دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های نیس فرانسه و جاذبه های گردشگری این شهر زیبا

  • مریم صبوری
  • ۴ دی ۱۳۹۸
  • ۰

از دیدنی های نیس در کشور فرانسه می توان به کلیسا جامع سنت نیکلاس و کلیسای نوتردام، پارک فونیکس، موزه ی ماتیس و موزه ماسنا، تفرجگاه دیز آنگلس ، خرابه های رومی، باغ آلبرت اول، شهر قدیمی نیس و کورس سالیا اشاره کرد.

در کشور فرانسه شهر زیبایی به نام نیس می باشد که در قسمت جنوب شرقی این کشور قرار دارد و یکی از شهر های مدیترانه ای و ساحلی می باشد. که ما در این مقاله از مجله آرگا می خواهیم درباره دیدنی های نیس در کشور فرانسه بپردازیم. یکی از دلایل این که توریست و گردشگران زیادی دارد به این شهر سفر می کنند وجود این آب و هوا می باشد که مورد توجه مردم قرار گرفته است. این شهر سالانه میزبان میلیون ها گردشگر قرار می گیرد که برای جشنواره های بین المللی به این جا آمده اند و در تپه های شهر نیس که متعلق به ۴۰۰ هزار سال قبل هستند قدم می زنند. وجود توریست های زیاد باعث شده تا تعداد هتل ها در اطراف شهر نیس زیاد شود که در ادامه مطلب بیشتر با این شهر و جاذبه های دیدنی اش آشنا می شوید، همراه ما باشید.

دیدنی های نیس در کشور فرانسه

دیدنی های نیس فرانسه

دیدنی های نیس در فرانسه قسمت سواحل مدیترانه ای قرار دارد منطقه ای در پروانس آلپ کوت دازور در قسمت جنوب شرقی فرانسه می باشد. مساحت شهر نیس بالغ بر ۷۱ کیلومتر مربع است که جزو ۵ شهر پر جمعیت کشور فرانسه می باشد که قبل از این شهر های مارسی، پاریس، تولوز و لیون قرار گرفته است. اگر می خواهید یکی از زیبا ترین و جذاب ترین شهر مدیترانه ای ببیند به این جا سفر کنید که قدمت این شهر به قرن چهارم میلادی می رسد. و در گذشته از این شهر به عنوان منطقه ای برای شکار حیوانات استفاده می کردند که به دست یونانی ها ساخته شد و اسم به نیک تغییر یافت. وجود قله ای در تپه باستانی که امپراتور در آن جا مستقر بوده به قرون وسطی می رسد. در فصل های بهار و پاییز آب و هوایی دل انگیز و مطلوب دارد که در فصل زمستان معتدل و در تابستان خشک و گرم می باشد که از ساید نقاط اروپا آب و هوایی بهتر دارد. در این شهر شما شاهد انواع معماری ایتالیایی خواهید بود که به زبان ایتالیایی هم مسلط هستند.

گردشگری و دیدنی های نیس

  • کلیسای نوتردام از دیدنی های نیس

یکی از کلیساهایی که در قرن نوزدهم میلادی به سبک معماری نئوگوتیک بنا شد معروف به (Notre Dame de Nice) می باشد. اگر می خواهید از بزرگ ترین کلیسا در نیس دیدن کنید به آن جا بروید و شاهد طراحی هایی زیبا با سنگ های سفید و تزیینات خیره کننده شوید. محوطه بیرونی با رنگ های سفید و طلایی واقعا جذابیتی بی همتا دارد که در هنگام شب در برابر انعکاس نور روی شیشه و پنجره های دودی جالب و رمانتیک است که برج ها همواره دید را زیباتر جلوه می دهند.

گردشگری و دیدنی های نیس

  •  آرون گروپس
  • کورس سالیا

یکی از جاذبه های گردشگری نیس (Cours Saleya) می باشد که از اصلی ترین پیاده روی ها در منطقه ای تاریخی که مرکز اولدتاون می باشد. این مکان برای گردشگران زیادی که علاقه به پیاده روی دارند می باشد که در اطراف آن مغازه ها و خیابان های زیادی با انواع نوشیدنی ها تهیه می شود. شهرت زیاد این مکان به دلیل جشنواره های سالیانه گل می باشد که برگزار می گردد و اطراف منطقه را خوش بو خواهد کرد.

  • تفرجگاه دیز آنگلس

دین این منطقه جذاب و دل انگیز که چشم نوازی از دریای زیبا مدیترانه می باشد در میان درختان نخل و دریای خروشان قدم زدن واقعا رویایی می باشد. مکان (Promenade des Anglais) توسط انگلیسی ها در سال ۱۸۲۰ تاسیس شد و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری در شهر نیس است. این تفرجگاه در کشور فرانسه با وجود حمام آفتابی سفری به یاد ماندنی برای توریستانی که می خواهند اوقات فراغت خود را سپری کنند می باشند. که از مکان های دیدنی فرانسه به شمار می رود.

گردشگری و دیدنی های نیس

  • پارک فونیکس از دیدنی های نیس

در قسمت شرق تفرجگاه انگلیسی پارک بزرگی با مساحت هفت هکتاری به نام (Parc Phoenix) وجود دارد که جزو بزرگ ترین گلخانه های اروپایی می باشد. پارک فونیکس که از جاذبه های گردشگری نیس به شمار می رود از تماشایی ترین مکان های جالب که گل و گیاه های متعددی دارد. مجموعه ای از گل های ارکیده که گونه های مختلف دیگری از پرندگان در کل دنیا می باشد که پارک ققنوس همان پارک فونیکس با باغ ها و آبشار های دل انگیز و دیدنی در حیات وحش می باشد.

مناطق و دیدنی شهر نیس

  • موزه ماسنا

یکی دیگر از دیدنی های نیس فرانسه که در محلی برای گردشگری مناسب می باشد.موزه (Musée Masséna) در قدیم محلی برای گذراندن اوقات فراغت شاهزاده ویکتور اسلینگ نوه ژنرال مورد علاقه ناپلئون می باشد که برای او ساخته شده است. این ساختمان زیبا از معماری برجسته برخوردار بوده که در سال های ۱۹۰۱ تا ۱۸۹۸ به سبک ایتالیایی و نئوکلاسیک تهیه شده است. این موزه تاریخچه تعطیلات پادشاهان آمریکایی و مهاجران برای رونق گرفتن از گردشگران کارناوال بوده که به نمایش گذاشته است. در طبقه همکف موزه ماسنا رویداد های رسمی مورد استفاده قرار می گیرند که اوقات کمی را در آن جا بسته مس شود.

جاذبه هابه یاد ماندنی و دیدنی های نیس

  • (اولدتاون) شهر قدیمی نیس

بافت قدیمی شهر نیس بسیار جذاب است که طراحی بی نظیر این منطقه از دهه ۱۷۰۰ تغییر یافت و محلی برای اغذیه فروشان و رستوران ها و حتی بوتیک فروشان می باشد. یکی از بازار های قدیمی در Old Town بازار کورس می باشد که در اواخر فصل بهار و تابستان واقعا زیبایی دوچندانی دارد. در قسمت اولدتاون ازدحام جمعیت زیادی مواجه شده که در آن منطقه می توان به کلیسای نیس متعلق به قرن شانزدهم میلادی اشاره کرد. همچنین وجود موسیقی پالائیس لاسکاریس که به دوران قرن هفدهم بر می گردد و می توان از داروخانه در قرن هجدهم که نقاشی های مذهبی دارند در این راستا نام برد. که این مکان هم از نقاط گردشگری نیس فرانسه به شمار می رود.

مناطق و دیدنی شهر نیس

  • باغ آلبرت اول

یکی از باغ های قدیمی که جزو جاذبه های دیدنی نیس است و از باغ های عمومی نیس محسوب می شود (Jardin Albert 1er) است. این باغ دارای محوطه هایی سرسبز در کنار تفرجگاه انگلیسی که در سال ۱۸۲۸ ساخته شد دارای نخل های بزرگ و چمن های زیبا و سبز و به همراه چرخ و فلک سنتی و برگزاریکنسرت در تابستان که فضای باز و دل نشینی دارد. وجود این باغ ا پارک در بین همه مردم محبوبیتی کم نظیر دارد که برای گذراندن اوقات فراغت و در بعدازظهر ها به آن جا خواهند رفت. باغ آلبرت اول در طول سال‌ های زیادی میزبان بزرگانی همچون ادیت پیاف (خواننده فرانسوی)، استینگ (خواننده‌ انگلیسی) و همچنین گروه انگلیسی آیرن میدن بوده است.

جاذبه هابه یاد ماندنی و دیدنی های نیس

  • موزه ماتیس از دیدنی های نیس

(Musée Matisse) این موزه محل نگهداری از آثار صدها هنر مشهور فرانسوی می باشد که به نام هنری ماتیس (Henri Matisse) بوده است. موزه ماتیس برای افرادی که به آثار هنری ماتیس علاقه دارند و دوست دارند که یکی از هنرمندان تاثیرگذار قرن ۲۰ را ببینند و از فرهنگ و دانسته های او استفاده کنند مفید می باشد. این آثار که در موزه ای مربوط به قرن ۱۸ میلادی است جای داده شده که واقعا محلی شگفت انگیز می باشد. همچنین در این موزه نمایشگاه های موقتی و فصلی برگزار می شود که از دیدگاه عموم زندگی جالب و جذابی داشته است و به نقاش معروف و چیره دستی مشهور بوده است.

مکان ها و دیدنی های نیس

  • کلیسای جامع سنت نیکلاس

یکی دیگر از مکان های دیدنی نیس فرانسه (Russian Orthodox Cathedral of Nice) کلیسای ارتودوکس روسی سنت نیکلاس می باشد. تزار روسیه که نیکلاس دوم می باشد در سال ۱۹۱۲ برای فرزند خود یادبودی در این مکان می گیرد که به دلیل فوت آن در نیس است. این کلیسای واقعا دل انگیز با مناره های به شکل روسی و بنای خیره کننده اش در ظاهر بیرونی هم واقعا جذاب و زیبا و بی همتا می باشد. کلیسای جامع سنت نیکلاس در قرن نوزدهم میلادی که اشرف زادگان روسی شهر نیس بودند از کلیسا دیدن می کردند. وجود نمازخانه‌ ی جالب در  باغ بیزانسی که همان تزارویچ است در کنار کلیسا جذابیت زیادی به این ساختمان داده است.

دیدنی های نیس فرانسه

  • خرابه های رومی سیمیز

اگر شما هم دوست دارید از خرابه های رومی که جزو جاذبه ها و دیدنی های نیس فرانسه می باشد دیدن کنید و از تجربه بی نظیری برخوردار شوید. بروید و از ویرانه های به جا مانده از امپراتوری روم که متعلق به ۲۰۰۰ سال قبل می باشد با نحوه زندگی در شهر رومی به نام سملنوم آشنا شوید. در (Cimiez) شما شاهد شهری با قدمتی ۴۰۰ ساله خواهید بود که پایتخت ریویرا (Riviera) در قدیم بوده است. منطقه سیمیز که محل برگزاری جشنواره ها و آمفی تئاتر می باشد از حمام های باستانی و رومی برخوردار بوده که به عنوان موزه باستان شناسی هم به طور کلی گسترش یافته و از آثار تاریخی و باستانی به نمایش گذاشته می شود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *