دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

افزایش مقاومت ناخن و جلوگیری از شکنندگی ناخن ها

  • فاطمه فلاح
  • ۲ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

ناخن ها از کراتین ساخته شده اند. برای اینکه ناخن های شما سالم تر و مستحکم بمانند، استفاده از رژیم غذایی مناسب می تواند به افزایش مقاومت ناخن کمک بسیار زیادی کند.

برای داشتن ناخن هایی زیبا و مقاوم، باید نکاتی زیادی را رعایت کنیم. در این مقاله به شما راهکارهایی را برای افزایش مقاومت ناخن آموزش می دهیم. با ادامه مطلب همراه ما باشید.

روش های تقویت ناخن ها

همه خانم ها دوست دارند ناخن هایی زیبا،محکم داشته باشند، زیرا به ظرافت و زنانگی دست های آن ها می افزاید. در طی فعالیت های روزمره ممکن است ناخن ها در معرض آسیب قرار بگیرند و پیش از اینکه متوجه آن شویم می بینیم که ناخن ها ضغیف، خشک و شکننده شده اند. روش های بسیار ساده ای وجود دارد که به افزایش مقاومت ناخن کمک می کند.

ناخن ها از کراتین ساخته شده اند، کراتین همان پروتئینی است که در ساختار موها نیز وجود دارد. برای اینکه ناخن های شما سالم و مستحکم بمانند، کافی است در رژیم غذایی خود، غذاهای سرشار از پروتئین مانند گوشت و تخم مرغ را قرار دهید. علاوه براین خوردن مصرف سبزیجات و میوه ها به دلیل داشتن ویتامین ها و موادمعدنی لازم به رشد و افزایش مقاومت ناخن کمک می کند.

روش های افزایش مقاومت ناخن

۱.استفاده از روغن نارگیل

یکی از بهترین راه ها برای تقویت ناخن ها استفاده از روغن می باشد، زیرا حاوی چربی اشباع است، به مرطوب نگه داشتن ناخن ها کمک می کند و در نتیجه از عفونت آنها پیشگیری می کند. شما می توانید روغن نارگیل ولرم را مستقیما به ناخن هایتان بمالید و ۵ دقیقه آن را به آرامی ماساژ دهید. این کار باعث بهبود جریان خون در ناخن می شود. این کار را سه بار در روز می توانید انجام دهید.

هم چنین شما می توایند چند قطره آبلیمو را به یک چهارم فنجان روغن نارگیل ولرم اضافه کنیدو و ناخن هایتان را قبل از خواب به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در آن قرار دهید. در طول شب از دستکش استفاده کنید. اگر از این روش به طور مداوم استفاده کنید، ناخن های سالم و مقاوم تری خواهید داشت.

افزایش استحکام ناخن ها با روش های طبیعی

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

۲. روغن زیتون

یکی از روش های افزایش مقاومت ناخن استفاده از روغن زیتون می باشد. روغن های گرم می توانند کیفیت و بافت ناخن را بهتر کنند. مقدار مساوی روغن جوجوبا، روغن زیتون و روغن بادام را با هم ترکیب کنید و آنها را گرم کنید، مراقب باشید دستتان نسوزد. سپس با استفاده از تکه های پنبه، روغن ها را به ناخن هایتان بمالید. اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند تا به بافت ناخن ها نفوذ و آنها را به خوبی تغذیه کنند.

رشد سریع ناخن ها با روغن زیتون

۳. استفاده از روغن ویتامین E

معمولا علت ضعیف شدن ناخن ها کمبود رطوبت و خشکی می باشد. برای اینکه ناخن هایتان همیشه مرطوب بمانند، می توانید از روغن ویتامین E استفاده کنید.               روغن ویتامین E، ناخن را تغذیه می کند و به تقویت آن کمک می کند. برای این کار کافی است، روغن ویتامین E را از کپسول آن خارج کنید، به ناخن هایتان بزنید و به آرامی آن را ماساژ دهید تا جریان خون در آنها افزایش یابد. این کار را به مدت سه روز در هفته باید انجام دهید تا نتیجه دلخواه خود را ببینید. از کپسول ویتامین E می توانید به صورت خوراکنی نیز استفاده کنید.

زیبایی و استحکام ناخن ها با روش های خانگی

۴. سرکه سیب

سرکه سیب یک درمان بسیار موثر برای افزایش مقاومت ناخن است. سرکه سب دارای مواد مغذی زیادی مانند آهن، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و … است که استیک اسید و    اسید مالیک نیز دارد که برای پیشگیری از عفونت ناخن ها بسیار مفید می باشد. شما می توانید به میزان برابر، آب و سرکه سیب خام تصفیه نشده را با هم ترکیب کنید و ناخن ها را به مدت ۵ دقیقه در آن قرار دهید و سپس کوتیکول های ناخن را به آرامی عقب بزنید. (کوتیکول یا پوستک، همان پوست نازکی است که در ابتدای رویش ناخن وجود دارد.)

مقاوم شدن ناخن ها با سرکه سیب

۵. استحکام و زیبایی ناخن ها با آبلیمو

آبلیمو به تقویت و درخشان شدن ناخن ها کمک می کند. سه قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری آبلیمو ترکیب و آن را گرم کنید، و مراقب باشید دستتان نسوزد. با استفاده از یک تکه پنبه، آن را به ناخن های خود بمالید و در طول شب از دستکش استفاده کنید.

هم چنین شما می توانید آبلیموی تازه را با مقدار مساوی روغن آرگان مخلوط کنید و ناخن ها را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آن قرار دهید. هر دو راهکار پیشنهادشده را به مدت دو تا سه هفته و هر روز انجام دهید.

افزایش مقاومت ناخن ها با آبلیمو

۶. تخم مرغ

اگر شما ناخن های ضعیف و شکننده ای دارید، ما به شما برای افزایش مقاومت ناخن استفاده از زرده تخم مرغ را پیشنهاد می کنیم. زرده تخم مرغ را با شیر ترکیب کنیدو چند دقیقه ناخن های خود را با آن ماساژ دهید و سپس با آب ولرم آن را بشویید. زرده تخم مرغ، رطوبت مورد نیاز ناخن را به خوبی تامین می کند.

مقاوم شدن ناخن ها

۷. تقویت سریع ناخن ها با وازلین

وازلین می تواند به تقویت ناخن ها کمک فراوانی کند و ناخن های شما را سفت و محکم کند. برای اینکار ابتدا دست ها را با آب و صابون بشویید سپس مقداری وازلین را بر روی ناخن ها و کل دست ماساژ دهید، اجازه دهید ۵ دقیقه بماند و بعد آن را با آب و صابون بشویید.

تقویت سریع ناخن ها با وازلین

۸. آب پرتقال

آب پرتقال دارای ویتامین C و اسید فولیک است که برای رشد و تقویت ناخن ضروری است. شما می توانید آب پرتقال تازه تهیه کنید و ناخن ها را به مدت ده دقیقه در آن قرار دهید و سپس آن ها را آب گرم بشویید. بعد از خشک کردن  حتما از یک مرطوب کننده استفاده کنید. این روش را یک بار در روز تکرار کنید تا نتیجه مطلوب خود را بگیرید.

رشد و تقویت ناخن ها با آب پرتقال

۹. افزایش طول ناخن ها با سیر

سیر خواص بسیار زیادی دارد. اگر شما از سیر برای ناخن های خود استفاده کنید         می توانید شاهد رشد و تقویت سریع ناخن های خود باشید. یک حبه سیر تازه را به مدت پنج دقیقه ناخن های خود ماساژ دهید و اجازه دهید یک ساعت بماند. سپس ناخن ها را با آب ولرم بشویید و لیموترش تازه را بر روی ناخن های خود بمالید.

افزایش طول ناخن ها با سیر

۱۰.شیر

شیر به دلیل وجود ویتامین ها و مواد معدنی می تواند به تقویت و افزایش مقاومت ناخن کمک کند. شما برای اینکار باید ابتدا مقداری شیر را گرم کنید و ناخن ها را به مدت ۱۰ دقیقه در آن قرار دهید و سپس با آب گم آن را بشویید.

افزایش مقاومت ناخن با استفاده از شیر

۱۱. مقاوم شدن ناخن ها  با جوش شیرین

جوش شیرین به افزایش مقاومت ناخن کمک بسیار زیادی می کند. شما می توانید یک قاشق جوش شیرین را به یک فنجان آب گرم اضافه کند و ناخن ها را ۵ تا ۱۰ دقیقه در این محلول قرار دهید. سپس ناخن ها را خشک نموده و با یک کرم مرطوب کننده آنها را ماساژ دهید.

مقاوم شدن ناخن ها با جوش شیرین

۱۲. رشد سریع ناخن ها با روغن کرچک

روغن کرچک نه تنها به تقویت و رشد ناخن ها کمک می کند، بلکه با عفونت های قارچی نیز مبارزه می کند. چند قطره روغن نعناع را با مقداری روغن کرچک ترکیب کنید و نمک اپسوم را به آن اضافه کنید. ناخن هایتان را به مدت ۱۰ دقیقه درون این محلول قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید.

رشد سریع ناخن ها با روغن کرچک

۱۳. استحکام ناخن ها ناخن با حنا

حنا به تقویت و رشد ناخن ها کمک می کند.

زیبایی و استحکام ناخن ها با حنا

شما باید مقداری پودر حنا را در آب خیس کنید و اجازه دهید یک روز بماند، سپس با استفاده از چوب پنبه حنا را بر روی ناخن های خود بمالید و بگذارید ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بماند بعد با آب ولرم بشویید  و بر روی ناخن های خود کرم مرطوب کننده بمالید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *