دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ژیمناستیک برای کودکان مفید است یا مضر؟

  • محسن محمدی
  • ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
  • ۰

متخصصان بر این باورند که انجام ورزش ژیمناستیک برای کودکان قبل از رسیدن به یک سنی می تواند مضر باشد چرا که باعث کوتاهی قد آنها می شود. و از آن سن به بعد نه تنها مضر نیست بلکه انجام آن می تواند مفید هم باشد.

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران بر این باورند که انجام ورزش های به مانند ژیمناستیک بعد از سن ۹ سالگی می تواند برای بچه ها مفید باشد. ژیمناستیک برای بچه ها بعد از این سن به رشد قدی آنها کمک فراوانی می کند تا بتوانند اندامی درشت داشته باشند. و این موضوع خواسته بسیاری از والدین می باشد که فرزندانی قوی تربیت کنند از لحاظ مختلف جسمی و روحی. همانطور که حتما تا کنون متوجه شده اید ما در این مقاله قصد داریم به نوشتن فواید و مضرات ژیمناستیک برای بچه ها بپردازیم اگر شما نیز علاقه مند به خواندن این مطلب می باشید می توانید ما را همراهی بفرمایید.

ژیمناستیک برای کودکان چه فواید و مضراتی دارد؟

ورزش ژیمناستیک چه مزایای دارد؟

همانطور که گفته شد انجام ورزش ژیمناستیک می تواند برای بچه ها دارای فواید و مضراتی باشد که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است.

تصحیح و افزایش سطح مهارت از فواید ژیمناستیک برای کودکان

کودکان با انجام حرکات ورزشی ژیمناستیک می توانند این مهارت را بیاموزند که بین حرکات بدن خود هماهنگی ایجاد کنند. که این کار نه تنها در انجام ورزش بلکه در موارد دیگر نیز می تواند اثر گذاری مثبتی از خود نشان دهد.

افزایش مهارت اجتماعی

ژیمناستیک برای کودکان

از آنجا که برای انجام حرکات مختلف ورزش ژیمناستیک می باید با مربیان و دیگر ورزشکاران به صورت مشاوره ای و گروهی انجام شود لذا در این ورزش مهارت های اجتماعی نیز افزایش پیدا می کند و فرزند شما می تواند نحوه صحیح برخورد کردن را بیاموزد و در تقویت روابط اجتماعی آنها موثر است. علاوه بر اینها افرادی که ژیمناستیک کار می کنند از تعادل جسمی بالایی برخوردار هستند.

قدرت ذهنی را افزایش می دهد

مهمترین حرکات ورزشی ژیمناستیک

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

با انجام حرکات ورزشی ژیمناستیک ذهن فرزندان شما با حرکات بدن هماهنگ می شود که می تواند در افزایش قدرت ذهنی به فرزندان شما کمک بسیاری بکند. همچنین با توجه به وجود تکرار، هماهنگی و تعادل بین حرکات ورزشی که همگی می توانند قدرت ادراک فرزند شما را افزایش دهند.

نشاط و سر زندگی

از آنجا که هر نوع گام برداری در ورزش ژیمناستیک باید مورد تحلیل قرار بگیرد و این حرکات با موسیقی های خاصی انجام می شود ورزشکاران در این رشته می توانند علاوه بر آموزش نحوه صحیح حرکت کردن از نشاط خاصی بهره مند شوند. انجام این حرکات می تواند روح شما را تسلی بخشیده و فکر شما را از مشکلات روزانه به دور کند.

افزایش قدرت خلاقیت از ویژگی های ژیمناستیک برای کودکان

ژیمناستیک برای کودکان

با توجه به این که حرکات ژیمناستیک می توانند با نظر مربیان به صورت خلاقانه ایجاد شوند البته با رعایت نکات ایمنی همین موضوع سبب می شود قدرت خلاقیت و طراحی ورزشکاران این رشته افزایش یابد و بتوانند در زندگی شخصی خود از آن استفاده نمایند.

بالا رفتن اعتماد به نفس

بالا رفتن و افزایش اعتماد به نفس یکی از مزیت های ورزش ژیمناستیک به شمار می آید. توجه داشته باشید که صرف نظر از محدودیت های سنی یادگیری حرکات ورزشی ژیمناستیک به راحتی انجام می شود که این خود نیز می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس شما شود.

آنچه در بالا گفته شد از مزیت های انجام حرکات ورزشی ژیمناستیک است اما آیا این ورزش دارای مضراتی هم می باشد؟

مضرات ورزش ژیمناستیک در یک نگاه

ژیمناستیک برای کودکان

انجام حرکات ورزشی ژیمناستیک می تواند به مهره های بدن این افراد صدمه وارد کند در صورتی که نتوانند آنها را به خوبی آموزش ببینند و انجام دهند. لذا یادگیری صحیح آن از اصلی ترین ضروریاتی است که یک ژیمناستیک کار می باید آن را انجام دهد. از دیگر مضرات ورزش ژیمناستیک بحث کوتاهی قد می باشد که عده ای بر این باورند که انجام این حرکات در سنین خاصی می تواند منجر به کوتاهی قد فرزندان شما شود.

جمع بندی

اگر شما نیز قصد دارید که فرزندان خود را برای انجام حرکات ورزشی ژیمناستیک به باشگاه بفرستید قبل از انجام این کار با مشاوران و متخصصین این امر گفت و گو کنید تا بتوانید از خطرات احتمالی که ممکن است گریبانگیر فرزندان شما شوند جلوگیری کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *