دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مکان های دیدنی کالینینگراد روسیه و مناطق گردشگری و تماشایی آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
  • ۰

کالینینگراد یکی از جاذبه های دیدنی مهم و شناخته شده در روسیه است وجود مکان های دیدنی متنوع در کالینینگراد برای خیلی از گردشگران و علاقه مندان جذابیت دارد این شهر محل مناسبی برای برگزاری جام جهانی نیز می باشد. شما علاقه مندان و گردشگران در این بخش می توانید بیشتر با جاذبه های دیدنی در این منطقه آشنا شوید.

شهر کالینینگراد از جمله شهرهای بندری مهم در کشور روسیه است در ابتدای قرن ۱۴ میلادی این شهر در امپراطوری آلمان از اهمیت و شهرت زیادی برخوردار بوده است از این رو با دیدن جاذبه های تاریخی این شهر به قدمت بالای آن ها پی می برید. سبک معماری ها در این شهر نزدیک به معماری آلمانی است و بعد از پیوستن این شهر به روسیه سبک معماری های آن به معماری های شرق اروپا بیشتر نزدیک شد با وجود جنگ جهانی دوم نیز این شهر از تاثیرات بیشتری برخوردار بوده است و تغییر و تحولات زیادی در آن ایجاد شده است.

بسیاری از جاذبه های تاریخی مهم و با ارزش در آن دوران به نابودی کشیده اند اما با این وجود گشت و گزار در شهر و دیدن برخی از بناهای تاریخی شما را به خود جذب می کنند. با وجود برگزاری مراسم های جام جهانی اهمیت این منطقه بیشتر شده است و خیلی از گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند قصد شرکت در بازی های جام جهانی و یا بازدید از آن ها را دارند. شما نیز اگر از علاقه مندان به این شهر پر جنب و جوش در روسیه هستید می توانید با آشنایی با جاذبه های تاریخی و طبیعی این شهر اطلاعات گردشگری مهمی را داشته باشید و در سفر خود از آن ها دیدن کنید.

مکان های دیدنی شهر کالینینگراد کدام اند؟

شاید یکی از معروف ترین جاذبه هایی که در این شهر با آن آشنا می شوید و توصیه می شود تا از آن دیدن کنید قلعه تاریخی است قلعه ۵ که از آن با نام قلعه تاریخی فورت فایو یاد می شود دارای جاذبه های دیدنی و تاریخی متعددی است. همانطور که می دانید مکان های دیدنی روسیه بسیار متنوع هستند و شما علاقه مندان در سفر خود می توانید از مکان های دیدنی کازان روسیه نیز دیدن کنید.

پارک یوناس :

یک پارک تفریحی و استراحتگاه فوق العاده در منطقه ای بکر که همیشه اولین انتخاب مردم کالینینگراد می باشد که برای تفریح و پیک نیک به آنجا می روند تا روز های تعطیل خود را در آن سپری کنند. پارک یوناس در سال ۲۰۰۸ توسط معماران و بناها بازسازی شد و به یک مکان فوق العاده برای تفریح خانواده ها تبدیل شد. گردشگران می توانند از امکان تفریحی این پارک با هزینه مناسب استفاده نمایند ، این پارک دارای فضای سبز فوق العاده،کارتینگ، قایق سواری و … می باشد و می توانید در بلندی های این پارک و ارتفاع آن شهر کالینینگراد را در زیر پای خود ببینید ، پارکی که در روز یک زیبایی و در شب با روشن شدن چراغ های شهر و خانه ها چشم انداز بی نظیری دارد.

مکان های دیدنی کالینینگراد

موزه اقیانوس جهان:

یکی از دیگر از هیجان انگیز ترین مکان های دیدنی کالینینگراد این موزه می باشد ، این موزه برای ثبت اکتشافات علمی دریا بنا شده است و دارای نمایشگاه های مختلفی می باشد که سالانه گردشگران و دانشمندان زیادی از آن بازدید می کنند اگر به راز ها و کسب اطلاعات راجع به دنیای زیر آب و دریاها علاقه مند هستید این موزه می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.کالینینگراد بندری فوق العاده در کنار دریای بالتیک می باشد و هیچ گاه یخ نمی زند اگر قصد سفر به کالینینگراد را دارید پیشنهاد می کنیم حتما از این موزه منحصر به فرد بازدید کنید.

  •  آرون گروپس

مکان های زیبا کالینینگراد

جنگل رقصان:

یکی از تعجب آور ترین جنگل های جهان می باشد که درختان آن ریشه هایی چند هزار ساله دارند و رشد آن ها به شکلی است که از پیچ و خم های متفاوتی برخوردار می باشند یکی جنگل بی نظیر که درختان پر پیچ و خمی دارد و همیشه برای بازدید کنندگان تعجب آور بوده است، بازدیدکنندگان عزیز اگر قصد سفر به کالینینگراد را دارید جنگل رقصان یکی از بی نظیر ترین مکان های دیدنی می باشد که همه ساله بیش از میلیون نفر از آن بازدید می کنند و به ثبت عکس و خاطرات از این جنگل طبیعی حیرت انگیز می پردازند، جالب است بدانید که مردم این شهر و مردم روسیه این جنگل را به عنوان جنگل مست می شناسند و این پدیده طبیعی را یکی از بهترین جنگل های کشور روسیه می دانند.

جنگل های کالینینگراد

ساختمان بورس سهامکالینینگراد:

یک ساختمان قدیمی در کنار رودخانه که با معماری شگفت انگیز خود زبانزد جهانیان می باشد ، این ساختمان دیدنی در سال ۱۸۷۵ توسط معمار مطرح جهانی مولر ساخته شد و نه تنها به اقتصاد روسیه کمک کرد بلکه زیبایی خاصی به کالینینگراد بخشید. ساختمان بورس در جنگ جهانی دوم آسیب های زیادی دید که توسط شهرداری این شهر مجددا بازسازی شد تا یک نماد فوق العاده برای این شهر و کشور روسیه باشد. این ساختمان از نظر زیبایی و معماری فوق العاده خود دارای اهمیت فراوانی می باشد و مردم این شهر برای این مکان دیدنی ارزش زیادی قائل می شوند ، ما به شما پیشنهاد می کنیم که اگر قصد سفر به کشور روسیه را دارید هرگز بازدید از ساختمان بورس کالینینگراد را فراموش نکنید.

جاذبه های دیدنی کالینینگراد

باغ گیاه شناسیکالینینگراد:

بدون شک یکی از مکان های بی نظیر کشور روسیه می باشد که اگر بازدیدکنندگان به شناخت گونه های مختلف گیاهی علاقه مند هستند این باغ قطعا اطلاعات زیادی به آن ها خواهد داد، این باغ که معماری های ساختمان های آن از شیشه و کاملا مدرن است در کالینینگراد قرار دارد و در فصول گرم از سال نیز در آن جشنواره های موسیقی زیادی برای علاقه مندان برگزار می شود ، در این باغ گیاه شناسی بی نظیر گونه های زیادی از گیاهان و باغ هایی به سبک هلندی،مدرن،ژاپنی و … ساخته شده تا بازدیدکنندگان بتوانند با گونه ها و باغ های مختلف جهان آشنا شوند این باغ گیاه شناسی یکی دیگر از مکان های دیدنی کالینینگراد می باشد که سالانه هزاران نفر از آن بازدید می کنند.

باغ کالینینگراد

مکان های دیدنی روسیه تنها به این شهر تاریخی ختم نمی شود از جمله دیگر شهرهای مهم در روسیه مسکو است که علاقه مندان در لینک می توانند با معروف ترین مکان های دیدنی مسکو نیز آشنا شوند و جاذبه های دیدنی این شهر را بهتر بشناسند تا در طول سفر خود و در صورت امکان از زیبایی های این شهر نیز دیدن کنند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *