دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای گشاد کردن کفش تنگ و راحتی بیشتر با کفش های تنگ

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۸
  • ۰

چنانچه کفشی خریداری نمودید و بعدا متوجه شدید که با آن راحت نیستید و برای پای شما تنگ است راهکارهایی برای گشاد کردن این کفش وجود دارد. در این مطلب از آرگا با انواع روشهای گشاد کردن کفش تنگ آشنا خواهید شد.

هنگام خرید کفش سعی کنید که آن مناسب پای شما باشد. اما چنانچه کفشی خریداری نمودید و بعدا متوجه شدید که با آن راحت نیستید و برای پای شما تنگ است راهکارهایی برای باز کردن فضای کفش تنگ وجود دارد که با خواندن این مطلب از آرگا با آنها آشنا خواهید شد.

راهنمای کامل گشاد کردن کفش تنگ

  گشادتر کردن کفش تنگ

آیا تاکنون برای شما پیش آمده، کفشی چنان مجذوبتان کند که بدون توجه به کوچک بودن سایزش آن را خریداری کنید و بعد متوجه شوید برای پاهای شما تنگ است و با آن راحت نیستید؟ حالا پشیمانی فایده ای ندارد! نگران نباشید ما در این مقاله راهنمایی کامل از روش های جا بازکردن کفش تنگ و راحتی بیشتر با این کفش ها را برای شما عزیزان گرداوری نموده ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

انواع روشهای گشاد کردن کفش تنگ

استفاده از پلاستیک آب و فریزر

یک کیسه پلاستیکی را تا نصفه از آب پر کنید و محکم ببندید اگر کیسه نایلونی زیپدار باشد بهتر است. سپس این کیسه را درون هر لنگه کفش قرار دهید به نحوی که داخل کفش را کاملا پر کند. بعد ازانجام این کار، کفش های تنگ را در فریزر قرار داده تا آب یخ بزند. این کار سبب می شود کفش ها گشادتر شوند. قبل از پوشیدن کفش آن ها را حدود ۲۰ دقیقه در دمای محیط خانه یا اتاق قرار داده تا بتوانید کیسه ها را خارج کنید. چنانچه باز هم کفش ها تنگ بودند دوباره این عمل را تکرار نمایید. بهتر است این روش را برا کفش های گران قیمت به کار نبندید.

برطرف کردن مشکل کفش تنگ

پوشیدن جوراب کلفت و ضخیم

فقط برای کفش های چرم استفاده از این روش چاره کار است. در حالی که چند جوراب گرم و کلفت به پا دارید کفش هایتان را بپوشید. گرما و رطوبت ایجاد شده سبب کش آمدن قسمتهای تنگ کفش خواهد شد. در زمانی که کفش به پایتان است، پاها را حدود ۲۰ تا ۳۰ ثانیه به جلو عقب خم کنید و نگه دارید. در ادامه جوراب های کلفت را از پاهایتان درآورید و مجددا کفش را بپوشید. صبر نمایید تا خنک شود. دوباره کفش ها را با جوراب های معمولی بپوشید و این عمل را تکرار نموده تا کاملا کفش هایتان گشاد شود.

بهره گیری از اسپری الکل

این روش نیز می تواند سبب گشاد کردن کفش تنگ شود.در این روش درون یک اسپری را با ترکیب ۱/۲ آب و ۱/۲ الکل پر کنید. سپس داخل هر لنگه کفش این ترکیب را اسپری نمایید و حدود ۲۰ دقیقه کفش ها را بپوشید. البته روی قسمتهای تنگ کفش هم می توان این محلول را اسپری نمود. طریقه دیگر این است که یک جفت جوراب پنبه ای را در حالی که به الکل آغشته است، پایتان کنید و سپس کفش ها را بپوشید تا موقعی که الکل خشک شود.  چنانچه لازم شد چند بار این کار را تکرار کنید.

  •  آرون گروپس

کفش تنگ و مشکلات آن

مراجعه به متخصص

اگر کفش های گران قیمتی دارید بعضی کفاشی ها یا شرکتهای تولید کفش ابزار و امکاناتی دارند که به صورت تخصصی می توانند کفش های تنگ را گشادتر نمایند. هرچند هزینه ای متحمل خواهید شد اما ارزشش را دارد.

استفاده از گشاده کننده کفش

این روش برای کفشهای چرمی کاربرد دارد. گشاد کننده کفش وسیله ای چوبی شبیه پا بوده و با تنظیماتی که دارد سبب کش آمدن کفش می گردد. که برای هر لنگه از کفش نیز مناسب است. چنانچه این دستگاه را ندارید به کفاشی مراجعه کنید.

جادار نمودن کفش

پوشیدن کفش در منزل

به نظر راحتترین روش است. چنانچه کفش ها بیش از حد تنگ نباشند در خانه آن ها را بپوشید و با کفش هایتان راه بروید تا به تدریج با پای شما هماهنگ شود یا به اصطلاح جا باز کند. احتمالا چند روزی طول بکشد پس باید صبور باشید.

استفاده از جوراب رول شده

تعدادی جوراب را به شکل رول درآورده و درون کفش قرار دهید حدود یک شب تا صبح صبر کنید. بعد نتیجه این روش را مشاهده نمایید.

رفع مشکل تنگی کفش

استفاده از جو

گاوچران ها از این راهکار قدیمی برای گشاد تر کردن چکمه هایشان بهره می بردند. در این روش دانه جو یا هر دانه ای که آب را جذب می کند درون پلاستیکی ریخته و مقداری آب روی انها بریزید. سپس  پلاستیک مذکور را داخل کفش تنگ قرار دهید. دانه ها با جذب آب متورم شده و به اصطلاح پف می کنند و سبب می شوند کفش گشاد تر شود.

استفاده از روزنامه خیس

در این روش داخل کفش را با تعدادی روزنامه خیس مچاله شده پر کنید ولی مراقب باشید کفش حالت غیر طبیعی پیدا نکند. اگر احساس کردید شکل کفش کج شده روزنامه ها را خارج سازید و طوری عمل نمایید که فرم کفش حفظ شود. اجازه دهید روزنامه ها و کفش خشک شوند سپس روزنامه ها را بیرون اورید و کفش ها را بپوشید تا ببینید گشادتر شده است یا نه؟ در این روش نیز می توان از فریزر کردن بهره برد تا اثرگذاری بیشتری مشاهده شود. البته می توان از جوراب خیس نیز استفاده کرد.

گشاد کردن کفش تنگ

استفاده از سیب زمینی

در این روش درون هر لنگه کفش یک سیب زمینی قرار دهید و حدود یک شب صبر نمایید تا صبح نتیجه آن را مشاهده نمایید. اندازه سیب زمینی را طوری انتخاب نمایید که بتواند کمی سبب کش آمدن کفش شود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *