دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آموزش ساخت شمع ماسه ای زیبا و رمانتیک در چند مرحله ساده

  • فاطمه میرزایی
  • ۷ فروردین ۱۳۹۹
  • ۰

شمع های ماسه ای به مدل شمع هایی گفته می شوند که در داخل قالبی از شن یا ماسه ساخته شده باشند، از این رو در ادامه این مطلب می توانید با آموزش ساخت شمع ماسه ای زیبا و ساده آشنا شوید.

درست کردن شمع ماسه ای یک نوع خلاقیت ساده، سرگرم کننده و در عین حال مفرح می باشد که در ادامه قصد داریم شما را با نمونه های زیبایی از آن آشنا نماییم، بنابراین پیشنهاد می کنیم خواندن این مطلب را از دست ندهید.

ساخت شمع ماسه ای زیبا و ساده

شمع ها علاوه بر کارایی که دارند از جمله پرکاربردترین وسایل تزئینی هستند که معمولا در مناسبت های عاشقانه و مذهبی و نیز برای تزئینات مختلف همچون تزیین سفره هفت سین، تزیین میز شام، تزیین سفره عقد و … استفاده می شوند، امروزه انواع شمع های تزئینی و در اشکال زیبا و متنوع به بازار عرضه می شوند، حال اینکه شما می توانید با سلیقه خود و با الگوگیری از ایده هایی که وجود دارد، این کار را به سادگی در منزل انجام دهید و لذت ببرید، در اینجا می توانید ساختن شمع ماسه ای را آموزش ببینید.

ساختن شمع های ماسه ای زیبا

وسایل لازم برای شمع ماسه ای

  • موم، پارافین یا مقداری شمع های قدیمی
  • تابه یا ظرفی مناسب برای ذوب کردن موم یا پارافین
  • یک کاسه پر از ماسه مرطوب
  • قالب های دلخواه (مثل صدف، لیوان، قوطی و …)
  • فیتیله
  • یک میله با قطری ضخیم تر از فیتیله و بلندتر از قطر کاسه

روش درست کردن شمع ماسه ای

در ابتدا لازم است قالب های مورد نظر خود را در داخل کاسه پر از ماسه مرطوب (نه خشک باشد و نه خیلی خیس) قرار داده و فشار دهید تا مدل قالب در ماسه شکل بگیرد، در صورتی که قالب به سختی در ماسه فرو می رود با استفاده از دست، مقداری ماسه ها را نرم کنید  و سپس قالب را فشار دهید.

درست کردن شمع با ماسه

  •  آرون گروپس

حال با برداشتن قالب مشاهده خواهید کرد که طرح آن در ماسه به خوبی شکل گرفته است، اما اگر نتیجه دلخواه حاصل نشده بود، می توانید دوباره این کار را تکرار کنید.

سپس با استفاده از میله ای ضخیم تر از فیتیله، سوراخی در ماسه قالب زده، ایجاد کنید تا فیتیله به راحتی داخل آن فرو رود.

اکنون موم یا پارافین را در داخل ماهی تابه یا به روش بن ماری ذوب کرده و بگذارید تا کمی سرد شود، زیرا زمانی که موم داغ باشد موجب شده تا ماسه به مقدار زیادتری به شمع بچسبد و در نتیجه مدل مورد نظرتان قابل تشخیص نباشد.

تصاویر درست کردن شمع ماسه ای

آموزش شمع ماسه ای

در این مرحله از ساخت شمع ماسه ای ، دقت کنید که فیتیله در جای خود قرار گرفته باشد و سپس میله را بالای سر کاسه قرار داده و فیتیله را به آن آویزان کنید، بعد به آرامی موم  یا پارافین را داخل قالب ریخته و اطمینان حاصل کنید که قالب به طور کامل پر شده است.

ساخت شمع ماسه ای+عکس

در هنگام ریختن پارافین درون قالب می توانید با قرار دادن یک قاشق در مسیر پارافین از سوراخ شدن ماسه جلوگیری کنید، زیرا ریختن پارافین به صورت مستقیم به داخل قالب ماسه ای می تواند موجب سوراخ شدن آن شود.

روش ساختن شمع ماسه ای

در صورتی که مقداری از موم یا پارافین به خارج از قالب نشت کرده و به بیرون ریخت، می توانید اضافات آن را بعد از کمی سفت شدن، با چاقو برش بزنید.

ساخت شمع ماسه ای

در مرحله آخر ساخت شمع ماسه ای و زمانی که به طور کامل موم خشک شد، به آرامی شمع را از قالبش جدا کرده و اضافات ماسه را می توانید با استفاده از یک برس تمیز کنید. حال ملاحظه می کنید که یک نمونه شمع ماسه ای را خیلی ساده و بدون زحمت زیاد درست کرده اید و می توانید از آن برای تزئین فضاهای مختلف از جمله لب پنجره، حیاط یا مکان های دیگر استفاده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *