دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

در هنگام خرید لوستر چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

  • فرهاد هاشمی
  • ۵ بهمن ۱۳۹۸
  • ۰

لوسترها در منزل روشنایی ایجاد می‌کنند و باعث جذابیت دکوراسیون منزل می‌شوند. این نوشتار به نکات خرید لوستر توجه نموده است.

چه کسی می‌داند اولین ایده ساخت لوستر چگونه به ذهن انسان رسیده است؟ شاید شب نشینی انسان‌های نخستین و نگاهشان به ستاره‌ها و لذت تماشای درخشش آن‌ها باعث شده آدمی سقف خانه خود را دارای چلچراغ بخواهند. آرزوی روشن کردن شب مانند روز در اشعار شاعران نیز قابل ردیابی است. چلچراغ‌ها –یا چراغدان‌ها- در ایران قدمت دارند. چراغدان‌ها در گوشه و کنار منازل ثروتمندان می‌سوختند و مسیر را روشن می‌کرده‌اند. شمعدان‌ها کم کم به خانه‌ها اضافه شدند و فضای شب را نورانی‌تر کردند. بعدها چراغدان‌ها به سقف آویخته شدند و با آمدن نیروی برق  روشن کردن منزل مانند روز دیگر آرزو نبود. لوسترها چراغدان‌هایی هستند که بر سقف ثابت شده و تعدادی لامپ روشنایی روی آن نصب می‌شود. لوسترها می‌توانند کوچک یا بزرگ باشند. اولین لوستر در ایتالیا ساخته شده است. بزرگترین لوستر جهان که چهار و نیم تن وزن دارد و هفتصد و پنجاه لامپ روی آن استوار شده است، در استانبول است. لوسترها با چراغ آویزها متفاوتند. چراغ آویزها از زنجیر آویزانند. لوسترها حداقل چند لامپ و چراغ دارند و در قاب‌هایی روی شاخه قرار گرفته‌اند. اخیرا لوسترها با چراغ LED  تنظیم می‌شوند. هنگام خرید لوستر باید به نکات ریزی دقت کنیم. این نوشتار راجع به خرید لوستر است.

خرید لوستر ؛ مدرن یا کلاسیک؟

در هنگام خرید لوستر باید نکاتی را در نظر بگیریم، لوسترها انواع متفاوتی دارند. لوسترها با حالت دادن به انواع فلز ساخته می‌شوند. در این سال‌ها که انسان‌ها به سمت طبیعت گرایش جدی پیدا کرده‌اند، لوسترهای چوبی  نیز رواج یافته‌اند. هر کدام از آن‌ها برای محلی مناسب هستند. لوستر یا چراغدانی که در آشپزخانه نصب می‌شود باید به راحتی از ذرات چربی و غبار پاک شود. خرید لوستر پذیرایی بسته به ابعاد پذیرایی دارد و تقریبا باید از سایر اتاق‌ها بزرگتر باشد. معمولا در خرید لوستر به مبلمان و سایر دکور منزل توجه می‌کنند. افراط و تفریط در هیچ کاری خوب نیست مثلا خرید تلویزیون ۵۰ اینچی در خانه‌های ۳۰ متری یا چلچراغ بزرگ که فضای زیادی از سقف را بگیرد,علاوه بر آنکه فضا را شلوغ می‌کند، برق بیشتری هم مصرف می‌کند. چلچراغ اتاق خواب به میزان نور اتاق و ذوق هنری صاحب منزل بستگی دارد. معمولا هنرمندان که به طبیعت بیشتر احساس نزدیکی می‌کنند، از لوسترهایی استفاده میکنند که در آن چوب بکار رفته است یا حباب‌های آن چند ضلعی . هنرمندانه است. نور لوستر اتاق خواب باید طوری باشد که استراحت را حرام نکند.اغلب اوقات برای اتاق خواب لوستری انتخاب می‌شود

خرید لوستر

که نورپردازی به سمت بالا دارد. اتاق کودکان باید کم نورتر باشد تا خواب راحتی داشته باشند، علاوه برآن اگر فانتزی و یا دارای طرح کودکانه باشد تا بیشتر جلب توجه نماید خیلی بهتر است. شما می‌توانید از زیباترین نمونه‌های کار را در این سایت ببینید.

علاوه برنکاتی که در بالا به آن اشاره شد، در هنگام خرید لوستر باید به این که دکوراسیون منزل ما به طور عمومی سنتی است یا مدرن توجه نماییم. لوسترهای سنتی یا کلاسیک فضا را گرم نشان می‌دهند و نوردهی بالایی دارند. اغلب آن‌ها نور افشانی به سمت پایین دارند از این رو فضا را روشن‌تر می‌کنند. فلزی یا کریستال هستند و رنگ‌های متفاوتی دارند اما اغلب با نور درخشان آن سازگار است.

خرید لوستر

خرید لوستر

لوسترمدرن: کسانی که به دنبال نوآوری و تنوع هستند هنگام خرید لوستر به لوسترهای مدرن توجه دارند. لوسترهای سقفی مدرن دارای تنوع بسیار زیادی هستند و به راحتی نور انها تنظیم می‌شود. از این رو بسته به فضای بزرگ یا کوچک می‌توان از لوستر سقفی مدرن استفاده نمود. صفحات کاملا گرد، چند ضلعی و یا انواع مدل از خصوصیات لوسترهای مدرن است که اغلب سلیقه‌ها را اقناء می‌کند. در سقف‌های کوتاه چسباندن لوستر پایه کوتاه با قاب گرد به نزدیک‌ترین نقطهء سقف و استفاده از لامپ کم مصرف، می‌تواند به چشم حالت نور مخفی را القا نماید.

خرید لوستر

خرید لوستر

 لوستر مدرن سقفی کریستالی:

لوستر مدرن سقفی کریستالی انواع متفاوتی دارد. نوع پایه کوتاه آن در خانه‌های با سقف کوتاه نصب می‌شود تا ارتفاع کوتاه آن کمتر به نظر بیاید. برخی معتقدند حتی اگر سقف خانه کوتاه باشد، باید در محلی که مرکز تجمع افراد خانواده است، نور فراوان باشد. از این رو مثلا روی میز نهار خوری یک لوستر پایه بلند نصب می‌کنند تا فضای خانوادگی شادتر دیده شود. تعداد زیاد لامپ‌های لوستر مدرن سقفی کریستالی باعث می‌شود اگر به مرور زمان یک لامپ سوخت، زیاد به چشم نیاید و بشود سر فرصت آن را تعویض نمود.

 لوسترهای مدرن اشکالاتی هم دارند که باید در خرید لوستر به آن دقت کرد. لوسترهای مدرن خصوصا هنگامی که حبابدار باشند نصب حساس‌تری دارند و باید مواظب حباب شیشه‌ای آن‌ها بود. جابجایی لوستر مدرن کریستالی نیز باید با محافظت و دقت بیشتری صورت پذیرد، تا نشکند. از طرفی پاک و تمیز نگه داشتن آن

سخت‌تر است، بنابراین باید در محیطی مانند اشپزخانه که در هوا چربی پراکنده است، از نصب ان خودداری کرد.

خرید لوستر

خرید لوستر

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *