دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ترفندهای حفظ رابطه عاشقانه زوجین در زندگی مشترک

  • محدثه خاکشور
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب با موضوع حفظ رابطه عاشقانه شما عزیزان را برای داشتن یک زندگی شیرین و رمانتیک راهنمایی می کنیم، شاید همسری هستید که دغدغه هایی زیادی بابت زندگی مشترک خود دارید و می خواهید آن را بهبود ببخشید، این متن می تواند به شما در این راه کمک نماید.

حفظ و نگهداری یک رابطه به مراتب مهم تر از ایجاد آن است، می توان این را برای هر رابطه ای مانند رابطه دوستی و .. دانست، اما رابطه عاشقانه و احساسی با همسر و شریک زندگی از اهمیت بالایی برخوردار است، گاهی می توان با یک پیام عاشقانه و هدیه ای هر چند ناچیز، گفتن جمله دوستت دارم گامی در حفظ رابطه عاشقانه خود برداشته باشید.

عشق اغلب اوقات افراد را در دام می اندازد و دلیل ازدواج بسیاری از جوانان می شود، اما پس از گذشت مدت زمانی به دلایلی شعله این عشق کمتر و کمتر می شود تا جایی که دیگر جز مشتی خاکستر سرد عشق به پایان رسیده باقی نمی ماند و زوج های جوان احساس می کند که دیگر همسرشان به آنها علاقه ای نداشته و در واقع ازدواج آنها از اول اشتباه بوده است، در صورتی که اگر رابطه آنها را با دقت موشکافی کنیم می بینیم که با انجام ندادن رفتارهایی برای اثبات عشق خود به یکدیگر این احساس را در طرف مقابل القا نموده اند که احساسی به یکدیگر ندارند و در حفظ رابطه عاشقانه خود عاجز مانده اند.

حفظ رابطه عاشقانه با همسر خود در زندگی

برای حفظ رابطه عاشقانه خود و شریک زندگی تان چند اقدام را حتما انجام دهید:
جهت روابط عاشقانه رفتارهایی شاید هر چند کوچک و غیر مهم اما موثر ” مانند خریدن یک شاخه گل، خریدن هدیه هر چند کوچک، پیام های کوتاه احساسی، یک جمله کوتاه و ساده اما تاثیر گذار دوستت دارم، یا جملات عاشقانه ای که شریک زندگی شما را احساس امنیت می بخشد که قلب کادو پیچ روز اول شما تغییری نکرده و تا ابد برای او باقی می ماند.
حفظ رابطه عاشقانه در زندگی مشترک با همسر خود

ایجاد ارتباط و سخن گفتن

با همسر وقت کافی صرف کرده و زمانی را هم برای گذراندن با او اختصاص دهید، با یکدیگر سخن بگویید و سعی کنید با سخنان محتوای قلبی خود را برای یکدیگر بیرون ریخته و اگر مشکلی دارد از آن باخبر شده و با احساس همدردی و ایجاد حس امنیت آن را برطرف کنید.
اغلب زوج ها بعد از گذشتن کمی از ازدواج دیگر مانند گذشته با یکدیگر سخن نمی گویند و از کلمات محبت آمیز در زندگی بهره نمی برند و این باعث می شود که شریک زندگی احساس کند احساس طرف مقابل نسبت به او تغییر کرده و دیگر مثل سابق او را دوست ندارد و این در روند حفظ رابطه عاشقانه خلل ایجاد می کند.
مراقبت و نگهداری از رابطه عاشقانه و دوستانه در زندگی مشترک با همسر خویش

سالگرد ازدواج فرصتی استثنایی

یکی از اتفاق های مهمی که در زندگی هر زوجی اتفاق می افتد و بهترین فرصت برای اثبات عشق خود به همسرتان می باشد، مراسم سالگرد ازدواج است، شما در این روز خاطره ساز و ارزشمند از ورود فرشته ی خوشبختی خود به زندگی تان اشاره می کنید و اینکه چقدر از بودن او در کنار خود در این لحظه شاد هستید.

ابراز احساسات

همیشه سعی نکنید علاقه خود را با خریدن کادوهای گران قیمت ثابت کنید و فقط در رفتار و کارهایتان این را به او بروز دهید، علاوه بر اینها گاهی فرد دوست دارد از زبان شما حرف دلتان را بشنود، ما انسان هایی اجتماعی هستیم و این اجتماعی بودن فقط از طریق واژه و حرف است که انتقال پیدا می کند، کلمات این واج های صدایی که در کنار هم در می آمیزند قدرت جادویی دارند که توان انجام هر کاری را به ما می دهند، شما با پوشیدن لباسی از کلمات زیبا و عاشقانه و البته تهیه یک کادوی کوچک متناسب با سلیقه ی او، در عصر یک روز زیبا، حتی در یک روز زمستانی کسل کننده او را سورپرایز کرده و لحظاتی شیرین را برای او و خود بسازید، او با احساس ارزشمند بودن برای شما دغدغه های فکری اش را دور ریخته و با ابراز علاقه متقابل سعی در حفظ رابطه عاشقانه دو طرفه شما بر می آید.
نگهداری و مراقبت از رابطه عاشقانه با همسر خود در زندگی
در واقع شما با بیان احساسات خود مانع از ایجاد رنجش و ناراحتی می شوید، زیرا هنگامی که ابراز علاقه صورت نمی گیرد، نسبت به یکدیگر حساس شده و حدس و گمان هایی را در ذهن خود ایجاد می نمایید که در طولانی مدت فاصله انداخته و این فاصله هر روز بیشتر می شود پس همین ابتدا قفل فاصله را بر در زندگی عاشقانه خود نزنید.

تماس عاطفی فیزیکی

با تماس های فیزیکی احساسی همچون «بوسیدن و گرفتن دست یکدیگر و در آغوش کشیدن هم» تاثیر خوبی بر احساس دو طرف می گذارد، طبق تحقیقات انجام شده تماس های فیزیکی احساسی میزان هورمون اکس توسین را افزایش داده و با تنظیم آن احساس علاقه و دوست داشتن را نیز تنظیم می نماید، در روابط میان دو همسر داشتن یک رابطه جنسی رضایتمند می تواند در کنار دیگر عوامل رابطه عاشقانه را حفظ کند.

حفظ رابطه عاشقانه و احساسی میان زن و شوهر در زندگی

زمانی را برای همسرتان اختصاص دهید

سعی کنید لحظه هایی شیرین و رمانتیک خلق کرده و با ایجاد فضایی دلچسب با یکدیگر دقیقه هایی پر از احساس و علاقه را بگذرانید، این ثانیه ها و دقیقه ها خاطره هایی شیرین را در بایگانی زندگی تان ثبت می کند که بعدها با یادآوری آن لبخند زیبایی بر لبتان نشسته و گل عشق زندگی شما را همیشه شاداب نگه می دارد و در نتیجه موجب تداوم و حفظ رابطه عاشقانه شما می گردد.

برای مثال می توانید در روزهای حتی غیر مهم با یکدیگر به سفر بروید، یا برای خوردن شام به رستوران رفته و کمی پیاده روی نموده و در این فرصت شاد باشید و لبخند زده و سخن بگویید، تمام این رفتارها موجب می شود استرس و سختی زندگی از تنتان بیرون برود و بیشتر توجه شما به زندگی عاشقانه تان باشد.

ایجاد و حفظ رابطه احساسی با همسر در زندگی مشترک

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

دیکتاتور نباشید

در مسیر زندگی خود در جاده ای دو طرفه موازی حرکت کنید، به این معنا دو طرفه که پا به پای همسر خود و با احترام به سلیقه و علاقه فردی او در زندگی گام بردارید، اگر مستبدانه فقط بخواهید زندگی مشترک به میل شما پیش برود و تمام خواسته های شما در آن انجام شود، با نادیده گرفتن نظر همسر خود داشتن زندگی عاشقانه را از خود سلب نموده اید.

راه حل بهتر این است که شما نیازهای همسر خود را بشناسید و به آن احترام بگذارید تا دلخوری و رنجش را پیش نیاورده و از پرخاشگری و رنجش جلوگیری نماید.

حفظ ارتباط عاشقانه و احساسی میان زن و شوهر در زندگی مشترک

هنگام مشکل مانند آب باشید

هر دوی شما انسان هستید و انسان جایز الخطاست، پس حتما پیش می آید لحظاتی که در آن زندگی شما دچار تنش شده و مشکلاتی به وجود بیاید، اما شما برای حفظ رابطه عاشقانه تان در این لحظه نباید مانند بنزین شعله را شعله ورتر کنید، بلکه باید مانند آبی باشید که باعث خاموشی شعله چه کم و یا چه زیاد آن شود، خوب است که این کار را همان ابتدای کار و جرقه خوردن انجام دهیم.

زندگی رینگ بوکس یا میدان جنگ نیست، با کلمات به جنگ یکدیگر نروید و به فکر برنده شدن نباشید، شما زمانی برنده اید که بتوانید زندگی عاشقانه خود را از طوفان خطرات و نا آرامی ها در امان نگه دارید، گذشته را زنده نکنید و با حفظ خونسردی نظرات یکدیگر را بشنوید و در هر شرایطی بودن خود را در کنار همسرتان اعلام کنید.

حفظ رابطه عاشقانه و صلح آمیز با خرید هدایا و کادو حتی بدون مناسبت

همدردی و تکیه گاه بودن در شرایط سختی

اگر مشکلی پیش آمد سعی کنید با یکدیگر و به کمک هم از این مشکل عبور کنید، بعضی اوقات ممکن است مشکلی برای یکی از زوجین اتفاق بیفتد، «فوت یک عزیز، بیماری یا حتی گاهی احساس افسردگی» در این شرایط و در این لحظات فرد روحیه ای حساس دارد و دلش می خواهد که با او همدردی شده تا احساس تنهایی نکند.

حفظ ارتباط عاشقانه با همسر و جلوگیری از اختلاف و نزاع

از همسر خود حمایت کنید

نوعی از ابراز احساسات گفتن دوستت دارم است، اما نوعی دیگر نیز وجود دارد مانند بیان قدرت های جاذبه همسرتان، ویژگی ها و داشته های مثبتی که شما آنها را می پسندید، در مراحل مختلف زندگی از او حمایت کرده و او را تشویق نموده و حضور همیشگی خود را در کنارش حفظ کنید و این امنیت خاطر بودن و ماندن را برای او به وجود بیاورید.

قدردان زحمات همسر خود باشید

یکطرفه به قاضی نروید، داشتن و حفظ رابطه عاشقانه را بر پایه فداکاری های خود ندانید، بلکه این را مدیون همسرتان باشید، اگر زندگی شیرین و عاشقانه ای دارید خدا را شکر نموده و از همسر خود تشکر کنید، بدانید که این خوشبختی نتیجه ی یک تعامل سالم دو طرفه بوده است.

نگهداری و مراقبت از رابطه عاشقانه با خرید کادو و هدایای کوچک و بزرگ

هر زمان زندگی را شیرین کنید

زندگی مانند کوه می ماند هرچه صدا بزنید، همان صدا به خود شما باز می گردد، در زندگی مشترک برای داشتن یک رابطه شیرین و دوست داشتنی باید ابراز احساسات کنید، مثلا اگر دوست دارید از همسر خود “دوستت دارم ” بشنوید پس باید جمله ی زیبای “دوستت دارم ” را به او بگویید، گاهی با یک تماس تلفی از محل کار خود به شریک زندگی تان بگویید که دلتان برایش تنگ شده است، هیچ چسبی نمی تواند مانند این جمله پازل های زندگی شما را به هم بچسباند و شکلی زیبا خلق کند.

حفظ رابطه احساسی و دوستانه با همسر با شیرین کردن لحظه ها

برطرف کردن نگرانی همسر خود از رقیبی در زندگی

به او اطمینان ببخشید که هیچ نفر سومی در زندگی شما وجود نخواهد داشت، و صندوقچه ی قلب شما تا ابد فقط و فقط از آن اوست، گاهی به خاطر علاقه زیاد ممکن است، این استرس در شریک زندگی شما به وجود آید پس این نگرانی را برای همیشه از او دور کنید و به این ترتیب در حفظ رابطه عاشقانه زیبای خود تلاش نمایید.

حفظ ارتباط عاشقانه و دوستانه با همسر و شریک زندگی خویش

پرهیز از خیانت

از خیانت بپرهیزید، خیانت به همسر بدترین ضربه ای است که خود شما بر پایه های زندگی عاشقانه تان وارد می کنید، با پی بردن همسر شما به خیانتی که انجام داده اید، دیگر اعتماد و علاقه نخست را نمی توانید به دست آورید، از زندگی عاشقانه خود لذت ببرید و با هیچ فرد دیگری قسمتش نکنید.

برای حفظ رابطه عاشقانه از خیانت بپرهیزید

در این مطلب به روش هایی جهت حفظ رابطه عاشقانه در زندگی مشترک پرداخته ایم، شما دو کبوتر عاشق که بعد از کلی تلاش و عاشق کشی به وصال رسیده و آشیانه ساخته اید، باید در نگهداری آن نیز همانقدر کوشا باشید. برخی از جوانان بعد از ازدواج می گویند این زندگی عاشقانه ای که من تو خیالم داشتم نیست، یا احساس می کنم دیگر دوستم ندارد، و یا … همه یک منشا دارد، و آن هم این است که بعد از ازدواج مشغله ی زندگی باعث می شود تا شما احساسات خود را بروز ندهید، از همین امروز شروع کنید و با خریدن یک شاخه گل و گفتن یک جمله عاشقانه به سمت زندگی عاشقانه گام بردارید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *