دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه کمپوت چند میوه معرکه خانگی با دو آموزش متفاوت

  • ندا خوشرو
  • ۸ آذر ۱۳۹۸
  • ۰

در این مطلب طرز تهیه کمپوت چند میوه خوشمزه و خوش طعم را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار دادیم که امیدواریم از تهیه این کمپوت خوش طعم در منزل نهایت لذت را ببرید.

کمپوت ها از انواع میان وعده های خوشمزه و لذیذ محسوب می شوند و شما می توانید آن ها را جایگزین مناسبی برای میوه ها کنید. کمپوت را می توانید به کمک میوه های مختلف نظیر گلابی و سیب و … تهیه نمایید همچنین می توانید برای تهیه این کمپوت می توانید از چند میوه استفاده نمایید و کمپوتی خوشمزه را از ترکیب میوه های مختلف تهیه نمایید.

طرز تهیه کمپوت چند میوه با دو روش مختلف

اگر شما در یخچال میوه های اضافه ای دارید می توانید برای جلوگیری از خراب شدن میوه ها کمپوت میوه های مختلف را تهیه نمایید و از این خوراکی مغذی به عنوان میان وعده یا دسر استفاده نمایید همچنین تهیه کمپوت در منزل بهداشتی تر است و بهتر است کدبانوهای عزیز با آموزش ساخت کمپوت چند میوه و کمپوت سیب و کمپوت گلابی و کمپوت گیلاس آشنا باشند.

طرز تهیه کمپوت چند میوه

روش اول ( دستور تهیه کمپوت چند میوه با ماندگاری کوتاه مدت )

کمپوت چند میوه را می توانید از ترکیب میوه های مختلف تهیه نمایید که این کمپوت دارای طعم و مزه بی نظیری می باشد و اگر شما تمایل دارید کمپوت را طی چند روز تهیه نمایید بهتر است با توجه به مراحلی که در ادامه ذکر شده است برای ساخت کمپوت چند میوه اقدام نمایید.

دستور تهیه کمپوت چند میوه

مواد لازم 

  • میوه های دلخواه : به مقدار لازم
  • شکر : به مقدار دلخواه
  • آب : به ازای هر یک کیلو میوه یک لیوان
  • گلاب : در صورت تمایل

روش تهیه کمپوت چند میوه خوش طعم 

  •  آرون گروپس

ابتدا میوه های مورد نظر خود را تهیه نمایید و آن ها را به خوبی بشویید سپس میوه ها را به صورت کامل خشک نمایید. اگر تمایل دارید برای تهیه کمپوت چند میوه از میوه هایی نظیر توت فرنگی استفاده نمایید باید کلاهک سبز آن را جدا نمایید.

توجه داشته باشید که برای تهیه کمپوت گیلاس و آلبالو نیازی به درآوردن هسته ها نمی باشند ولی باید هسته های بزرگ میوه هایی نظیر هلو و زردآلو و شلیل و … را خارج نمایید و پوست شلیل را بگیرید ولی نیاز به گرفتن پوست زردآلو و شلیل نیست.

اگر تمایل دارید کمپوت را به کمک میوه هایی نظیر سیب و گلابی تهیه نمایید بهتر است پوست و دانه های وسط آن ها را بگیرید سپس میوه را تکه تکه نمایید و از آن ها برای تهیه کمپوت استفاده نمایید.

کمپوت چند میوه

بعد از اینکه میوه ها را آماده کنید می توانید برای تهیه کمپوت با ماندگاری کوتاه مدت درون قابلمه ای را آب کنید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد سپس به ازای هر یک کیلو میوه یک لیوان آب درون قابلمه بریزید و میوه ها را به ترتیب زمان پخت آن ها درون آبی که به دمای جوش رسیده است بریزید تا به صورت کامل پخته شوند.

زمان پخت سیب و گلابی بیشتر است بنابراین باید آن ها را در ابتدا درون قابلمه بریزید و زمان پخت توت فرنگی کمتر است بنابراین باید آن را در انتها درون قابلمه بریزید. اگر تمایل دارید کمپوت را به کمک میوه هایی نظیر شلیل و هلو و زردآلو و توت فرنگی و سیب و گلابی تهیه نمایید ابتدا باید سیب و گلابی را درون قابلمه بریزید و بعد از گذشت ۵ دقیقه هلو و شلیل و زردآلو را به میوه ها بیفزایید و بعد از گذشت ۵ دقیقه دیگر نیز توت فرنگی را به مخلوط میوه ها بیفزایید و بعد از اینکه همه میوه ها پخته شدند شکر را به آن ها بیفزایید و اجازه دهید تا کمپوت چند جوش دیگر بزند.

دستور تهیه کمپوت میوه

برای خوش طعم تر شدن کمپوت می توانید می توانید مقداری گلاب به آن بیفزایید سپس حرارت گاز را خاموش کنید و قابلمه را در دمای محیط قرار دهید تا کمپوت خنک شود سپس کمپوت تهیه شده را به مدت ۳ تا ۴ روز در یخچال نگهداری کنید و آن را مصرف نمایید.

دستور تهیه کمپوت چند میوه

روش دوم ( دستور تهیه کمپوت چند میوه با ماندگاری طولانی )

برای جلوگیری از خراب شدن کمپوت چند میوه می توانید آن را به صورتی تهیه کنید که ماندگاری طولانی تری داشته باشد همچنین برای تهیه این نوع کمپوت باید از میوه های سالم و بدون زدگی و له شدگی استفاده نمایید.

دستور تهیه کمپوت با میوه های مختلف

مواد لازم 

  • میوه های دلخواه
  • شکر : به مقدار لازم
  • آب : به ازای هر یک کیلو میوه یک لیوان

طرز تهیه کمپوت چند میوه خوشمزه 

برای تهیه کمپوت چند میوه ابتدا میوه ها را بشویید و آن ها را خشک نمایید سپس میوه ها را به روشی که در مرحله قبل گفته شد بپزید و میوه های پخته شده را درون شیشه ای با درب فلزی و استریل شده بریزید.

برای استریل کردن شیشه ها ابتدا آن ها را بشویید.

شستن شیشه

سپس شیشه ها را درون آب جوش قرار دهید و بعد از چند دقیقه شیشه ها را از درون آب جوش خارج کنید.

قرار دادن شیشه در آب جوش

بعد از اینکه حرارت شیشه از بین رفت آن را به خوبی خشک کنید.

روش تهیه کمپوت

 درون شیشه ها را به صورت کامل با میوه پر نمایید. درون قابلمه ای مناسب مقداری آب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا به دمای جوش برسد سپس حرارت گاز را خاموش نمایید و شکر را به صورت آرام آرام به آب اضافه کنید و مخلوط شکر و آب را هم بزنید تا شربت اشباع شده ای حاصل شود و شکر به خوبی درون آب حل شود سپس اجازه دهید تا شربت به خوبی خنک شود و آن را روی میوه های موجود در شیشه ریخته و شیشه را به کمک شربت به صورت کامل پر کنید.

در این مرحله از طرز تهیه کمپوت چند میوه درب شیشه ها را محکم بندید و آن ها را درون قابلمه ای بزرگ با فاصله مناسب بچینید و درون قابلمه آب سرد بریزید توجه داشته باشید که سطح آب باید تا یک سانت زیر درب شیشه ها برسد سپس قابلمه را روی حرارت گاز با شعله متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا آب به دمای جوش برسد و بعد از به جوش آمدن آب برای مخلوط گیلاس و آلبالو باید به مدت ۱۰ دقیقه صبر نمایید و برای مخلوط میوه هایی نظیر شلیل و هلو و زردآلو به مدت ۱۵ دقیقه باید صبر کنید همچنین برای مخلوط سیب و گلابی باید به مدت ۲۰ دقیقه صبر نمایید تا میوه ها به صورت کامل پخته شوند.

دستور تهیه کمپوت چند میوه

در این مرحله حرارت شعله گاز را خاموش نمایید و بعد از خاموش کردن حرارت درب شیشه ها را مجددا محکم کنید و اجازه دهید تا سرد شوند سپس شیشه ها را درون کابینت قرار دهید و هر زمان که به کمپوت نیاز داشتید آن ها را باز نمایید.

توجه داشته باشید که در روش طرز تهیه کمپوت چند میوه با ماندگاری بالا بهتر است میوه هایی که زمان پخت یکسانی دارند را با یکدیگر ترکیب نمایید.

دستور تهیه کمپوت چند میوه

با استفاده از روش هایی که برای طرز تهیه کمپوت چند میوه در این مطلب ذکر شد می توانید کمپوت با طعم بی نظیری را تهیه نمایید و مزایای مفید این میان وعده یا دسر خوشمزه برای بدن بهره مند شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *