دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

نحوه دریافت قبض برق با ۴ روش متفاوت و ساده

  • فاطمه میرزایی
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۸
  • دیدگاه‌ها برای نحوه دریافت قبض برق با ۴ روش متفاوت و ساده بسته هستند

در صورت حذف قبوض کاغذی و جایگزینی روش های الکترونیکی، امکان دریافت قبض برق به روش های سنتی منسوخ خواهد شد، در ادامه قصد داریم شما را با روش های جدید دریافت قبوض برق آشنا نماییم.

امروزه با گسترش تکنولوژی و پیشرفت سریع دنیای اینترنت دیگر نیازی به روش های قدیمی پرداخت قبوض مختلف وجود ندارد، بلکه به آسانی و خیلی سریع می توان از طریق خدمات اینترنتی اقدام به دریافت قبوض و پرداخت آن کرد، در این مطلب روش های مختلفی از دریافت قبوض برق را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

روش های پرداخت و دریافت قبض برق

اخیرا مشاهده و دریافت قبوض برق از طریق پیامک و سامانه تلفنی، اپلیکیشن همراه برق و سایت شرکت برق امکان پذیر است، بنابراین مشترکین باید اطلاعات خود را در سامانه ثبت نام نمایند، لذا افرادی که ثبت نام نکرده باشند، به دلیل نرسیدن قبض به دستشان و عدم پرداخت، بعد از دو ماه برق آنها قطع خواهد شد. از این رو در ادامه توضیحات کاملی در این زمینه در اختیارتان قرار خواهیم داد.

دریافت قبض برق

با دستور وزیر نیرو مبنی بر حذف قبوض کاغذی، پرداخت قبوض از طریق روش های قدمی منسوخ شده و انجام این کار، با روش های الکترونیک میسر خواهد بود و در نتیجه مشترکان پس از دریافت قبوض باید به صورت آنلاین اقدام به پرداخت آن نمایند. حال در اینجا به ذکر  ۴ روش برای دریافت قبوض برق پرداخته ایم که می توانید با این شیوه ها آشنا شوید.

دریافت قبوض برق از طریق پیامک

به منظور دریافت قبض، لازم است در ابتدا، شناسه قبض تان را به صورتی که در تصویر مشاهده می کنید (۱*عدد ۱۳ رقمی شناسه قبض) به شماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ ارسال نمایید و بعد از چند ثانیه پیامی برای شما ارسال می شود که نشان می دهد در سامانه عضو شده اید. در زیر با این نمونه پیامک آشنا می شوید :

  •  آرون گروپس

دریافت قبض برق

همانطور که در نمونه پیامک بالا مشاهده کردید، پیامی برای شما ارسال می شود، مبنی بر اینکه ثبت نام شما با موفقیت انجام شده است.

اکنون بعد از گرفتن این پیامک، خیالتان راحت باشد که در هنگام صدور قبض، شناسه قبض و شناسه پرداخت فورا برای شما ارسال خواهد شد که در این صورت می توانید به صورت آنلاین و به روش هایی که وجود دارد، نسبت به پرداخت سریع آن اقدام کنید. در تصویر زیر، نمونه قبض برق به صورت پیامکی را ملاحظه می کنید.

نحوه دریافت قبوض برق

دریافت قبوض برق از طریق سایت (tbtb.ir)

برای دریافت و پرداخت قبوض به این روش، در ابتدا وارد سایت شرکت برق استان محل زندگی خود شده و در قسمت پرداخت قبض، صفحه ای را مشاهده خواهید کرد که قسمت های خالی را مانند تصویر زیر پر کنید، در این روش شما تنها نیاز به شناسه آن دارید.

دریافت قبض برق+عکس

بعد از وارد کردن شناسه قبض برق و نیز کد امنیتی مانند مثالی که در تصویر بالا مشاهده کردید، می توانید با کلیک بر روی گزینه نمایش، تصویر قبض خود را به صورت کامل مشاهده نمایید، حال شما می توانید آن را پرینت، ذخیره و یا پرداخت نمایید.

دریافت و پرداخت قبوض

استفاده از سامانه تلفن گویای ۱۵۲۱ برای دریافت قبض برق

روش ساده دیگری نیز برای دریافت قبوض برق وجود دارد و آن از طریق سامانه ۱۵۲۱ می باشد که در این روش، بعد از برقراری تماس، درخواست شماره قبض شده و سپس بعد از وارد کردن عدد ۱۳ رقمی شناسه، مبلغ پرداختی قبض تان اعلام می شود که در صورت داشتن رمز دوم کارت بانکی که با روش دریافت آن در مطالب قبلی آشنا شدید، می توانید به راحتی مبلغ قبض تان را پرداخت کنید.

دریافت قبوض از طریق اپلیکیشن همراه برق

برای این روش دریافت و پرداخت قبوض، حتما لازم است تا اپلیکیشن موردنظر را بر روی گوشی خود نصب کنید. (در حال حاضر فقط نسخه اندرویدی این برنامه وجود دارد و در آینده نیز نسخه IOS آن طراحی خواهد شد)

اکنون بعد از نصب و اجرای برنامه، می توانید به قسمت پرداخت قبض رفته و با وارد نمودن شناسه قبض و یا اسکن کد بر روی قبض قدیمی، قادر به مشاهده مبلغ بدهی خود خواهید شد، در این روش نیز همانند روش های قبل، امکان پرداخت مبلغ قبض طراحی شده است.

نکته : نرم افزار همراه برق نیز همانند پرداخت از طریق سایت برای استان های مختلف به صورت جداگانه طراحی شده است و مشترکان می توانند با ورود به سایت شرکت برق در استان خود، نسخه اصلی را دریافت و اجرا کنند. در صورت تمایل همواره می توانید با مراجعه به قسمت اطلاعات عمومی، از دیگر مطالب مفید ارائه شده در این بخش دیدن نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
دیدگاه‌ها برای نحوه دریافت قبض برق با ۴ روش متفاوت و ساده بسته هستند دیدگاه برای این نوشته