دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

پوشاندن دید بالکن و تراس با ایده های کاربردی و زیبا

  • سحر بهرامی
  • ۱۷ دی ۱۳۹۸
  • ۰

به دلیل داشتن بالکن و تراس در تمامی خانه ها  ما در این مطلب شما را با نحوه  پوشاندن دید بالکن و تراس با ایده های کاربردی و زیبا آشنا خواهیم کرد تا بتوانید به راحتی و  بدون ترس از دیده شدن از اطراف از بالکن خود نهایت لذت را ببرید.

این روز ها بسیاری از افراد به دلیل نداشتن حیاط و تغییر نوع بافت شهری که به دلیل زیاد شدن جمعیت می باشد از داشتن فضایی باز محروم شده اند و نوع سبک خانه ها طوری شده که همه چیز را در کمترین مکان جای داده اند و حیاط را به شکل یک بالکن و یا تراس در آورده اند، که البته در بالکن به دلیل نداشتن حریم خصوصی استفاده از آن سخت شده است از این رو ما در ادامه مطلب شما را با ایده های جالب گرفتن دید بالکن آشنا خواهیم کرد.

در مطالب گذشته شما را با دکوراسیون بالکن های کوچک ایرانی، دکوراسیون بالکن های بزرگ و نحوه تزیین بالکن خانه های آپارتمانی آشنا کردیم، حال در ادامه شما را با نحوه پوشاندن اطراف بالکن آشنا خواهیم کرد.

پوشاندن دید بالکن و با ایده های جالب

وجود بالکن در خانه از اهمت بسیار بالایی برخوردار می باشد زیرا تنها جایی است که می توانید در هوا آزادانه نفس بکشید و آزادانه استراحت کنید، در بسیاری از مواقع بالکن ها و تراس ها در معرض دید دیگران می باشد که این موضوع اصلا خوشایند نیست و ممکن است در آنجا شما احساس راحتی نکنید به همین دلیل با کمک گرفتن از روش های مختلف می توانید اقدام به گرفتن دید بالکن خود کنید، به همین دلیل به ادامه مطلب توجه نمایید.

استفاده از شیشه های مات

دیوار های شیشه ای از نوع مات می توانند بهترین راه حل برای محدود کردن دید باشد، حتی شما می توانید با تهیه شیشه مات کن ها آنها را بر روی شیشه های معمولی بچسبانید تا دید کاملا محدود شود، استفاده از این روش می تواند تقریبا نیمی از ارتفاع بالکن شما را بپوشاند تا هنگامی که نشسته هستید کسی نتواند شما را ببیند.

نحوه پوشاندن بالکن

استفاده از دیوار های متحرک چوبی

بسیاری از افراد دوست ندارند به طور دائم فضای اطراف بالکن و تراس خود را بپوشانند زیرا دوست دارند هر از گاهی از فضای اطراف استفاده کنند و همزمان بتوانند در صورت نیاز حریم خصوصی خود را حفظ کنند. در این مورد شما می توانید از دیوار های متحرک چوبی استفاده کنید، روی این دیوار های چوبی معمولا حکاکی هایی وجود دارد که در طول روز امکان دریافت نور را برای شما فراهم می کند، این دیوار ها را می توانید هر زمان که خواستید باز و بسته کنید.

ایده های جالب پوشاندن دید بالکن

  •  آرون گروپس

استفاده از گیاهان

یکی دیگر از روش های بسیار جالب پوشاندن دید بالکن استفاده از گیاهان می باشد، در این روش علاوه بر این که دید اطراف نسبت به بالکن شما کاهش پیدا می کند منظره بسیار زیبایی هم در بالکن شما ایجاد می شود، شما می توانید از گل های خانگی خود که البته به نور مستقیمی احتیاج دارند استفاده کنید، بهترین گیاهان برای کاهش دید تراز گیاهانی می باشد که از نظر قدی دارای رشد زیادی باشند تا بتوانند حداقل نیمی از تراس را بپوشانند.

ایداه هایی متفکرانه برای محدودیت در دید بالکناستفاده از گیاهان برای کاهش دید تراس

 ایجاد حریم در تراس خانهاستفاده از گیاهان رونده برای مخفی کردن بالکن

پوشاندن دید تراس با گیاهان

استفاده از دیوار های مجوف

استفاده از این دیوارها می تواند گزینه دیگری برای کاهش دید بالکن باشد، این دیوار ها ویژگی های بسیار خوبی دارند، یکی آنکه می توانند نور را از خود عبور دهند و دیگری آنکه فضای دید شما را به طور کامل محدود نمی کنند.

جدید ترین ایده های پوشش دهی دید بالکن

استفاده از سقف های متحرک

اگر تراس شما از قسمت بالا دارای بیشترین دید می باشد می توانید به راحتی از سقف های متحرک و یا سایبان ها استفاده کنید، اینگونه می توانید از شدت تابش نور خورشید جلوگیری کنید و هم می تواند فضایی امن ایجاد نمایید.

نحوه پوشاندن دید بالکن

استفاده از سایبان های پارچه ای

چنانچه نمی خواهید از روش های قبلی استفاده کنید می توانید از سایه بان های دستی ای که از جنس پارچه هستند استفاده کنید که هر زمان که می خواهید بازو بسته می شوند و می توانند تا حد زیادی دید بالکن شما را محدود کنند.

ایده های زیبا برای کاهش دادن دید بالکناستفاده از سایبان های دستی برای پوشاندن دید بالکن

ایده های جذاب و کاربردی برای پوشش دید بالکن

استفاده از لوور های چوبی

اگر بالکن شما بزرگ است و از آن استفاده زیادی می کنید می توانید با ایجاد لوور های چوبی مکانی ایده آلی و دلچسبی را برای خود فراهم کنید.

کاربردی ترین ایده های پوشاندن دید بالکنمخفی کردن بالکن با استفاده از لوور

استفاده از پرده های بلند

یکی دیگر از راه های آسان و کم هزینه برای پوشاندن دید تراس استفاده از پرده های ساده می باشد که این امکان را به شما می دهد تا هر زمان اراده کردید بتوانید آن را کنار بزنید و از فضای اطراف استفاده کنید.

روش های ساده پوشاندن دید بالکنایده جالب محدود کردن دید بالکن با پرده

متفاوت ترین ایده های پوشش دهی دید تراس

استفاده از شیدر های نورگیر

شیدر ها هم می توانند هم از تابش شدید نور خورشید جلوگیری کنند و هم می توان از آنها به عنوان یک پوشش دهنده بالکن استفاده کرد.

پوشاندن دید بالکن و تراسنصب شیدر های نورگیری برای ایجاد حریم تراس

استفاده از پرده های حصیری متحرک

این پرده ها علاوه بر اینکه زیبایی خاصی را به محیط بالکن شما می بخشند می توانند گزینه بسیار جالبی برای کاهش دید و پوشاندن تراس باشند که قابلیت جمع شدن و باز شدن را هم دارند.

استفاده از نرده های چوبی

شما می توانید با توجه به فضا و دیدی که از اطراف وجود دارد از نرده های چوبی برای محدود کردن دید استفاده کنید.

زیبا ترین ایده های پوشاندن تراس

هدف ما از در اختیار گذاشتن این مطلب برای شما به خصوص برای خانه های ایرانی این بوده تا بتوانید با کمترین هزینه و ساده ترین راه ها برای بالکن منزل خود پوشش مناسبی را ایجاد کنید، اگر شما می خواهید تراس زیبایی داشته باشید می توانید با استفاده از راهکار های ارائه شده زیبا ترین فضا را برای خود و خانواده تان به وجود آورید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *