دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

بررسی دلایل کند شدن اینترنت و روش های رفع مشکل

  • ساناز براتی
  • ۷ آبان ۱۳۹۸
  • ۰

استفاده از اینترنت وای فای در بین کاربران رواج زیادی دارد اما ممکن است در هنگام استفاده از آن با کند شدن سرعت روبه رو شویم . عوامل زیادی از جمله مکان قرار گرفتن دستگاه وای فای، اتصالات وای فای، دانلود، وجود اپلیکیشن های اضافی و اشتراک نامناسب باعث کندی سرعت اینترنت می شوند.

امروزه کمتر کسی پیدا می شود که با اینترنت و وای فای سرو کار نداشته باشد. وای فای ارتباطی قوی بر پایه اینترنت و شبکه است که به صورت بی سیم استفاده می شود و از محبوبیت زیادی بین کاربران برخوردار است. گاهی اوقات عواملی بر سرعت اینترنت تاثیر گذارند و باعث کند شدن آن می شوند.

عوامل کند شدن سرعت اینترنت

افراد زیادی در دنیای امروز وجود دارند که به صورت آنلاین زندگی می کنند، و داشتن ارتباطی سریع برایشان از همه چیز مهم تر است. موارد زیادی وجود دارند که باعث کاهش سرعت اینترنت وای فای می شوند، که در این مقاله آنها را بیان می کنیم.

کاهش سرعت اینترنت

اتصال وای فای

اولین گزینه که در هنگام کند شدن سرعت اینترنت باید مورد بررسی قرار بگیرد، اتصال وای فای است. گاهی اوقات عواملی همچون ضعیف بودن سیگنال اینترنت، کامپیوتر یا لپ ناب شما به جای اتصال به مودم خانگی ممکن است به شبکه ای دیگر وصل شده باشد. البته این حالت زمانی اتفاق می افتد که اتصال خودکار به ابنترنت فعال شده باشد.

افت سرعت اینترنت

سخت افزار و تنظیمات روتر

گاهی اوقات مودم دچار مشکل شده که با ریست کردن آن هنگام داشتن اینترنت ضعیف می توان مشکل را برطرف کرد.

دانلود

دانلود کردن باعث کند شدن سرعت اینترنت می شود. به ویژه وقتی فایلی را از طریق بیت تورنت دانلود میکنید سرعت کاهش می یابد. با قطع کردن دانلود سرعت اینترنت شما بالا می رود.

  •  آرون گروپس

کند شدن سرعت اینترنت

وجود اپلیکیشن و پلاکین های اضافی

تبلیغات و برنامه های در حال اجرا در پس ضمینه باعث کاهش پهنای باند شده و سرعت اینترنت را کم می کند. برای مقابله با آن تمام نرم افزار های اضافی را ببندید و حتی الامکان یک مسدود کننده تبلیغات (Ad Blocker) نصب کنید. این کار به طور موقت سرعت اینترنت را افزایش می دهد.

اشتراک نامناسب

ممکن است شما از یک اینترنت کند استفاده کرده باشید. که در این صورت باید به فکر تهیه سرویسی بهتر باشید. در غیر اینصورت سرعت اینترنت خود را در سایت Speedtest.net چک کنید و اگر سرعت پایین تر از چیزی بود که خریداری کرده اید با پشتیبانی اینترنت خود تماس بگیرید.

عوامل موثر برکاهش سرعت اینترنت

موقعیت مکانی دستگاه وای فای

خیلی از کاربران به مکان قرار گرفتن دستگاه وای فای خود اهمیت نمی دهند که همین مساله باعث کند شدن سرعت اینترنت می شود. قرار دادن دستگاه وای فای در پشت اشیاء، روی زمین و یا درون قفسه بسته باعث افت سرعت می شود. با تغییر مکان وای فای سرعت اینترنت خود را بالا ببرید. بهتر است وای فای در مکان های باز و ارتفاع زیاد قرار گیرد.

کم شدن سرعت اینترنت

شلوغ بودن کانال وای فای

شهر ها و آپارتمان ها در بیشتر موارد با صدها شبکه اینترنت وای فای احاطه شده اند. که این شبکه ها مقداری از ظرفیت کانال وای فای را اشغال می کنند و در نهایت پهنای باند کمتری برای استفاده سایرین باقی می ماند.

کند شدن سرعت اینترنتدر این صورت باید کانال وای فای خود را تغییر دهید که بیشتر روترها این عمل را به شکل خودکار انجام می دهند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *