دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بررسی گوشی جی ال ایکس شاهین ۲ و شناخت توانایی های فنی و سطح کیفی آن

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۶ دی ۱۳۹۸
  • ۰

از محصولات جدید شرکت جی ال ایکس، گوشی شاهین ۲ می باشد که با بهره گیری از دروبین های سه گانه، حسگر اثر انگشت، نمایشگری ۶.۳ اینچی در حکم پرچمداری برای این شرکت محسوب می شود. در این مقاله قصد داریم تا این میان رده زیبا را که از طراحی مدرنی بهره می برد مورد بررسی قرار دهیم.

گوشی شاهین ۲ که یکی از جدیدترین محصولات ایرانی می باشد با طراحی زیبا و به روزی معرفی شده است. طبق نظر جی ال ایکس این گوشی با بهره گیری از سخت افزاری میان رده در حکم یک پرچمدار می تواند شرکت های بزرگ را تحت چالش قرار دهد و از لحاظ تکنولوژی با ان ها برابری نماید. در این مقاله گوشی مذکور را مورد برسی قرار می دهیم.

گوشی میان رده جی ال ایکس شاهین ۲

بازده و عملکرد گوشی شاهین 2

شرکت جی ال ایکس خود را از سال ۱۳۸۶ اولین کمپانی می داند که تولید کننده گوشی همراه ایرانی بوده است. این شرکت به تازگی گوشی جدیدی را  به نام جنرال لوکس شاهین ۲ به بازار معرفی کرده است که از طراحی مدرن و زیبایی برخوردار است.

این گوشی در میان دیگر گوشی های جی ال ایکس پرچمدار محسوب شده اما در برابر رقبایش نوعی گوشی میان رده اقتصادی می باشد. در ادامه ابتدا با مشخصات کلی گوشی آشنا خواهید شد سپس به بررسی هر یک از خصوصیات این اسمارتفون زیبا می پردازیم.

آشنایی سریع با گوشی جی ال ایکس شاهین ۲

  • ابعاد: ۸.۷۵* ۷۵.۰۶ *۵۷ میلیمتر
  • وزن: ۱۷۰ گرم
  • نمایشگر: IPS LCD با قطر ۶.۳ اینچ و رزولوشن ۱۰۸۰*۲۳۴۰
  • دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسل
  • دوربین اصلی: سه گانه(۴۸، ۸ و ۲ مگاپیکسل)
  • باتری: ۳۹۵۰ ملی امپر ساعت
  •  چیپست: هیلو p60 مدیاتک
  •  سیستم عامل: اندروید ۹
  • جک هدفون: دارد
  • بلوتوث و رادیو: دارد
  • حسگر ها: شتاب سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورتی، اثر انگشت و ...

گوشی جی ال ایکس شاهین 2

طراحی ظاهری شاهین ۲

در نگاه اول پی خواهید برد که با یک گوشی دارای طراحی به روز، زیبا و با کیفیت روبرو هستید. هرچند لبه های گوشی شاهین ۲ با ظاهری فلزی در واقع جنس پلاستیکی دارند. حاشیه های نمایشگر کم بوده و در بالای صفحه نمایش حفره ای جهت قرار گیری دوبین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی تعبیه شده که ظاهر گوشی را مدرن ساخته است. پنل پشتی با رنگ سفید صدفی در نورهای مختلف طیف رنگی جذابی را ایجاد می کند که زیبایی گوشی را دوچندان نموده است. در این پنل سنسور اثر انگشت در پایین دوربین سه گانه به طرزی ماهرانه به خودنمایی می پردازد.

آشنایی با چیپست گوشی شاهین 2

  •  آرون گروپس

دکمه پاور و کلیدهای تنظیم صدا در محل مناسبی از حاشیه سمت راست گوشی قرار گرفته اند که به راحتی در دسترس هستند. جک هدفون، درگاه USB 2.0 Type-C ، دریچه اسپیکر و شکاف میکروفون در حاشیه پایینی مشاهده می شوند. پورت سیمکارت اول و دوم و کارت حافظه نیز در حاشیه سمت چپ گوشی تعبیه شده اند. به طور کلی طراحی قاب جلو و پشتی گوشی در عین سادگی حس لوکس بودن را به کاربر القا می کنند.

بررسی جی ال ایکس شاهین 2

صفحه نمایش

همواره یکی از دغدغه های کاربران برای خرید گوشی ویژگی های صفحه نمایش آن بوده است. این گوشی از نمایشگر IPS LCD با قطر ۶.۳ اینچ و رزولوشن ۱۰۸۰*۲۳۴۰  پیکسل از تراکم پیکسلی ۴۰۳ پیکسل در هر اینچ بهره می برد. این صفحه نمایش به لطف لبه های باریک و ظریف شاهین ۲ با نسبت تصویر ۱۹:۹ حدود ۹۰.۷ درصد بدنه جلوی گوشی را به خود اختصاص داده است. بریدگی بالای نمایشگر جهت قرار گیری دوربین سلفی ایجاد شده است.

بررسی نمایشگر شاهین 2

به طور کلی با این ویژگی ها نمایشگر شاهین ۲ تصاویر را کاملا زیبا و با ترکیب رنگی زنده و ملموسی ارائه می دهد.همچنین حسگرهای شتاب سنج، مجاورت و روشنایی برای صفحه نمایش در نظر گرفته شده تا خود را با شرایط نوری و محیطی مطابقت دهد.  روشنایی تصاویر مناسب بوده و استفاده طولای مدت از ان چشم را خسته نمی کند.  می توان گفت نمایشگر شاهین ۲ به طور مطلبی پاسخگوی نیاز کاربر خواهد بود.

بررسی دوربین

شرکت جی ال ایکس دوربین اصلی را ترکیبی از دوربین های سه گانه استاندارد، تله فوتو و حسگر عمق سنج معرفی می نماید که در پنل پشتی قرار گرفته اند. دوربین اصلی از ترکیب لنز ۴۸ مگاپیکسلی استاندارد با دریچه دیافراگم f/1.79، لنز ۸ مگا پیکسلی تله فوتو  با دریچه دیافراگم f/2.4 و لنز  ۲مگاپیکسلی عمق سنج  بهره می برد.

اسمارتفون جی ال ایکس شاهین 2

طبق نظر جی ال ایکس دوربین شاهین ۲ کیفیت بالایی دارد و از جمله ویژگی های رابط کاربری دوربین می توان به توانایی ثبت عکس با کیفیت در نور کم، زوم ۳۰ برابری، پشتیبانی از قابلیت HDR، استفاده از هوش مصنوعی و تشخیص تا ۱۰ صحنه اشاره نمود.  همچنین حالت پرو نیز دارای قابلیت تنظیم دستی وایت بالانس، ایزو  و نور می باشد.

بررسی دوربینهای سه گانه شاهین 2

در بریدگی بالای نمایشگر دوبین سلفی ۱۶ مگاپیکلسی قرار گرفته است که با آن می توانید تصاویر سلفی خوبی را به ثبت برسانید. از دیگر قابلیت های دوربین این است که می توانید ویدیوهای ۱۰۸۰p و ۳۰ فریم بر ثانیه را ضبط کنید. ولی از لرزشگیر خبری نیست. این شرکت ایرانی بیان می کند که دوربین ۴۸ مگا پکسلی این روزها گوشی هوشمند را به دوربینی حرفه ای تبدیل نموده است و گوشی شاهین ۲ هم با داشتن چنین دوربینی می تواند نیازهای بروز عکاسی کاربر را فراهم نماید.

سخت افزار و نرم افزار

این گوشی از سخت افزار قابل قبولی بهره می برد. چیپست به کار رفته در آن مدیاتک هیلو p60 دوازده نانومتری ۸ هسته ای می باشد و پردازنده گرافیکی آن mali-G72 با فرکانس ۸۰۰ مگاهرتز وظیفه پردازش های رنگی را بر عهده گرفته است. جی ال ایکس مدعی است پردازنده شاهین ۲ در اجرای اپلیکشن و بازی ها عملکرد خوبی دارد.

اسمارتفون زیبای جی ال ایکس شاهین 2

این گوشی در یک نسخه و با رم ۴ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت به بازار ارائه می شود که می توان از طریق کارت MicroSD تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه جانبی را ارتقا داد. هلیو P60 از ماژول اختصاصی برای استفاده از هوش مصنوعی، بلوتوث نسخه ۴.۲، رادیو اف ام، مودم LTE Cat. 7/13 با سرعت آپلود و دانلود ۱۵۰ و ۳۰۰ مگ بر ثانیه برخوردار است. به طور کلی شاهین ۲ با ویژگی های مذکور از عهده کارهای روزمره برآمده و نباید از آن انتظار اجرای بازی یا اپلیکیشن های با کیفیت بالا را داشت.

از جنبه نرم افزاری شاهین ۲ از اندروید ۹ بهره می برد که با سرویس های گوگل نیز همراه است و در رابط کاربری آن تقریبا خبری از اپ های اضافی نیست. این رابط عملکرد نرم و روانی داشته هرچند شاید گاهی با لگ و تاخیر همراه باشد.

باتری شاهین ۲

باتری گوشی شاهین 2

باتری به کار رفته در گوشی شاهین ۲ لیتیوم پلیمری ۳۹۵۰ میلی آمپر ساعتی می باشد. باور این برند ایرانی بر این است که می توانید با این میزان انرژی باتری ساعتها به وب‌گردی، گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی و بازی بپردازید. اما به طور کلی باتری می تواند انرژی لازم برای استفاده معمولی تا ۲ روز از گوشی را تامین نماید و از طریق پورت USB-C شارژ می شود. نکته مثبت اینجاست که این تلفن همراه از قابلیت شارژ سریع ۱۸ واتی و شارژ بی سیم نیز بهره می برد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *