دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های ابوظبی و مکان های گردشگری و جذاب این شهر مدرن شده

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳ بهمن ۱۴۰۲
  • ۰

ابوظبی یکی از مناطق دیدنی و پر جاذبه ای است که دارای تفریحات بسیار مختلفی است و مقصدی برای گردشگران خارجی و توریست ها است دیدنی های ابوظبی شامل جاذبه های تاریخی و چشم اندازهای طبیعی بسیاری است.

ابوظبی پایتخت مدرن و به روز امارت است شهری با جاذبه های هیجان انگیز که یکی از نقاط تجاری مهم در ایالت متحده عربی محسوب می شود در این شهر مراکز تجاری مهمی وجود دارند که بهتر است از آن ها دیدن کنید. از دیگر دیدنی های ابوظبی می توان به مسجد شیخ زاید اشاره کرد مسجدی با معماری باشکوه و مجلل که در ملت های اسلامی کمتر چنین معماری باشکوهی دیده شده است این مسجد از گنبدهای سفید و طلایی که بسیار زینتی هستند تشکیل شده است و در منبت کاری های آن نیز از سنگ های قیمتی استفاده شده است.

برج های ابوظبی

دیدنی های ابوظبی برای گردشگران:

بیشتر تورهای مسافرتی که در شهر ابوظبی تشکیل می شوند امکانات تفریحی و رفاهی مختلفی را برای متقاضیان خود فراهم می کنند و از این رو موجب شده اند تا گردشگران زیادی از اینگونه جاذبه ها دیدن کنند. در این بخش با جاذبه های دیدنی بسیار جالب در شهر ابوظبی آشنا خواهید شد که علاقه مندان زیادی را تا کنون به خود جذب کرده است.

پارک وحش امارات :

به منظور تماشای گونه های متنوع جانوری از سراسر دنیا پارک وحش امارات گزینه بسیار مناسبی است که از خرس سیبری گرفته تا حیواناتی مانند فیل، زرافه و گور خر آفریقایی در این پارک وجود دارد و همچنین گونه های نادر و در حال انقراض مانند گربه وحشی عربی، غزال آفریقایی، ببر سیبری و …هم وجود دارد.

برج های اتحاد :

برج اتحاد از دیگر مکانهای دیدنی ابوظنی می باشد که شامل پنج برج است و بلندترین آن ۳۰۸ متر ارتفاع دارد  و با رفتن به طبقه بالا این برج یعنی طبقه ۷۴ ام می توانید یک نمای ۳۶۰ درجه بی نظیری از ساحل و کل شهر ابوظنی را ببینید و یک کافه نیز در این طبقه وجود دارد که می توانید چای را به یک روش سنتی به نام high tea نوش جان کنید.

فروشگاه ها و مراکز خرید :

خرید کردن یکی از مفرح ترین کارها در بین اکثر افراد می باشد که شهر ابوظنی دارای فروشگاه و مراکز خرید مجلل و زیبا هستند و که در این مراکز خرید برندهای معتبر و کالاهای باکیفیت زیادی وجود دارد که پرطرفدارترین مراکز خرید : یاس مال، دالما مال، موشریف مال و غیره می باشند.

موزه لوور :

یکی از مکان های دیدنی ابوظنی موزه  لوور است که  این موزه در بین گردشگران طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است و واقع شده در شمال شهر ابوظنی است که به منظور بازدید از این موزه باید به سمت شمالی این شهر، بین بندر زائد و جزیره ابوجبیل بروید و ساعت کاری این موزه از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۸ می باشد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

بلوار ساحلی کورنیش ابوظبی:

یکی از جاذبه های دیدنی آبی در ابوظبی که دارای تابستان های زیبایی است و از جمله جاذبه های دیدنی آن می توان به فضای سبز، فواره های آبی، آلاچیق های زیبا و جذاب، دوچرخه سواری و … اشاره کرد. این منطقه یکی از دیدنی های ابوظبی است و دارای چشم اندازهای ساحلی بسیار متنوع و جذاب می باشد.

جاذبه های ابوظبی

پارک مرکزی مشرف ابوظبی:

پارکی که خستگی راه و سفر را از تن هر کسی می برد این پارک دارای باغچه های زینتی و زیبا است فضای سبز این منطقه نیز دارای جذابیت های زیادی است یکی از لذت هایی که می توانید در این پارک مشاهده کنید تفرج در آن به ویژه در هنگام غروب خورشید است.

مناطق تاریخی ابوظبی

دهکده میراث ابوظبی:

این دهکده یکی از دیدنی های ابوظبی است و با وجود بناهای قدیمی و باستانی که در آن دیده می شود علاقه مندان زیادی دارد در این دهکده می توانید با نحوه زندگی مردم ابوظبی بیشتر آشنا شوید و سنت و آداب و رسوم مردمان این مناطق را از نزدیک خواهید دید. یکی از جذابیت هایی که با سفر به این دهکده می توانید از آن لذت ببرید استفاده از سوغاتی ها و صنایع دستی ان است.

خانه فرهنگی ابوظبی

ساحل یاس ابوظبی:

یکی از مجلل ترین و معروف دیدنی های ابوظبی که با نام جزیره یاس از آن یاد می شود سواحل ماسه ای، آلاچیق های شیشه ای و لوکس، به همراه ورزش های آبی این منطقه از جمله جذابیت های آن محسوب می شوند. در این سواحل می توانید از تفریحات آبی همچون قایق رانی، والیبال ساحلی، کایاک سواری، بدنسازی استفاده کنید و با سرو نوشیدنی های خوش طعم لذت خود را دو چندان کنید.

سواحل خاص ابوظبی

تور کویر گردی در ابوظبی:

در این تورها می توانید تفریحات لذت بخشی را تجربه کنید تماشای شن زارها برای هر ماجراجویی می تواند تجربه ای متفاوت باشد که در ابوظبی است. بیشتر گردشگران در این منطقه از غذاهای محلی نیز استقبال می کنند همچنین یکی از جذابیت های این کویر تماشای غروب است.

دیدنی های ابوظبی

قصر امارات ابوظبی:

قصری که یکی از دیدنی های ابوظبی است و به لحاظ معماری به برج خلیفه نزدیک است این برج دارای دروازه های طاق دار است و از ۱۱۴ گنبد ساخته شده است این قصر یکی از جاذبه های مدرنی است که می توانید در ابوظبی مشاهده کنید.

معماری زیبای ابوظبی

کاخ الحصن ابوظبی:

یکی دیگر از دیدنی های ابوظبی کاخ الحصن است که نام یکی از قلعه های قدیم این منطقه و دژهای نظامی است این ساختمان در سال ۱۷۹۳ ساخته شده است و یک اقامتگاه سلطنتی است. بخش های داخلی این کاخ مورد مزمت و بازسازی قرار گرفته است و به عنوان یکی از مهم ترین نهادهای فرهنگی ابوظبی شناخته می شود. در این مجموعه اسناد بسیار مهم تاریخی از بخش های مختلف امارات و همچنین خلیج فارس نگهداری و حفاظت می شوند.

بناهای مدرن ابوظبی

ساحل جزیره سعدیات ابوظبی:

یکی از بهترین جزایر در ابوظبی جزیره سعدیات است قدمت سواحل این جزیره به ۲۰۱۳ باز می گردد در این منطقه می توانید از تفریحات متعدد بسیاری استفاده کنید. سواحل آرام، تمیز و لوکس این جزیره توریست های مختلفی از نقاط مختلف دنیا به خود جذب کرده است در سواحل این جزیره دیدن شن های سفید رنگ با آب های لاجوردی صفایی دیگر دارد.

مناطق توریست ابوظبی

دنیای فراری ابوظبی:

یکی از دیدنی های ابوظبی با جذابیت های بی شمار و هیجان بالا دنیای فراری است که یکی از پارک های سرپوشیده در منطقه است و می توانید در آن انواع مختلفی از ماشین های لوکس و سریع السیر را مشاهده کنید همچنین این امکان وجود دارد که از این ماشین ها استفاده کنید و تجربه خوبی داشته باشید.

جاذبه لوکس ابوظبی

جاذبه های توریستی ابوظبی دارای تنوع و گستردگی بسیار است و هر ساله گردشگران زیادی به این مناطق سفر می کنند وجود رستوران ها و هتل های لوکس و به روز موجب شده است تا این منطقه یک منطقه توریستی پر جاذبه باشد.

 

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *