دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های هاوانا و نگاهی به توریستی ترین زیبایی های این منطقه

  • ساناز براتی
  • ۹ اسفند ۱۳۹۸
  • ۰

شهر هاوانا در کوبا قرار دارد که به عنوان بزرگترین و باشکوه ترین شهر در کوبا و دریای کارائیب شناخته می شود. هاوانا دارای دیدنی های زیادی بوده و تاریخ کهنی دارد. هر ساله گردشگران زیادی برای دیدن شگفتی های هاوانا به ان سفر می کنند.

هاوانا به عنوان یکی از زیباترین و مهمترین مناطق در کشور کوبا شناخته می شود. این شهر بسیار با شکوه بوده و مرکز تجاری کوبا می باشد. شهر هاوانا دارای مناطق گردشگری و جاذبه های فراوانی است که مسافران زیادی را به سمت خود جذب می نماید. همچنین هاوانا پرجمعیت ترین و بزرگترین شهر در حوزه ی دریای کارائیب به حساب می آید.

دیدنی های شهر هاوانا

هاوانا بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر در کوبا و همچنین در حوزه ی دریای کارائیب است که از نظر زیبایی و اقتصادی نیز در رتبه اول شهرهای کوبا قرار دارد. این شهر چیزی حدود ۲ میلیون نفر جمعیت داشته و مساحتی در حدود ۸۰۰ هزار کیلومتر مربع دارد. گسترش هاوانا بیشتر از سمت غرب و جنوب غربی بوده و دارای سه بندر اصلی ماریملنا، گوآناباکوآ و آتارس است. همچنین رودخانه المندارس از جنوب شهر به سمت شمال آن جریان دارد و در نهایت وارد تنگه ی فلوریدا می شود. این شهر فوق العاده زیبا و پر رمز و راز است با قدم زدن در خیابان های آن و شنیدن صدای رقص رومبا و غذا خوردن در رستوران هایی که زمانی «همینگوی» نیز در آنها غذا خورده حس های مختلفی در هر کس ایجاد می کند. موزه ها، رستوران های بی نظیر، قلعه های تاریخی، میدان های سرزنده، ساختمان های قدیمی و مردمی با داشتن تاریخی غنی از شهر برای هر گردشگری جذابیت های خود را دارد. در ادامه مطلب با دیدنی های هاوانا بیشتر آشنا می شویم.

از دیدنی های زیبا در هاناوا

هاوانای قدیمی

هاوانای قدیمی که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است دارای نشانه ها و جذابیت های زیادی از تار گذشته شهر می باشد. وجود ساختمان های پر جلال نئوکلاسیک و باروک که میدان های سنگ فرش شده و خیابان های باریک را احاطه کرده اند بسیار زیبا و چشم نوازند. بسیاری از خیابان ها و ساختمان های آن به شکل گذشته ی خود بازسازی شده اند که از مهمترین آنها می توان به کلیسای جامع سن کریستوبال که نمونه ای بارز از سبک باروک کوبایی است و همچنین قلعه نظامی بزرگ و میدان عمومی آن اشاره نمود. وجود ساختمان های زیبا و موزه ی شهر با حیاطس زیبا در میدان بزرگ این شهر بازدید کنندگان زیادی را به سمت خود می کشاند. همچنین از دیگر دیدنی های هاوانای قدیم ساختمان بلند ۳۵ متری دوربین است که از طیق آن می توان بر این منطقه دید کلی داشت. شهر قدیمی هاوانا مکانی است که همینگوی بیشتر اوقات خود را در آن سپری می کرده و به همین جهت بسیار جالب برای گردشگران می باشد.

دیدنی های جالب در هاوانا

کلیسای سن کریستوبال

وجود کلیسای سن کرستوبال در میدان کتدرال کوبا هر گردشگر و بیننده ای را به سمت خود جذب می نماید. این کلیسا به اسم کلیسای مریم مقدس هم شناخته می شود. مراحل ساخت کلیسای سن کریستوبال در هاوانا در سال ۱۷۷۷ به وسیله فرانسیسکن ها به پایان رسید که نمونه ای فوق العاده از معماری بتروک کوبایی می باشد. ساخت این مجموعه در سال ۲۹ به وسیله یسوعیان آغاز شد. در کلیسا دو برج ناقس بزرگ در اطراف نما قرار گرفته اند که به وسیله ستون های منبت کاری شده مزین شده اند. دیدن سقف طاقدار زیبا و مجسمه سنت کریستوفر در کلیسا خالی از لطف نبوده و جذابی تهایی دارد. بر طبق گفته هایی آثار و یادگاری هایی از کرستف کلمب در سال های ۱۷۹۷ تا ۱۸۹۸ در این کلیسا وجود داشته ولی این موضوع هنوز ثابت نشده باقی مانده است. با رفتن به کافه های اطراف کلیسا و استراحت در آنها گردشگران می توانند از ساختمان زیبای کلیسا دیدن نمایند.

مناطق دیدنی هاوانا

  •  آرون گروپس

میدان توپ خانه هاوانا

میدان توپ خانه هاوانا که بیش از پنج قرن به عنوان مرکز اجتماعی شهر شناخته می شده است نیز یکی از مناطق دیدنی در هاوانا است. کافه ها و رستوران ها و باغ ها و محلی های این میدان مسافران را به سوی خود می کشانند. در اطراف میدان ساختمان های باشکوهی مثل کاخ کاپیتان که در گذشته میزبان ۶۰ ژنرال اسپانیایی بوده و در حال حاضر خانه ی موزه شهر می باشد، قرار دارند. از دیگر دیدنی های میدان توپ خانه قلعه ی مستمراتی قرن شانزدهم است و در قسمت مرکز میدان و در نزدیکی فواره ها مجسمه ی وطن پرست کوبایی سسپدس قرار دارد.

بلوار ساحلی مالکون

بلوار ساحلی مالکون که یکی از مناطق معروف پیاده روی در هاوانا است از ۷ کیلومتری هاوانای قدیم آغاز شده و تا منطقه های ووادا و پلازا ادامه یافته است. در کناره های این بلوار بناهای رنگارنگی از قرن بیستم میلادی وجود دارد. در این بولوار گردشگران می توانند ساکنان محلی را ملاقات کرده و ماهیگیری نمایند. هتل نشیمن کوبا که یکی از میراث های جهانی و بناهای یاد بود در آن است پذیرای مهمانان زیادی خواهد بود. از جمله اشخاص مهمی که در این هتل اقامت داشته اند فرانک سیناترا، مارلین دیتریش و مارلون براندو می باشند.

مکان های دیدنی شهر هاوانا

قلعه ی سه پادشاه مورو

قلعهی سه پادشاه مورو در قسمت ورودی خلیج هاوانا و در ناحیه تاریخی استحکامات دفاعی شهر قرار گرفته است. که در قرن های ۱۶ تا اوایل قرن ۱۷ میلادی برای محافظت از شهر در برابر حجوم دزدان دریایی ساخته شده است. طراحی این قلعه را جیووانی باتیستا آنتونلی انجام داده است و بسیار شبیه به معماری بناهای قرن هفدهم میلادی می باشد. فانوس دریایی این قلعه که چندین بار مورد مرمت قرار گرفته است سرانجام در سال ۱۹ میلادی جایگزین جدیدی پیدا کرد و تا کنون درخشش سابق خود را دارد و زیبایی قلعه را چندین برابر نموده است.

مناطق زیبا و جالب در هاوانا

قلعه سان کارلوس د لا کابانا

با پیاده روی ۱۵ دقیقه ای از قلعه ی سه پادشاه به قلعه «سان کارلوس د لا کابانا» خواهیم رسید. این قلعه در ارتفاعات تپه لاکابانا هیل قرار گرفته است و در دهی ۱۷۷۰ میلادی ساخته شده است که در آن زمان بزرگترین قلعه اسپانیایی بوده است. در زمان چه گوارا این قلعه به یک مکان نظامی تبدیل شد که در حال حاضر به همرته چند خانه دیگر به موزه تبدیل شده است که وقایع تاریخی قرن ۱۹ میلادی و مراسم شلیک توپ در ساعت ۹ شب در آن برگزار می شود.

دیدنی های شگفت انگیز در هاوانا

ساختمان ملی کاپیتال

ساختمان ملی کاپیتال با ترکیب دو سبک معماری نئوکلاسیک و آرت نووا ساخته شده است که تا سال ۱۹۵۹ میلادی نشست های دولتی در آن برگزار می شده است و معماری آن تحت تاثیر پانتون پاریس می باشد که در هدف از ساخت آن تاسیس خانه ای جدید برای مجلس کوبا بوده است. گنبد بزرگ این ساختمان تقریبا از هر جای شهر قابل دید است.

اماکن دیدنی در هاوانا

 موزه ملی هنرهای زیبا

موزه ی ملی هنرهای زیبا که برای دوستداران هنر بسیار جذاب است، بنای بازسازی شده قلعه مرکزی استرنیا در دهه ۱۹۲۰ میلادی است که به وسیله مانوئل باستوس به خانه ی هنری استادان اروپایی که بیش از ۶۰۰ اثر هنری در آن وجود دارد تبدیل شد.

ساختمان اپرای گران تیاترو د لا هابانا

یکی از بزرگترین خانه های اپرا در وسط کارائیب یعنی شهر هاوانا قرار دارد. این ساختمان یکی از با عظمت ترین و با شکوه ترین خانه های اپرا در جهان بوده که بازدید از آن بسیار جالب و بیاد ماندنی می باشد. معمار بلژیکی «پل بلا» این اپرا را طراحی شده است. البته تئاتر مرکزی پارکو سال ها بعد در ۱۹۱۵ به این قسمت اضافه شد. سبک زیبای باروک که در این بنا به کار رفته و همچنین مجسمه های موجود در آن که توسط «جوزپه مورتی» ساخته شده اند بسیار جذاب و قابل توجه می باشند.

جاهای زیبا و دیدنی در هاوانا

روستای زیبای فاستر لند

روستای زیبای کوچکی در اطراف شهر هاوانا قرار دارد که از سه محله تشکیل شده است. در روستای فاستر لند نقاشی ها و مجسمه های زیادی از خوزه فوستر وجود دارد که جذابیتی خاص به روستا داده است. موزاییک های رنگارنگ، مجسمه ها و نقاشی های خوزه زندگی هنری در این روستا را به نمایش گذاشته است.

دیدنی های شهر هاوانا

موزه ی ناپولونیکو

موزه ی ناپولونیکو هاوانا که در نزدیکی دانشگاه قرار گرفته است یکی دیگر از دیدنی های هاوانا است که مجموعه ای از آثار خولیو لوبو و وسائل ناپلئون را در خود جای داده است. خولیو لوبو در گذشته افرادی را برای یافتن و خرید یادگاری هایی از ناپلئون استخدام کرده بوده است. این فرد بعد از خرو از کوبا مجموعهی گرداوری شده خود را با دولت کوبا فروخته است که این مجموعه در حال حاضر در ساختمانی در کاخ فلورانس وجود دارد. از جمله آثار موجود در این موزه تار مویی از ناپلئون و یکی از دندان های او است.

مکان های زیبا و دیدنی در هاوانا

موزه ی انقلاب هاوانا

موزه انقلاب هاوانا در کاخ سابق ریاست جمهوری این شهر قرار دارد. که بسیار دیدنی می باشد. نمای موزه بسیار دیدنی و زیبا ست که توسط معمار بلژیکی پل بلا طراحی شده است که شبیه به بناهای مجلل نئو کلاسیک می باشد. در این موزه توصیفات زیادی از مبارزات استقلال طلبانه کوبا وجود دارد. مجسمه های مومی از اشخاص مشهوری مثل چه گوارا و کامیلا سن فوگس در این موزه وجود دارد. همچنین در قسمت پشتی موزه تصویر جالبی از قایق گرانما قرار دارد که فیدل کاسترو و گروهش با این قایق از مکزیک به کوبا آمده اند.

دیدنی های مخصوص هاوانا

سواحل شرقی هاوانا

یکی دیگر از دیدنی های هاوانا، سواحل شرقی است که در فاصله کوتاهی از مرکز شهر بوده و بسیار مناسب برای استراحت و خوشگزرانی می باشد. در این منطقه هتل ها، رستوران ها و امکانات گردشگری بسیاری در دسترس بوده و توریست های زیادی را به سمت خود می کشاند.

مناطق دیدنی شهر هاوانا

خیابان میرامار

در قسمت غربی شهر هاوانا منطقه میرامار قرار گرفته که از گذشته بسیار مجلل و زیبا بوده است. میرامار در حال حاضر همان ظاهر گذشته خود را داشته اما چندین هتل و رستوران به آن اضافه شده اند. خیابان اصلی میرامار اونیدا۵ بوده که به سبک بناهای میامی ساخته شده است و اولین خیابان فرعی است که نزدیکترین مسیر به اقیانوس را دارد. از مهمترین ویژگی های میرامار آکواریوم ملی هاوانا و موزه دل مینیستر در آن است.

جاهای دیدنی شهر هاوانا

هتل اینگلترا

یکی دیگر از دیدنی های هاوانا هتل اینگلترا است که قدیمی ترین هتل در کوبا می باشد. این هتل در سال ۱۸۹۵ ساخته شده است و پناه گاه اشخاص مهمی مثل آنا پاولوا، خوزه مارتی و وینستون چرچیل بوده است. هتل ظاهری نئو کلاسیک داشته اما تحت تاثیر سبک مودخار نیز قرار گرفته است. در حال حاضر گردشگران زیادی به دلیل سبک قدیمی و قیمت ارزان این هتل به آن مراجعه می کنند. اتاق های هتل ساده و معمولی است اما لابی مجللی دارد.

از دیگر مناطق دیدنی هاوانا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خیابان دل پرادو در هاوانا
  • یاد بود انقلاب
  • کارخانهی سیگار پارتاگاس
  • منطقه ی ودادو
  • خیابان ابیسپو
  • میدان سن فرانسیسکو.

در پایان پیشنهاد می کنیم مقاله ما تحت عنوان راهنمای سفر به کوبا را نیز مطالعه نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *