دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

هزینه طراحی سایت اختصاصی

  • فرهاد هاشمی
  • ۱۷ دی ۱۳۹۸
  • ۰

هزینه طراحی سایت اختصاصی یکی از مهم ترین موضوعاتی است که می تواند در تصمیم گیری صاحبان سایت در خصوص نوع طراحی آن تاثیر داشته باشد. عوامل مختلفی می تواند بر قیمت طراحی سایت اثرگذار باشد. به طور کلی طراحی سایت می تواند با استفاده از قالب های آماده و در دسترس صورت پذیرد یا این که قالب سایت بر اساس نیاز مشتریان و به صورت کاملا اختصاصی طراحی و اجرا شود. بدون تردید استفاده از طراحی سایت اختصاصی می تواند نقش مهمی در موفقیت سایت داشته باشد. علاوه بر موضوع زیبایی که در طراحی سایت اختصاصی بر اساس سلیقه افراد و نوع کسب و کار آن ها مد نظر قرار می گیرد عدم وجود محدودیت ها در سایت هایی که به صورت اختصاصی طراحی شده اند نیز مزیت مهمی است که نمی توان از کنار آن به سادگی گذشت.

قالب هایی که در اینترنت برای فروش وجود دارد اگر چه در بسیاری از مواقع می تواند به آسانی نیاز های افراد را برآورده نماید اما به سبب محدودیت های فراوانی و مشکلاتی که در برخی از کد نویسی های آن ها وجود دارد می تواند شما را دچار مشکلات بسیاری نماید. از طرف دیگر اگرچه هزینه طراحی سایت اختصاصی در مقایسه با استفاده از طراحی سایت آماده بالاتر است اما به شما کمک می کند وب سایتی منحصر به فرد داشته باشید که شباهتی به سایر سایت به ویژه سایت رقبای شما نداشته باشد.

هزینه طراحی سایت اختصاصی و بخش های اصلی در طراحی سایت

موضوع طراحی سایت اختصاصی می تواند هم از دیدگاه طراحی گرافیکی مورد بررسی قرار گیرد دو هم از منظر برنامه نویسی های کاربردی که بر اساس نیاز صاحبان سایت تعیین می شود. در بخش طراحی گرافیکی در طراحی سایت اختصاصی آن چه که دارای اهمیت است انطباق طرح با نوع کسب و کار است. برای هر کسب و کاری باید از طرح های مناسب آن استفاده نمود. علاوه بر این در زمان طراحی سایت باید به این نکته توجه کنید که چه نیاز هایی توسط وی سایت شما بر طرف خواهد شد. این امر می تواند بر نوع و پیچیدگی طراحی گرافیکی سایت تاثیر داشته و افزایش یا کاهش هزینه طراحی سایت اختصاصی را به همراه داشته باشد. پس از طراحی گرافیکی نوبت به بخش برنامه نویسی سایت می رسد. هنگامی که شما در خصوص هزینه طراحی سایت اختصاصی برآورد های اولیه را انجام می دهید باید در نظر داشته باشید که وب سایت شما چه امکاناتی دارد و شما به عنوان صاحب سایت چه توقعاتی از این سایت دارد.  بر این اساس برنامه نویسی های سایت انجام خواهد شد و در نتیجه هزینه طراحی سایت اختصاصی مشخص می شود.

 هزینه طراحی سایت اختصاصی

به طور کلی طراحی انحصاری می تواند سبب جذب بیشتر مخاطبان به سایت شما شود و هدف اصلی از طراحی سایت نیز همین امر است. هر چه جذب مخاطبان بیشتر باشد به معنای بازدید بیشتر است که در نهایت می تواند اعتبار سایت را نزد موتور های جستجو افزایش دهد و در واقع سئو سایت را بهبود ببخشد.

بررسی عوامل اثر گذار بر هزینه طراحی سایت اختصاصی

همان گونه که اشاره شده هزینه طراحی سایت اختصاصی وابسته به عوامل مختلفی است که به شرح آن ها خواهیم پرداخت:

۱- روش طراحی:

اولین گزینه در تعیین هزینه طراحی سایت اختصاصی روشی است که برای طراحی مد نظر قرار داده می شود. به طور کلی روش های مختلفی برای کد نویسی سایت وجود دارد که می تواند از هر کدام از آن ها بسته به امکانات و قیمت های مختلفی که دارند استفاده نمود. این بخش از کار باید پیش از شروع پروژه به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد. حتی می توانید برای انتخاب روش صحیح و مناسب برای کسب و کار خود از مشاورانی که در این زمینه فعالیت می کنند راهنمایی بگیرید.

۲- امکانات مورد نیاز

هر وب سایت از لحاظ ظاهری و برنامه نویسی هایی که برای آن می شود بر اساس خدماتی که ارائه می دهد متفاوت خواهد بود.  به عنوان مثال برخی از سایت ها تنها برای نمایش محصولات مشخصی طراحی و برنامه نویسی می شوند. هزینه طراحی سایت اختصاصی برای این گونه سایت ها می تواند بسیار کمتر از سایت هایی باشد که دارای فروشگاه های آنلاین و با هدف خرید و فروش اینترنتی طراحی می شوند باشد. واضح است که هر چه امکاناتی که سایت در اختیار مخاطبان قرار می دهد بیشتر باشد هزینه بیشتری نیز برای طراحی باید پرداخته شود.

۳- زمانی که طراحان در اختیار دارند

مدت زمانی که شما به طراح می دهید تا سایت مورد نظر شما را طراحی نماید می تواند نقشی غیر قابل انکار در هزینه طراحی سایت اختصاصی داشته باشد.  در صورتی که شما زمان کمی برای طراحی و راه اندازی سایت در اختیار داشته باشید نمی توانید انتظار داشته باشید این کار با صرف هزینه کمی صورت پذیرد.

۴- مدیریت سایت

نوع پنل مدیریتی که برای سایت شما در نظر گرفته می شود نیز از دیگر موضوعاتی است که می تواند در تعیین هزینه طراحی سایت اختصاصی نقش داشته باشد. حتی گاهی اوقات افراد نیاز به طراحی سایت اختصاصی دارند اما نمی دانند چگونه باید محتوای سایت را مدیریت نمایند و این بخش می تواند توسط متخصصین در زمینهمدیریت سایت انجام شود که میزان قابل توجهی هزینه طراحی سایت اختصاصی را افزایش دهد.

هزینه طراحی سایت اختصاصی

۵-برنامه ریزی برای بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو

طراحی سایت اختصاصی تنها به طراحی گرافیکی و برنامه نویسی سایت خلاصه نمی شود و باید برنامه ریزی مشخصی برای بهینه سازی سایت بر اساس اصول سئو انجام پذیرد. پیاده سازی قوانینی که می تواند موجب بهبود سئوی سایت شود به صورت مستقیم می تواند هزینه طراحی سایت اختصاصی را افزایش دهد.

در پایان توصیه می کنیم در صورتی که صاحب کسب و کاری بزرگ هستید و قصد دارید کار های خود را در بستر اینترنت عرضه کنید در گام نخست نسبت به تعیین هزینه طراحی سایت اقدام کرده و پس از مشورت با طراحان حرفه ای از جمله کارشناسان وب سایت https://webone.co/، پروژه طراحی و اجرای سایت خود را آغاز نمایید. افرادی که در آغاز راه اندازی کسب و کار خود هستند می توانند با در نظر گرفتن هزینه های مربوط به طراحی سایت از قالب های آماده استفاده نمایند که برای این کار نیز باید از فروشنده ها و طراحان قابل اعتماد خرید خود را انجام دهید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *