دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه پودر گوجه فرنگی با استفاده از حرارت فر و نور خورشید

  • مینا سعادتی
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

پودر گوجه کاربرد زیادی دارد و می توانید برای چاشنی غذای خود و یا با انواع ادویه جات مخلوط کنید و در غذای خود استفاده کنید پودر گوجه فرنگی بهترین طعم را دارد. در ادامه مطلب و طرز تهیه پودر گوجه فرنگی همراه ما باشید.

طرز تهیه پودر گوجه فرنگی آسان و کاربرد زیادی برای انواع درست کردن غذا را دارد. تهیه پودر گوجه کار چندان دشواری نمی باشد گوجه را از وسط نصف کنید و زیر نور خورشید قرار داده و اجازه دهید تا چند روز آب گوجه تبخیر و کاملا خشک شود. حتی می توانید این گوجه های خشک شده را پودر کنید و در انواع چاشنی های خود از جمله خورش مرغ، سس مایونز، انواع سوپ مورد استفاده قرار دهید و یا مقداری از پودر گوجه را با ادویه های همچون زنجبیل، نمک، فلفل، پیاز و سیر مخلوط کنید و یک ادویه شیرین و خوش طعمی به دست می آید.

طرز ساختن پودر گوجه به روش آسان

طرز تهیه پودر گوجه فرنگی در منزل

در بسیاری از کشورها از گوجه فرنگی خشک شده زیاد استفاده می کنند. بیشتر در تهیه غذاهای ایتالیایی همچون پیتزا و پاستا پودر گوجه نقش مهمی دارد و مورد استفاده آنها قرار می گیرد. با توجه به اینکه گوجه را خشک می کنیم همه خواص و ویتامین های خود را حفظ کرده و طعمی هم که دارد روز به روز قوی و خوش مزه تر می شود. در ادامه مطلب با دو دستور تهیه پودر گوجه فرنگی با فر و نور خورشید همراه ما باشید.

مواد لازم

  • گوجه فرنگی درشت و رسیده: به مقدار لازم
  • پودر سیر و پودر آویشن: به میزان لازم
  • نمک: به مقدار کافی

دستور تهیه پودر گوجه فرنگی

 

دستور تهیه پودر گوجه با فر

ابتدا گوجه فرنگی خود را به خوبی بشویید و آنها را از وسط نصف و به صورت برش های ورقه ای در بیاورید بعد روی آنها نمک یا پودر سیر و … بریزید.

  •  آرون گروپس

سپس آنها را در ظرفی بچینید سعی کنید با فاصله بچینید تا روی هم قرار نگیرند. بعد زیر آن ظرفی قرار دهید و دمای فر خود را بالا برده و به مدت ۱۵ دقیقه داخل فر بگذارید

آنگاه در فر را باز کنید و آنها را برگردانید و آب گوجه ها که در ظرفی جمع شده بود را روی سمت دیگر گوجه ها بریزید. دوباره در مدت زمان ۱۵ دقیقه بگذارید و اجازه دهید که آب گوجه بخار شود. اگر گوجه های شما تغییر شکل دادند نگران نباشید بعد خشک شدن شکل دوباره خود را می گیرد.

سپس بگذارید بدون درپوش حدود نیم ساعت بیرون بماند بعد آنها را جمع کنید. آن ها را در یک کیسه مانند زیپ لاک قرار دهید و هواگیری کنید بعد در یخچال بگذارید.

سپس بعد دو روز آن را بیرون آورده و بگذارید هوا بخورد، بعد از خشک شدن آن مطمئن شوید. چون اگر رطوبتی داشته باشد امکان کپک زدن آن ها وجود دارد.

 طرز تهیه پودر گوجه فرنگی

مواد لازم

گوجه فرنگی: ۲ کیلو گرم

دستور تهیه پودر گوجه با نور خورشید

ابتدا گوجه های ترش و سالم را به صورت حلقه ای برش داده و داخل سبد یا یک پارچه ای تمیز پهن کنید. یک تور نازک روی آن بیندازید. گوجه ها را طوری قرار دهید که روی هم قرار نگیرند. بعد دو سه روز که نور آفتاب به آنها خورد و خشک شدن گوجه ها را پودر نماید. سپس به آن نمک بزنید و به جای رب می توان در انواع غذای خود استفاده کنید.

 

روش ساخت پودر گوجه

امیدواریم از طرز تهیه پودر گوجه فرنگی نهایت استفاده را برده باشید و بتوانید در انواع غذای خود استفاده کنید. برای ایجاد طعم متفاوت تر در انواع غذا می توانید با دستور تهیه سس سالسا و سس گوجه فرنگی نیز آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *