دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های آدیس آبابا و راهنمای سفر به آن

  • مریم صبوری
  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
  • ۰

از دیدنی های آدیس آبابا می توان به موزه ملی اتیوپی، کلیسای مقدس تثلیث، مسجد انور، کلیسای جامع سنت جرج، مسجد انور و میدان مسکل اشاره کرد که ما در این مقاله به توضیح این موضوع می پردازیم.

آدیس آبابا از شهر های کشور اتیوپی می باشد که از سفر های خارجی محسوب می گردد و کمتر کسی با آن جا آشنا هست. این شهر با امنیت بالا در این منطقه که از جذابیت های فوق العاده دارد با جمعیت سه میلیون و پانصد نفری خود در بقیه شهر ها جذاب تر است. Addis Ababa از بزرگ ترین شهر های اتیوپی می باشد که پایتخت این کشور محسوب می گردد و از اتحادیه های دفتر اصلی نهاد بین المللی آفریقا است. شهر آدیس آبابا از لحاظ اهمیت تاریخی و سیاسی و دیپلماتیک در عرصه پایتخت سیاسی آفریقاست. شما در این شهر شاهد هشتاد گونه مختلف با ملیت های متفاوت هستید که هر کدام پیرو مذهب خاص خودشان اند. مناسب ترین زمان سفر به این مکان ماه اکتبر تا ژانویه می باشد که بارش کمتر و زمین ها سرسبز است.

دیدنی های آدیس آبابا و راهنمای سفر به آن

در رفتن به آدیس آبابا و لذت بردن از گردشگری های او پیاده روی در محل شلوغ و پر رفت و آمد در قسمتی به نام آدیس مرکاتو انواع فروشگاه ها را خواهید دید که با بزرگ ترین بازار آفریقا روبرو می شوید. همچنین می توانید در این سفر به بخش های مختلف بروید و خوراکی ها و لباسی را برای خود یا سوغاتی تهیه نمایید. مذهب این مردم مسیحی و مسلمان هستند که طبق گزارشات باستان شناسی از قدیمی ترین مناطق جهان می باشد که اولین انسان های نخسین در این مکان زندگی می کردند. کشور اتیوپی که این شهر پایتخت آن جاست دارای نه اثر ثبت شده به فهرست جهانی یونسکو می باشد که دارای کوه ها و پارک های جذاب و گردشگری فراوانی است. از غذا های متنوع و رایج این محل لذت ببرید و از خوراکی اصیل آن مرغ چیکن و پنکیک اینجرا که با غلات بومی درست می شود به همراه گوشت تند و گاو و سبزیجات طعمی عالی را تجربه کنید. رسومات و جشن های مذهبی زیادی هر ساله فستیوال کریسمس را تشکیل می دهند که در تاریخ ۷ ژانویه با آتش بازی برگزار می شود که با لباس های سنتی در خیابان ها و حضور روحانیون در شهر با آیین پاشیدن آب صورت می گیرد.

بهترین دیدنی های آدیس آبابا

شهر آدیس آبابا دنیای جذابیت و شگفتی هایی می باشد که با اجرای زنده کنسرت و نوازند های محلی زیبا تر شده است. بازدید از این شهر با تمام مکان های متنوع و جذابش با فرهنگ متنوعی که در آفریقا دارد تماشایی شده است. وسعت این شهر به شش هزار و چهارصد کیلومتر می رسد که با سرگذشت تلخ و دردناکی رو برو شده است. جهانگردی و دیدنی های آدیس آبابا  که با مردمانی خون گرم و با صفا رو بروست ذوق سفر را بیشتر می کند که هر ساله توریستان زیادی به این محل جذب می شوند. زبان اکثر افراد انگلیسی و امهارائی است که مذهب مسیحی و مسلمان دارند و از معماری و سبک زندگی فوق العاده ای لذت می برند. با رفتن به آدیس آبابا گردشگری در اتیوپی را هم تجربه کنید که دارای تاریخ کهن با عبادتگاه های متعدد و برج های تاریخی و کلیسا های جالب که برای این مردم ارزشمند است بروید. زیبایی های دل انگیز در این کشور همراه با دره ها و کوه های بلند و پرتگاه های عمیق که جزئی از دیدنی هایش محسوب می شود کنار حیات وحش متنوع جانوران بومی واقعا بی نظیر است.

درباره دیدنی های آدیس آبابا

  • کلیسای جامع سنت جرج

یکی از دیدنی های آدیس آبابا که از بهترین عبادتگاه های این شهر می باشد کلیسای جامع سنت جرج است. این مرکز عبادت از قوی ترین کلیساهای موجود است که در بالای تپه مشرف به خیابان (Menelik II) در کنار موزه اشیا قدیمی قرار دارد. وسایل موجود در این کلیسا که یادگاری هایی تاریخی و کهن به حساب می آید دارای لباس ها و دست نوشته های صلیب اتیوپیایی است.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

دیدنی های آدیس آبابا در کشور اتیوپی

  • میدان مسکل

وجود میدانی در شهر آدیس آبابا که محل تجمع افراد زیادی است برای هر اتفاقی به آن جا می روند و محل پر هرج و مرج مراسماتی است که قرار است در ان جا اتفاق بیوفتد. با تجمع و برگزاری فستیوال هایی که در این محل برگزار می شود جهات های مختلفی دارد که به وقوع خواهد پیوست. (Meskel Square) نام انگلیسی این میدان است که اگر مراسمی نباشد کاری در این محل نیست.

دیدنی های آدیس آبابا در اتیوپی

  • مسجد انور

از دیگر جاذبه های گردشگری در شهر آدیس آبابا می باشد که محلی برای مسلمانان است. این مکان مذهبی که با معماری شگفت انگیز و نمای منحصر به فردش در بین مسلمانان مشهور می باشد هر ساله توریستان زیادی را به این جا می کشاند.

آدیس آبابا کجاست؟

  • کلیسای مقدس تثلیث

یکی دیگر از دیدنی های آدیس آبابا که بسیار معروف می باشد در بین کلیسا های شهر (Holy Trinity Cathedral) است. کلیسای مقدس تثلیت بعد از کلیسای جامع سنت جرج از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده که با معماری و تزیین دیوار های کنده کاری شده به همراه درختان کاج بلند در پیرامون کلیسا چشم انداز جالبی دارد. این سبک به گرون وسطی شباهت زیادی دارد که در پشت کلیسا موزه ای وجود دارد که تعداد اشیا آن به تاریخ کشور تاج و تخت پادشاه امپراطور قبلی نگهداری و محافظت می شود.

گردشگری در شهر آدیس آبابا

  • موزه ملی اتیوپی

اگر می خواهید به بهترین موزه شهر بروید و از آن دیدن نمایید حتما سری به موزه ملی اتیوپی واقع در آدیس آبابا بزنید. در این موزه آثار باستانی و صنایع دستی و اشیاهای تاریخی زیادی دارد که هر کدام به فرهنگ و تاریخ جامعه اتیوپی بر می گردد. اگر دوست دارید با فرهنگ این کشور آشنا شوید این جا محل مناسبی خواهد بود که وسایلات پادشاه و خانواده سلطنتی اش در آن جا نظاره گر باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *