دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با باغ گل های دبی و نحوه بازدید از آن

  • مریم صبوری
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
  • ۰

باغ گل های دبی همواره پر از زیباترین دیدنی های شهر می باشد که اگر به گل و گیاه علاقه دارید حتما به این منطقه جذاب بروید و روح و جسم خود را تازه کنید. این دیدنی های گردشگری از قبیل: ساعت گلی، طاووس و لاک پشت ها، خرس تدی، قایق گل آرایی شده، میکی موس، هواپیمای A380، دهکده ی معطر، باغ خوراکی و بین المللی، راهرو های پوشیده از گل، باغ پروانه ها و سالن آمفی تئاتر می باشد.

دبی یکی از شهر های کشور امارات متحده می باشد که شهری مدرن و پیشرفته بوده و هر ساله گردشگران و بازدیدکنندگان فروانی از این شهر دیدن می کنند. در واقع دبی مثل خورشیدی درخشان در خاورمیانه می درخشد که شما با رفتن به این مکان زیبا یکی از جاذبه های آن را خواهید دید و شاهد باغ گلی می باشید که بالغ بر ۴۵۰۰۰۰۰۰ گل پرورش داده می شود که بسیار با شکوه با طراحی بی نظیری ساخته شده اند. همچون باغ گلی در کل دنیا دیده نشده است که خاص ترین مجموعه باغ گل محسوب می شود. این مکان دیدنی تندیس های بزرگ و پوشیده از گل هستند که منطقه ای رویایی و شگفت انگیز برای بازدیدکنندگان رقم زده که در رکورد کتاب گینس به عنوان باغ گل آرایی به ثبت رسیده است. با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد این جاذبه بزرگ جهانی اطلاعات کسب کنید.

باغ گل های دبی در امارات

بازدید از باغ گل های دبی

باغ گل دبی همواره پر از زیباترین دیدنی های شهر می باشد که اگر به گل و گیاه علاقه دارید حتما به این منطقه جذاب بروید و روح و جسم خود را تازه کنید. در این باغ شاهد هزار گونه گیاه مختلف خواهید بود که همه در باغی به مساحت ۷۲ هزار متری جای گرفته اند. بی همتایی این باغ به خاطر تزیین و چیدمان خاص نحوه به کار بردن گل ها می باشد که بر روی مجسمه های عظیم نصب و پوشانده شده اند. ماکت های سه بعدی از قبیل؛ هواپیما، عروسک میکی موس، پروانه، ساختمان، صورت زن، برج و ماشین به چشم می خورد. در باغ گل های دبی گردشگری های دیگری نظیر: تفریح ترامپولینی، باغ پروانه میراکل، دیدن اجرای زنده از دیگر دیدنی هایش به شمار می رود. بویی خوش که در این منطقه پیچیده در هنگام قدم زدن جان تازه ای به شما می دهد که در زیبایی رنگ و بدون هیچ حشره چشم اندازی بی همتا دارد. Dubai Miracle Garden را باغ گل معجزه دبی می دانند که امکانات رفاهی و تفریحی زیادی دارد و مجموعه ای درخشان و زیبا به شمار می رود.

باغ گل دبی با وسعت بزرگ

تاریخچه باغ گل معجزه دبی

وجود باغ گلی به این نمونه ای در محیط زیست پیشتاز در سال ۲۰۱۳/۰۱/۱۴ میلادی همزمان با روز عشق (ولنتاین) این باغ افتتاح شد که معروفیت خاصی در بین مردم از لحاظ وسعت بزرگی پیدا کرد. در یک ماه مراسم افتتاحیه باغ گل های دبی حدود ۲ میلیون بازدیدکننده به این محل آمدند. اولین شخصی که ایده ساخت باغ گل را داد فردی بازرگان به نام عبدالناصر رحال بیان گردید که توسط شرکت آرکا بهره برداری شد. مجموع هزینه های ساخت باغ گل به ۴۰ میلیون درهم رسید که نام این باغ گل را باغ میراکل هم می نامند.

وجود چهل و پنج میلیون گل با شصت گونه متفاوت در مساحتی به وسعت هفتاد و دو هزار متر مربع از شاخص ترین مجموعه گل های دنیا می باشد. نکته حائز اهمیت در این راستا آرایش متفاوت هر ساله این باغ گل است که هر بازدیدکننده ای ببیند در سالی یک مرتبه با چهره جدیدی از آن روبرو خواهد شد و جذابیتی بیشتر برایش دارد. یکی از جوایز نفیسی که این باغ به خود اختصاص داد جایزه ی گاردن توریسم بود که در سال ۲۰۱۵ برای خلق یک باغ نوین به ثبت رکورد گینس از بهترین و بلند ترین مجسمه گل آرایی دنیا محسوب شد.

  •  آرون گروپس

ویژگی باغ گل دبی

بازدید از باغ در کدام فصل بهتر است؟

باغ گل میراکل در فصل تابستان به دلیل گرمی هوا و شرایط این مکان بسته می باشد. عالی ترین زمان بازدید از این مجموعه در فصول زمستان و بهار می باشد. تعطیلی باغ گل از اواسط خرداد ماه تا اول مهر تعطیل است که گاهی این تعطیلی به پاییز هم می رسد. در این مکان جذاب خوردن خوراکی و غذا و نشستن بر روی چمن ها ممنوع می باشد که نباید دوچرخه سواری هم کرد.

زیبایی باغ گل های دبی

معرفی قسمت های مختلف باغ

تفریح های دیگری در این باغ گل دیده می شود که جلب توجه ویژه ای می کند از قبیل:

پارک ترامپولین: که در این پارک دوازده ترامپولین متفاوت برای همه سنین و اعضا مناسب می باشد.

قسمت گل آرایی شده: در صحن اصلی باغ گل هر طرف را که نظاره گر باشید با یک نقش و رنگ مواجه می شوید که هزینه آن به یازده میلیون دلار رسیده است. اشکال مختلفی را خواهید دید که این ها از قبیل؛ هفت قلب، هفت هرم، پرچم امارات متحده عربی و هفت ستاره است که در باغ گل های دبی تزیین شده اند. جلوه های بسیار زیبایی در این مکان جای داده شده که دارای طراحی ۳ بعدی از باغ میراکل یا یک ماشین فراری با راننده یا ماشین برعکس شده با گل تزیین شده که قایق گل همه از تماشایی ترین بخش های باغ گل است.

مشهور ترین باغ گل

آمفی تئاتر: در این محل مجموعه دیدنی های نمایشی در هفته به صورت نمایش در باغ اجرا می شود.

باغ پروانه: در این باغ شما شاهد بیش از ۱۵۰۰۰ پروانه با ۲۶ گونه مختلف را خواهید دید که در باغ گل جا خوش کرده است. Dubai Butterfly Garden بزرگ ترین باغ پروانه که مساحتی بالغ بر دو هزار و ششصد متر مربع از ده گنبد درست شده است. که ساعت بازدید آن از ۹ صبح تا ۶ بعداز ظهر با هزینه ۵۵ درهم امارات که برابر با ۲۰۲۰۰۰ تومان برای کودکان ۲ سال رایگان است.

راهرو های پوشیده از گل: شما با رفتن و دیدن این منظره که راهرو هایی با سقف پوشیده از گل با طاق های بی نظیری می باشد در مسیر راه چتر های جذابی است که تونل چتر ان برای عبور از منطقه فوق العاده است.

 

 از باغ گل های دبی چه می دانید؟

دهکده ی معطر: فضایی رویایی و جلا دهنده که به اسم دهکده معطر شناخته شده در یک کاخ بزرگ با ده خانه گل آرایی می شود. انگاری با ورود به این بخش جذاب به بهشت پا گذاشته اید. گل آفتابگردان با نمایی رو به خورشید که دنباله گر به آسمان می باشد جلوه ای ویژه را به مجموعه بخشیده است. در این مکان شما گیاهان دارویی را خواهید نوشید که بسیار مفید است.

باغ خوراکی: در این بخش از باغ گل های دبی هر بازدیدکننده ای می تواند با انواع سبزی هایی که دیده می شود را بخورد بدون آن که باغبان دنبال آن ها راه بیوفتد. قرار است در آینده باغ توت فرنگی به کل این قسمت اضافه شود تا مجموعه دیدنی تر گردد.

باغ بین المللی: در باغ گل دبی International Garden از تندیس های معروفی ساخته شده که هر کدام با گل آرایی های مختلف و جذاب بخشی را برای گردشگران آماده دیدن می کند.

درباره باغ گل های دبی چه می دانید؟

هواپیمای A380: وجود هواپیمایی با تزیین گل که جلب توجه می کند سوژه عکاسی های به یاد ماندنی بسیاری شده است.

میکی موس: این چهره معروف کارتونی در کمپانی والت دیزنی می باشد که مجسمه ای غول پیکر در باغ دبی به چشم می خورد. میکی موس مورد توجه اغلب کودکان قرار گرفته است که آن ها را هیجان زده می کند.

قایق گل آرایی شده: در باغ گل هر چیزی که دیده می شود نشانگر معجزه باغ گل دبی است که دریاچه ای با قایق گل کاری شده به چشم هر بینند واقعا زیبا و منحصر به فرد دیده می شود. تصویر جالب لنگر با خاطره ای که در یاد هر بیننده می باشد.

آشنایی با باغ گل های دبی

ساعت گلی: دیگر جذابیت ها در باغ گل های دبی Flower Watch ساعتی را مشاهده خواهید کرد که تمامه از گل و گیاه ساخته شده این ساعت ۱۳ متر قطر دارد که پرنده ای کوچک بر بالای آن هر یک ربع یکبار به صدا در می آید که طراحی آن هر ۲ ماه یکبار تغییر می کند.

طاووس و لاک پشت ها: طاووسی رنگی در باغ دبی که قطر دوم آن بالغ بر ۱۲ متر و طول سیزده متری دارد. پوشیده از گل های زیبایی می باشد که روی زمین سبز قرار گرفته است همچنین وجود لاک پشت های رنگی در باغ بسیار جذاب به نظر می رسد.

خرس تدی: به دلیل این که باغ گل دبی در روز عشق افتتاح گردیده به همین مناسب خرس تدی و شکلاتش تزیین شده اند.

آشنایی با باغ گل های دبی

زمان دسترسی به باغ گل میراکل

برای بازدید از باغ گل های دبی که هر ساله میزبان گردشگرانی می باشد در روز های عادی از ساعت ۲ بعداز ظهر تا ۸ شب و در روزه های تعطیل و آخر هفته ها از ساعت ۱۲ تا ۱۰ شب باز می باشد. هزینه های تهیه بلیط باغ گل ۴۰ درهم هزینه بلیط باغ پروانه ۵۰ درهم هزینه بلیت کودکان ۳۰ درهم و برای کودکان تا ۲ سال رایگان است. بهتر است قبل رفتن به این نقطه دیدنی درباره ماه های بازگشایی آن تحقیق کنید.

در پایان پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با سایر مکان های دیدنی دبی کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *