دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های کیش و تفریحات مهیجی که در انتظار شماست

  • مریم صبوری
  • ۸ آذر ۱۳۹۸
  • ۰

دیدنی های کیش، یکی از پر مسافر ترین مکان ها جزیره کیش می باشد کسانی که اهل تفریح های متفاوت هستند این سفر انتخاب خوبی برای آن هاست و تجربه ای دل انگیز و پرخاطره را برای خود و خانواده رقم خواهند زد. که شما دوستان را با مکان های گردشگری کیش آشنا خواهیم کرد.

کیش از پر مسافر ترین جزیره های خلیج فارس می باشد که در دو دهه اخیر بیش از دو هزار هکتار از زمین های جزیره جنگل کاری شده است. افرادی که اهل تفریح و مسافرت هستند می توانند از سفر رفتن به کیش یک سفر به یاد ماندنی تجربه ای برای خودشان بسازند این نقطه سالانه حدود یک میلیون گردشگر از آن بازدید می کنند بیشتر مکان های دیدنی کیش شگفت انگیز است که طبیعت در طی سال های طولانی آن را به وجود آورده است که دست بشر تغییراتی را در آن ایجاد کرده است. از مناطق گردشگری کیش زیبا می توان به چند نمونه اشاره کرد: جاده کرانه، پیست دوچرخه سواری، شهر زیر زمینی، پارک دلفین، کشتی یونانی، روستای باغو، درخت لور، بوستان آهوان، گذر هنرمندان، ورزش المپیک، تنیس، فوتبال، شطرنج، بیلیارد، اسکواش، پولینگ، مجموعه آکواریوم و ده ها مکان دیدنی دیگر که در ادامه مطلب در مجله آرگا توضیح داده می شود به شما معرفی می کنیم.

جاذبه های گردشگری و دیدنی های کیش

ایران یکی از کشور های زیبای سراسر عالم می باشد که دارای ۴ فصل زیبا با جلوه ای خاص است. جزیره کیش یکی از جزایر خلیج فارس نیلگون که در استان هرمزگان شهرستان بندر لنگه است که اکثرا به عنوان یک جزیره توریستی با جاذبه های جدید می شناسند که دارای مکان های فراوانی است که ما می خواهیم از این دیدنی های کیش بهترین هایش را به شما معرفی نماییم.

جاذبه گردشگری کیش

اسکله تفریحی کیش

این اسکله در ساحل جزیره کیش قرار دارد که دارای سکویی چوبی و زیبا است که شما عزیزان را به سمت آب های نیلگون خلیج فارس هدایت می کند این مکان جزء بهترین مناطق گردشگری کیش به شما می رود که منطقه مناسب برای پیاده روی و امکانات تفریحی زیادی مثل: قایقرانی، جت اسکی، کافه، رستوران، مراکز تفریحی و سینما و کلوپ دریایی می باشد که توسط متخصصان ایرانی ساخته شده است.

گردشگری جزیره کیش

کشتی یونانی

یکی دیگر از مناطق گردشگری کیش کشتی یونانی است که بسیار معروف است. این کشتی متعلق به کشور یونان است که به صورت کاملا اتفاقی در سال ۱۳۴۵ در بستر خلیج فارس فرو می رود. این کشتی زیبا از جاذبه های معروف است که به گل نشسته و پوسیده شدن ناحیه پایینی آن را سبب شده است  این کشتی حاوی ذخایر نفتی فراوانی بوده است که به دلیل مه آلود بودن و نبودن فانوس دریایی علت به گل نشستن است.

  •  آرون گروپس

گردشگری کیش زیبا

پارک تفریحی دلفین ها

این مجموعه شامل فضای سبز با گونه های مختلف فراوان گیاهی در ایران است. که حدود صد هکتار در جنوب شرق جزیره کیش قرار دارد و جزء تماشاترین پارک های تفریحی در منطقه خاورمیانه به شمار می رود در این مجموعه انواعی از دلفین ها و شیر دریایی و گربه دریایی و گراز و پنگوئن نگه داری می شود که گیاهانی مانند: درخت لور، اوکالیپتوس، آکاسیا، بنجامین و ۲۵ گونه از کاکتوس و سایر گیاهان دیگر در این جزیره بی نظیر است وجود دارد.

جاذبه گردشگری جزیره کیش

خانه بومیان

خانه بومیان کیش از اماکن گردشگری می باشد که قدمتی دویست و پنجاه ساله دارد به موزه تبدیل شده است. که تاریخ و آداب و رسوم و فرهنگ منحصر به فرد بومیان را نشان می دهد. مشارکت آن ها در بخش گردشگری به خانه بومیان کیش تبدیل شده که تمامی اتاق ها و فضاهای خانه با معماری سنتی بازسازی شده و سبک زندگی در ۸۰ سال قبل که به ۱۲۰۰ متر مربع دارد.

شهر حریره

شهر حریره یکی از جاذبه های گردشگری کیش محسوب می شود. و مساحت آن به ۱۲۰ هکتار می رسد و در قسمت شمال این منطقه بندرگاه وجود دارد، امروزه شهر باستانی نمای از بین رفته یک شهر وجود دارد که سقف و دیوار های به جا مانده شامل سه قسمت مجزا خانه اعیانی، حمام و بخش صنعتی و کارگاهی تقسیم می شوند که قدمتش به هشتصد سال و شهری بزرگ و آباد در کیش است. ساحل شمالی در دوران ساسانیان و اوایل دوران اسلامی باز می گردد حتما از این شهر قدیمی بازدید کنید و تاریخ جزیره را از نزدیک لمس کنید.

مکان تفریحی کیش

کاریز کیش

یکی دیگر از مناطق گردشگری کیش کاریز کیش است که دیدنش را نباید از دست داد ارتفاع آن ۴۵ متر است. معنی اصطلاح کاریز همان قنات است که حدود ۲۰۰ سال قدمت دارد و تقریبا ۱۵ متر از سطح زمین قرار دارد از زیبایی این کاریز می توان به سقف ۸ متری آن که پر از صدف و مرجان و سنگواره هاست نام برد که مکان هایی مانند: عکاسخانه، چایخانه، صنایع دستی دارد.

مکان گردشگری جزیره کیش

آکواریوم های بزرگ کیش

این جاذبه دیدنی و زیبا که آکواریوم پهناور کیش نام دارد از گونه های بسیاری از ماهیان را در خود نگه داری می کند. در این زیستگاه زیبا و چشم نواز ماهی های مختلفی دارد که در این مکان امکان غواصی و سوار شدن بر قایق های شیشه ای وجود دارد و می توانید از نزدیک این مکان تماشایی را مشاهده نمایید.

جزیره هندورابی

این جزیره در ۲۵ کیلومتری جزیره زیبای کیش است. جزیره هندورابی مساحتی حدوده ۲۳ کیلومتر مربع دارد که دارای بلند ترین ارتفاع ۲۹ متر است در این جزیره روستایی به نام هندرابی وجود دارد که در قرن ۱۵ میلادی در اختیار پرتقالی ها بوده و به عنوان پایگاه نظامی و تجاری مورد استفاده قرار گرفته است. طبق سرشماری ۱۹۰ نفر جمعیت دارد که عرب یا ماهیگیر هستند.

گردشگری های کیش

کشتی سواری

در خلیج فارس از جاذبه های تفریحی کیش می توان به کشتی های شبانه که شام و موسیقی زنده و جنگ های شادی از مهمانان پذیرایی می کنند و کشتی آکواریومی که مسافران را به محل زندگانی آبزیان می برد و می توانید از نزدیک این موجودات دریایی را نظاره گر باشید.

جذابیت های کیش

پارک ساحلی سیمرغ

این پارک جزء سیزدهمین جاذبه های گردشگری کیش محسوب می شود که در جنوب شرقی قرار دارد این پارک با مجموعه هتل ها و دلفیناریوم همسایه است که با مساحت پانزده هزار متر مربع کیفیتی عالی با چشم اندازی با طراوت از ساحل ساخته شده است که در محدوده بین جاده ای دوچرخه سواری قرار دارد. در این پارک فضا هایی برای بازی که شامل: پارک لوه ها، زمین ورزشی، مسیر پیاده روی، پینگ پنگ، پیست اسکیت وبدمینتون و … وجود دارد که در این پارک لحظات خوشی را می توانید همراه با خانواده داشته باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *