دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

آشنایی با پرنده فلامینگو و دانستنی های جالب درباره این پرنده

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳ دی ۱۴۰۱
  • ۰

پرنده فلامینگو نوعی از پرندگان با بال و گردن دراز است و به دلیل زیبایی های ظاهری که دارد دارای جذابیت های زیادی است و بیساری از علاقه مندان به پرندگان رنگ زیبای پرهای این پرنده را دوست دارند.

این گونه از پرندگان در نقاطی مختلف از جهان با گردن و پاهایی بلند وجود دارد که در گونه های مختلفی یافت می شوند که بیشتر گونه های آن در کارائیب یافت می شود همچنین از آن ها در باغ وحش ها، آکواریوم، پارک های آبی نگهداری می گردد، شهرت این پرنده، به دلیل رنگ پرهایش است و اغلب افراد عاشق تماشای آن ها از نزدیک هستند، همه ی فلامینگوها پر های روشن ندارند، فلامینگو دارای ۶ گونه ی مختلف است که در آسیا، آفریقا و آمریکا در گونه های مختلف یافت می شوند فلامینگو ها گونه ای از پرندگان هستند که در آب ها نیز به زندگی ادامه می دهند.

گرندگان زیبای فلامینگو

آشنایی با پرنده فلامینگو:

پرندگان فلامینگو از جمله پرندگان قوی جثه هستند و منقارهای این پرندگان بسیار بزرگ است که می تواند با استفاده از آن به راحتی غذا بخورند و به راحتی ماهی های را می بلعند عدم توانایی شنا کردن از دیگر ویژگی های این پرندگان است پرواز این پرندگان در اوج آسمان ها است و با سرعت ۵۶ کیلومتر بر ساعت پرواز می کنند. شاید جالب است بدانید که این نوع از پرندگان به لحاظ ظاهری شکلی مسخره ای دارند. فلامینگو همه چیزخوار است و بیشتر در دریاها و آب های زندگی می کند و غذای خود را نیز از آب ها، حشرات و … تغذیه می کنند.

طول عمر این پرندگان ۲۰ تا ۳۰ سال است برخی از آن ها نیز تا ۵۰ سالگی عمر دارند این در حالی است که بیشتر عمر خود را در حال پرواز نبوده باشند و در طبیعت و باغ وحش ها نگهداری شوند. طول فلامینگو ۱/۵ متر است وزن این پرندگان نیز چیزی حدود ۵ کیلوگرم است. طول پای این پرنده جذاب حدود ۷۰ سانتی متر می باشد.

آشنایی با پرنده فلامینگو

این پرنده هنگام استراحت کردن بر روی یک پای خود ایستاده و در هنگام غذا خوردن نیز نفس خود را نگه می دارد همچنین در این هنگام منقار خود را وارونه خواهند کرد.

  • این پرنده تک همسر در سال تنها یک بار تخم گذاری می کند.
  • جوجه های این پرنده خاکستری رنگ است.
  • زانوهای این پرنده به عقب کشیده می شود و در حالت خمیده است.

تغذیه فلامینگو

این پرنده دارای منقار بلندی است از این رو به راحتی می تواند از ماهی ها و حشرات و … تغذیه نماید، فلامینگوها همه چیز خوار می باشند و در نتیجه میگو ها، جلبک و موجودات سخت پوست دریاچه ها جزو غذای این پرندگان محسوب می شود، حال تنوع غذایی و وجود رنگدانه های کاروتنوئید در رژیم تغذیه این پرنده موجب شده تا دارای پر های رنگارنگی همچون شراره های آتش باشد.

پرندگان فلامینگو

فلامینگو در ایران

در گذشته این پرنده در دریاچه ارومیه و تالاب میان کاله به تعداد زیاد وجود داشت و امروزه نیز می توانید تعدادی از این پرنده ها که به دلیل شکار غیر قانونی و تخریب زیستگاه با کاهش جمعیت مواجه شده اند را در تالاب میان کاله، دریاچه ارومیه و باتلاق های حرا ببینید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

جفت‌گیری فلامینگو و ویژگی های پر آن

این پرندگان تک همسر هستند و تخم گذاری آنها یکبار در سال اتفاق می افتد، در صورتی که تخم گذاشته شده از بین نرود، والدین پرنده در مراقبت از تخم و گرم کردن آن با هم همکاری می کنند تا بعد از چند هفته جوجه این پرنده در لانه ای گلی متولد شود، رنگ بدن جوجه در ابتدا سفید و خاکستری بوده و بعد از آن به دلیل نوع رژیم غذایی که دارد، پر های آن به رنگ قرمز، نارنجی و صورتی در میان پر های سفید رنگ خواهد بود.

همه چیز درباره فلامینگو

جالب است بدانید که پر های فلامینگو به قدری زیبا و شفاف هستند که چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند، این پرنده ها علاقه زیادی به پر آرایی دارند به طوری که ۱۵ تا ۳۰ درصد از کل روز را به تمیز کردن پر هایشان اختصاص می دهند، غدد چرب و روغنی تولید شده در بدن آنها توسط منقار به روی پرها منتقل خواهد شد و با پخش شدن آنها در تمام سطح بدن شان پر های شفاف و براق تری خواهند داشت.

برای آشنایی با پرنده پلیکان و مرغ دریایی می توانید در اینجا کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *