دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه قارچ کبابی خوشمزه و خوش طعم به سبک حرفه ای ها

  • محدثه خاکشور
  • ۲ مهر ۱۳۹۸
  • ۰

در این متن آموزش آشپزی طرز تهیه قارچ کبابی را آورده ایم، که بی شک یکی از پر خاصیت ترین و خوشمزه ترین مواد خوراکی می باشد، که کبابی کردن آن می تواند برای رژیمی ها یک ایده عالی بوده، و البته یک پیش غذای خوش طعم نیز به حساب آید.

کبابی کردن یکی از روش های تهیه مواد غذایی به حساب می آید، که هم طعم خوبی برای غذا به وجود می آورد، و هم اینکه مزایا و خواص بسیاری دارد، که برای سلامتی مفید بوده و برای افرادی که می خواهند لاغر شوند یا منع مصرف چربی و غذاهای روغنی دارند، می توانند در رژیم غذایی خود انواع غذاهای کبابی را جای دهند، یکی از این مواد خوراکی که کبابی آن بی نهایت مفید و سودمند بوده، و البته خوشمزه می باشد، قارچ است، در ادامه مطلب طریقه ساخت قارچ کبابی را برای شما بازگو می کنیم.

برای رسیدن به تناسب ایده آل و کاهش چربی های اضافی موجود در دور کمر، باسن و شکم تا حالا رژیم های زیادی را مانند رژیم سیب زمینی، تخم مرغ، سوپ کلم و … شنیده اید، و از انواع داروهای گیاهی و غیر گیاهی که دکتر برای شما تجویز نموده است، بهره برده اید، اما پیشنهاد خاص آرگا در این آموزش، بهره مندی از رژیم قارچ کبابی می باشد، و البته قارچ سرخ شده توصیه متخصصان تغذیه نمی باشد، می توان برای مصرف سالم قارچ از آن در غذاهایی همچون سوپ قارچ، کوکوی قارچ و قارچ سوخاری می توانیم استفاده کنیم. در ادامه طرز تهیه قارچ کبابی را همراه با فواید جالب قارچ گفته ایم.

طریقه تهیه قارچ کبابی پیش غذایی مفید و خوشمزه

از فواید و مزایای قارچ فقط به بیان چند نکته مهم و با ارزش اشاره می کنیم، مانند:

  • قارچ به دلیل نداشتن کلسترول و چربی، کلسترول خون را پایین می آورد، و به جهت دارا بودن پروتئین های کم چرب باعث می شود کلسترول هایی که مورد استفاده قرار گرفته اند در بدن بسوزند، و در نتیجه بین کلسترول های بد و خوب اعتدال برقرار گردد، و از سکته قلبی جلوگیری می نماید.
  • قارچ به دلیل میزان بالایی از آهن که در خود دارد، برای افرادی که دچار کم خونی هستند، پیشنهاد مناسبی باشد.
  • قارچ انسولین طبیعی دارد، که برای قند خون کارکرد پانکراس، و کبد سودمند بوده و یاری می کند، و برای مبتلایان به دیابت مفید است.
  • قارچ حاوی مقدار بسیاری کلسیم بوده، که در سلامت استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان فوق العاده می باشد.

طرز تهیه قارچ کبابی مفید و سودمند برای مبتلایان به دیابت

مواد مورد نیاز

  • ۸ عدد قارچ
  • یک قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۲ عدد لیمو ترش
  • به میزان لازم  فلفل سیاه و نمک

نحوه تهیه قارچ کبابی خوشمزه و خوش طعم

طرز تهیه قارچ کبابی خوشمزه در منزل

برای کبابی کردن قارچ، از قارچ هایی سالم و بدون تیرگی و زدگی، هم اندازه یکدیگر و البته کمی درشت استفاده کنید، قارچ ها را باید با یک دستمال خیس و مرطوب خوب تمیز کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

سپس در صافی گذاشته، و با آب سرد آنها را می شویید، و با دستمال خشک و تمیزی آنها را خشک کرده، و درون بشقاب قرار می دهید.

آب دو عدد لیموترش موجود را درون کاسه ای گرفته، و هسته های آن را نیز بیرون می آورید، و آب لیمو را به همراه روغن زیتون و مقداری فلفل سیاه و نمک بر روی قارچ ها داخل کاسه ای ریخته و به خوبی با یکدیگر ترکیب می کنید، تا قارچ ها طعم دار شوند.

طرز تهیه قارچ کبابی خوشمزه سودمند برای سلامتی

در این مرحله از طرز تهیه قارچ کبابی روی کاسه را با سلفون می پوشانید و به عرض یک ساعت در یخچال قرار می دهید، تا به خوبی طعم بگیرند، بعد از طی مدت زمان مقرر کاسه قارچ ها را از یخچال خارج ساخته، قارچ ها را به سیخ کشانده، و روی اجاق گاز یا کباب پز کباب می نمایید

و در آبکش قرار می دهیم و خیلی سریع آبکش می کنید و با دستمال آشپزخانه آن ها را کاملا خشک می کنیم و در بشقابی می چینید، اگر سایز قارچ ها خیلی بزرگ است می توانید آن ها را نصف کنید، قارچ ها را داخل کاسه ای می ریزید.

طرز پخت و کبابی کردن قارچ کبابی مفید برای بدن

و آب لیمو ترش ها را داخل کاسه ای می گیرید و هسته های داخل آن را خارج می کنید و آب لیمو ها را روی قارچ ها می ریزید و روغن زیتون و کمی نمک و فلفل سیاه روی قارچ ها می ریزید و با هم مخلوط می کنید تا قارچ ها با طعم ها آغشته شود.

و روی کاسه محتوی قارچ ها و طعم دهنده ها سلفون می کشید و به مدت ۱ ساعت داخل یخچال می گذارید تا مزه دار شوند. سپس کاسه محتوی قارچ ها را از داخل یخچال بیرون می آورید و قارچ ها را به سیخ می کشید و یا روی کباب پز یا روی اجاق گاز قارچ ها را کباب می کنید و میل می کنید.

روش تهیه قارچ کبابی با اجاق گاز و کباب پز خوشمزه و بی نظیر

قارچ مواد خوراکی خوشمزه ای می باشد، که در اکثر غذاها به کار می رود، ما در اینجا طرز تهیه قارچ کبابی را بیان کرده ایم، امیدواریم مورد پسند شما قرار بگیرد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *