دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بیوگرافی مسعود ده نمکی و گذری به زندگی هنری و شخصی وی

  • محدثه خاکشور
  • ۹ دی ۱۳۹۸
  • ۰

شاید با نام مسعود ده نمکی آشنا بوده و نام او را بسیار شنیده باشید، در این مطلب بیوگرافی مسعود ده نمکی کارگردان و نویسنده فیلم های بسیاری از جمله فیلم سینمایی پرفروش اخراجی ها و معراجی ها ارائه داده ایم.

مسعود ده نمکی نویسنده کارگردان، روزنامه نگار و فعال سیاسی می باشد، او همچنین مجری برنامه « چهل سیزده» با موضوعی در مورد نزاع آمریکا و ایران از شبکه چهار سیما بوده است، در این مطلب به بیوگرافی مسعود ده نمکی این شخصیت فعال هنری و سیاسی می پردازیم.

مسعود ده نمکی کارگردان، نویسنده، روزنامه نگار، و فعال سیاسی ایرانی می باشد، او سال ۱۳۴۸ تولد یافت، او تا سن ده سالگی در شهر اهر در آذربایجان شرقی ساکن بوده و پس از آن به تهران کوچ می کنند، مادر او اهل اهر بوده است، اما پدرش از روستای ده نمک شهرستان اراک بوده است.

وی مدرک علوم سیاسی از دانشگاه آزاد اسلامی کسب نموده است، ایشان در سال ۱۳۶۴ هنگامی که شانزده ساله بودند سابقه سه سال حضئر در جبهه را دارند، پس از آن در واحد گزینش آزادگان مشغول به فعالیت می گردد.

بیوگرافی مسعود ده نمکی کارگردان زندانی ها و اخراجی ها

بیوگرافی مسعود ده نمکی و زندگی شخصی او

مسعود نمکی کارگردان فیلم اخراجی ها متاهل بوده و دارای دو دختر با اسامی فاطمه و حنانه می باشد، او در مورد دخترش و تجربه ای قدیمی مبنی بر دوست و صمیمی بودن با فرزند خمو می گوید، او هم با دختر خود نیز چنین است یعنی رفیق و صمیمی. او دختر خویش را انسانی معتقد، با شخصیتی منتقد بیان می دارد که یکی از این سوژه های مورد نقد آثار پدرش می باشد.

دختر ایشان خانم ده نمکی در فیلم اخراجی های ۱ نقش کودکی را که داخل کمد بود را ایفا می نماید، که توسط امین حیایی در فیلم نجات داده می شود.

شرح زندگی مسعود ده نمکی کارگردان و نویسنده فیلم معراجی ها و زندانی ها

  •  آرون گروپس

آغاز فعالیت ده نمکی

مسعود ده نمکی در سال ۱۳۸۶ با آغاز فعالیت دولت آقای احمدی نژاد و نابودی زمان اصلاح طلبان فیلم بلند خویش با اسم اخراجی ها را تهیه نمود، که البته مورد توجه و پسند مردم قرار گرفت، به طوریکه که حدود ۲.۵ میلیارد از حاصل فروش آن بود.

سپس او اخراجی ها ۲ و اخراجی ها ۳ را در ۱۳۸۷ و ۱۳۹۰ عرضه نمود، و با اعتراضی از سوی خانواده ای شهید که فیلم اخراجی ها برگرفته از زندگی او بود، و نویسنده ای که عقیده داشت از اثر وی کپی برداری گشته است مواجه شد.

شرح زندگی مسعود ده نمکی کارگردان و نویسنده و فعال سیاسی

فعالیت سیاسی مسعود ده نمکی

بیوگرافی مسعود ده نمکی فعالیت های متفاوت و گوناگونی علاوه بر کارگردانی و نویسندگی او را شامل می شود، از جمله فعالیت او در انصار حزب الله به عنوان عضوی فعال در دهه هفتاد می باشد، در کنار روزنامه نگاری در نشریه یالثارات و تعدادی دیگر از نشریه ها، سردبیر و مدیر مسئول نشریه های جبهه، شلمچه و ماهنامه « صبح دو کوهه» بوده است، ایشان در زمان دولت اصلاحات نقشی موثر در سازماندهی تجمع های انصار حزب الله ایفا می کرده که در سال ۱۳۷۵ از این حزب بیرون آمده است و دیگر هیچ نقش و مسئولیتی در ان ندارد.
این کارگردان در واقع اصولگرا می باشد، او در زمان قدرت اصلاحات یکی از منتقدهای دولت خاتمی و مرحوم رفسنجانی بود، او فرهنگنامه ای ۸۰ جلدی با عنوان «فرهنگنامه اسارت و آزادگان» تهیه نموده است، آغاز مستند سازی این مجموعه از زمان فعالیت در واحد گزینش باز می گردد.
زندگینامه مسعود ده نمکی از فیلنامه نویسان و کارگردانان ایران

ده نمکی در حزب الله

آقای ده نمکی در ۱ فروردین ۱۳۹۰ هنگام نیمه شب، مصادف با زمان تحویل سال نو، با همکاری یکی از شخصیت های مهم شورای هماهنگی نیروهای حزب الله به نام حسین الله کرم، در مقابل سفارت کشور بحرین واقع در تهران سخنرانی را ایراد نموده است که موضوع آن به کارکرد حکومت بحرینی به اعتراض کنندگان به خاطر دانشجویان بسیجی بوده است.

وبلاگ شخصی ده نمکی و متنی با عنوان «توبه نامه»

مسعود ده نمکی با قرار دادن متنی با عنوان« توبه نامه» از کارکرد و اعمال سابق خود و روند و روش سید علی خامنه ای در وبلاگ خصوصی خویش دوری و برائت جست، اما این متن بی هیچ شرح و بیانی همراه با دیگر مطالب و وبلاگ خویش حذف گردید، بعد از کمی وی در قالبی تازه از وبلاگش هک شدن وبلاگ خود را به وسیله ی «دوستان طرفدار آزادی بیان» دانست و اظهار بی اطلاعی نمود که قرار گرفتن این متون را از سوی خود رد نمود.
بیوگرافی مسعود ده نمکی از فعالان سیاسی در انصار حزب الله

حادثه انفجار در سر صحنه فیلمبرداری«معراجی ها»

در زمان فیلمبرداری «معراجی ها» که ساخته مسعود ده نمکی است، در تاریخ ۱۸ دی ماه سال ۱۳۹۳ در شهرک سینمایی دفاع مقدس تهران، هنگام صبح انفجار سرصحنه که با مواد  منفجره تی ان تی جان ۵ نفر را گرفت و ۳ نفر را زخمی نمود، محمد جواد شریفی راد مسئول جلوه های ویژه که ماده منفجره کنار ماشین او به یکباره منفجر گشت، از دیگر جان باختگان این حادثه مهدی مرادی نژاد، جمشید احسانی فر، رضا فرجی که در کنار ماشین مشغول مهیا نمودن صحنه فیلمبرداری بودند و همچنین علی اکبر رنجبر مدیر شهرک سینمایی دفاع مقدس تهران می باشند.
در مورد هزینه و سرمایه گذاری های مبهم و پر از شک به هنر فیلم های سینما و تلویزیون چنین عقیده دارد که سرمایه هایی بزرگ با هدف و از پیش تعیین شده ورود پیدا می کند، در واقع فیلم هایی که مورد حمایت این سرمایه گذاران قرار می گیرد، موضوع مورد نظر آنها را حاوی می باشد.
زندگینامه مسعود ده نمکی کارگردان و نویسنده مطرح کشور

گفته مسعود ده نمکی در مورد « هپکو»

و اما بیان ایشان در مورد مسئله «هپکو» چنین است که: « کسانی که تفکر سرمایه داری و الگوی توسعه آن شکلی را در جامعه باب کردند، امروز دارند در مورد هپکو سخن می گویند، یعنی خود دزدها داد می زنند آی دزد! چون خریدار دارد، الان هم که فراگیر شده، چون شبکه های اجتماعی و رسانه های جدید همه دارند در این مورد حرف می زنند.»

نظر اکبر عبدی در مورد ده نمکی

اکبر عبدی هنرپیشه مطرح و با سابقه تلویزیون و سینما در مورد آقای ده نمکی نیز می گوید:«ده نمکی آدم با اعتماد به نفسی است و وقتی از من درخواست بازی در کارهایش را می کند من هم، جون می دانم کارش را با اعتماد به نفس پیش می برد، قبول می کنم. مسعود ده نمکی خالص و با اعتماد به نفس است، هم کارگردانی می کند و هم اجازه می دهد که بازیگر از خودش بروز بدهد.»

زندگینامه مسعود ده نمکی کارگردان و فعال سیاسی

مستندهای مسعود ده نمکی

  • فقر و فحشاء « سال ۱۳۸۲»
  • کدام استقلال؟ کدام پیروزی؟ « سال ۱۳۸۳-۱۳۸۵»

سریال های مسعود ده نمکی

  • دارا و ندار « سال ۱۳۸۸»
  • معراجی ها « سال ۱۳۹۳»

فیلم های سینمایی مسعود ده نمکی

  • اخراجی ها «سال ۱۳۸۶»
  • اخراجی ها ۲ «سال ۱۳۸۷»
  • اخراجی ها ۳ « سال ۱۳۸۹»
  • رسوایی « سال ۱۳۹۱»
  • رسوایی ۲ « سال ۱۳۹۴»
  • معراجی ها« سال ۱۳۹۲»
  • زندانی ها«سال ۱۳۹۷»

شرح زندگی مسعود ده نمکی فعال سیاسی و کارگردان فیلم پر ماجرای رسوایی ها

بیوگرافی مسعود ده نمکی از کارگردانان محبوب و توانای سینمای کشور

بیوگرافی مسعود ده نمکی کارگردان و نویسنده ایرانی

شرح زندگی مسعود ده نمکی کارگردان و نویسنده فیلم اخراجی ها

زندگینامه مسعود ده نمکی از فعالان سیاسی در انصار حزب الله

بیوگرافی مسعود ده نمکی از کارگردانان و نویسندگان مطرح و محبوب سینمای کشور

زندگینامه مسعود ده نمکی نویسنده و فعال سیاسی مطرح ایرانی

شرح زندگی مسعود ده نمکی کارگردان فیلم زندانی ها و معراجی ها

شرح زندگی مسعود ده نمکی کارگردان و نویسنده فیلم معراجی ها

زندگینامه مسعود ده نمکی نویسنده و کارگردان مشهور و مطرح سینما

بیوگرافی مسعود ده نمکی خالق دو اثر محبوب رسوایی و اخراجی ها

در این مطلب شما را با بیوگرافی مسعود ده نمکی یکی از کارگردانان و نویسندگان مطرح آشنا می نماییم که نه تنها در این زمینه بلکه، در زمینه های سیاسی نیز فعالیت داشته و فعال می باشند که اخراجی ها یکی از فیلم های معروف و پروفروش ساخته ایشان می باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *