دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

باز کردن پیچ هرز با چند ترفند ساده اما کاملا کاربردی

  • ملیحه بال افکن
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۸
  • ۰

چگونگی باز کردن پیچ هرز که امروزه افراد زیادی با آن سروکار دارند و همواره به دنبال کشف راه حل هایی برای خلاص شدن از آن هستند و به همین خاطر ما در این مقاله به بیان راهکارهایی جالب و خواندنی برای باز کردن اینگونه پیچ ها پرداخته ایم با ما همراه باشید.

بسته و باز نمودن پیچ هرز ممکن است در ابتدا کمی دشوار و نشدنی به نظر برسد اما راهکارهای ساده ای برای حل آن وجود دارد و شما می توانید برای این منظور از ترفندهای مختلفی که در ادامه بیان شده است استفاده نمایید.

راهکارهای باز کردن پیچ هرز

همانطور که می دانید پیچ هرز از عمده مشکلاتی است که در موارد بسیاری رخ خواهد داد. در واقع پیچ یکی از پرکاربرد ترین بست ها در صنعت محسوب می شود که مسئولیت اتصال قطعات فلزی،پلاستیکی و چوبی را بر عهده دارد. به همین خاطر به طور قاطع می توان گفت که پیچ یکی از مهم ترین قطعات در جهان صنعتی شناخته شده که ساخته دست انسان می باشد و همچنین در شکل ها و کیفیت های متنوعی تولید می شوند.

روش های باز کردن پیچ هرز

توجه داشته باشید که برای باز و بسته نمودن پیچ هرز تنها استفاده از پیچ گوشتی کافی نیست و شما بایستی ترفندهای دیگری را نیز مورد استفاده قرار دهید به همین خاطر در ادامه به بیان چندین راهکار برای باز نمودن پیچ هرز پرداخته ایم:

استفاده از انبر دست،انبر قفلی یا دم باریک:

بهتر است بدانید که این روش برای پیچ هایی که بخشی از آن ها بیرون است انتخاب مناسبی محسوب می شود و شما می توانید به راحتی با تنظیم نمودن انبر قفلی بر روی پیچ، به باز نمودن پیچ خراب بپردازید. همچنین برای باز نمودن سایر پیچ های هرز شده نیز می توانید استفاده از انبر دستی یا دم باریک را در دستور کار خود قرار دهید. توجه داشته باشید که پیچ هایی که زنگ زده اند ممکن است در کار شما اختلال ایجاد کنند به همین خاطر بهتر است تا پیش از باز نمودن پیچ های خراب و هرز شده زنگ زدگی آن را با سوهان یا سنباده رفع نمایید.

نحوه استفاده از انبردستی برای باز کردن پیچ های هرز

  •  آرون گروپس

استفاده از چسب:

همانطور که می دانید استفاده از چسب برای باز نمودن پیچ های هرز یکی دیگر از راهکار های مناسب است و برای انجام این کار بایستی مقداری از چسب را بر روی پیچ هرز شده بریزید و تا خشک شدن کامل چسب نیز صبر نمایید. بهتر است بدانید که چسب باعث پر شدن شیارهای هرز شده خواهد شد و در نهایت راحت تر می توانید آن را باز نمایید.

کاربرد چسب ها برای باز کردن پیچ های هرز

ایجاد شیار جدید بر روی پیچ:

یکی دیگر از راه هایی که ممکن است برای باز نمودن پیچ های هرز مناسب باشد ایجاد یک شیار جدید بر روی پیچ است که شما می توانید این کار را توسط سنگ فرز و یا اره مویی انجام دهید. اکنون پیچ گوشتی را درون شیار قرار داده و پیچ را به راحتی باز نمایید.

کوبیدن چکش بر روی پیچ:

لازم به ذکر است بگوییم که اگر پیچ هرز شده کاملا سفت شده و شما قادر به باز کردن آن نمی باشید توصیه می کنیم که با کوبیدن چکش بر روی پیچ آن را کمی شل نمایید زیرا با کوبیدن چکش به پیچ گوشتی که بر روی پیچ قرار دارد باعث می شود تا دندانه های پیچ راحت تر روی شیارها قرار بگیرند و در نهایت باز کردن آن ها سریع تر و راحت تر انجام شود.

کوبیدن چکش بر روی پیچ برای باز کردن پیچ هرز

استفاده از فویل آلومینیومی:

برای درست کردن پیچ هرز شده می توانید یک تکه فویل آلومینیوم را بر روی پیچ قرار دهید تا شیار ها پر شوند و همچنین شما می توانید برای باز کردن پیچ های هرز شده کوچک از فویل آلومینیوم نازک تر استفاده نمایید.

باز کردن پیچ هرز با فویل آلومینیومی

استفاده از کش پول یا نوار پلاستیکی:

بهتر است بدانید که یکی از راحت ترین و ساده ترین روش ها برای باز نمودن پیچ خراب که هیچ گونه نیازی به تخصص و مهارت ندارد و شما می توانید برای انجام این کار نوار را بر روی پیچ قرار داده و پیچ گوشتی را روی آن فشار دهید تا شیار های گشاد تر شوند و بتوانید پیچ ها را راحت تر باز کنید.

استفاده از نوارهای پلاستیکی برای باز شدن پیچ های هرز شده

استفاده از دستکش یا بادکنک:

این روش شباهتی زیادی به باز نمودن پیچ توسط نوار پلاستیکی دارد اما بهتر است بدانید که این روش برای باز نمودن پیچ های ریز لپ تاپ یا گوشی موبایل کارساز نیست. برای انجام این کار بایستی از یک تکه دستکش پلاستیکی نازک مثل دستکش های پزشکی همراه با یک بادکنک فراهم کنید و آن ها را روی پیچ قرار دهید و به راحتی پیچ را باز نمایید.

استفاده از دستکش های پزشکی برای باز کردن پیچ هرز شده

باز کردن پیچ هرز با استفاده از دریل:

توجه داشته باشید که اگر با تمامی راهکارهایی که گفته شد موفق به باز کردن پیچهای هرز شده نشدید می توانید در آخرین مرحله از دریل استفاده نمایید.

استفاده از دریل در مرحله آخر

از آنجایی که برای انجام این کار نیاز به مته های ریز دستگاه دریل دارید توصیه می کنیم که انجام این روش را به افراد متخصص بسپارید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *