دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دکوراسیون داخلی با دیجی پالیزی

  • فرهاد هاشمی
  • ۴ دی ۱۳۹۸
  • ۰

دکوراسیون داخلی مدرن برای دهه‌ها در منازل، اداره‌جات و فضاهای باز از محبوبیت بالایی برخوردار بوده است.
طراحی مدرن مورد علاقه‌ی هر سلیقه‌ای نبوده و در عین حال نقطه‌ی قوتی در فروش خانه‌ها به شمار می‌رود،
زیرا خریداران از دیدن خطوط تمیز و سادگی که به خوبی بیانگر طراحی مدرن به عنوان سبک اصلی زیبایی شناختی است، لذت خواهند برد.

اصل کلی در دکوراسیون مدرن «ساده بودن» است. ما قصد داریم به سه مورد از مواردی که در عین سادگی به زیبایی محیط شما جلوه‌ی تازه‌ای می‌بخشند و همچنین باعث تمایز خاص فضاهای داخلی با دیگر فضاهای عمومی تکراری می‌شوند اشاره کنیم.

کفپوش‌ها:

پوشش کف اتاق در دکوراسیون داخلی از چنان اهمیت بالایی برخوردار است که کف اتاق را پایه اصلی اتاق می‌نامند. بسیاری از دکوراتورها، دکور اتاق را بر مبنای پوشش کف انجام میدهند . به‌طور معمول در مکان‌های پر رفت و آمد از کف‌پوش‌های سخت و بادوام و در جاهای کم ‌رفت و آمد از کف‌پوش‌های تزیینی استفاده‌ میشود .

کفپوش وینیل

کفپوش وینیل (Vinyl PVC)

وینیل به علت ویژگی‌های ممتاز خود یکی از بهترین گزینه‌ها برای کفپوش می‌باشد.

نصب و نگهداری این کفپوش بسیار آسان است.

تمیز کردن این کفپوش نیز آسان بوده و مقاومت بالایی هم دارد و تحت شرایط سخت همچنان سالم می‌ماند.

این کفپوش عایق حرارتی‌ست و کف اتاق را در تابستان خنک و در زمستان گرم نگه می‌دارد.

همچنین اشیای بلوری و چینی نیز در برخورد با آنها به راحتی شکسته نمی‌شوند.

کفپوش بامبو 

کفپوش بامبو

کفپوش بامبو یکی از انواع کفپوش‌های چوبی محسوب می‌شود. باید توجه داشت که در حقیقت بامبو یک چوب سخت نبوده و نوعی نی است. این نوع کفپوش مزایای زیادی از جمله سختی و استحکام، مقاومت و ظاهر شیک دارد. از نظر مقاومت کفپوش بامبو به سختی چوب بلوط است که معمول‌ترین چوب مصرفی برای کفپوش است. مهم‌ترین خصوصیت بامبو این است که نسبت به سایر کفپوش‌های چوبی کمتر منبسط می‌شود. به همین دلیل برای هر نوع آب و هوایی مناسب است.

کفپوش مرمر

کفپوش مرمر:

تا چندین سال پیش کفپوش‌های مرمر به عنوان نمادی از ثروت و تجمل به حساب می‌آمدند و نسبت به کفپوش‌های معمولی قیمت بسیار بالایی داشتند، اما در حال حاضر قیمت کفپوش‌های مرمر در حد متوسطی قرار دارد و نمای لوکس و زیبایی به اتاق می‌دهد.

نمای سنگ پوش‌های مرمر بسیار آرامش‌بخش است. مرمر سنگ خنکی است و حرارت را به راحتی جذب نمی‌کند. در اتاقی با سنگ مرمر اصولا دما پایین است و برای مناطق گرمسیر بسیار مناسب است.

انواع کفپوش‌ها اداری بر اساس ویژگی‌های ظاهری و یا ویژگی‌های فنی دسته‌بندی‌های متفاوت و گوناگونی دارند. این ویژگی‌ها بر کارایی، ابعاد و همچنین نحوه نصب کفپوش اداری تاثیر مستقیم می‌گذارند. انواع کفپوش‌های اداری را در ۴ گروه مختلف می‌توان دسته بندی کرد:

  • کفپوش‌های اداری بر اساس ابعاد
  • کفپوش‌های اداری بر اساس نوع لایه محافظ
  • کفپوش‌های اداری بر اساس طرح و رنگ
  • کفپوش اداری لاکچری

کفپوش اداری بر اساس ابعاد:

کفپوش اداری پارکتی یا پارکت های اداری از نظر ظاهری کاملا شبیه پارکت های چوبی هستند.

این پارکت ها هم از نظر ظاهری و هم از نظر اندازه (طول و عرض) کاملا شبیه پارکتها چوبی هستند.

این کفپوشها نسبت به پارکتهای ساخته شده از چوب دوام و ماندگاری بیشتری دارند.

به ۳ روش قابل نصب هستند که عبارت است از:

  • نصب توسط سیستم فاق و زبانه
  • نصب توسط چسب روی سطح زیرین کار
  • نصب پارکت وینیلی پشت چسب‌دار

کفپوش تایل اداری:

کفپوش اداری در ابعاد و اندازه‌های مختلف و در اشکال مختلف هندسی تولید می‌شوند. این کفپوش‌ها توسط چسب روی سطح زیرین خود نصب می‌شوند. تایل بودن این نوع کفپوش‌ها به طراح این امکان را می‌دهد که در هنگام نصب توسط چیدمان‌های مختلف بتواند فضایی متنوع و پویا را ایجاد نماید.

یکی از مهم‌ترین مزایای کفپوش‌های تایل اداری، امکان تعویض و تغییر دادن آنها در صورت آسیب دیدگی است که به راحتی امکان پذیر است. کفپوش‌های تایل اداری نصبی بسیار سریع و آسان دارند، همچنین لازم به ذکر است گاهی این کفپوش‌ها به صورت تایل‌های پشت چسب‌دار تولید شده و در دسترس قرار می‌گیرند.

کفپوش رول اداری:

گروه دیگری از انواع کفپوش اداری، بصورت رول یا شیت هستند و معمولا در عرض ۲ متر تولید می‌شوند. وینیل‌های رولی (وینیل شیت) بخش بزرگی از تولید این کفپوش را به خود اختصاص داده است. این گروه از کفپوش‌های وینیلی توسط چسب روی سطح کف چسبانده می‌شوند. این کفپوش تمام سطح کف را بدون وجود درز پوشش می‌دهد و برای مناطق مرطوب یا مناطقی که نیاز به شستشو دارند کفپوش بسیار مناسبی است.

انواع رنگ‌بندی کفپوش رول اداری:

گروه اول کفپوش‌های رولی به صورت طرح‌دار و با طرح‌هایی مانند چوب یا کاشی و … تولید می‌شوند و معمولا برای پوشش کف فضاهایی مانند خانه یا فضاهای تجاری استفاده می‌شوند. گروه دوم کفپوش‌های رولی بصورت تک رنگ تولید شده و بیشتر به عنوان کفپوش فضاهایی مانند بیمارستان‌ها، فضاهای اداری و تجاری و سالن‌های ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در هنگام استفاده از این نوع کفپوش، با کنار هم قرار دادن رنگ‌های مختلف و اتصال رول‌ها به یکدیگر توسط جوشکاری مخصوص می‌توان تنوع طرح و رنگ بسیار زیادی را ایجاد نمود.

انواع کفپوش اداری بر اساس نوع لایه محافظ:

انواع کفپوش PVC یا کفپوش وینیلی از چندلایه مختلف ساخته شده‌اند. لایه Wear Layer یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین لایه‌ها در تمام کفپوش‌های وینیلی است که نقش آن محافظت از لایه طرحدار پرینت شده در کفپوش‌های وینیلی است. این لایه همچنین در میزان مقاومت کفپوش وینیلی نسبت به گرد و خاک، ترافیک رفت و آمد و تمیز کاری نقشی اساسی را به عهده دارد.

انواع کفپوش اداری بر اساس طرح و رنگ:

در این کفپوش‌ها، یک طرح که با کیفیت بالا پرینت شده به عنوان طرح زمینه کفپوش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این طرح‌ها می‌تواند طرحی از پارکت چوبی، سنگ، و … باشند.

 

کفپوش اداری لاکچری:

انواع کفپوش اداری با توجه به میزان لوکس بودن خود به کفپوش‌های اداری معمولی و کفپوش‌های اداری لاکچری تقسیم می‌شوند. کفپوش‌های اداری معمولی، شامل تمام کفپوش‌های وینیلی می‌شود که در تعاریف و دسته بندی‌های قبلی به آنها اشاره کردیم. اما کفپوش اداری لاکچری تعریف مخصوص به خود را دارد که به شرح ذیل است:

در این نوع کفپوش به لطف تکنولوژی پیشرفته چاپ، توسط یک لایه که حالتی سه بعدی دارد، می‌توان هر نوع کفپوشی را شبیه سازی کرد. در این دسته از کفپوش‌های اداری علاوه بر اینکه کفپوش وینیلی از نظر طرح و رنگ با مصالح واقعی مانند چوب یا سنگ شباهت دارد، از نظر بافت و حسی که زیر پا ایجاد می‌کند نیز کاملا شبیه به متریال واقعی و طبیعی است.

بهترین کفپوش‌های اداری:

  • سیستم‌های پوشش کف اپوکسی:

سیستم‌های پوشش کف اپوکسی با اعمال رزین حرارتی مستقیما بر روی بتن ساخته می‌شوند.

کفپوش اداری اپوکسی در برابر ساییدگی و ترک خوردن، خراش، حجم رفت و آمدها و ریخته شدن مواد شیمیایی، مقاوم است. پوشش کف اپوکسی برای کاربردهای متنوع، از تجاری تا صنعتی، یک راهکار مقرون به صرفه است.

  • کفپوش پی وی سی (PVC):

کفپوش پی وی سی کفپوش لاستیکی بادوام، ضد لغزندگی، و جاذب صدا بوده، و برای مکان‌های پررفت و آمدی مثل بیمارستان‌ها و باشگاه‌های ورزشی بسیار ایده‌آل است. کفپوش لاستیکی نه تنها در برابر ساییدگی و ترک خوردن حاصل از باران‌های سنگین مقاوم است، بلکه طراحی خاص و کوسن مانند آن باعث می‌شود که مشتریان و کارکنان آن فضاها در حین قدم زدن کمتر خسته شوند علاوه بر این، از حجم سروصداهایی مثل افتادن دمبل یا چرخ دستی، می‌کاهد و مانع از این می‌شود که زیر کف دچار آسیب دیدگی شود. این نوع کفپوش، کفپوش لاستیکی بخاطر دوام، استحکام و ویژگی‌های ضد صدا بودن برای استفاده در باشگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها بیمارستان‌ها انتخابی بسیار مناسب است. همانطور که متوجه شدید، موقع انتخاب کفپوش برای ساختمان خود، فقط نباید دوام آن را در نظر بگیرید، بلکه موارد با اهمیت دیگری نیز وجود دارند که حین خرید باید دقت کنید.

  • موکت:

از آنجایی که موکت‌ها مزایا و عملکرد خوبی دارند، برای سطح نرم، پوشش کف مناسبی هستند. با اینکه این پوشش‌های کف از موکت‌ها گران قیمت‌تر اند، اما راحت‌تر می‌توانند جایگزین شوند. برای نواحی پر رفت و آمد بهترین کفپوش نرم هستند. از نظر هزینه موکت ارزان قیمت هم میتواند متریال مناسبی برای جایگزینی سایر کفپوش ها باشد، همچنین با تمیزکاری و جارو زدن مداوم، بسیاری از پوشش‌های کف موکتی ظاهر خود را حتی با رفت و آمدهای زیاد همچنان حفظ می‌کنند.

  • موکت‌های تایل و رول:

پوشش کف موکتی برای کسب و کارهایی مناسب است که کمی به عایق صدا مثل محیط دفتر، نیاز دارند. اما با این حال در نظر گرفتن این نکته هم مهم است که موکت، به راحتی لکه و رطوبت را جذب می‌کند و در طول زمان، باید مراقبت بیشتری از آن داشت. تایل‌های موکتی انعطاف پذیری بیشتری را فراهم می‌کنند. چون هر تایل می‌تواند بطور مجزا بدون ایجاد صدا و بهم ریختگی جایگزین شود. تایل‌های موکتی در بافت‌ها و طرح‌های مختلف در بازار موجود است و طیف وسیعی از انتخاب‌ها را در اختیار مدیران مجموعه قرار می‌دهند تا منعکس کننده‌ی برند و زیبایی دفتر باشند. بطور کلی، تایل‌های موکتی بیشتر با محیط سازگار هستند. این تایل‌ها باید قابلیت ماندگاری در محل نصب شده را داشته باشند و حتی حتی شرایط بسیار سخت آزمایشی می‌بایست همچنان خوب به نظر برسند. برای انجام اینکار باید پنج خصوصیت اصلی را داشته باشند:

-ابعادی

-تعادل بین محکم بودن و انعطاف پذیری

-وزن مناسب

-قدرت ساخت و ساز

-ثبات رنگی

-پاکسازی

این عوامل، طول عمر تایل‌های موکتی را تعیین می‌کنند.

موکت ظریف مصور

موکت ظریف مصور:

موکت ظریف مصور نرم و لطیف با تنوع فراوان، انتخاب را برای شما آسان نموده است. یکی از پر طرفداران محصولات موکت ظریف مصور طرح توسکا است. به دلیل شباهتی که به کفپوش چوبی دارد، در بازار به عنوان موکت پارکت ظریف مصور نیز مشهور است. این موکت نمدی چاپی، با طراحی ویژه‌ای که دارد علاوه بر سادگی باعث زیباسازی و همچنین یکدست کردن فضای منزل نیز خواهد شد. همچنین به دلیل دارا بودن طراحی ساده و شکیل، این موکت قابلیت هماهنگی فوق‌العاده و ست شدن با اغلب فضاهای منزل را دارد. موکت ظریف مصور طرح پارکت دارای جنسی نمدی بوده و ظاهری نسبتا نرم و راحت دارد. این موکت تک لایه‌ی زیر چسب شده است و همچنین ضخامت موکت توسکا پنج میلیمتر است. جنس نمدی آن پرز و مو را به خود جذب نمی‌کند و به راحتی قابل جاروکشیدن است. جنس نخ موکت توسکا پلی پروپیلن است. از این رو دارای مقاومت و استحکام خوبی در برابر گرما و رطوبت بوده (عایق دما است) و علاوه بر آن ضد حساسیت و آلودگی نیز است.

نکات مهم هنگام خرید موکت نمدی:

  • تثبیت رنگ موکت نمدی را آزمایش کنید
  • یک موکت نمدی با کیفیت پرز ندارد
  • موکت نمدی خوب شامل الیاف آنتی استاتیک است
  • ضخامت موکت نمدی نیز اهمیت دارد
  • یک موکت نمدی با کیفیت، لطیف و قابل انعطاف است.

با خرید موکت نمدی‌های ظریف مصور، می‌توانید به راحتی اطمینان داشته باشید که موکت نمدی با بالاترین کیفیت را خریداری کرده‌اید و خریدی امن و مطمئن داشته‌اید. موکت‌های نمدی ظریف مصور، تمام ویژگی‌های یک موکت خوب را دارا هستند و قیمت آنها هم در مقایسه با کیفیتی که ارائه می‌کنند بسیار ارزان و مناسب است.

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری

آلبوم‌های کاغذ دیواری را که ورق بزنید اگر کاغذ دیواری طرح کلاسیک باشد، طرح‌های داماسک را می‌بینید که در کنار آن طرح‌های بدون گل و به اصطلاح ساده‌ای را می‌بینید که مکمل طرح گلدار است. عرف انتخاب کاغذ دیواری ساده به این شکل است که معمولا یک دیوار (دیوار پشت تلویزیون، دیوار پشت میز نهارخوری و …) را کاغذ دیواری طرح‌دار می‌زنند و برای مابقی دیوارها از کاغذ دیواری ساده استفاده می‌کنند

کاغذ دیواری‌های ساده از نظر تم رنگی با کاغذ دیواری گلدار شباهت دارند و به نحوی مکمل یکدیگر به حساب می‌آیند. به عنوان مثال اگر کاغذ دیواری طرح داری که انتخاب می‌شود گل داماسک قرمز باشد، طرح ساده آن تم رنگی‌اش باید جگری، گیلاسی، عنابی، آلبالویی و یا زعفرانی باشد. و یا اگر کاغذ دیواری طرح دار ما صورتی باشد، طرح ساده آن صورتی کم رنگ، پر رنگ و یا گلبهی باشد زیباتر است. هرچند در موارد کمی و با نظر طراح حرفه‌ای می‌توان از رنگ‌های مکمل و یا حتی متضاد برای کاغذ دیواری ساده و گلدار استفاده کرد. به عنوان مثال گل کاغذ دیواری مشکی با کاغذ دیواری ساده، به شکل کاغذ دیواری سفید ساده و یا سیاه ساده راه راه است که می‌تواند یک تضاد زیبایی را به وجود بیاورد. در برخی پروژه‌ها به خصوص در کاغذ دیواری‌های پروژه‌ای گاهی پیش می‌آید که پیمانکار کل کار را ساده می‌زند. بسیاری از شرکت‌ها هم هستند که آلبوم‌های کاغذ دیواری دارند که صرفا ساده هستند.

سایت فروشگاهی دیجی پالیزی با عرضه‌ی طیف گسترده‌ای از بهترین و معتبرترین برندها در بخش‌های مختلف، و همکاری نزدیک با واردکنندگان و توزیع کنندگان اصلی این کالاها در ایران، تلاش می‌کند تا نیازهای متنوع مشتریان با کاربری‌‌های متفاوت را برآورده سازد. اولویت دیجی پالیزی ارائه‌ی کالاهای درجه یک و بالاترین کیفیت خدمات پس از فروش، به همراه مناسب‌ترین قیمت‌ها در بازار رقابتی است. دیجی پالیزی با تاکید بر اهمیت این نکته، نهایت توان خود را به همراه استفاده از تمامی ابزارهای موجود، در تعاملات با تامین کنندگان بکار می‎‌گیرد و می‌کوشد بهترین خدمات و مناسب ترین قیمت‌ها را ارائه دهد.

تمامی این محصولات، به همراه برندهای معتبر ایرانی و خارجی متعدد دیگری، در دیجی پالیزی با مناسب‌ترین قیمت‌ها آماده‌ی فروش هستند. همچنین کارشناسان ما در دیجی‌پالیزی، آماده‌ی مشاوره رایگان و پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در تمام موارد و برطرف کردن تمام علامت سوال‌ها و تردیدهای ذهن شما هستند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *