دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دریافت ویزای روسیه چه شرایطی دارد؟ و به چه مدارکی نیاز دارید؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۸
  • ۰

روسیه از جمله کشورهایی است که برای دریافت ویزای آن نیازی به وقت مصاحبه ندارید اما با این وجود دریافت ویزای روسیه دارای پروسه خاص خود است که تمامی این مراحل باید با راهنمایی کارگزار ویزا انجام شود.

همانطور که می دانید قبل از اقدام به دریافت ویزا باید بدانید که از چه نوع ویزای برای سفر به کشور روسیه بهتر است استفاده کنید برای گردشگران ایرانی ویزای توریستی با مدت زمان اعتبار چهارده روز تا یک ماهه مناسب است و پیشنهاد می شود در صورت امکان اقدام به دریافت این ویزا کنند. دریافت ویزای روسیه نسبت به سایر کشورها راحت تر است زیرا این ویزا مصاحبه ندارد و شما می توانید از طریق مراجعه به دفاتر اقدامات دریافت ویزای خود را انجام دهید. همانطور که می دانید برای دریافت این ویزا باید مدارک رزرو هتل و هواپیما را ارائه دهید تا بتوانید برای مدت یک ماه این ویزا را دریافت کنید.

دریافت ویزای روسیه برای متقاضیان:

همانطور که بیان شد برای دریافت ویزای چهارده روزه در روسیه باید بلیط رفت و برگشت هواپیما را به سفارتخانه ارائه دهید تا ویزای خود را برای همین تاریخ دریافت نمایید. برای دریافت کردن ویزای یک ماهه این کشور نیز باید بلیط رزرو هتل و هواپیما را داشته باشید نکته قابل توجه این است که بعد از اینکه ویزای خود را دریافت کردید و قصد تغییر تاریخ و زیاد کردن مدت زمان اقامت را داشته باشید این کار امکان پذیر نخواهد بود. همچنین بعد از ورود به این کشور نمی توانید نوع ویزای خود را به دلخواه تغییر دهید برای ورود به این کشور نیز باید از طریق مسکو اقدام کنید.

ویزای توریستی روسیه

مدرک مربوطه:

برای اخذ ویزای روسیه چه مدارکی نیاز است؟ مدارک لازم برای دریافت ویزای روسیه شامل مدارک شناسایی است همچنین بعد از ارائه این مدارک باید هزینه های لازم را پرداخت کنید که با توجه به میزان ارز این قیمت ها متفاوت خواهد بود.

نحوه دریافت ویزای روسیه

  • پاسپورت شش ماه اعتبار
  • عکس پرسنلی دو قطعه
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • رزرو بلیط هتل
  • بلیط رفت و برگشت
  • فرم تعهد نامه

ویزای یک ماهه روسیه

برای نوزادان و کودکان نیز باید پاسپورت جداگانه دریافت کنید مسافران بالای ۱۶ سال باید با حق امضای خود ویزایشان را دریافت کنند در غیر این صورت ویزا به آن ها تعلق نمی گیرد. در صورتی که از طریق دعوت نامه اقدام به دریافت ویزای این کشور کنید نیاز به مراجعه به کارگزاری ندارید.

  •  آرون گروپس

ویزای روسیه چگونه دریافت کنیم

یکی دیگر از مراحل دریافت این ویزا تعهدنامه است که طی آن فرد متقاضی متعد به بازگشت از روسیه خواهد شد و باید این فرم توسط او پر شود تا رای دریافت ویزای روسیه اقدام کند. پروسه دریافت و صدور این ویزا در صورتی که مدارک تمکیل باشد طی هست روز کاری است و ویزاهای فوری ۳ روزه نیز صادر خواهند شد. برای اطلاع از هزینه پاسپورت نیز می توانید به لینک درج شده مراجعه نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *