندیناوی

دیزاین اسکاندیناوی در قرن بیستم به وجود آمد که مورد محبوبیت قرار گرفت، که کم کم به کشورهای فنلاند، سوئد، ایسلند، دانمارک و نروژ کشیده شد و مراحل شکوفایی خود را پشت سر گذاشت، این طراحی از سال ۱۹۵۰ پله های شکوفایی را طی نمود و پس از جنگ جهانی دوم بود که مورد توجه قرار گرفت.

طراحی های منحصر به فرد به سبک اسکاندیناوی

فرق های دیزاین اسکاندیناوی و سبک مینیمال

طراحی اسکاندیناوی و سبک مینیمال هر دو علاوه بر شباهت و در یک راستا بودن، دارای فرق هایی نیز هستند، طراحی اسکاندیناوی نشات گرفته از مینیمالیست ها و سبک مینیمال این طراحی را تکامل بخشیده اند، نه اینکه طرحی نو ایجاد نمایند، در واقع دیزاین اسکاندیناوی نمونه تکامل یافته و البته محبوب تر و دلچسب تر می باشد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

در طراحی اسکاندیناوی هدف گرما و روشنایی؛ آسایش و آرامش  افراد خانه می باشد، اما در سبک مینیمال اجرای سبک خود به نحو اصولی را بر آسایش و گرمای منزل ترجیح می دهند، مینیمال سبکی است که در آن بر خلاف طراحی اسکاندیناوی که بهره گیری از مبلمان و وسایل های تزئینی کاربردی از اختیار برخوردار می باشد، فرد را دچار محدودیت می کند.

ویزگی های دکوراسیون اسکاندیناوی

  • کاربردی بودن

کاربردی بودن یکی از ویزگی های بارز و قابل اهمیت طرح اسکاندیناوی محسوب می گردد، اهالی بخش های مختلف اسکاندیناوی علاوه بر حفظ زیبایی، به کاربردی بودن وسایل به کار رفته توجه خاصی دارند، همانطور که گفته شد به دلیل سرمای شدید هوا و گذراندن زمان زیادی در منزل آنها به این نکته اهمیت خاصی قائل می شوند، که هم زیبایی و هم گرما و روشنایی و آرامش را به ارمغان بیاورد.

مجموعه ای زیبا و متنوع از دیزاین اسکاندیناوی

  • اهمیت نور و روشنایی

به دلیل کمبود نور در اغلب مدت زمان سال، مردم این مناطق از دیزاین روشن و پر نور بهره ببرند، نورپردازی در این نوع طرح از ارزش بالا و توجه زیادی برخوردار است که باید در دیزاین اسکاندیناوی خود رعایت نمایید تا بازتاب دلچسب آن را شاهد باشید، مثلا از چراغ های رومیزی یا چراغ های آویزان برای روشن تر کردن منزل خود استفاده نمایید.

انواع نمونه های زیبا و لوکس دکوراسیون اسکاندیناوی

  • کفپوش های چوبی مناسب

انتخاب یک کفپوش مناسب یکی از بایدهای دکوراسیون اسکاندیناوی به حساب می آید، اگر در طراحی های دیگر به این نکته توجه زیادی نمی شود، در این نوع طراحی به هیچ وجه این بی توجهی پذیرفته نمی گردد، زیرا در سبک اسکاندیناوی تمام قسمت های منزل با فرش پوشانده نمی شود، بلکه برای تنها بخشی از آن فرش بکار می بریم، کفپوش های چوبی ایده ی جالبی برای پوش کف اتاق ها می باشد که در کنار زیبایی و دوام از قیمت مناسبی نیز برخوردارند.

ایده هایی جالب و جذاب از دیزاین خانه به سبک اسکاندیناوی

  • رنگ

رنگ سفید، رنگ اصلی و پر کاربرد در دیزاین اسکاندیناوی به حساب می آید، شما عزیزان که تمایل دارید، دکوراسیون منزل خود را به سبک اسکاندیناوی تزئین نمایید، با بهره گیری از رنگ های روشن اما مات، سفید و خاکستری این کار را به نحو احسن انجام دهید، در این طراحی شما محدودیتی ندارید که از انواع تابلوهای هنری و شیک و همچنین چراغ های لوکس بهره ببرید، اما باید سادگی و خلوت  آن حفظ شود.

مجموعه ای زیبا و بینظیر از دیزاین اسکاندیناوی

  • سادگی در مبلمان

نه تنها در طراحی اسکاندیناوی، بلکه در تمام دکوراسیون های دیگر مبلمان نقش موثری را بر عهده دارد، به نوعی مبلمان بازتاب دهنده ی سبک محیط می باشد، شما جایز می باشید از انواع مدل های مبل با رنگ روشن بهره ببرید.

انواع ایده های ناب و نفیس دکوراسیون اسکاندیناوی

  • بافت شاد

طراحی اسکاندیناوی با ایجاد یک لایه ی شاد و پرانرژی بر روی یک تم سفید رنگ بر زیبایی و سادگی محیط می افزایند، به این صورت که رنگ تم و یا اصلی را سفید برگزیده و مبلمان،  گلدان، کوسن، قالیچه و … را به رنگهای متنوع و شاد انتخاب کنید، که پیشنهاد می شود رنگ های روشن مانند خاکستری و آبی و نقره ای و … به کار روند تا محیط طبیعت اروپای شمالی زیبا به خانه ها کشانده شود.

کلکسیونی زیبا و بینظیر از دیزاین منزل به سبک اسکاندیناوی

  • پنجره های بزرگ و پرده های نازک

نور برای اسکاندیناوی ها بسیار مهم و مورد توجه می باشد، و تلاش خود را برای نهایت استفاده مفید از این میزان نور دارند، در این مناطق پنجره های بزرگ و زیادی را تعبیه می کنند که با پرده های نازک و شفافی پوشانده می شود، اغلب حتی در طول روز و یا شب پرده بدون هیچ پوششی که مانع ورود نور به خانه شود، از نور برای روشنایی بیشتر خانه ی خود بهره می گیرند.

روش های زیبا و منحصر به فرد دیزاین اسکاندیناوی

  • بافت های نرم و گرم زمستانی

اغلب به دلیل برودت هوا در منطقه اسکاندیناوی، از پارچه های گرم و نرمی مانند کتان، چرم، پشم استفاده می شود، بهره بردن این بافت ها بر روی مبلمان و تخت خواب و …. مورد ایجاد احساس خوب و راحتی در شما می گردد.

نمونه های زیبا و گرم و نرم دکوراسیون اسکاندیناوی

  • تزئینات

دیزاین اسکاندیناوی علاوه بر سادگی و رفاه به زیبایی نیز توجه دارد، اینگونه نیست که شما گمان برید این طراحی به دلیل آرامش و آسایش از زیبایی و تزئینات بی بهره می باشد، بخشی از تزئینات و دکوراتیو منزل به استفاده از وسایل های تزئینی مانند: قاب عکس های ساده، آویز و دیوارکوب های از جنس برنج و مس، آباژورها و وسایل تزئینی با جنس شیشه که مورد استفاده قرار می گیرد، اما اتاق شلوغ نمی شود و سادگی خود را از دست نمی دهد.

گالری مدرن و پر از آرامش طراحی اسکاندیناوی

  • گیاهان سرسبز

به کارگیری انواع گیاهان و گل ها در دکوراسیون اسکاندیناوی یکی از اصل ها می باشد، داشتن فضایی دلچسب و گرم و صمیمی و با طراوت بودن همگی از جمله مشخصه های این نوع طراحی هستند که دلیل محبوبیت آن هم محسوب می شوند، که با قرار دادن گلدان های زیبایی از انواع گل ها می توانید به این هدف دست یابید.

ایده هایی دوست داشتنی و متفاوت از طراحی اسکاندیناوی

گالری دیزاین اسکاندیناوی

دکوراسیون آشپزخانه شیک و ساده به سبک اسکاندیناوی

ایده های زیبای طراحی اسکاندیناوی

طراحی های متفاوت و دوست داشتنی اسکاندیناوی

دیزین جذاب اسکاندیناوی

ایده هایی شیک و منحصر به فرد از دیزاین اسکاندیناوی

نمونه های زیبای طراحی اسکاندیناوی

نمونه های زیبا و بینظیر دکوراسیون اسکاندیناوی

انواع طراحی اسکاندیناوی

انواع ایده های زیبا و شیک دیزاین اسکاندیناوی

ایده های لاکچری اسکاندیناوی

زیباسازی منزل با ایده های به روز طراحی اسکاندیناوی

گالری شیک طراحی اسکاندیناوی

گالری شیک و منحصر به فرد دکوراسیون اسکاندیناوی

ایده هایی نو از طرح اسکاندیناوی

ایده هایی نو و متنوع از طراحی های اسکاندیناوی

انواع طراحی اسکاندیناوی

ایده هایی زیبا و لوکس از طراحی اسکاندیناوی

زیباسازی خانه به سبک اسکاندیناوی

انواع دکوراسیون اسکاندیناوی برای زیباسازی منزل

ایده هایی جالب از طرح اسکاندیناوی

طراحی پذیرایی و نشیمن با سبک اسکاندیناوی

دیزاین با نظم اسکاندیناوی

ایده هایی ناب و نفیس از دیزاین اسکاندیناوی

طرح متفاوت اسکاندیناوی

انواع نمونه های دکوراسیون اسکاندیناوی شیک و جذاب

ایده هایی نو از سبک اسکاندیناوی

ایده هایی جذاب و متنوع از طراحی اسکاندیناوی

دیزاین اسکاندیناوی شیک

کلکسیونی زیبا و متفاوت از طراحی اسکاندیناوی

سبک اسکاندیناوی ساده و شیک

گالری شیک و مدرن دکوراسیون اسکاندیناوی

انواع ایده های اسکاندیناوی

انواع طراحی های بینظیر و منحصر به فرد دیزاین اسکاندیناوی

گالری لوکس طرح اسکاندیناوی

ایده هایی شیک و متنوع از طراحی اسکاندیناوی

دیزاین بینظیر اسکاندیناوی

مجموعه ی ناب و نفیس دکوراسیون اسکاندیناوی

ایده های نفیس اسکاندیناوی

ایده هایی بینظیر و منحصر به فرد از طراحی اسکاندیناوی

طرح نو و مدرن اسکاندیناوی

مجموعه ای پر از آرامش و آسایش دیزاین اسکاندیناوی

انواع طراحی اسکاندیناوی

ایده هایی بینظیر و نفیس از دکوراسیون اسکاندیناوی برای منزل

نمونه های زیبا و شیک اسکاندیناوی

کلکسیونی متفاوت و متنوع از دیزاین آشپزخانه به سبک اسکاندیناوی

دیزاین آشپزخانه اسکاندیناوی

گالری زیبا و مدرن طراحی اسکاندیناوی

طراحی شیک آشپزخانه اسکاندیناوی

ایده هایی زیبا و لوکس از دکوراسیون پذیرایی اسکاندیناوی

طرح اسکاندیناوی با نظمی خاص

کلکسیون ساده و منظم طراحی اسکاندیناوی

ایده های منحصر به فرد اسکاندیناوی

مجموعه ای زیبا و دنج از دیزاین اسکاندیناوی

دیزاین منزل به سبک اسکاندیناوی

انواع ایده های ناب و منظم دکوراسیون اسکاندیناوی

ایده های نو و مدرن اسکاندیناوی

کلکسیونی بینظیر و دوست داشتنی از دیزاین اسکاندیناوی

زیباسازی مدرن اسکاندیناوی

مجموعه ای بینظیر و متفاوت از طراحی منزل به سبک اسکاندیناوی

گالری طراحی اسکاندیناوی

طراحی اسکاندیناوی طرحی زیبا و خاص است که از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد، این طرح دارای خصوصیات و ویژگی های برجسته ای از جمله داشتن روشنایی و گرما، ساده و خلوت بودن همراه با نظم دارد؛ که همین ویژگی های و در عین حال مدرن بودن دلیل مورد توجه بودن این سبک می باشد. همچنین می توانید برای آشنایی با دکوراسیون های مختلف بر روی لینک های دکوراسیون ژاپنی، دکوراسیون وابی سابی و دکوراسیون نئوکلاسیک کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *