دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدنی های گرینلند و راهنمای سفر به آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
  • ۰

دیدنی های گرینلند برای هر گردشگری دارای جذابیت است انی منطقه سرزمینی یخ زده است و در اقیانوس های شمالی واقع شده است بسیاری از اسکیموها که در کمتر نقطه ای جهان وجود دارند در این مناطق ساکن هستند. در گرینلند امکانات متعددی برای گردشگران ارائه می شود و از این رو هر ساله گردشگران زیادی به این مناطق سفر می کنند.

شاید بهتر است در کنار بازدید از جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای تاریخی به دنبال جاذبه های متنوع تری برویم مکان های پر جاذبه همچون گرینلند که بسیار متنوع و خاص هستند ویژه گردشگران و علاقه مندانی است که می خواهند بعد از مدت ها سفری متفاوت و ماجراجویانه داشته باشند. گرینلند که در آمریکای شمالی قرار گرفته است دارای بلندترین قله ها است فرهنگ مردمان این منطقه بیشتر به دانمارک و نروژ شباهت دارد به لحاظ گستردگی جمعیت نیز می توان این کسور را همانند عربستان صعودی دانست.

خیلی از افراد در سراسر دنیا گرینلند را به عنوان سرزمینی یخ زده می شناسند بسیاری از مهاجران دانمارکی طی سالیان دراز در این مناطق زندگی کرده اند قدمت این منطقه از نظر باستان شناسان به هزاره سوم پیش از میلاد باز می گردد و تا مدت ها نیز برای اروپاییان منطقه ای ناشناخته بوده است زبان رسمی در این منطقه نیز گرینلندی است گردشگران و علاقه مندان می توانند برای سفر به این سرزمین از طریق فرودگاه کانگرلوسواک باید تردد داشته باشید. به لحاظ آب و هوایی نیز این منطقه دارای آب و هوای خشک و قطبی است در بسیاری از بخش های آن می توانید یخچال های طبیعی را مشاهده کنید اغلب این منطقه را کم باران می دانند اما میزان بارش ها در بخش های شمالی آن بیشتر می باشد.

آشنایی با دیدنی های سرزمین گرینلند:

سفر به گرینلند تجربه ای جدید و تازه برای شما خواهد بود جاذبه های گردشگری و توریستی که در این منطقه وجود دارد جذابیت زیادی دارند و هر ساله گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب می کنند.

 

کشتی کروز گرینلند:

یک کشتی فوق العاده که گردشگران را به دیدن خط ساحلی سنگی و یخی می برد تا تجربه ای عالی در گرینلند را داشته باشند، از شهرک های دیدنی عبور کنند و از سفر خود لذت ببرند . این کشتی روزانه با تورهای مختلف و آپشن های زیادی مسافران را به دیدن ساحل یخ و سنگ می برد. یکی دیگر از تجربه های لذت بخش دیدن شیرهای دریایی  و نهنگ ها می باشد که می تواند هر گردشگری را مجذوب خود کند بهترین وقت برای استفاده از تورهای کشتی کروز ماه های میلادی ژوئن و اکتبر است تا بتوانید به راحتی از خط ساحلی عبور کنید و یک تجربه لذت بخش داشته باشید تجربه ای که شما را با کشتی از شهرها و شهرک های مختلف عبور می دهد و یک روز عالی را برای شما می سازد.

مکان های دیدنی گرینلند

پارک ملی گرینلند:

شما در سفر خود به دیدن یک پارک معمولی و یا کوچک نمی روید بلکه با سفر به گرینلند به دیدن بزرگ ترین پارک جهان خواهید رفت پارکی که مساحت آن تقریبا ۹۷۲۰۰۰ کیلومتر مربع می باشد و کل شمال شرقی خلیج گرینلند را در بر می گیرد و از مکان های مهم که گونه های مختلف قطب شمال در آن قرار دارند. گردشگران برای بازدید از این مکان مهم ابتدا باید مجوز وزارت محیط زیست را دریافت نمایند و سپس با تور های کشتی کروز که در بالا راجع به آن توضیح دادیم به این پارک مهم سفر کنند در سفر به این پارک ملی شما پارکی را خواهید دید که در آن فقط ۴۰ نفر سکونت دارند و با دیدن این پارک با چشم انداز فوق العاده که شامل حیات وحش، یخچال ها، کوه های یخ و … می باشد قطعا شگفت زده خواهید شد.

  •  آرون گروپس

جاذبه های توریستی گرینلند

رودخانه آبی گرینلند:

یکی دیگر از مهم ترین دیدنی های گرینلند رودخانه آبی آن است رودخانه ای با رنگ فیروزه ای که وسط یخ ها جاری است و عبور می کند که از طریق ذوب برف ها جاری و از بین یخ ها عبور می کند تا جلوه ای زیبا را به منطقه ببخشد. رودخانه ای که همه ساله شکل و شمایل آن تغییر می کند و دانشمندانی که به آنجا سفر می کنند را به فکر فرو می برد. گردشگران می توانند از طریق قایق در مسیر رودخانه قرار بگیرند و از شگفتی و زیبایی آن لذت ببرند. همه ساله بیش از هزاران نفر از این رودخانه بازدید می کنند، رودخانه ای که بهترین زمان سفر به آن و بازدید از آن بین ماه های  دسامبر تا آوریل می باشد.

دیدنی های گرینلند

شفق شمالی گرینلند:

یکی چند از کشور های مهم دنیا که افتخار این را دارد تا شفق های قطبی و شمالی را به نمایش درآورد . پدیده ای مهم و منحصر به فرد که فقط در چند کشور از جهان رخ می دهد که گرینلند یکی از آن کشورها می باشد و از اوایل پاییز می توانید این شفق های طبیعی و شگفت انگیز را تماشا نمایید پدیده ای که اگر در هر کجا از گرینلند هم باشید می توانید وقتی که آسمان تاریک و روشن این پدیده را تماشا کنید و به سفری که برای خود انتخاب کرده اید افتخار کنید. این کشور  یکی دیگر شهر های شمالی قاره اروپا است که چنین پدیده ای در بعضی از ماه های سال در آن رخ می دهد ایسلند،نروژ و فنلاند نیز کشورهایی هستند که شفق در آن ها رخ می دهد این شفق ها یکی از دیدنی های گرینلند به شمار می آیند.

چشم اندازی از گرینلند

سورتمه سواری گرینلند:

حتما در مستند ها و فیلم ها سورتمه سواری بعضی از افراد در قطب شمال را دیده اید پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد سفر به گرینلند را دارید حتما در این کشور سورتمه سواری را تجربه کنید سورتمه سواری با سگ هایی سخت کوش که تحمل سردی هوا را دارند و هر چقدر که بخواهید می توانید سورتمه سواری نمایید، سگ ها این منطقه آنقدر هوشیار و دقیق هستند که هرگز شما را به مناطقی که خطرناک است نمی برند و توانایی تشخیص یخ های بسیار نازک را دارند و از روی آن ها عبور نمی کنند پس اگر به این کشور سفر کردید هرگز تجربه سورتمه سواری با این سگ ها را از دست ندهید، تجربه ای که قطعا تا اخر عمر در یاد و خاطره ی شما خواهد ماند و فراموش نخواهید کرد.

سورتمه سواری گرینلند

در این بخش با جاذبه های توریستی و دیدنی های گرینلند آشنا شدید این سرزمین یخ زده را بیشتر در فیلم ها و کارتون ها دیده ایم به همین دلیل دیدن جاذبه ها و چشم اندازهای آن از نزدیک جذابیت بیشتری دارد به ویژه یخچال های طبیعی که بسیار شناخته شده اند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *