دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تزیین وسایل سفره عقد با روش های متفاوت و جذاب

  • فاطمه میرزایی
  • ۶ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب مجموعه تصاویری شیک و زیبا از تزیین وسایل سفره عقد عروس و داماد گردآوری کرده ایم که ضمن لذت بردن از تماشای این تزیینات مدرن می توانید از آنها برای دیزاین سفره عقد خود در منزل ایده بگیرید.

از جمله سنت های زیبای ایرانیان در مراسم عقد و به هنگام جاری شدن خطبه، نشستن عروس و داماد در پای سفره عقد است، زیرا گذشتگان بر این باور بودند که سفره عقد و همه وسایلی که بر روی آن چیده می شود، نقش زیادی در خوشبختی و عاقبت بخیری زوج های جوان دارد، در این قسمت تصاویری متنوع از تزیین لوازم سفره عقد گردآوری کرده ایم که امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد.

تزیین وسایل سفره عقد با ایده های شیک و زیبا

مراسم عقد می تواند در خانه، تالار و یا محضر انجام گیرد. اگر قصد دارید سفره عقدتان را متناسب با سلیقه خودتان و در منزل بچینید، در این مطلب تصاویری متنوع و زیبا از انواع تزیینات وسایل سفره عقد را گلچین کرده ایم که تماشای آنها می تواند شما را در انتخاب دیزاین زیبا و شکیل سفره عقد کمک زیادی نماید.

تزیین گردو و بادام سفره عقد

سفره عقد عروس شامل وسایل مختلفی همچون، قرآن، آینه و شمعدان، گردو و بادام، نقل و نبات، اسپند، سکه، تخم مرغ و … است که هرکدام آنها دارای معنا و نشانه خاصی هستند؛ امروزه سفره عقد در انواع سبک های مدرن و سنتی طراحی و دیزاین می شود، البته انتخاب هر یک از سبک ها بیشتر سلیقه ای بوده و نیز به میزان بودجه افراد بستگی دارد، در ادامه می توانید مدلهای شیک و زیبایی از تزیین وسایل سفره عقد را مشاهده کنید.

عکس تزیینات وسایل سفره عقدتزیین شیک برای سفره عقد

تزیینات دیدنی وسایل سفره عقددیزاین زیبای تخم مرغ برای سفره عقد عروس

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

وسایل سفره عقد لاکچریتزیین سفره عقد با گل های طبیعی زیبا

تزیینات جذاب وسایل سفره عقد

دیزاین سفره عقد با تزیینات شکیل و زیبا

تزیینات زیبای وسایل سفره عقدتزیین جای حلقه عروس و داماد با خلاقیت زیبا و شیک

سپند تزیین شده برای سفره عقدتزیین اسپبند سفره عقد با ایده های زیبا و جذاب

تزیینات شکیل وسایل سفره عقدتزیینات وسایل سفره عقد با خلاقیت های زیبا

تزیین وسایل سفره عقدتزیین نبات سفره عقد با ایده های جالب و زیبا

تزیین وسایل سفره عقدمدلی زیبا از تزیین نبات سفره عقد

دیزاین وسایل سفره عقدتخم مرغ های تزیین شده با تور و مروارید برای سفره عقد

دیزاین شیک لوازم سفره عقددیزاین شکیل سفره عقد عروس و داماد

تزیینات شیک سفره عقدتزیین قرآن عروس برای سفره عقد با گل رز آبی

تزیینات زیبای سفره عقدتزئینات شکیل سفره عقد عروس با طراحی زیبا

تزیین وسایل سفره عقدخلاقیت زیبا برای تزئین سفره عقد عروس

تزیین وسایل سفره عقدتزیینات بسیار شیک و زیبای کله قند عروس برای سفره عقد

دکوراسیون وسایل سفره عقددکوراسیون زیبای سفره عقد عروس و داماد

دیزاین جدید وسایل سفره عقددیزاین شکیل بادام برای سفره عقد عروس

تزیین وسایل سفره عقدتزیین گردو سفره عقد با ایده های جذاب و شیک

دیزاین خاص وسایل سفره عقدتزیین شکیل و زیبای وسایل سفره عقد عروس

دیزاین جذاب وسایل سفره عقدتزیین نون، پنیر، سبزی برای سفره عقد

وسایل سفره عقد

همانطور که در بالا اشاره کردیم، هریک از وسایلی که در سفره عقد عروس و داماد استفاده می شود نماد چیزی است؛ قرآن کریم کتاب خدا و به نشانه مورد تایید بودن وصلت از سوی خداوند و نیز طلب برکات الهی و خوشبختی بوده که در جلوی آینه و بالای جانماز قرار می گیرد، آینه در در صدر سفره و رو به عروس داماد قرار گرفته تا با نگاه کردن به آن دلهایشان نسبت به هم همچون آینه زلال و صاف شود.

تزیینات وسایل سفره عقد+عکس

شمع های فروزان داخل شمعدان که در دو طرف آینه قرار می گیرد، نماد روشنایی و گرمی است. وجود جانماز بر روی سفره، پای بندی زوجین به اصول دین اسلام را گواهی می دهد. نبات که اغلب زعفرانی استفاده می شود، نشانه آرزوی شیرین پیوند عروس و داماد می باشد.

دیزاین متفاوت وسایل سفره عقد

سکه نماد افزایش روزی و نقل به منظور شیرین کامی بر روی سفره عقد قرار می گیرد. همچنین تخم مرغ نیز نماد باروری و ادامه نسل زن و مرد است. فندق و گردو و بادام به نشانه توانمندی آنها و گسترده شدن سفره عروس و داماد می باشد. همچنین نان و پنیر و سبزی نشانه ای از برکت خدا و پنیر را معمولا به نیت سپید بختی و وسعت روزی زوجین بر روی سفره عقد می گذارند و سبزی نشانه سرسبزی و خرمی است.

دیزاین برای وسایل سفره عقد

اسپند را برای دور کردن چشم بد از وصلت بین عروس و داماد قرار می دهند. از جمله وسایل دیگر که برای تزیین در سفره عقد استفاده می شود، شامل جا حلقه ای، جام عسل برای شیرین کامی زوجین بوده و بعد از عقد عروس و داماد آن را در دهان یکدیگر قرار می دهند، گل سرخ یا رز که نماد عشق است و دیگر گل های طبیعی که موجب طراوت و زیبایی می شوند، میوه که نمادی از نعمت ها و مواهب طبیعی و رنگارنگ الهی می باشد و شیرینی که شهد خوشبختی را به ارمغان می آورد.

دیزاین زیبای وسایل سفره عقد

تزئینات جدید وسایل سفره عقد برای عروس و داماد

همانطور که گفتیم؛ چیدن سفره عقد یکی از رسوم زیبای ایرانیان است که از قدیم وجود داشته و تا به الان نیز پابرجا بوده است، هر چند که امروزه مانند خیلی از سنت های زیبای کشورمان دچار تجملات زیادی گردیده است، گذشتگان عقیده داشتند، سفره عقد و هر کدام از وسایل آن می توانند خوشبختی و عاقبت به خیری را برای زوج های جوان به همراه داشته باشند، حال همانطور که در تصاویر بالا ملاحظه کردید، ایده های متنوع زیادی برای دیزاین وسایل سفره عقد وجود دارد، در ادامه مدلهای دیگری از این تزئینات شکیل را به اشتراک گذاشته ایم که امیدواریم مورد توجهتان قرار گیرند.

تصاویر تزئینات وسایل سفره عقد

شیوه های مدرن و سنتی زیادی برای دیزاین و تزئین هر کدام از وسایل سفره عقد وجود دارد که می تواند به اشکال زیبا و فوق العاده شیک انجام گیرد و انتخاب هر یک از سبک ها به سلیقه و بودجه افراد بستگی دارد، در اینجا مدلهای جدیدی از تزئینات سفره عقد را قرار داده ایم که ضمن لذت بردن از تماشای تصاویر می توانید از بهترین این مدل تزئینات برای دیزاین شکیل سفره عقد خود بهره ببرید.

زیباترین تزئینات وسایل سفره عقدایده تزئینات وسایل سفره عقدانواع تزئینات وسایل سفره عقدجدیدترین تزئینات وسایل سفره عقدتزئینات متفاوت وسایل سفره عقدجدیدترین تزیین وسایل سفره عقدتزئینات خاص وسایل سفره عقدتزئینات شکیل وسایل سفره عقدزیباترین تزیین وسایل سفره عقدتزئینات جذاب وسایل سفره عقدتزئینات شیک وسایل سفره عقدتزئینات جدید وسایل سفره عقدتزئینات وسایل سفره عقدتزیین وسایل سفره عقد شکیل

در پایان امیدواریم مشاهده مجموعه تصاویر دیزاین های متفاوت سفره عقد گلچین شده در بالا مورد توجه شما عزیزان علاقمند به این بخش قرار گرفته باشد و بتوانید از این مدلهای زیبای تزیین برای چیدمان سفره عقد در منازلتان ایده بگیرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *